Kulkukoira  Proturbo

S40/V50 Led päiväajovalot

  • 4 Vastauksia
  • 7445 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jyrki87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
  • www.vrcf.fi
S40/V50 Led päiväajovalot
« : 10.08.2011, 23:15:37 »
Tervehdys.


Autoni on volvo s40 classic v.2012. Siinä on led päiväajovalot.Niin saapiko niitä volvolla ohjelmoitua sillain että etuparkitkin palaisivat samaan aikaa? Ei varmaan saa kuitenkaan sillain pelaamaan että palaisivat xenonien kans. Jotenkin typerän näköinen kun pelkät päiväajovalot palavat. Onko kukaan selvittänyt asiaa mistään? Apua kaivattais
Volvo s40 d3 classic 2012
(entiset: Mb c220 cdi avantgarde, Volvo s40 2.0d -07, Seat ibiza 1.9 tdi sport -03 ja Toyota corolla -89)

Poissa Poikarukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 254
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 Led päiväajovalot
« Vastaus #1 : 11.08.2011, 09:55:59 »
Taitaa olla lainsäädännöllinen juttu ettei saa palaa muuta keulalla. Vähän mitätöi sen käyttötarkoituksen eli sähkönsäästö. DRL:iä ei saa palamaan kuin automaatin ohjaamana. Toinen juttu tietenkin onko olemassa ohjelmaa joka ohjaa valoja kuten kysyjä haluaa ja vielä saako Volvo tehdä tämän ohjelmoinnin Suomen alueella. Muilla merkeillä on ainakin saanut vaikuttaa takavalojen toimintaan. Palavatko päivällä vai ei, volvossa ei pala oletuksena. Talvella voisi olla hyvä, että palaisi takavalot kun lumipöly peittää ja minusta turvallisempi valot päällä. toki voi katkaisijasta vääntä ajovalot, mutta sitten palaa ne xenonit turhaan.

On muuten komeat nuo lediparkit yksinään. Paremman näköiset kuin nuo päiväajovalot itsessään. Aika kirkkaatkin. Olisivat saaneet niistä tehdä DRL:ät. Itsekin miettinyt, että etuparkit saisi palaa nuiden DRL lamppujen kanssa (ledillä kun ovat ettei syö sähköä). Ovat turhan alhaalla sumuvalojen tilalla ja saa auton näyttämään amis tuningilta. Säästääpä xenoneita, mutta joka hemmetin kotipoliisi vilkuttelee valoja vastaan tullessa. Eivät tunnu seuraavaan aikaansa, kun eivät tiedä päiväajovaloista tai sitten muuten ottaa luonnolle.

Onko muuten tullut kiinnitettyä huomiota miten herkällä / tai ei on niiden automaatti kytkentä. Muita volvoja kun seuraillut, niin tuntuu että itsellä kytkee ajovalot aika herkästi. Vastaan tulevalla on DRL mut oma pitää xenoja päällä. Ehkä se havainto vääristyy kun xenonit päällä olevista ei tiedä onko niissä sumarit vai drl:t..

« Viimeksi muokattu: 11.08.2011, 10:05:27 kirjoittanut Poikarukka »
Audi A5 , (ex. V50 1.6D DRIVe Classic, S40 2.0D)

Poissa Jyrki87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 Led päiväajovalot
« Vastaus #2 : 11.08.2011, 14:52:01 »
Onko muuten tullut kiinnitettyä huomiota miten herkällä / tai ei on niiden automaatti kytkentä. Muita volvoja kun seuraillut, niin tuntuu että itsellä kytkee ajovalot aika herkästi. Vastaan tulevalla on DRL mut oma pitää xenoja päällä. Ehkä se havainto vääristyy kun xenonit päällä olevista ei tiedä onko niissä sumarit vai drl:t..
[/quote]

Olen itse pitänyt manuaalisesti päällä aina. Tuntui itse samalta että aika herkästi sytyy xenonit. Eilen pääsin eka kertaa testaamaan nuita kääntyviä ajovaloja ja olivat kyllä todella mahtavat.

Jossain ruotsin foorumilla oli kuva v50 missä paloivat parkit ja päiväajovalo samaa aikaa. Tai voihan se olla että olivat vain ledit sumuvaloissa. Pitää käydä volvolta tiedustelemassa asiaa.
Volvo s40 d3 classic 2012
(entiset: Mb c220 cdi avantgarde, Volvo s40 2.0d -07, Seat ibiza 1.9 tdi sport -03 ja Toyota corolla -89)

Poissa Muksu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
Vs: S40/V50 Led päiväajovalot
« Vastaus #3 : 11.08.2011, 19:17:54 »
Ihailin myös koeajoautossa noita Lediparkkeja ja ajattelin, että kiva juttu. Kun oma sitten tuli, niin pettymys oli suuri, kun olikin vanhaan tapaan normipolttimolla toteutettu. Ilmeisesti siis tulee aktiivi-xenojen kanssa nuo lediparkit.
Itse tulee myös 0-asennolla ajettua näin kesällä, kun tuntuu tuon automatiikan liipasinsormi olevan turhan herkkä, enkä tykkää ajatuksesta, että se räpsii kalliita xenoneita päälle-pois-päälle-pois.

Yhtenä iltana testailin kaupan näyteikkunasta peilaten näitä valoja, niin nuo päiväajovalothan palavat myös silloin, jos ajat parkit päällä. Parkit syttyvät ja DRL:t sammuvat heti, kun vedät käsijarrun päälle.  Ainoa tilanne jossa olen nähnyt sekä DRL:llien että xenojen palavan yhtäaikaa on silloin, kun väläyttää saattovalot päälle vilkun viiksestä.
Volvo V50 1.6D Drive S/S Classic 2012
(Entiset: Opel Ascona -84, Saab 900 -92, Saab 900 -96 ja Volvo S60 -01)

Poissa Poikarukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 254
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 Led päiväajovalot
« Vastaus #4 : 11.08.2011, 21:26:56 »
Katos tekee turhia välkytyksiä minulla. Olen antunut olla automaticilla, koska aina päällä ne kuluu kuitenkin enemmän.
ilmeisesti normaali asennossa valot kuitenkin sammuvat auton mukana, mutta parkilla jäävät palamaan? Sen verta pihi ettei viitsi katkaisijaa kuluttaa, että vääntäisi erikseen joka kerta. Kuluu vielä sekin... 0-asentoa voisi ehkä miettiä kesäaikaan.

Tuo käsijarru/parkki yhteys olikin ihan uusi juttu minulle. Se selittää miksi parkit tuntuivat niin ihmeen kirkkaille, se vietävä vaihtoi DRL:t päälle.

Taitaa tosiaan olla ABL valoissa vain nuo ledi parkit. Itsellä ensimmäinen auto, jossa xenonit keulalla. Pelkästään se teki jo vaikutuksen. Nuo kääntyvät on aika veikeät. Ihmeen liukkaasti ne kääntyy. Suosittelen kyllä niitä. Ei taida volvon systeemissä olla nopeuden mukaan muuttuvaa valokuviota kuitenkaan? Eli pitenee ja kapenee mitä nopeampaa auto kulkee. Tosin valo kyllä riittää ettei oikeastaan tarvetta ole. Ei luulisi iso homma olevan enää tuossa vaiheessa olla sen lisäys softaan, kun valot liikkuvat joka suuntaan ja ohjausyksikölle voisi antaa nopeus tiedon väylästä.
« Viimeksi muokattu: 11.08.2011, 21:46:31 kirjoittanut Poikarukka »
Audi A5 , (ex. V50 1.6D DRIVe Classic, S40 2.0D)

 

Elekma  Autoracing