Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi

  • 365 Vastauksia
  • 154911 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #45 : 01.04.2011, 08:26:42 »
Sitten kun olette sotkeneet autonne ja itsenne siihen tervaan, niin sen saa sitten pois Autoglymin Intensive tar removerilla.. samalla aineella lähtee myös silikonit.
:2funny:

Poissa SamigoGTE

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3323
  • Nonnih!
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #46 : 01.04.2011, 12:21:23 »
Itsehän hoidan autoni bilteman venehoitoaineella ja venevahalla. Javoin todeta että on hintansa arvoista. Oikein käyettynä todella helppohoitoista ja kyllä olen ollut kiiltoon todella tyytyväinen. Syksyllä vedin pari kerrosta vahaa ja viime viikolla kun pesin niin kiilsi vieläkin hyvin. talvella pesty vain ehkä 2 kertaa aiemmin.
- Subaru Foresteri 2.5 XT -07
- Skodillac Octavia 1.8t -09

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #47 : 01.04.2011, 16:44:14 »
Motonetin Motox vastaava kama toimii vähintään yhtä hyvin ja litrahinta on 8,75e vrt. Wurthin 15e/Litrahintaan. Eli melkeen tuplasti halvempi ja sama tuote käytännössä..

CRC Bräkleen viiden litran pönttö 31,50€. Ja sitruunantuoksulla. Saa sitä kait 200 litran tynnyrissäkin ja taas litrahinta laskee.
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #48 : 01.04.2011, 20:30:57 »
wurtin sitruunaliinat on kyllä käteviä hyvä putsata esim työkalut tai kädet kyllä paska irtoaa :)

Poissa Kupru

  • Kaidemestari
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2326
  • www.vrcf.fi
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #49 : 02.04.2011, 08:29:08 »
Mutta Wyrthin ikkunanpesu-aine on aivan skeidaa. Crc:n on parempaa. Kuka kertoisi oikein hyvän pesuaineen ikkunoihin.
Wyrthistä jää semmoinen kalvo, jota saa hinkata ihan simona.

Maailman paras "bräkleeni" kaikkeen rasvan ja skeidan poistoon on etyyliasetaatti, onneksi töissä on sitä tynnyreissä, silloin litrahinta n. 2,5€ (tosin ostan sitä aina 2.000litraa kerralla ;))
V70 Classic ja S80 T6 Executive, Tyttärellä S40
Apina ei tunne ketään, mutta apinan tuntee kaikki.
Nyt apina ajaa talven Jeepillä V8 eco...

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #50 : 02.04.2011, 08:30:34 »
Mutta Wyrthin ikkunanpesu-aine on aivan skeidaa. Crc:n on parempaa. Kuka kertoisi oikein hyvän pesuaineen ikkunoihin.
Wyrthistä jää semmoinen kalvo, jota saa hinkata ihan simona.

Maailman paras "bräkleeni" kaikkeen rasvan ja skeidan poistoon on etyyliasetaatti, onneksi töissä on sitä tynnyreissä, silloin litrahinta n. 2,5€ (tosin ostan sitä aina 2.000litraa kerralla ;))
sullahan on paljo ikkunoita :D

Poissa Yesse

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 518
  • T4 Racing
    • Kuvia
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #51 : 02.04.2011, 09:21:59 »
http://fi.percenta.com/nanoteknologinen-tuulilasitiiviste.php jotain tollasta nanohommelia tuulilasissa ollu ny pari viikkoa.
Ekat havainnot oli, että pyyhkijät pyyhkii paremmin eikä pompi tai jätä niin paljoa pyyhkimättä ku ennen käsittelyä.
Eilen jo vähän sato ni koitin pienen skeidan testipätkä videoidä käbyskällä http://yesse.kuvat.fi/kuvat/Random/kaikki+muu+paska/Nanotuulilasi.mp4
Pienimmät pisarat ei tietenkää liikkunu ainakaa 80km/h nopeudessa, mutta ku yhtyivät vähänkää isommaks pisaraks ni poistuivat ittestään lasilta.
Kunnon sateessa siis oletettavasti todella toimivaa tavaraa. Tossa setissä oli pari liinnaa joilla peräkkäin hinkattiin tuulilasi, helppo homma ja ebaysta tilasin
~10-13€ hintaan (sis.postikulut). Ja tosta ei ainakaa omaan silmään mitään samentumia/kalvoja näy lasissa mistä jotku on valitellu noilla 5sateesta yms.
markettimömmöillä tapahtuvan.
S40 T4 BTCC. 310hv/425nm @1.6bar [Holset HE221w] 

 (PS. Multa ei kannata kysyä apua ku ledivaloihin, en oo tekniikkavelho)

Poissa Kupru

  • Kaidemestari
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2326
  • www.vrcf.fi
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #52 : 02.04.2011, 11:43:47 »
sullahan on paljo ikkunoita :D
Etyyliasetaatia en käytä ikkunoiden pesuun. ;)
V70 Classic ja S80 T6 Executive, Tyttärellä S40
Apina ei tunne ketään, mutta apinan tuntee kaikki.
Nyt apina ajaa talven Jeepillä V8 eco...

Poissa X70R

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 896
    • V70 D5 AWD R-Design -13
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #53 : 02.04.2011, 15:28:02 »
Sitten kun olette sotkeneet autonne ja itsenne siihen tervaan, niin sen saa sitten pois Autoglymin Intensive tar removerilla.. samalla aineella lähtee myös silikonit.

Sisältää hajun perusteella asetonia tms. tippuu liimatut verhoilut nätisti autosta...   V:>

Poissa VIS-345

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 127
  • Santaa sielussa,soraa rattaissa...
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #54 : 02.04.2011, 15:42:30 »
Kokeilkaapa niihin harmaantuneisiin puskureihin kuumailmapuhallinta,pitää värinsä vuosia.....

Ja myös pirun hyvä puhdistusaine Kent:in Acrysol....toimii kuin tinneri mutta voi pyyhkiä vaikka kojelaudan,ei siis sulata muovia/lakkaa,tosi hyvä tolla putsailla maalipinnat ennen vahausta.
V70 D5 2015

Kantti

  • Vieras
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #55 : 04.04.2011, 00:47:19 »
Ite oon puskurit joskus vetässy tuolla http://www.undergroundmotorsport.net/pic/1/tutle%20bumber%20ja%20tyre%20shine.jpg
Ihan kohtuullisesti toimii. Ainakaan kun ei tiedä paremmasta.

Poissa Fuse

  • Rommiahdettu
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 521
  • Volvo R-Sport - Equipment for the car enthusiast.
    • Volvo300Mania.com
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #56 : 04.04.2011, 01:20:10 »
Kokeilkaapa niihin harmaantuneisiin puskureihin kuumailmapuhallinta,pitää värinsä vuosia.....

Jep, tuo on se oikea keino. Musta muovi haalistuu, koska muovissa olevat öljyt painuvat syvemmälle ja pinta kuivaa.

http://www.youtube.com/watch?v=Q-dtbBzky-s
http://www.youtube.com/watch?v=P-M0NNtrm-k
jne...

Tuossa vaan pitää olla tarkkana, sulaa helposti pinta pilalle.

Tuon kun tekee ja hoitaa säännöllisesti muovinhoitoaineella, ei haalistu.
“Buy land, they're not making it anymore” - Mark Twain

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13520
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #57 : 04.04.2011, 10:30:27 »
Chlaes ohlsson
Autosmart "safe cleaner" vaha.
kiltti hankausaine joka palauttaa kiillon.
Hinta on kohdallaan ja on riittoisa.

Onko tuo joku uutuus tuote tai poistuva kun ei paikallinen tuntenut eikä netti kuvasto... kuvat herätti mielenkiinnon...
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa mazaman

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #58 : 04.04.2011, 22:19:28 »
Pakko mainostaa Autoglymin vinyl & rubber carea, on kyllä ihme värkkiä vanhojen ja kuivaneiden tiivisteiden ja letkujen elvytykseen.
Ennen käsittelyä jotain tiivisteitäkin kun taittelee, niin rutina vaan kuuluu ja vähä kun tota suihkii ja hetken imeytymisen jälkeen pyyhkii liiat pois niin jo tuli joustoa ja kiiltoa (on jäänyt monet tiivisteet uusimatta). :)

Vahana itse käytän saman valmistajan High definition waxia vaikka pikkasen kova töisempi onkin, kun noi nestemäiset, mutta kestää kyllä kiiltokin pidempään.
Elämä on kovaa, mutta ilman kovaa ei olisi elämää!

Poissa J-VP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 161
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #59 : 05.04.2011, 12:42:26 »
Turtlewaxin 5 sateesta, jos ei tykkää käyttää matka-ajossa pyyhkimiä. Molempien autojen tuulilasit ja etusivuikkunat hölvään sillä kesäaikaan kuukauden välein on perhanan hyvä. 60 km/h jälkeen ei sellaista vesimyräkkää taivaalta tule että vemputtaisin pyyhkimiä. Tienpinnasta toisen perässä ajettaessa nouseva pienipisarainen sumu on ainoa että joutuu sillointällöin pyyhkäisemään.
S70 2,4 20V man 2000
Ex 960 II 2,5 man 1995

 

Samppasport  Futurez