Heps!
Tuli vaihdettua äsken jarrupalat joka nurkkaan.
Homma muuten OK, mutta käsijarru uusien palojen jälkeen vähän outo. Vanhoilla kuluneilla paloilla käsijarru oli sellainen että se otti kiinni 3-4 naksahduksen jälkeen ja tällöin kahva nousi X senttiä keskikonsolin pinnasta. (X = arviolta reipas viitisen senttiä)
Nyt uusilla paloilla kahva nousee arviolta sen saman X senttiä keskikonsolin pinnasta ennenkuin ensimmäistäkään naksahdusta kuuluu.
Jarrut ajoin paikalleen siten, että auto käyntiin, poljin jarrupolkimen kovaksi, ennenkuin kokeilinkaan käsijarruun. Poljin uudelleen jarrupolkimen kovaksi, nostin käsijarrukahvaa arviolta sen X senttiä ja vapautin jarrun.
Tein tuon proseduurin muutaman kerran peräkanaa, ei vaikuttanut käsijarrun kahvan X sentin määrään.
Käsijarru ottaa kyllä kiinni eikä jarrut laahaa päällä (testattu pikaisesti autokatoksessa, parempi testi tässä illemmalla), mutta kahva nousee epätavallisen paljon verrattuna aikasempaan.
Mikäs meikällä meni vikaan...?