Tässä aiheessa ei ole oikeaa mielipidettä. Näiden vanhojen pommien kans pelatessa pitää olla paksu lompsa tai sitten sitä intoa tehdä itse. Ja tosiaan ulkomaankaupalla pääsee tuntipalkoille.
Itse opettelin tuon kytkin ja vauhtis rempan D5 koneeseen. Pari iltaa se otti aikaa asuntovaunukatoksessa tehden ja apukäsistä oli jeesiä, mutta yksinkin tuosta olisi toki suoriutunut. Isompi apu on monesti ko kahteen pekkaan porukalla pohtii työjärjestystä. Moottori ylhäältä kannatukseen, apurunkoa löysätä alaspäin ja loput oliki varsin suoraviivaista toimintaa. Tuolla pari kuva
klik klik. Edelleen sama auto velipojalla ajossa, kilsat alkaa nelosella, toimii ja pelaa ja edullisia kilsoja tarjoaa.
1000€ turboremppa kans kuulostaa kalliilta. Jos öljyn ja renkaiden vaihto onnistuu niin turbon irroituksessakaa ei vaikeuksia ole. Hieman ikävä paikka toki tehdä, mutta ei mikään ameriikan temppu. Ja ei kai vaihtoturbot tonnia maksa? Jos pesät on ehyet, niin maailmalta löytyy kohtuuhintaista korjausosaa (ebay Rumpfgruppe) johon pesät laittaa vanhasta. Ko itellä ja velipojalla paljon rullatut D5 alla, niin miettiny josko purkuauton puhaltimen tuommosella uudistaisi, nii ois varaosa valmiina hyllyssä jos tarve tulee.
Ajan dieselillä. Edellisestä vm.04 meni 403tkm kohdalla aski rikki, nykyisessä noin 360tkm taulussa, ja hyvillä mielin kurvailen. Nurkka-ajossa tuoki sitä hiukkasloukkua täydeksi moitti, mutta motarilenkki puhisti sen (toki asiasta tehden piti kolme varttia ajella). Ja siitä edellisestä, enempi siitä on valuttaa änkyttämällä myyden saanu ko mitä hankintahinta oli.
Kilsat aloittajan kans samaa luokkaa vuositasolla, ja yli viittä tonnia en raaski autoon sijoittaa. Niin pommeja on kaikki mihin budjetti yltää ja sekä bensaa että dieseliä on vuosien varrella alla ollut, Ladasta Bemariin monenlaista. Edellisen -04 D5 aut. hajottua oli jonku kuukauden -99 V70 2.3T, ns. yksilö eli hyvin huollettu jne. Sen hävitin syksyllä ja taas ostin -05 D5 automaatilla. Eli siis dieseliin olen päätynyt.
Yksilöstä siis paljon kiinni tuo remppojen tarve, mutta omalla matematiikalla on diesel edullisempi kukkarolle, ja paljon mukavampiluontonen kone ajaa suomen matkavauhdeilla. Autoa hankkiessa vaan ei kannata ensimmäistä ostaa, ja pitää olla valmis hakemaan kauempaakin ko hyvä kohdalle sattuu. Edellisen hain alle vuorokauden kuluttua myyntiin tulosta yli 300km päästä, nykyinen löyty ostoilmotuksen perusteella tosi läheltä. Nii itelle ku tutuille autoja ostanu neljä viimesen vuoden sisään niin taas tullu todettua tuo tarjolla olevien laaja kirjo.