Nostetaas taas vanha aihe ylös.
Normaaali hiukkaspoltto oli siis tuo aiempi "vika".
Nyt on kuitenkin samaan autoon tullut uusi nykiminen, joka ei ole poltosta johtuva.
Hienoinen nykiminen alkoi jo n. 5-6kk sitten, mutta on ollut niin pientä että vain autonsa käyttäytymistä tarkasti seurannut kuski sen huomasi. Apparin paikalta ei tullut kommenttia eikä autoa satunnaisesti käyttävältä toiselta kuskilta. Tasaisella nopeudella pintakaasulla siin nypyytti ihan hienoisesti, vika hävisi kun kone lämpeni tai laittoi vakkarin päälle.
Viimeisen parin-kolmen viikon aikana nykiminen on kuitenkin pahentunut huomattavasti ja pahenee nyt päivittäin. Nyt autolla ei enää kaupunkinopeksilla viitsi edes ajaa. Toimii nykimättä vain moottorijarrutuksessa ja tiukemmassa kiihdytyksessä. Tasanopeus pintakaasulla saa pään heilumaan pahemmin kun Metallican keikalla, maantienopeuksissa menee paremmin, mutta ei enää nykimättä sielläkään. Aiemmin koneen lämmetessä oireet helpottanu, nyt vaatii 40-50 kilsaa ennen kun tasaantuu, eikä oikein silloinkaan.
Mistäs tuota nyt voisi lähteä kotikonstein metsästämään? Mitään vikailmoitusta ei tule mittaristoon, koodeja ei ole luettu. Kilsoja nyt 198t
Voiko tuota aiheuttaa joku kaasuläppävika, niitä näissä on vissiin ollu?
Entäpä totaalisen tukkeutunut dpf?
Carcomilla käytin 180t huollossa jolloin ureasäiliö täytetty. Heidän kone väitti ettei dpf-pönttöä ole vaihdettu, mutta samaan hengenvetoon totesivat, että pitäisi olla jo niin tukossa ettei ajo onnistu mikäli oikeasti on vaihtamatta. 120t huolto teetetty huoltokirjan mukaan Virossa, eli ainakin teoriassa on mahdollista että dpf on vaihdettu ajallaan, mutta ei ole kuitattu ohjelmalla.
Egr?
Muuta?
Eihän se olis kun viedä Carcomille ja tulee kuntoon, mutta ei vaan ole mahdollista töiden takia ajella sinne 80km/suunta toimistoaikana ja mahdollisesti joutua jättämään auton sinne jotain tilattavaa palikkaa odottelemaan vikadiagnoosin jälkeen, eli jos nyt ensialkuun jotain voin kotona tehdä, niin hianoo...