Proturbo  Autodiagnoosi

V50 ohjauksesta

  • 8 Vastauksia
  • 2032 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa AkiT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
V50 ohjauksesta
« : 16.12.2017, 08:13:33 »
Ihmetellyt nyt kun lumet tullut maahan ja tahtoopi noi tiet olla epätasaisia, sitä että varsinkin pienessä vauhdissa ratti kääntyilee edestakaisin turhan helposti tien epätasaisuuksien mukaan. Ohjaus on myös herkkä ja kevyt.

Onko tuo nyt ihan normaalia?

Autoon on kesän jälkeen vaihdettu seuraavat osat:
-Alatukivarret
-Koiranluut
-Etuiskarit+yläpään laakerit
-Suuntaus

Auto myös katsastettu 12.12.17 ilman huomautuksia.
Audi A4
Volvo V50

Poissa pepper2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 ohjauksesta
« Vastaus #1 : 16.12.2017, 08:22:20 »
Ei ainakaan itsellä tee vastaavaa, joten vaikuttaa epänormaalilta...
Minkälainen rengastus,oma toimii hyvin 205/16 rengastuksella hyvin.

Poissa AkiT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
Vs: V50 ohjauksesta
« Vastaus #2 : 16.12.2017, 08:39:29 »
Renkaat mahtaa olla samoilla mitoilla.
Audi A4
Volvo V50

Poissa Vulva man

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 ohjauksesta
« Vastaus #3 : 16.12.2017, 11:22:39 »
Lumi ja jää luonnollisesti vähentää kitkaa, jolloin ohjaustehostin joutuu vähemmän työskentelemään, ohjaus luonnollisesti saattaa sitä myöten hieman keventyä. Kyllä mulla taitaa myös jäiset jyrkkäreunaiset polanteet hieman vaikuttaa ohjauksessa, en ole kiinnittänyt huomiota minkä verran ratti "potkii takaisin" mutta ainakin käsiin se tuntuu selvästi. Minusta se on normaalia.

Poissa M141

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 ohjauksesta
« Vastaus #4 : 19.12.2017, 17:59:39 »
Kyllä täälläkin rattia heiluttelee/vetelee näillä keleillä varsinkin kaupungin keskustan lumi möykkeliköllä. Rengastus vaikuttaa myös. Vakiokoon nastarenkailla kääntövaste on pienempi kuin vastaavilla kesärenkailla.

Onko muuten tehostinöljyt vaihdettu millon ja mitkä sisällä? Vaihdoin itse syksyllä ja selkeästi jämäköityi/ tuli vastetta lisää.

Poissa AkiT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
Vs: V50 ohjauksesta
« Vastaus #5 : 19.12.2017, 20:54:23 »
Ei ole kyllä tietoa onko koskaan öljyjä vaihdettu. Joskus vilkassu että on öljyä. Voishan ne kuitenki vaihtaa.

Autodata antaa öljytyypiksi WSS-M2C204-A. Toiminee varmaan jos laittaa liqui molyn tai febin öljyä jossa kyseinen luokitus?
Mites vaihto kannattaa tehdä?
Audi A4
Volvo V50

Poissa Vulva man

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 ohjauksesta
« Vastaus #6 : 20.12.2017, 06:16:16 »
Ei ole kyllä tietoa onko koskaan öljyjä vaihdettu. Joskus vilkassu että on öljyä. Voishan ne kuitenki vaihtaa.

Autodata antaa öljytyypiksi WSS-M2C204-A. Toiminee varmaan jos laittaa liqui molyn tai febin öljyä jossa kyseinen luokitus?
Mites vaihto kannattaa tehdä?

Juurikin tuon luokituksen öljy käy, itse vaihdoin Liqui Molyn öljyn. Minä en jaksanut purkaa mitään liitoksia, vaan imin letkulla ja ruiskulla säiliöstä sen mitä tuli kerralla, laitoin saman verran takaisin, sitten ajelua päivän verran ja toistin käsittelyn uudestaan niin kauan kunnes vaihdettavan öljyn väri oli saman väristä kuin uusi. Kerralla sain imettyä 3-4dl ja pari litranpurkkia uutta öljyä riitti minulla.

Poissa M141

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 ohjauksesta
« Vastaus #7 : 20.12.2017, 17:17:10 »

Autodata antaa öljytyypiksi WSS-M2C204-A.
Mites vaihto kannattaa tehdä?
Tyypiksi kelvannee myös WSS-M2C204-A2. Tuo vissiin vain uudempi versio öljystä, kun sitä kesällä täällä öljy ketjussa kyselin: https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=140.msg1061240014#msg1061240014

Mä imin yläsäiliöstä kaiken minkä sai ja sitten ohkasella puolen metrin letkulla myös itse pumpun säiliön mahdollisimman tyhjäksi. Loput otin pumpun paluuletkun ja sen lähdön kautta ruiskulla imemällä ja rattia kääntelemällä. Tämä vaatii ainakin vänkärin sisälokarin irrotuksen, mulla oli puskurikin irti kun tein muuta samalla. About litran taisin saada tumman harmaata/mustaa öljyä pois, selvästi oli vaihdon tarpeessa. Epäilen, että jotain väärää oli lisätty jossain välissä. Fordin/Volvon orkkisöljy kun on vihreetä..

Pitää keväämmällä kattoo onko väri muuttunut ja vaihtaa taas lisää jos tarvis, vanhaa öljyä jäi joku desi kuitenkin...

Yksi ketju vaihdosta:
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=84977

Poissa AkiT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
Vs: V50 ohjauksesta
« Vastaus #8 : 01.01.2018, 20:13:45 »
Tänään muutamaan otteeseen tyhjensin säiliön ja lisäsin uutta. Vanha oli tumman vihreetä. Eron huomasi hyvin kun vanhalla ei säiliön pohjaa näkynyt vs uudella aineella. Mihinkäs asti tuota nestettä pitäisi säiliössä olla?
Audi A4
Volvo V50

 

Ateho  Elekma