Samppasport  Futurez

Kokemuksia 230fb --> 230ft

  • 3 Vastauksia
  • 3032 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kuddunen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Kokemuksia 230fb --> 230ft
« : 14.03.2016, 14:26:01 »
Morjentes! Elikkä tällä hetkellä työn alla 940 2.3 vapari fb johon tarkoitus heittää 2.3ft:n turbo hönkimään. Oleellista mitä kuuluu ottaa huomioon? Löytyneekö fb:n lohkosta paikka turbon öljypaluu putkelle vai teenkö suoraan nipan öljypohjaan öljypinnan yläpuolelle? Sekä vähän mietityttänyt aihealue, liekkö tuon ikäisestä löytyy jo jonkinlainen "nakutustunnistin/anturi" lohkon kylestä (vm. 1992) epäilisin että ei löydy? Onko muita näitä koneita virittäneitä hereillä? Entä toiminta puristussuhteiden kannalta? :o

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: Kokemuksia 230fb --> 230ft
« Vastaus #1 : 14.03.2016, 14:41:28 »
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=20798.0

Ensimmäinen hakutulos googlettamalla b230fb turbotus. :) Öljynpaluun paikka on lohkossa mutta reikää ei, joten tekohommiksi menee. Nakuanturi löytyy.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa Kuddunen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: Kokemuksia 230fb --> 230ft
« Vastaus #2 : 14.03.2016, 16:19:22 »
Sai vähän selkoa joo, eniten tässä epäröittää se, mitä nakutus anturi sanoo kun paketti on läjässä? Tervemenoo, kulkee ja lujaa vaiko kaboom ja hiroshima iski koneeseen? Toki siis turbon laiton yhteydessä vaihdan ft mallista moottoriohjausyksikön, suuttimet, polttoainepumpun? Näillä vaikutusta naku anturin toimivuuteen? Nakuttaako höpönä ja räjähtääkö joka tapauksessa?  :o :o :idiot2:

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2281
Vs: Kokemuksia 230fb --> 230ft
« Vastaus #3 : 14.03.2016, 16:57:57 »
Turbon bokseilla (huom. myös syttyboksi) toiminee hienosti. Suuttimia vaihtaessa pitää huomioida esivastukset. Nakuanturin toimintaanhan niillä ei sinällään ole vaikutusta. Puristussuhdehan tuossa jää hieman korkeammaksi kuin alkuperäisessä turbossa, joten ihan kauheita ahtopaine-ennätyksiä en lähtisi hakemaan.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

 

KL-varaosat  Race.fi