Samppasport  Futurez

Jälkiasennus xenonit -> Pyyhkijät lakkasivat toimimasta

  • 19 Vastauksia
  • 23655 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: Jälkiasennus xenonit -> Pyyhkijät lakkasivat toimimasta
« Vastaus #15 : 04.11.2019, 23:31:13 »
Itse aikanaan releytin tällaisella setillä:
https://www.xenonkauppa.fi/Relejohtosarja-12V

Tosin tuossa alkoi jonkin ajan päästä rele pärisemään ilmeisesti pulssitetun jännitteen vuoksi. Ehkä kondensaattorilla olisi voinut tasoittaa tuota virransyöttöä releelle. Toki vaati vielä 50 watin vastukset, jotta polttimojen vikaherjaa ei tule.
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa Snowfun

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Jälkiasennus xenonit -> Pyyhkijät lakkasivat toimimasta
« Vastaus #16 : 20.11.2019, 09:45:12 »
Nostetaan vanhaa mutta ajankohtaista threadia.

Esim täällä https://www.hids4u.co.uk/H7-HIDS4U-Stealth-35W-Xenon-HID-Conversion-Kit.html

myydään h7 muutossarjaa ja mainostetaan seuraavasti:

No radio interference due to the EMF suppression technology.
No damage to other vehicle components (like the wiper motor) due to surge protection technology.


Onkohan keksitty jotain uutta ettei pyyhkijän moottori kärähdä? Uskaltaako nuo laittaa ilman lisämaadoituksia yms.....?
Nyt on noin kuukauden tuo setti ollut käytössä. Ylimääräiset maadoituspiuhat vedin varmuuden vuoksi. Ei ole tullut vikakoodeja ei vilkkumistä yms. Toistaiseksi olen ollut tyytyväinen settiin. Toivossa on hyvä elää etttei pyyhkijän moottori kärvähdä.

Poissa Valery Gnezdilov

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: Jälkiasennus xenonit -> Pyyhkijät lakkasivat toimimasta
« Vastaus #17 : 03.11.2020, 15:36:41 »
Nyt on noin kuukauden tuo setti ollut käytössä. Ylimääräiset maadoituspiuhat vedin varmuuden vuoksi. Ei ole tullut vikakoodeja ei vilkkumistä yms. Toistaiseksi olen ollut tyytyväinen settiin. Toivossa on hyvä elää etttei pyyhkijän moottori kärvähdä.
Moro!

Itselläni on Passat B6 ja löysin tämän foorumin etsiessäni tietoa xenoneista ja niitten aiheuttamista pyyhkimien vioista.
Olen todella kiinnostunut ostamaan nuo mainitsemasi sarjat. Itse asiassa meinaan ostaa sekä H7 pitkiin, että H11 sumareihin (oli 55W, mutta haluan vaihtaa vähemmäntehoisiin, ettei heijastin palaa).
Kokeilin pitkissä 55W sarjaa ja pyyhkijät lakkasivat toimimasta. Onneksi akun irrotuksen ja parin muun tempun jälkeen rupesivat toimimaan taas.

Onko sinulla tuo setti edelleen toiminut ilman ko. ongelmia? Siitä on jo aikaa kun kirjoittelit tuon viestisi. Onko kokemusta/uutta tietoa miten menee?

T. Valery

Poissa Snowfun

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Jälkiasennus xenonit -> Pyyhkijät lakkasivat toimimasta
« Vastaus #18 : 03.11.2020, 15:56:14 »
Hyvin on setti toiminut. Ei mitään valittamista. Olen siis laittanut ylimääräiset maadoituspiuhat suoraan auton runkoon noista Xenoneista.
V50:ssä on ilmeisesti sama maadoitus ajovaloilla ja pyyhkijän moottorilla. Huonolaatuinen ballasti saattaa aiheuttaa jännitepiikin ja hajoittaa elektroniikan pyyhkijän moottorista.


Poissa Valery Gnezdilov

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: Jälkiasennus xenonit -> Pyyhkijät lakkasivat toimimasta
« Vastaus #19 : 03.11.2020, 19:00:24 »
Hyvin on setti toiminut. Ei mitään valittamista. Olen siis laittanut ylimääräiset maadoituspiuhat suoraan auton runkoon noista Xenoneista.
V50:ssä on ilmeisesti sama maadoitus ajovaloilla ja pyyhkijän moottorilla. Huonolaatuinen ballasti saattaa aiheuttaa jännitepiikin ja hajoittaa elektroniikan pyyhkijän moottorista.
Kiitos vastauksesta!!
Onko sinulla nämä pitkissä käytössä vai lyhkäsissä?
Mitä ilmeisemmin tökkäsit ballastin "+" piuhan auton omaan ajovalon liittimeen ja "-" suoraan runkoon? Vai tosiaan "ylimääräiset" piuhat liittimen "-" lisäksi runkoon?





 

Samppasport  Futurez