Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Osto S40/V50 1.6d tai 2.0d isot kilonmetrit 04->

  • 22 Vastauksia
  • 9820 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jalonent

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: Osto S40/V50 1.6d tai 2.0d isot kilonmetrit 04->
« Vastaus #15 : 27.09.2016, 12:19:30 »
Itse ostin V50 2.0D 290tkm ajettuna. Nyt mittarissa 380tkm. Positiiviset asiat: tähän asti verrattain pienet korjaukset (etupyörien laakerit, jarrupalat sekä toisen ajovalon johdin hankautunut pyöräkotelossa poikki). ISONA mörkönä tulee nyt lähiaikoina kytkimen + vetoakselien vaihto ja ainakin vetoakselit ovat tuohon isompaan dieseliin melko hirvittävän hintaiset. Pienempään dieseliin saisi käsittääkseni huomattavasti halvemmalla.

Poissa hande

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: Osto S40/V50 1.6d tai 2.0d isot kilonmetrit 04->
« Vastaus #16 : 27.09.2016, 19:25:42 »
En varsinaisesti vastaa aloittajan kysymykseen (samoin kuin moni muukaan ketjuun osallistuneista) mutta pakko todeta tuohon "osta vaimolle isompi S60/V70" hypetykseen: Itselläni ollut ennen nykyistä XC60:stä -02 S60, -04 V70, -08 V70 sekä -11 V50. Henkilökohtaisesti noista pidin parhaana ajettavuudeltaan juuri tuota "pikku Volvoa".
XC60 2.4D aut. -10
C70 T5 aut. -06

Poissa soppa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: Osto S40/V50 1.6d tai 2.0d isot kilonmetrit 04->
« Vastaus #17 : 30.09.2016, 10:42:21 »
Ei se oikein järkevää ole ostaa v70 tai s60 yhdelle työmatka-ajoon... Kokemustakun on tuosta v50 riisselinä niin se soveltuu oikein hyvin matka-ajoon. Olen kyllä kääntymässä kuitenkin tuohon 1.6d kun verot ja kulutus on aikalailla kohdillaan. Eli odotettavissa on alustanosien uusimista ja jotain suutin jumppaa mutta ei mitään suurempaa moottoriin, ehkä kytkin jossain vaiheessa.


Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Osto S40/V50 1.6d tai 2.0d isot kilonmetrit 04->
« Vastaus #18 : 30.09.2016, 12:18:53 »
Aika moneen myynnissä olevaan 2.0d:hen näkyy olevan kytkin/vauhtipyöräremppa tehty siinä 230->300tkm paikkeilla. Lienee aika paljon käytöstä kiinni, että millä kilsoilla tulee vastaan.

Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Wanha Rokkari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Osto S40/V50 1.6d tai 2.0d isot kilonmetrit 04->
« Vastaus #19 : 09.02.2020, 20:01:10 »
Moi,

tämä topikki olisi itselle ajankohtainen. Eli rouvalle halpa kulkine halvoilla kuluilla 120- 200 km päivä. Tällä hetkellä ajaa vähän (200tkm) ajetulla 1,6 ´95 Corollalla, mutta kuulemma ilmastointi puuttuu ja rengasmelu kuuluu lujempaa kuin stereot... Eikä mun 740 farmari Deeku ole kuulemma  kummoisempi. Olin jo vakaasti kallistunut 450-500tkm ajettuihin 2.4d V70 pakuksi rekattuna tai 2,4d s60.

Alkoi kuitenkin mietityttää kuinka nämä 1,6d tai 2,0d tänä päivänä porskuttaa? Kun kaupungissa tulee lähes kolmannes kilometreistä ja kun tuollainen painavampi auto (V70 mk2) täytyy vauhtiin saada niin näkyy kulutuksessa.

Voisiko 400tkm ajettu diesel S40/V50 olla sittenkin vaihtoeto?

Työkaverin kyydillä menin joka viikko (ajetaan vuoropäivinä) tuollaisella V50 1,6d mutta siihen tuli n 120tkm- 140tkm ajettuna jo jos jonkinlaista vaivaa, mm jätti käynnistymättä lähes joka 3:s kerta kun sillä piti lähteä. Jäi lopulta viikoksi työpaikan pihaan josta hinurilla pajalle, vika ei löytynyt ja auto vaihtui Fordiin.

Mutta kulutus tuossa V50 oli kyllä enemmän kuin kohdallaan! Helposti pääsi alle 5 litr.
« Viimeksi muokattu: 09.02.2020, 20:24:05 kirjoittanut Wanha Rokkari »
Volvoton on arvoton.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2120
  • Tampere - Pori
Vs: Osto S40/V50 1.6d tai 2.0d isot kilonmetrit 04->
« Vastaus #20 : 09.02.2020, 22:40:23 »
Itse valitsisin ehdottomasti 1.6d version 109hv. DPF ja EGR pois käytöstä niin on älyttömän pihi (4L/100km) ja toimii sekä kulkee kuin 2.0d. Ohjausjärjestelmä on Bosch eli parasta mitä saa ja harvoin niissä on ollutkin ongelmia kun taas 2.0d on Siemens missä sitten on vähän sitä sun tätä ja savuttelee kun suuttimet tahdo kestää.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Osto S40/V50 1.6d tai 2.0d isot kilonmetrit 04->
« Vastaus #21 : 12.02.2020, 16:50:26 »
Itse valitsisin ehdottomasti 1.6d version 109hv. DPF ja EGR pois käytöstä niin on älyttömän pihi (4L/100km) ja toimii sekä kulkee kuin 2.0d. Ohjausjärjestelmä on Bosch eli parasta mitä saa ja harvoin niissä on ollutkin ongelmia kun taas 2.0d on Siemens missä sitten on vähän sitä sun tätä ja savuttelee kun suuttimet tahdo kestää.

Kahdesta heikosta vähemmä heikko on toi 1.6d munkin mielestä.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Wanha Rokkari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Osto S40/V50 1.6d tai 2.0d isot kilonmetrit 04->
« Vastaus #22 : 12.02.2020, 22:00:36 »
Voi olla että vaaka kallistuu silti S60 2,4d malliin. Varman päälle vaikka on niissäkin laittoa isoilla kilsoilla.
Volvoton on arvoton.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo