Ateho  Elekma

E85 Muutossarjat, softaukset, suuttimet ym. muutokset moottorinohjaukseen

  • 1132 Vastauksia
  • 445881 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4423
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Tälläinen älytön idea!  :hello:

Laita se anturi paluulinjaan, niin paine ei ole kiusana.    :pomo:

Normaalia insinöörien ajattelua tuo painepuolelle laittaminen.  :-[
Joka tapauksessa paluu puolellakin liikkuu samaa tavaraa kuin painepuolella, varsinkin startin aikana, eli läpivirtaus on isoa.
Sitten vielä pieni mutka letkussa ylöspäin, niin anturilla on aina polttoainetta. 

Ja noudattaa täydellisesti KISS-periaatetta!   :pomo:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Kyseessä siis V70 -05 T5 jossa ei ole polttoaineen paluulinjaa ollenkaan eli painetta linjassa on miksi siis irtosi...
Laita se anturi paluulinjaan, niin paine ei ole kiusana.    :pomo:

Mitä missasin? ???

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4423
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Mitä missasin? ???

Minä missasin, jos todellakin on noin, ettei polttoainelinjastossa ole paluu linjaa!!???   :o

Jossainpäin sen pitää olla, tai sitten paineensäädin on pumpussa itsessään!  :o

Vaikka suutin tukki olisi closed-end tyyppiä, niin jossainhan se paineensäädin (regulaattori) on, sillä se tarvitsee imusarjan paineen säätämistä varten tai sitten moottorinohjaus ratkaisu vakiopaineella on vähintäänkin eksoottinen!  :idiot2:

Mutta tuota paluulinjattomuutta ei tue ainakaan tuo varaosa-sivusto!  :hello:
http://www.swedishautoparts.com/V70/Volvo-V70-fuel-system.html#linkbar


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Maukki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 333
  • www.vrcf.fi
    • Galleria
Sen mitä nyt itse tutkin autoa ja vadista niin ei vain ole paluulinjaa, tukin päässä on paineanturi.

Tuohon kun saisi liittimet niin olisi hienoa, muistaakseni V40 on ainakin polttoainesuodatin samalla liitintyypillä kiinni ja tuossa v70 myös liitos jolla tankilta tuleva muoviletku liittyy bensatukkiin menevään teräsputkeen moottorin takana.
940 Stw Classic
242 2.3 tic -75

Poissa kanis187

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 420
Kertokaapas joku tyhmälle mitä tarvitsee saadakseen b230ft:n pelittämään pelkällä RE85 turvallisesti ilman nakutuksia tms. oireita ja jos vaatii jonkun poksin niin mikä on paras hinta laatu suhteeltaan? Mieluusti sillein, että mahdollista myös ajaa 98E. Pirssissä lastutettu sytkä ja penssapuoli, ahtoja 1paari, vielä semmoista että olisiko operaatiosta tehonlisäystä ollenkaan?

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4423
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Kertokaapas joku tyhmälle mitä tarvitsee saadakseen b230ft:n pelittämään pelkällä RE85 turvallisesti ilman nakutuksia tms. oireita ja jos vaatii jonkun poksin niin mikä on paras hinta laatu suhteeltaan? Mieluusti sillein, että mahdollista myös ajaa 98E. Pirssissä lastutettu sytkä ja penssapuoli, ahtoja 1paari, vielä semmoista että olisiko operaatiosta tehonlisäystä ollenkaan?

Nostetuilla ahdoilla et saa systeemiä pelaamaan wiinalla kunnolla, sillä vakio-suuttimet loppuvat noin 4000 rpm kohdalla (ovat 100% ajasta auki).  :nohnoh
Vakio ahdoillakin vakio-suuttimet ovat tapissaan wiinalla!  :o
Toki pieniä hetkiä wiina-kone kestää olla hoikallakin.

Tehonlisäys hommasta voi tulla sillä, että kaikki on säädetty tasan kohdalleen, mikä vaatii omaa työtä säätämisessä. Bulkki-lastut eivät tässä toimi, vaikka ne tulisivat mistä tahansa. Tai toimivat, mutta vain tarkasti määritellyllä setillä.
Mikä edellyttää aina isompia suuttimia ja niille viritettyjä lastuja.

Saatanallisesta säätämisestätm, voit lukea projekti-topicissani, joka liittyy Wiinallä käymisen säätämiseen.

Flexitune adapteri-boxit toimivat muutoin oikein hyvin.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Maukki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 333
  • www.vrcf.fi
    • Galleria
Siinä on e-flexfuel sarjassa tulevaan anturiin sopivat liittimet:



Löytyy valittavaksi suoralla tai tuollaisilla kulmilla letkukaroja. Toinen vaihtoehto on mennä romikselta etsimään autoista sopivia liittimiä, on meinaan vaihtoehtoina siellä varmasti metallisia ja muovisia suorilla ja erilaisilla kulmilla varmaan jotka on suoraan letkukaralla.

Itse tilasin noi Road machinesta.
940 Stw Classic
242 2.3 tic -75

Poissa dometic

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 566
  • V70 D5 --- 240 B???
Mites olis tämmönen ajatusleikki, mitä oon mietiskelly tässä kun tuli taas tommonen T5 hankittua. Ajatuksena olisi laittaa 19t ja suuttimet. Jos tämän säätää lastulla n. 280hp bensalla ja hommaan ton eflexin niin saako sitä toimimaan kunnolla? Tietty suuttimet laitetaan sen mukaan että riittäis myös e85 käyttöön. Vai riittääkö vakio ahdin mitenkään järkevästi noihin tehoihin? Tai saatika jos laittais H-profiilit ja ottais kaikki irti 19T:stä. Vai menikö tämä jo liikaa virittämisen puolelle?
Vikakoodien lukua Torquella Huittisissa.

Poissa Juhizz

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2351
    • VolvoRyhmä@Facebook
Aion tämän boksin asentaa tai asennuttaa omaan kulkineeseen heti kun jää ostovoimaa sopivasti sivuun.

Kyselin sarjaa jo aikaisempaan Volvoonkin S70 2.5 10v ja vihreää valoa näytti sopivuus siihenkin.

Hmm.. Melko erikoista..

Käväisinpäs tuolla eflexfuel finlandin sivuilla pitkästä aikaa ja siellähän lukee hinnastossa että BTS-boksi tarvikkeineen 5-sylinteriseen moottoriin 289€

Kun kyselin hintaa samaiselle boksille viime helmikuussa, jolloin boksi oli vasta tekeillä, hinta olisi ollut ~460€  :o

Hinta tullut melko reippaasti alas.

Poissa hande

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Itse tuli ostettua täyteen rahaan tuo BTS versio. Ihmettelin, kun ei paljon kyselty kun pyysin 300€ nyt kun jäi dieseliin vaihdon jälkeen toimettomaksi. Tulipahan etanolilla "säästettyä" :2funny:
No löytyy myyntipuolelta edelleen jos pieni mainos sallitaan.
XC60 2.4D aut. -10
C70 T5 aut. -06

Poissa Mikko Härkönen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Ei ole vielä tullut aikaa lukea koko topiccia läpi, jotenka.
Mitä kaikkea tarvitsen hommata/tehdä jotta saan b230ft:n viinapolttoiseksi.

-isommat suuttimet, alkuperäiset ymmärtääkseni eivät riitä alkuunkaan.
-Puristuksien nostosta ei luulisi olevan haittaa.
-Moottorinohjaus hommista ei ole kovinkaan hyvää kokemusta (Lue: taitoa)
 Eli mistä helpoimmalla sytytys ja bensakartat kohdilleen, homma on aina niin yksilökohtaista että valmiit boksit eivät taida tulla kyseeseen.
Jotain sopivan tyhjentävää vastausta jos saisin tarvittavista muutoksista, niin olisin hyvin kiitollinen.
Volvo 240 GL 1989 b200k
Ikuisuusprojekti b234ft...

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4423
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä

Jotain sopivan tyhjentävää vastausta jos saisin tarvittavista muutoksista, niin olisin hyvin kiitollinen.


Tyhjentävä vastaus on projekti-toicissani ja tässä, enkä todellakaan ala kirjoittamaan sitä kaikkea tähän uudelleen!  >:(

Kaikkiin kysymyksiisi on jo vastattu, ennenkuin ehdit tai edes tiedät kysyä, joko tässä topicissa tai projektissani.  :pomo:

Ja tämä on ilman sarvia ja hampaita! Luettuasi tieto-jysäyksen, toivottavasti ymmärrät....    :buck2:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Mistä mahtais löytyä jotain isoja vastuksia? +40000ohm tai säätövastuksia? Virittelin ysisatkuun lämpöanturin piuhaan katkaisijan, enää puuttuu vastus millä voi huijata boksia.
Tällänen kokeilu menossa jos sais kylmästarttiin vähän lisärikastusta.
« Viimeksi muokattu: 04.03.2015, 18:03:57 kirjoittanut Juusoo »
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8904
  • Kartanoita kartano täynnä
Mistä mahtais löytyä jotain isoja vastuksia? +40000ohm tai säätövastuksia?

Mistä tahansa elektroniikkatarvikeliikkeestä.

Poissa Vauhtivaunu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Emännän 850 2.4l/10V koneella (olikos se nyt B5252F?) vaihdettiin viinalle noin puoli vuotta sitten 30% isommilla suuttimilla. Mitään muuta ei tehty. Nyt pirssillä on rullattu joku 10tkm  RE85:sella eikä suurempia huolia ole ollut. 10-13L/100km on ollu kulutus ja öljyä syö 1l/2000km jonka söi jo meille tullessa ja bensaa polttaen. En ole jaksanut perehtyä mistä öljyn kulutus johtuu kun näitä tonnin pommeja on melko turha korjata kovin paljon.

Näyttäisi tuo Fenix(?) MAP-pohjaisen ja titaani(?) lambdalla toimivan melko hyvin kun antaa sen laskennallisen 30% enemmän ainetta. Pari kertaa on sytyttänyt "long term fuel trim" häiriön joka voi johtua kevyellä kuormalla ajamisesta.

Helppo ja halpa muutos joka on jo maksanut itsensä takaisin koska suuttimet oli "hyllyssä" ylimääräisenä.

Ps. Öljynä on Teboilin Super HPD 10W-40 koska luin jostain että raskaan dieselin ölpät toimii viinan kanssa paremmin. "sitoo" happamia palojäänteitä paremmin.
« Viimeksi muokattu: 04.03.2015, 19:45:58 kirjoittanut Vauhtivaunu »

 

Ateho  Elekma