Autoracing  KL-varaosat

muilla samanlaisia ongelmia? s40 1.6d 2009

  • 15 Vastauksia
  • 6697 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jormaw

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
muilla samanlaisia ongelmia? s40 1.6d 2009
« : 07.03.2015, 16:00:13 »
Moro. Tänään ilmeni autossa sellaista ongelmaa että auto sammui/meni vikatilaan kun kierrokset nousi yli 3000 rpm. No menin kaverin luokse autocomilla lukemaan vikakoodit ja siellä oli polttoaineen paineesta ja egr venttiilistä koodit. No kävin motonetistä ostamassa uuden pa-suodattimen (65 e !!!! ) ja vaihdoin sen. Sen jälkeen auto pelannut moitteetta. Olikohan vika nyt tukkeutuneessa suodattimessa vai onko noissa egr-venttiileissä ollut jotain vikaa? Vai johtuikohan egr-koodit juuri tuosta vikatilasta?

Samalla katsottiin lukulaitteella huvikseen auton muitakin arvoja ja esim. hiukkassuodattimen paine arvo oli 1 hPa. Tehtiin myös huvikseen ylimääräinen poltto piuhan päässä. Pitäisikö auton savuttaa tms tuon polton aikana? Käsittääkseni tuo arvo on todella pieni joten tuli sellainen mieleen että onkohan tästä mahdollisesti poistettu koko dpf?

Poissa FIP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 196
  • www.vrcf.fi
Vs: muilla samanlaisia ongelmia? s40 1.6d 2009
« Vastaus #1 : 07.03.2015, 16:16:04 »
Paljonko tuolla vanhalla suodattimella oli ajettu?

Itsellä meni vaihtoon alle 50 000 ajettuna vaikka kirjat antaa vaihtoväliksi 60 000.

.

Poissa jormaw

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Vs: muilla samanlaisia ongelmia? s40 1.6d 2009
« Vastaus #2 : 07.03.2015, 17:24:38 »
No mahdoton tietää. Nimittäin huoltokirja on kyllä täynnä, mutta täynnä leimoja ja niistä ei selviä mitä on milloinkin tehty...

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2125
  • Tampere - Pori
Vs: muilla samanlaisia ongelmia? s40 1.6d 2009
« Vastaus #3 : 07.03.2015, 18:04:15 »
Eikai se vaihtoväli 60tkm ole vaan 120tkm. EGR on tuon moottorin tyyppivika DPF:n kanssa. EGR jää auki tai takkuaa, josta tulee vikakoodi ennenpitkää. Tuo taas aiheuttaa DPF:n ennenaikaisen tukkeutumisen. Jos nyt jo EGR:n koodia näyttäytyy niin suosittelen sen poistoa tai uusimista.

Poltton yhteydessä putken päästä ei kuulu tulla yhtään mitään ja pönttö on varmasti paikoillaan, koska poltto lähti päälle.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa jormaw

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Vs: muilla samanlaisia ongelmia? s40 1.6d 2009
« Vastaus #4 : 07.03.2015, 18:35:29 »
Siis pa-suodattimen vaihtoväli 120 tkm? Miksi sitten sen dpf paine ero on 1 hpa? Mitä se näyttää jos on poistettu vai näyttääkö mitään?

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2125
  • Tampere - Pori
Vs: muilla samanlaisia ongelmia? s40 1.6d 2009
« Vastaus #5 : 07.03.2015, 19:10:34 »
Siis pa-suodattimen vaihtoväli 120 tkm? Miksi sitten sen dpf paine ero on 1 hpa? Mitä se näyttää jos on poistettu vai näyttääkö mitään?

Jaa sekoitin ja tarkoitin DPF suodatinta  :buck2:

Vaikka DPF olisi uusi niin paine-eroa sen ylitse on silti ja jos pönttö olisi tyhjä niin paine-ero olisi tällöin 0.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa jormaw

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Vs: muilla samanlaisia ongelmia? s40 1.6d 2009
« Vastaus #6 : 07.03.2015, 21:29:19 »
No sen näkee sitten onko sitä dpf siellä. Kohta 240 tkm täynnä. Äsken ajelin 150 km maantietä ja ei mitään ongelmaa enää vikatilan kanssa. Eli suodatin veteli vaan viimeisiään.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2125
  • Tampere - Pori
Vs: muilla samanlaisia ongelmia? s40 1.6d 2009
« Vastaus #7 : 07.03.2015, 22:43:33 »
No sen näkee sitten onko sitä dpf siellä. Kohta 240 tkm täynnä. Äsken ajelin 150 km maantietä ja ei mitään ongelmaa enää vikatilan kanssa. Eli suodatin veteli vaan viimeisiään.

Juu suodattimesta varmaan johtui hyytyminen, minkä vuoksi se kannattaisi aina syksyllä uusia.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa ralli art

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • www.vrcf.fi
Vs: muilla samanlaisia ongelmia? s40 1.6d 2009
« Vastaus #8 : 08.03.2015, 14:07:02 »
Ennen aikaisesti tukkeutuneita nakkipannun (1.6d) suodattimia vaihtelun jonkin verran takuu aikanakin,on varsin herkkä menemään tukkoon.halvalla oot saanu suodattimen kun laatu suodatin mann filtteri maksaa 100e.eli suosittelen et vaihda se nyky suodatin 40tkm välein.rikkinäisiä egr venttiilejä nakkipannuun oon vaihtanut varmaan muovikassillisen.. Ne vasta huonoja onkin..
Volvo S60R 2004 6MT
455 Titanium Grey/Gobi sand.

Poissa FIP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 196
  • www.vrcf.fi
Vs: muilla samanlaisia ongelmia? s40 1.6d 2009
« Vastaus #9 : 08.03.2015, 14:50:14 »

rikkinäisiä egr venttiilejä nakkipannuun oon vaihtanut varmaan muovikassillisen.. Ne vasta huonoja onkin..

Hei

Jaksaisitko kirjoittaa hyvän ohjeen tuon venttiilin vaihtamiseksi. Purattaako se paljon edestä ennen kuin sen saa irti.
Onko siinä kaikki ruuvit ns. hyvällä hollilla. Sinä varmaan muistat tuon venttiilin vaihdon vaikka unissasi.
Ammattimieheltä ei varmaan kauan ota aikaa...

Minulla oli polttoaineen suodattimena alkuperäisenä UFI.n suodatin jota taitaa saksassa olla myynnissä 60-70e

.

Poissa jormaw

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Vs: muilla samanlaisia ongelmia? s40 1.6d 2009
« Vastaus #10 : 08.03.2015, 20:01:32 »
Tuokin suodatin oli ufi motonetistä. Kyljessä tosin luki bosch. Onko siinä jtn anturi vai miksi kova hinta ?

Poissa FIP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 196
  • www.vrcf.fi
Vs: muilla samanlaisia ongelmia? s40 1.6d 2009
« Vastaus #11 : 09.03.2015, 08:50:54 »
Jos siinä kerran lukee Bosch niin tokkos se silloin ole UFI

Poissa jormaw

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Vs: muilla samanlaisia ongelmia? s40 1.6d 2009
« Vastaus #12 : 09.03.2015, 16:34:29 »
Ei

Poissa Tammela

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: muilla samanlaisia ongelmia? s40 1.6d 2009
« Vastaus #13 : 24.04.2015, 14:27:00 »
Millainen homma vaihtaa pa-suodatin? Mulla on V50 ilmeisesti samalla koneella ja sammuilee kiihdyttäessä, lähtee kyllä heti käyntiin. 10tkm seuraavaan huoltoon niin ei viittis korjaamolla käyttää jos saa vaihdettua itse.

Poissa Ayrton

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 78
  • www.vrcf.fi
Vs: muilla samanlaisia ongelmia? s40 1.6d 2009
« Vastaus #14 : 25.04.2015, 13:54:37 »
Millainen homma vaihtaa pa-suodatin? Mulla on V50 ilmeisesti samalla koneella ja sammuilee kiihdyttäessä, lähtee kyllä heti käyntiin. 10tkm seuraavaan huoltoon niin ei viittis korjaamolla käyttää jos saa vaihdettua itse.

1.6D PSA-dieselit, 10/2005 - 07/2010 sähköisellä suodattimen lämmityksellä, vaihto-ohje https://youtu.be/gKWCNjvELk8
-ex- V50 T5 AWD A 2005 -ex-

 

Proturbo  Autodiagnoosi