Carcom Oy  Ateho

Ajonvakautus vaatii huollon , varoitusvalo

  • 73 Vastauksia
  • 47409 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa S40 II 1,6D

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 140
  • www.vrcf.fi
Ajonvakautus vaatii huollon , varoitusvalo
« : 21.07.2015, 16:30:33 »
Noin puolen tunnin ajon jälkeen tulee monesti pieni nykäisy, jonka jälkeen kojetauluun syttyy "Ajonvakautus vaatii huollon , varoitusvalo" "ja DSTC pois päältä" viesti.

Autosalvan lukemat Vikakoodit, jotka tulevat aina uudestaan :

BCM-0101 ohjausyksiköiden välinen tiedonsiirto

ECM-4477 EGR-ohjaus - liian pieni vieraama

ECM-6720 EGR-ohjaus - liian suuri virtaama

EGR- venttiili vaihdettu jo uuteen ja sopeutettu Boch /Autoasi korjaamolla, ei vaikutusta vikakoodeihin. Mistäköhän on kysymys?


Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2120
  • Tampere - Pori
Vs: Ajonvakautus vaatii huollon , varoitusvalo
« Vastaus #1 : 21.07.2015, 17:02:12 »
Noin puolen tunnin ajon jälkeen tulee monesti pieni nykäisy, jonka jälkeen kojetauluun syttyy "Ajonvakautus vaatii huollon , varoitusvalo" "ja DSTC pois päältä" viesti.

Autosalvan lukemat Vikakoodit, jotka tulevat aina uudestaan :

BCM-0101 ohjausyksiköiden välinen tiedonsiirto

ECM-4477 EGR-ohjaus - liian pieni vieraama

ECM-6720 EGR-ohjaus - liian suuri virtaama


EGR- venttiili vaihdettu jo uuteen ja sopeutettu Boch /Autoasi korjaamolla, ei vaikutusta vikakoodeihin. Mistäköhän on kysymys?

Ilmestykö nuo uuden EGR venttiilin jälkeen? Johtosarjavika voi olla nyt syypää tai paska EGR.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa S40 II 1,6D

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 140
  • www.vrcf.fi
Vs: Ajonvakautus vaatii huollon , varoitusvalo
« Vastaus #2 : 21.07.2015, 17:32:18 »
juu nyt pari kuukautta ollut vika, uusi saksan ebeystä tilattu uusi tarvike egr venttiili ei vaikuttannut mitään vikakoodeihin eikä nykäsyyn eikä varoitusvalon syttymiseen.

Voiko "Ajonvakautus vaatii huollon" olla yhteydessä EGR:rään ?? kaksi kertaa käynyt eri autosalpa liikkeiden pikahuolloissa ihmeteltävänä

Onko jollain ollut johtosarjassa vikaa , ja miksi tai missä kohtaa ? luulis näissä uudemmissa (2007) olevan herkempiäkin kohteita. Ja näkyvätkö kaikki viat vikakoodeissa

nämä aktiivisena viimeisimmässä:  JA myösLähes kaksi kuukautta sitten ekassa vikakoodin luvussa.
BCM-0101 ohjausyksiköiden välinen tiedonsiirto
ECM-4477 EGR-ohjaus - liian pieni vieraama
ECM-6720 EGR-ohjaus - liian suuri virtaama



Lisäksi passiivisena, tänään eka luvulla:
CEM-DE18 yhteys CPM-ohjausyksikköön Signaali puuttuu
CPM-3702 ohjausyksikkö liian pieni syöttöjänniten
CPM-lisälämmitin aktivoitu liian pitkän ajan
+
ECM-6630 Hehkutulppa-Signaali virheellinen , aktiivinen



Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2120
  • Tampere - Pori
Vs: Ajonvakautus vaatii huollon , varoitusvalo
« Vastaus #3 : 21.07.2015, 17:41:13 »
juu nyt pari kuukautta ollut vika, uusi saksan ebeystä tilattu uusi tarvike egr venttiili ei vaikuttannut mitään vikakoodeihin eikä nykäsyyn eikä varoitusvalon syttymiseen.

Voiko "Ajonvakautus vaatii huollon" olla yhteydessä EGR:rään ?? kaksi kertaa käynyt eri autosalpa liikkeiden pikahuolloissa ihmeteltävänä

Onko jollain ollut johtosarjassa vikaa , ja miksi tai missä kohtaa ? luulis näissä uudemmissa (2007) olevan herkempiäkin kohteita. Ja näkyvätkö kaikki viat vikakoodeissa

nämä aktiivisena viimeisimmässä:  JA myösLähes kaksi kuukautta sitten ekassa vikakoodin luvussa.
BCM-0101 ohjausyksiköiden välinen tiedonsiirto
ECM-4477 EGR-ohjaus - liian pieni vieraama
ECM-6720 EGR-ohjaus - liian suuri virtaama



Lisäksi passiivisena, tänään eka luvulla:
CEM-DE18 yhteys CPM-ohjausyksikköön Signaali puuttuu
CPM-3702 ohjausyksikkö liian pieni syöttöjänniten
CPM-lisälämmitin aktivoitu liian pitkän ajan
+
ECM-6630 Hehkutulppa-Signaali virheellinen , aktiivinen

Katso kaikki sulakkeet läpi. Hyvin pian kannattaa toimia, sillä DPF on kohta tukossa. Jos sulakkeet ovat ehjät niin johtosarjaa lähtisin kauttaaltaan tutkimaan.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa S40 II 1,6D

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 140
  • www.vrcf.fi
Vs: Ajonvakautus vaatii huollon , varoitusvalo
« Vastaus #4 : 21.07.2015, 19:29:55 »
Kaikki minisulakkeet mitattu mittarilla, apukuskin jalkotilasta ja konetilasta ehjiä.
Läpinäkyvät kuutiomalliset ehjiä, konetilassa, silmämääräisesti.
Viisi isoa lattasulaketta vaikuttaisi ehjiltä, irroittamatta.


Poissa Risto H

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 527
  • www.vrcf.fi
Vs: Ajonvakautus vaatii huollon , varoitusvalo
« Vastaus #5 : 21.07.2015, 22:05:53 »
Minusta EGR:n ja ajonvakautuksen viat eivät voi mitenkään liittyä toisiinsa paitsi jos niiden väylät kulkevat samassa johtosarjassa. Rikki hankautuneet eristeet voisivat aiheuttaa nuo kaikki viat. Tai löysä maakontakti.
Volvo V50 T5 M6 FWD Passion Red. Premium Audio, Dension Gateway, Climate pack, Nokian Z summers, Nokian R winters, BSR Stage 1, Digital boost gauge.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2120
  • Tampere - Pori
Vs: Ajonvakautus vaatii huollon , varoitusvalo
« Vastaus #6 : 21.07.2015, 22:33:58 »
Minusta EGR:n ja ajonvakautuksen viat eivät voi mitenkään liittyä toisiinsa paitsi jos niiden väylät kulkevat samassa johtosarjassa. Rikki hankautuneet eristeet voisivat aiheuttaa nuo kaikki viat. Tai löysä maakontakti.

EGR ei ole väylässä, mutta joko itse venttiili vetää oikoseen tai sen johtosarja (ei välttämättä silti ole EGR:n johtosarjassa vika, mutta voi heijastua) Minusta myös tarkistukseen johtosarja ja jos mahdollista niin kuormittamalla niin selviää lähes poikkinainenkin johto. Piirikaavio auttaisi tässä paljon niin näkisi maadoituspisteet ja yhteiset jännitesyötöt.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa S40 II 1,6D

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 140
  • www.vrcf.fi
Vs: Ajonvakautus vaatii huollon , varoitusvalo
« Vastaus #7 : 22.07.2015, 15:10:50 »
EGR-johtosarjavika?.
Vikakoodeissa näkyy kuitenkin egr-venttiilille "liian suuri ja liian pieni virtaama" ja oli myös" liian suuri  Signaali (havaittu passiiviseksi)".
 Että kyllä siellä johdoissa kulkee jotain.

Olisiko mahdollista olla semmoista vikaa jota Volvo Vida älylaite ei kerro  ???, eikä käske korjata.
 Ensimmäinen egr-venttiili näytti ihan siistiltä sisäkanavastaan. (voisiko tuon irrallaan olevan venttiilin toimivuuden tarkastaa jotenkin?

"AJONVAKAUTUS VAATII HUOLLON" on se miten vika pääasiassa näyttäytyy , yleensä noin puolen tunnin ajon jälkeen ja joskus ennemminkin. Joskus vähän meno takertuu sekuntiksi tai kahdeksi ennen valon syttymistä, ja toisinaan syttyy vain valo 

Poissa maza88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 149
  • www.vrcf.fi
Vs: Ajonvakautus vaatii huollon , varoitusvalo
« Vastaus #8 : 22.07.2015, 20:09:24 »
Mites akku..?

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2120
  • Tampere - Pori
Vs: Ajonvakautus vaatii huollon , varoitusvalo
« Vastaus #9 : 22.07.2015, 21:04:34 »
Akku ei aiheuta noita. Mutta siellähän on "signaali liian korkea" eli käytännössä saat saman koodin kun avaat EGR:n liittimen. Joko nyt jokin liitin on huonosti paikoillaan tai johto lähes poikki. Nuo liian suuri virtaama ja liian pieni virtaama kertoo, että maf on havainnut asian (EGR:n väärän asennon) ja se taas kertoo, että venttiili on jäänyt auki kauaksi aikaa sekä kiinni kauaksi aikaa (oliko siellä se prikka? Jos on niin ota väliaikaisesti pois) eli jossakin pätkii (signaali liian korkea)
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa S40 II 1,6D

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 140
  • www.vrcf.fi
Vs: Ajonvakautus vaatii huollon , varoitusvalo
« Vastaus #10 : 22.07.2015, 21:57:53 »
-Akku vaihdettu samankokoiseen toisesta, myös hyvin starttaavasta autosta.

-Egr:rään ei laitettu peltilaippaa, vaan asennettu kuten tehtaalla ja kanava oli melko puhdas, vain pieni musta pintanoki.
 Rikkinäiset johdot polttavat helposti sulakkeita (kaikki sulakkeet ehjiä)
 
-Autoasi korjaamon diagnoosi "AJONVAKAUTUS VAATII HUOLLON" ilmoitukseen oli "hajonnut ABS-hydraulipumppu"

-tilasin käytetyn "ABS Unit 4N512C405AD 30647857-A 10020601224 Ate 10.0960-0412.3 Volvo V50 S40" josta vaihdettiin pumppupuoli, metallinen kuutio jossa tappeja + pyöreä musta mötikkä.
Tilaamani Hydrauliikka pumpun musta elekroniikka puoli on vaihtamatta tossa pöydällä vieressäni ja autossa on edelleen kiinni alkuperäinen tehtaalta lähtennyt.
(syy:koodaus/kuittaus  palvelu:-\)   
Pumpun vaihdolla ei vaikutusta vikakoodeihin

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2120
  • Tampere - Pori
Vs: Ajonvakautus vaatii huollon , varoitusvalo
« Vastaus #11 : 22.07.2015, 22:54:43 »
Ei sulake helposti pala jos johto on poikki. Sitten palaa jos syöttävä jännite osuu runkoon tai samassa johtonipussa olevaan miinukseen, muuten ei. Kuormita ECM - EGR väliset johdot. ECM on etusisälokarin alla, tuo on 15min homma ja selviää paljon asioita.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa eemeli78

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: Ajonvakautus vaatii huollon , varoitusvalo
« Vastaus #12 : 22.07.2015, 22:58:29 »
Minulla tuli ajonvakautus vaatii huollon ilmoitus kun otin egr pistokkeen irti. Ilmoitus lähti kun kytki piuhan takasin egr-venttiiliin.Eli kyllä ne yhteydessä toisiinsa on.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2120
  • Tampere - Pori
Vs: Ajonvakautus vaatii huollon , varoitusvalo
« Vastaus #13 : 22.07.2015, 23:09:11 »
Minulla tuli ajonvakautus vaatii huollon ilmoitus kun otin egr pistokkeen irti. Ilmoitus lähti kun kytki piuhan takasin egr-venttiiliin.Eli kyllä ne yhteydessä toisiinsa on.

On ne, kuten jo aiemmin tuli todettua ja nyt vielä sinunkin toteamana, luulisi uskovan...
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa S40 II 1,6D

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 140
  • www.vrcf.fi
Vs: Ajonvakautus vaatii huollon , varoitusvalo
« Vastaus #14 : 22.07.2015, 23:54:17 »
EGR-ventiilistä lähtee viisi johtoa.
En tiedä mikä on CEM, enkä kuormittamisesta.
 Jos viiden nippun toisenkin pään saa irti niin voisihan jotain yrittää.

Voisko se ABS-ohjausyksikkö vaikuttaa
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=8674.0

 

Autoracing  KL-varaosat