Kulkukoira  Proturbo

Tehot kateissa. 2.0 bensa

  • 26 Vastauksia
  • 7412 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa v-femtio

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 392
  • www.vrcf.fi
Tehot kateissa. 2.0 bensa
« : 19.02.2015, 20:51:21 »
Mikähän voisi olla vikana kun ajoittain tuntuu olevan tehot kateissa? Tasakaasulla menee normaalisti mutta kiihdyttäessä on laiskan puoleinen ja nykii. Oire tuntuisi tulevan päälle kun starttaa puolilämpimänä ja herkemmin tällaisella nollakelillä. Saattaa mennä ohi kun sammuttaa ja starttaa uudestaan, mutta sekään ei auta aina.

En ole vikakoodeja tsekkaillut, mutta ei ainakaan häiriövaloa anna.

Poissa soherrys

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehot kateissa. 2.0 bensa
« Vastaus #1 : 20.02.2015, 23:52:26 »
Egr tulee mulla ekana mieleen jota lähtisin tutkimaan sekä ihan vaan polttoaine suodatin.
« Viimeksi muokattu: 20.02.2015, 23:56:10 kirjoittanut soherrys »
S60 D5 2001, Mb Sprinter 318cdi V6 2007
V50 2.0D 2005
V70 2.4T 2000,V50 1.6D 2005
S60 2.4i 2001, S80 2.4i 2001

Poissa v-femtio

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 392
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehot kateissa. 2.0 bensa
« Vastaus #2 : 23.02.2015, 16:47:41 »
Suodattimesta vois alkaa. Mahtaakohan tuosta löytyä bensansuodatin moottoritilasta volvo-tyyliin, vai auton alta kuten Focuksessa? Vaikuttaa lähinnä siihen viittiikö alkaa itse vaihtamaan. No katsomalla selvinnee...

Poissa v-femtio

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 392
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehot kateissa. 2.0 bensa
« Vastaus #3 : 26.02.2015, 13:00:41 »
No ei löytynyt koko suodatinta autosta, joten kai se on EGR:ää seuraavaksi ihmeteltävä.

Poissa v-femtio

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 392
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehot kateissa. 2.0 bensa
« Vastaus #4 : 09.03.2015, 23:06:51 »
Tuntuis että onkelma korjaantui sytytystulppien vaihdolla. Ihan hyviltä näyttivät mutta kai ne kuitenkin happanevat kilometrien myötä, liekö koskaan ennen vaihdettu. Jännästi oireili vain toisinaan ja silloinkin nimenomaan kiihdyttäessä.

Poissa v-femtio

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 392
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehot kateissa. 2.0 bensa
« Vastaus #5 : 16.03.2015, 14:00:35 »
Tehdääs tästä päivittyvä säie. Nykiminen palasi. Nyt on vuorostaan uudet tulpanjohdot/puolat tilauksessa.

Poissa v-femtio

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 392
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehot kateissa. 2.0 bensa
« Vastaus #6 : 17.03.2015, 23:13:35 »
Ja uudet tulpan hatut ainakin alkuunsa lopetti nykimisen. Stay tuned.

Poissa v-femtio

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 392
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehot kateissa. 2.0 bensa
« Vastaus #7 : 12.04.2015, 23:13:47 »
Edelleen nykii. Vähän riippuu säästä, muutama plusaste tuntuu olevan vaikea tälle.

Sen verran nyt katselin että kaasuläppä tuntui liikkuvan ihan sutjakasti ja puhtaalta näytti. Ilmamassa-anturia en onnistunut löytämään... ei ollut samassa putkessa mitä foordeissa näkyy olevan. EGR puolestaan on sen verran ikävän oloisessa paikassa että täytynee viedä sen osalta ihan huoltoon ihmeteltäväksi.

Poissa Ayrton

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 78
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehot kateissa. 2.0 bensa
« Vastaus #8 : 14.04.2015, 18:12:15 »
Onko autosi siis V50 2.0 foordin duratecilla (taitaa olla samanlainen kuin 1.8 )? Jos on niin mutuilua:
Jos antaa vikakoodin P2008 niin kyseessä voisi olla imusarjan magneettiventtiilit ja täältä lisää tarinaa: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=41408.0
-ex- V50 T5 AWD A 2005 -ex-

Poissa v-femtio

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 392
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehot kateissa. 2.0 bensa
« Vastaus #9 : 14.04.2015, 21:25:30 »
Ei anna minkäänlaista koodia. Oon lueskellut noita fordifoorumeita jonkin aikaa eikä oikein selkeää syytä tunnu löytyvän. Joillain korjaantuu tulppien/johtojen vaihdolla, mutta toisilla ei.


Poissa v-femtio

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 392
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehot kateissa. 2.0 bensa
« Vastaus #10 : 16.04.2015, 10:39:19 »
Ajelin eilen OBD auto doctor päällä hyvät pätkät, mutta ei tullut vika päälle. Päivitin vielä maksulliseen versioon, josta ei tunnu paljon kostuvan, siitä saa sen verran lisäinfoa että näkee onko fuel system open vai closed loopissa :/

Vähän kallistumassa sille kannalle että olisko bensapumppu. Jollain fordistilla oli lopulta sytyttänyt check engine valon ja antanut laihasta seoksesta virhekoodin. Lambdan lukemaa ei taida OBD:sta nähdä, tai muutakaan bensan puutteeseen viittaavaa livedataa?

edit: Eikun hetkinen, sensors välilehdellä saa kaiketi valittua mitä sensoreita haluaa kytätä? Tarviipa testata taas illemmalla.

« Viimeksi muokattu: 16.04.2015, 10:41:59 kirjoittanut v-femtio »

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2125
  • Tampere - Pori
Vs: Tehot kateissa. 2.0 bensa
« Vastaus #11 : 16.04.2015, 11:04:49 »
Aika usein jos laihaa seosta herjaa niin vika on löytynyt maf:sta. Näetkö ilmamääriä sillä ohjelmalla?
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa v-femtio

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 392
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehot kateissa. 2.0 bensa
« Vastaus #12 : 16.04.2015, 20:09:26 »
Ilmamäärää ei näe, vain imusarjan paineen. Mutta tässä on nyt dataa. Ei oikein itselleni sano mitään, pitäisi ainakin saada vertailudatat silloin kun kaikki toimii. Mutta jos joku keksii tästä jotain?

O2 sensori sahaa aika lailla ylös alas kaiken aikaa, poislukien moottorijarrutus:


Ilmeisesti tämän perusteella myös short term fuel trim sahaa ylös-alas.


Toinen O2 antaa paljon tasaisempaa dataa ulos. Tasaista vauhtia kun ajaa niin menee ihan suoraa viivaa.


Kiihdyttäessä sytytysennakko tipahtaa nollille? Vaikuttaa oudolta...



Poissa v-femtio

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 392
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehot kateissa. 2.0 bensa
« Vastaus #13 : 16.04.2015, 21:12:30 »
Tässä vielä se imusarjan paine.



Taitaa tuo sytytysennakkokin olla ihan normaali, eli näiden perusteella kaikki ok? Muuten vaan nykii  >:(

Poissa v-femtio

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 392
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehot kateissa. 2.0 bensa
« Vastaus #14 : 17.04.2015, 10:51:45 »
Kiusaksenne jatkan yksinpuhelua :) Tuleepa jäsenneltyä näitä ihmettelyjä.

Long term fuel trim on vissiin hyödyllinen suure ongelmien etsinnässä, joten tässä siitä kuvia.

Tässä on auto paikallaan, ensin kierrokset jossain 2000-3000 välillä ja lopuksi tyhjäkäynnillä. Jostain luin että tyhjäkäynnillä pyydettävä rikkaampi seos kielisi ilmavuodosta, mutta siinä puhuttiin jostain 25% lukemasta. Mahtaako tämä muutaman prosentin ero vielä tukea ilmavuoto-oletusta?



Tässä lisäksi kuva ajosta. En nyt enää muista mitä tuossa tarkalleen on tapahtunut, mutta luulisin että ympyröity kohtaa kuvaa kiihdytystä. Missään vaiheessa ei pyydetä yli 5% rikastusta, mahtaakohan tuo olla normaalia?



Näkeekö huolto jollain omalla checkerillään bensanpaineita tai MAFfin lukemia? Kai tuo täytyy vain huoltoon viedä jos siellä osaisivat jotain tehdä, kun ei noita satasen-parin osia ihan summissa kehtaisi vaihdella.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron