Proturbo  Autodiagnoosi

Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Jakopäänvaihdon jälkeiset ongelmat
« Uusin viesti kirjoittanut laatikkovika tänään kello 18:33:08 »
En tiedä minäkään pykälistä? Kaipa sen joku selventää tähän. Ite kun on puhunut aina hampaista.
2
Showroom / Vs: AKI-10:n paluu kotiin (Tuomarilin XC70 D5)
« Uusin viesti kirjoittanut make s70 tänään kello 18:21:12 »
AKI-10 leimattu aamulla.  :) Meinasi hymy hyytyä, kun kirjaimellisesti katsastusaseman pihalla katsastuksen aikana toinen takavalo otti ja paloi. Pamautin sen sitten nyrkillä ehjäksi ja sain puhtaan leiman.  8)

Iskareiden erot 5% ja 7%. Kilometrejä oli tullut vuoden aikana noin 7 500km.



Joku vuosi takaperin käytin rouvan autoa leimalla ja katselin edellisenä iltana vielä että kaikki valot palaa. Konttorilla leimamies sanoi kun ajoi nosturille ja katseli peileistä takavaloja että sulla ei muuten ole minkäänlaisia valoja tässä autossa takana. Samalla konstilla eli nyrkillä sain toisen puolen palamaan ja oli sen verran reilu inssi että sanoi et pistä se toinenkin takavalo kuntoon ja laittoi leiman paperiin. -H-
3
V40/V40CC (vm. 13-19) / Vs: V40 -15 käsijarrun verhoilu
« Uusin viesti kirjoittanut handello tänään kello 18:11:44 »
Kiitokset! Tämän voi laittaa lukkoon.
4
Showroom / Vs: Volvo S80 D5-05 taas kerran
« Uusin viesti kirjoittanut Vollemän tänään kello 18:11:38 »
Kappas, meikäläisen vanha auto. Oli mulla noin pari vuotta, möin muistaakseni -22 kesällä pois, vieläkin harmittaa.. tämä oli meidän perheessä monta vuotta, ennen minua isällä ja sitä ennen velipojalla.  Siinä on auto isolla A:lla! Jos joskus olet autosta luopumassa niin oon kiinnostunut :)
5
Showroom / Vs: S90 3.0 1998 "Ässä"
« Uusin viesti kirjoittanut 460GLE tänään kello 17:50:26 »
Hetkellisestä mielenviasta johtuen.  :idiot2:
https://www.nettiauto.com/volvo/s90/14245134
6
Showroom / Vs: S60 D4 AWD 2016
« Uusin viesti kirjoittanut make s70 tänään kello 17:48:05 »
Kulmikselle kiitos kuvista, ala-ja takareuna siis niin sanotusti kaksiosaisia O0
Tässä on kyllä kerrassaan jaksettu nähdä vaivaa ja lopputulos on myös sen mukainen.

Itse vain ruiskin kotelosuoja-ainetta helmakoteloihin ja kaariin. Tekemälläsi tavalla varmasti lopputulos on huomattavasti parempi, kun oma toteutus.
Kiitosta vaan. Sen verran raskasta tuo käytetyn auton metsästys että pitää jotenkin sitä yrittää välttää viimeiseen asti joka konstilla ;)Lopputuloksen näkee sitten joskus tulevaisuudessa.
Tänään tuli lankattua huopikkaat..... eli kyllästin nuo takasisälokarit piiloon jäävältä puolelta kiveniskumassalla. Jos ei menis niin kaikki kura/suolapaska läpi ja toisekseen jos vaikka edes vähän hiljentäisi osaltaan rengasääniä.
Litran verran per lokari.

 


upload


7
Ostetaan varaosat / O: v70 mk1 AW50-42 rikkinäinen laatikko/kuskinpuolen päätykoppa
« Uusin viesti kirjoittanut 460GLE tänään kello 17:45:52 »
Tarvetta olis tuolle laatikon päätykopalle, mutta myös kokonainen rikkinäinen purkulaatikko kiinnostaa.
Potilas on v70 xc -00 mk1 eli laatikon tyyppi pitäs olla aw50-42.
Käsittääkseni tuo kyseinen koppa on ollut samanlainen jo 850:ssä

Tarjota voi sähköpostilla juha.vornanen (ät) anvianet.fi tai 050/4902072.
Kokkola

Tuolta löytyy kuva tuosta kopasta:
https://www.tokopedia.com/emobilparts/rear-cover-rumah-kia-carnival-volvo-matic-aw50-42-0k554-213c0?utm_source=google&utm_medium=organic&utm_campaign=pdp-seo
8
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Jakopäänvaihdon jälkeiset ongelmat
« Uusin viesti kirjoittanut JuhaManninen tänään kello 17:41:10 »
Laittoivat hyvin ohuen öljyt koneeseen. Vuotoja siellä sun täällä.
Autossasi taitaa olla sama 5-sylinterinen moottori kuin minun S60 AWD:ssa, vm.2002. Öljysuositus on käsittääkseni 0W-30. Sitä ne laittavat myös esim. ÖljyPiste ja Euromaster liikkeissä.
Ei korjaamoa voi syyttää siitä, että he käyttävät Volvon suositusten mukaista öljyä.
Miksi suositus on noin notkea öljy? Talvella siitä on varmaan hyötyä kylmäkäynnistyksen jälkeen. Yläkerrassa nokka-akselin säätöpalikat (VVT) toimii öljynpaineella ja vaatii öljyä myös kylmänä. Luulisin...
Muutama vuosi sitten en edes tiennyt, että 0W-xxx öljyjä on olemassa. Ajat ovat muuttuneet.

Ei voi kun ihmetellä. :o tuo kaks hammasta on aika mestarillinen suoritus.
Kaksi pykälää, ei kaksi hammasta.
Sorry että leikin nyt Volvo-asiantuntijaa, mutta törmäsin vastaavaan tilanteeseen oman Volvo S60:n kanssa.
Se jätti tielle 3-4 vuotta sitten kun kampiakselin tiiviste pullahti ja öljyt tuli ulos. Auto hinattiin Lahden Autoasennus OYn pihalle. Vuoto oli onneksi jakopään puolella eikä tarvinnut purkaa ihan kauheasti. Myös nokka-akselin tiiviste vaihdettiin, ja jakopään hihna samantien kun oli irti. Moottori toimi hyvin, mutta jossain vaiheessa syttyi varoitusvalo. Korjaamo nollasi sen ja ajoi lenkin eikä se tullut takaisin. Myöhemmin taas tuli. Ennen katsastusta pyysin Pukkilan A-Ykkönen korjaamoa nollamaan vian ja myöhemmin he myös korjasivat syyn. Selittivät, että ajoitus oli pykälän pari pielessä. Yksi hammas olisi kuulemma jo aika iso virhe. Pykälien kohdalleen saanti on Volvon moottorissa hankalaa. Käytännössä yrityksen ja erehdyksen kautta löytyy oikea kohta. Toivon että ymmärtäisin asiaa enemmän. Mitä nuo pykälät ovat? Ne eivät ole hihnan hampaita kuitenkaan.
Sen jälkeen olen käyttänyt em. korjaamon palveluita. Keski-ikäisiä kokeneita ukkoja, hommat tuntuu olevat hallussa.
 https://www.a-ykkonen.fi/

Jostain syystä en ole säilyttänyt kuitteja Volvon korjauksista. Harmittaa. En tajunnut että siitä kehittyy tällainen projekti ja oli muuta kiireitä. Hinta nettihuutokaupassa 3200€ yli 5v. sitten. Sen jälkeen on rahaa uponnut runsaasti.
Vaihtoivatko ekassa korjaamossa PCV:n. En ole varma. Äskettäin tein öljytilan painetestin muovikalvon kanssa YouTuben ohjeiden mukaan. Kalvo oikein imeytyi moottorin sisään. PCV on siis kunnossa.
9
Yleiset autojutut / Vs: Sähköautot, joko?
« Uusin viesti kirjoittanut hessu80 tänään kello 17:39:35 »
Nyt tulee aloittelijatason kysymys liittyen sähköautoihin.
Miten akun varauksesta huolehtiminen menee sähköautojen kanssa?
Minulle on opetettu että polttomoottoriauton "perus"akku kannattaa pitää mahdollisimman täynnä että se säilyy hyvänä ja jaksaa ottaa enemmän virtaa vastaan.
Eli aina vajaa akku menettää osan varastointi kapasiteetista, varsinkin pakkaskeleillä.
Meneekö asia näin myös sähköautojen kanssa?
Jos sähköauton akku on usein vajaa niin myös maksimi toimintamatka heikkenee?
Riippuu käytetystä akkukemiasta. Litium akut moittivat täyttä varausta pitkässä juoksussa. Siksi sähköauton akkua suositellaan pitämään mieluummin 10-80 % varauksessa kuin ihan täynnä.
10
Viritys / B230 dampperipyörät
« Uusin viesti kirjoittanut Bigsu tänään kello 17:28:26 »
Onko olemassa minkämoisia dampperipyöriä satasarjan moottoreihin/kammen päähän? Siis tehdasvalmisteisia.
Itsellä 10+10+13mm kiilahihnadampperi. Ongelmana, että napsuu poikki 10mm hihnat helposti erityisesti rajoittimelle ajettaessa.
Mietin, että laitanko sähköisen vesipumpun ja pyöritän vain laturia 10mm hihnoilla, jolloin hihnat pääsee helpommalla. Jos löytyisi lattahihnalla oleva dampperi, niin ehkä tekisin mieluummin siitä.
Onko muuta ideaa?


Sivuja: [1] 2 3 ... 10
Futurez  Kulkukoira