Futurez  Kulkukoira

V50 T5, korotettu tyhjäkäynti katosi & tehoa puuttuu. Korjattu IVO-buutilla.

  • 8 Vastauksia
  • 3484 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa akema

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 209
  • www.vrcf.fi
Kävi niin että yhtenä aamuna Volle ei käynnistyksen yhteydessä pitänytkään korotettua tyhjäkäyntiä päällä ollenkaan,
auto kävi siis normaalia 800 rpm tyhjäkäyntiä vaikka kone oli kylmä.
Tämä toistui sitten jokaisella kylmäkäynnistyksellä eli jottain oli pielessä.
Samalla havaitsin että ahtoja puuttuu, lappu lattiassa ei enää auto ahtanut kuin 0,3-0,4
Pelkäsin jo pahinta mutta tähänkin ongelmaan auttoi tietotekniikkapuolen peruskorjaus, IVO-buutti.
Akkukaapeli siis irti ja jonkin ajan kuluttua takaisin, hoblaa ja kaikki pelaa taas.

Tiedoksi tällainen jos jollakulla tulee samanlainen kummallisuus vastaan.

EDIT: korjattu kirjoitusvirheitä
« Viimeksi muokattu: 14.01.2015, 14:10:54 kirjoittanut akema »
V50 T5 AWD A v.2005

m.volvonen

  • Vieras
Kerro sitten mikä räjähti kun se hajoaa lopullisesti  :(

No ei vaan, mutta sitä varten ne vikatilat ja koodit on että auto kertoo jonkun olevan vikana. Pahimmillaan kepulikonstein ohitetaan "olemattomat" viat kunnes pamahtaa jostain, 99% tapauksista itse olen huomannut että jos jotain omituista tapahtuu, siihen on jokin syy.

Poissa joonak

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 217
  • www.vrcf.fi
Olen kuullut tästä ennekin. Ja mitään oikeaa vikaa ei ole löytynyt, on vaan mennyt joku bitti poikittain.
C70 T5 2006 Summum

Poissa akema

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 209
  • www.vrcf.fi
Ongelma uusi tuossa pe 30.1. ja korjaantui taas samalla tavalla akkukaapelin irroituksella.
Dice on tilattu jotta saa selvyyden että mikä tämän "vikatilan" aiheuttaa.
V50 T5 AWD A v.2005

Poissa akema

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 209
  • www.vrcf.fi
Kerro sitten mikä räjähti kun se hajoaa lopullisesti  :(

No ei vaan, mutta sitä varten ne vikatilat ja koodit on että auto kertoo jonkun olevan vikana. Pahimmillaan kepulikonstein ohitetaan "olemattomat" viat kunnes pamahtaa jostain, 99% tapauksista itse olen huomannut että jos jotain omituista tapahtuu, siihen on jokin syy.

Mikäs kohta tuossa viestissäni indikoi että jotain kepulikonsteja olisi käytetty?
Tietokoneautojen peruskorjaus on IVO-buutti ja jos vika uusii niin se on todellinen eikä esim. jostain satunnaisesta
bittivirheestä johtuva.
V50 T5 AWD A v.2005

Paikalla volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2130
  • Tampere - Pori

Tietokoneautojen peruskorjaus on IVO-buutti ja jos vika uusii niin se on todellinen eikä esim. jostain satunnaisesta
bittivirheestä johtuva.

Tuo lause toimii ja on pätevä alle 2000-luvun autoissa, mutta ei enää näissä nykyisissä. Mersulla ja bemarilla kun tuon menet tekemään 50% mahdollisuus on rikkoa lisää autoa, joten vaikka kengän irroitus jotain saattaa nollatakin (oikeasti ei nollaa, mutta adaptaatioarvot nollautuvat) niin oikeasti ei kannata. Vikakoodeja EI TULE turhaan vaan ne indikoi jostain ja sen saa selville vikakoodien luvulla. Noin uudet autot eivät tee bittivirheitä!
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa akema

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 209
  • www.vrcf.fi
V50 T5 AWD A v.2005

Poissa Nortti

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1206
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
Noin uudet autot eivät tee bittivirheitä!

Nyt ei keskustella mersuista :knuppel2: eikä bemareista  :facepalm: . Mä kyllä väitän että VOLVOssa voi olla bitti poikittain. Voi se silti olla syy vaikkapa tietyn boksin virtalähteen viasta tai huonosta akusta. Esim 2001/2002 vuotisissa S60:ssa ja v70:ssa on silloin tällöin ehkä kerran vuodessa joissakin yksilöissä vika missä takapään REM-yksikkö menee tilttiin. Tilalle on turha ostaa uutta boksia kun 1. rulakkeen tai akunkengän irroitus korjaa vian vuodeksi. Oireena mm. kaikkien takapään anturitietojen ja lukitusten katoaminen.

Tämän kyseisen yksilön viasta en ilman tutkimista arvaa muuta kuin sen että käynnistyessään voidaan mm. ulkoilman LT mitata tai tulkita väärin, jolloin polttoainetta suihkitaan ihan väärä määrä. 98E olisi hiukan syttyvempää, joten jos 95E:lla voisi sillä testata, tuleeko samoissa olosuhteissa samanlainen vika. Huonot tulpat, puola, ym. ym. Niistä jää usein vikakoodi talteen. Eri volvoihin olen saanut "Alentunut moottoriteho"- vikatekstin tietynlaisessa käynnistystilanteessa.

Ulkoisia tekijoitäkin voisi miettiä, millai vika alkoi ilmentyä: Esim dieseliin olen onnistunut tankkaamaan kesälaatua kaksi kertaa peräkkäin erään vuoden tammikuun pahimmilla pakkasilla. Siinäkin hetki ihmeteltiin muttei ehditty "korjaamaan" mitään.
« Viimeksi muokattu: 05.02.2015, 15:20:55 kirjoittanut Nortti »

Paikalla volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2130
  • Tampere - Pori
No juu nuo alkupään pattikylkisten REM boksit ovat juu asia erikseen bittivirheiden osalta
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo