Carcom Oy  Elekma

Painemobiili.com 340DL Turbo

  • 289 Vastauksia
  • 110503 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

kepa09

  • Vieras
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #135 : 14.04.2012, 22:06:13 »
Moi, niin tuo vulkanointi on aika tärkeää,niin moottoripyörien kuin autojen parissa. Itsellä on bmw korjattavana juuri näiden ongelmien vuosksi pajalla, en tiedä koska saan takaisin mutta en viitsi häiritäkään ammattimiestä, tekee, ja varmaan ilmoittaa.

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #136 : 15.04.2012, 11:32:28 »
Ei tule L-rauta kestämään, putki on paljon vääntöjäykempää (vai miksi sitten esim. koneiden rungoissa tai teräsrunkoisissa rakennuksissa käytetään putkiprofiileja eikä L-tai lattarautaa). Voisiko perän keinumista estää perän kuoren ja takakopan väliin tulevalla levyllä, joka hitsattaisiin kehikkoon kiinni? Ja sen kehikon voi tehdä paremmasta värkistä kuin rautakaupan perusräkäraudasta, toki hintaa tulee enemmän.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #137 : 15.04.2012, 11:58:56 »
Kyllä se 5mm L-rauta tuossa tulee kestämään. Tietenkin 5mm seinämällä oleva samankokoinen putki olisi kestävempää, mutta sitä ei ole mahdollista tilanpuutteen takia asentaa sahaamatta siihen "reikiä", ja nämä reijät heikentäisivät sen putken L-raudan tasolle, eli painoa tulisi lisää, ei niinkään kestävyyttä.

Pyöreä putki varmasti tosiaan olisi optimaalisin kestävyydeltään, mutta tarvitsisi olla jotain CrMo tavaraa ja taivutusvehkeet sille, ja niitä ei ole koska ovat kalliita. Tulee taas halvemmaks ostaa heti se ferrari näin vertauskuvana, kun ostaa koko konepaja. :)

Laipan kun saan vielä vähän vahvistettua, se on se olennaisin, koska sehän tuossa on hajonnut, heikon materiaalivahvuutensa takia (ja koska kehikko ei ole pystynyt 100% kantamaan vääntörasitusta).

S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1878
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #138 : 15.04.2012, 14:55:23 »
Mä en nyt jaksa kaivaa tietoa, mutta mikä niissä valmiissa laatikko-perä paketeissa pisti vastaan?
(Siis autosta jossa on alunperinkin laatikko ja perä yhdessä nipussa)

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8970
  • Teiden tukko
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #139 : 15.04.2012, 15:35:32 »
Kyllä se 5mm L-rauta tuossa tulee kestämään. Tietenkin 5mm seinämällä oleva samankokoinen putki olisi kestävempää, mutta sitä ei ole mahdollista tilanpuutteen takia asentaa sahaamatta siihen "reikiä", ja nämä reijät heikentäisivät sen putken L-raudan tasolle, eli painoa tulisi lisää, ei niinkään kestävyyttä.

Kyllä putkeen pystyy reikiä tekemään niin ettei se retkahda siitä reiän kohdalta. :facepalm: Joissakin rakenteissa täytyy pieni painonlisäys hyväksyä kestävyyden takia...
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Fuse

  • Rommiahdettu
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 521
  • Volvo R-Sport - Equipment for the car enthusiast.
    • Volvo300Mania.com
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #140 : 15.04.2012, 22:03:50 »
Mä en nyt jaksa kaivaa tietoa, mutta mikä niissä valmiissa laatikko-perä paketeissa pisti vastaan?
(Siis autosta jossa on alunperinkin laatikko ja perä yhdessä nipussa)

Kestoltaan huomattavasti Volvolaisia paremmissa aika varmasti ainoastaan hinta (esim. C5 ja uudemmat Corvettet ja 928 Porsche). 928:in tapauksessa myös varaosat lootaan sitten kohtalaisesti eksoottisempaa valikoimaa..

Vetten voimalinjoja on laiteltu Englannissa sekä Ruotsissa muutamassa projektissa, mutta tuossakin saa 6-vaihteisen manuaalin kyseessä olessa varata Englannin projekteja seuraten vähintään n. 3000 puntaa koko pakettiin, eli ilmaista touhua se ei missään nimessä ole.

Mitoiltaanhan tuo on aika mukava kyllä (Vetten linja taka-alalla, 340:en etualalla jos ei joku jo tajunnut ;)).  http://i2.photobucket.com/albums/y43/a_pod666/My%20Cars/The%20Beast/Current/EVO%203%20Mods/IMG_0255.jpg
« Viimeksi muokattu: 15.04.2012, 22:13:23 kirjoittanut Fuse »
“Buy land, they're not making it anymore” - Mark Twain

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1878
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #141 : 16.04.2012, 17:48:16 »
Mitenkäs sitten esim Audista, tai jostain muusta etuvetoisesta? Vai eikö nekään kestä?

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8970
  • Teiden tukko
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #142 : 16.04.2012, 19:25:50 »
Kestoltaan huomattavasti Volvolaisia paremmissa aika varmasti ainoastaan hinta (esim. C5 ja uudemmat Corvettet ja 928 Porsche). 928:in tapauksessa myös varaosat lootaan sitten kohtalaisesti eksoottisempaa valikoimaa..

Vetten voimalinjoja on laiteltu Englannissa sekä Ruotsissa muutamassa projektissa, mutta tuossakin saa 6-vaihteisen manuaalin kyseessä olessa varata Englannin projekteja seuraten vähintään n. 3000 puntaa koko pakettiin, eli ilmaista touhua se ei missään nimessä ole.

Mitoiltaanhan tuo on aika mukava kyllä (Vetten linja taka-alalla, 340:en etualalla jos ei joku jo tajunnut ;)).  http://i2.photobucket.com/albums/y43/a_pod666/My%20Cars/The%20Beast/Current/EVO%203%20Mods/IMG_0255.jpg

Mitenkä tuo paketti on esim. Vettessä tuettu? Niissä se taitaa kuitenkin kestää ja toimia...  ???
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #143 : 16.04.2012, 20:48:21 »
Taitais löytyä kestävä , ja toimiva paketti myös uudesta lokinsiipi mersusta  ;)
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa Fuse

  • Rommiahdettu
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 521
  • Volvo R-Sport - Equipment for the car enthusiast.
    • Volvo300Mania.com
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #144 : 16.04.2012, 21:05:19 »
Mitenkä tuo paketti on esim. Vettessä tuettu? Niissä se taitaa kuitenkin kestää ja toimia...  ???

Juu toki kestää kun on alkujaan trans-axleksi suunniteltu koko paketti, mutta SJS:llä on omatekoinen trans-axle, missä on ihan bemarin perusperä uivilla vetareilla yhdistetty vedon puolesta laippaliitoksella suoraan (alkuperäiseltä sijoitukseltaan edessä sijainneeseen) Getragin lootaan ja perä ja vaihteisto on sitten toisissaan mekaanisesti tuettu omavalmisteisella putkikehikolla. Tuon putkikehikon jousto tietysti aiheuttaa ongelmia kiinteisiin laippoihin joiden kautta veto välittyy.

Noissa vakioissa trans-axleissahan peräkoppa yhdistyy suoraan vaihdelaatikon kuoriin ja akselit samoten sisällä, eli koko paska on yhtä puuta. Ei tällöin tule mitään vääntymisongelmia kun koko vaihdelaatikko-perä palikka on kasattuna yhtäpuuta ulko- ja sisäosia myöten ja voiman välitys rattailla ja booreilla.

Taitais löytyä kestävä , ja toimiva paketti myös uudesta lokinsiipi mersusta  ;)

Itse jos rahamies jos olisin (eli jos olisi laittaa n. £30k vaihdelaatikkoon), niin laittaisin sikaan Hewlandilta 6-vaihtesen sekventiaali-trans axlen, ei tartteis ihmetellä.  ;D :pomo: Pulju valmistaa laatikoita lähestulkoon kaikkiin moottoriurheiluluokkiin LeMansista WRC:hen.
« Viimeksi muokattu: 16.04.2012, 21:14:05 kirjoittanut Fuse »
“Buy land, they're not making it anymore” - Mark Twain

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8970
  • Teiden tukko
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #145 : 16.04.2012, 21:16:06 »
Noissa vakioissa trans-axleissahan peräkoppa yhdistyy suoraan vaihdelaatikon kuoriin ja akselit samoten sisällä, eli koko paska on yhtä puuta. Ei tällöin tule mitään vääntymisongelmia kun koko vaihdelaatikko-perä palikka on kasattuna yhtäpuuta ulko- ja sisäosia myöten ja voiman välitys rattailla ja booreilla.

Tämä selvensi tätä kestävyysongelmaa kummasti. -H-
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #146 : 16.04.2012, 21:23:57 »
Tämä selvensi tätä kestävyysongelmaa kummasti. -H-
Niin teki.
Minäkin olin äimänkäkenä, että mistä tässä oikeen on kyse. :D

Edit: siis aski pitää saada perään kiinni.
Eikö siihen olisi järkevintä tehdä jokin levystä tehty rakenne? (levylle näyttää mankelia. tai jotain siihen suuntaan)
Löytyisi ainakin kiertolujuutta ja kaupanpäälle myös taivutuslujuutta.
« Viimeksi muokattu: 16.04.2012, 21:38:30 kirjoittanut järviin »

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1154
  • vrcf Original
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #147 : 27.04.2012, 10:57:16 »
jos nyt en ihan väärin muista niin se kehikko josta mallin otit tuolle huonekaluputkihässäkälle oli tehty pyöreästä putkesta. Umpilevystä tekemällä saa kyllä jämäkän, mutta myös painavan. Oikein suunnitellulla ristikkorakenteella ja juurikin pyöreällä putkella saa jäykimmän kokonaisrakenteen. Pitää vaan tietää voimien suunnat ja laittaa tuet niitä vastaan. Putken taipuma on tuossa väärä metodi mitata jäykkyyttä, sillä nurjahdus on se voima mikä tuon häkkyrän hajoittaa. Teollisuudessa käytetään neliöputkia joska niihin on helpompi kiinnittää lisäroippeita, mutta esim kaikki valotelineet ja lavarakenteet ym on tehty aina pyöreästä putkesta. Isommat putket nurkkiin ja pienemmillä sit ristikkorakenne, tulee kevein ja kestävin. Jos olisi aikaa, voisin tehdä esim solidworksilla mallin molemmista ja esittää tämän ihan visuaalisesti, mutta kun sitä ei vaan ole ja sekin olemassaoleva aika maksaa 52€/h....
Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, Pajero '89, Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #148 : 27.04.2012, 14:47:05 »
jos nyt en ihan väärin muista niin se kehikko josta mallin otit tuolle huonekaluputkihässäkälle oli tehty pyöreästä putkesta. Umpilevystä tekemällä saa kyllä jämäkän, mutta myös painavan. Oikein suunnitellulla ristikkorakenteella ja juurikin pyöreällä putkella saa jäykimmän kokonaisrakenteen. Pitää vaan tietää voimien suunnat ja laittaa tuet niitä vastaan. Putken taipuma on tuossa väärä metodi mitata jäykkyyttä, sillä nurjahdus on se voima mikä tuon häkkyrän hajoittaa. Teollisuudessa käytetään neliöputkia joska niihin on helpompi kiinnittää lisäroippeita, mutta esim kaikki valotelineet ja lavarakenteet ym on tehty aina pyöreästä putkesta. Isommat putket nurkkiin ja pienemmillä sit ristikkorakenne, tulee kevein ja kestävin. Jos olisi aikaa, voisin tehdä esim solidworksilla mallin molemmista ja esittää tämän ihan visuaalisesti, mutta kun sitä ei vaan ole ja sekin olemassaoleva aika maksaa 52€/h....

Aivan näin, putkesta kehikko ja ristikoilla jäykistetään.  Samalla tapaa tehdään isot nosturit, sillat, teräsrunkoiset rakennukset, putkirunkoiset ajoneuvot jne. Levystä tehdyssä kehikossa on vaarana, että kylki lommahtaa rasituksen alla, eli sekin tarvitsee jäykisteitä (ellei ylimitoiteta levyn paksuutta, paino kasvaa entisestään). Varmaan ne käyttäis kiihdytysvehkeissä yms. L- ja lattaraudasta tehtyä runkoa jos se olisi parempi kuin putkirunko ;)
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa Masa71

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #149 : 27.04.2012, 16:11:47 »
Kun en pikkuhakemisella löytänyt kuvia niin varmistan et olihan SJS sulla siinä perässä jäykkä kiinnitys kehikkoon ilman että missään välissä on orkkis kumipuslia (joojoo typerä kysymys mut varmuuden vuoksi) ;)

Sit siitä laatikko-perä liitoksesta: mites jos siihen väliin laittais sakarakytkimen? Se antais anteeksi pienet linjausmuutokset ja varmasti löytyy rittävän järeä, eikä kokokaan ole suuri.

Tai jos haluu tehdä ite niin noista ottaa mallia...

http://www.sks.fi/download/sks_SKS_akselikytkimet

 

Kulkukoira  Proturbo