Ateho  Elekma

V70R AWD Laser Blue ”Laaseri”

  • 133 Vastauksia
  • 54457 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vainols

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 343
Vs: S80 2.5T "Executive" + V70R AWD Laser Blue
« Vastaus #45 : 24.08.2018, 14:53:10 »
Ärrään laittelin Rican stage 1 ohjelman sisään ja kylläpäs menohalut muuttu aivan eri tasolle, vaihteiston toimintakin muuttui sulavemmaksi, kiihytyksiä kellotettuna ei oo ohjelmoituna vielä kerennyt ottaa mutta vakion 0-100 otti 7.3sek. Nyt tuntuu että ei vedot hyydy ollenkaan  8)

Tehoja rica lupaa 331/430. Väännöt saattaa ollakkin senverran mutta tehoja ei taida ihan nuin paljoa olla. Penkityshän tuo kiinnostais jos tästä lähistölt löytyis nelivetopenkki.

Etutolpat vaihdoin myös sellaisiin missä on jotkut 2-3cm madaltavat jouset, nyt on kyllä omaan silmään ulkonäkö aika täydellinen  S*



Pitää viikonlopun aikaan ottaa parempia kuvia kun saa auton pestyä.
« Viimeksi muokattu: 24.08.2018, 19:44:48 kirjoittanut DrDpRo »
Mercedes Benz E 220cdi -14, ex Mercedes Benz S350 Lang -06, ex Mercedes Benz S500L -02, ex Mercedes Benz E 320 CDI -05, ex V70R AWD Laser Blå -00, ex Volvo XC70 D5 AWD -05, ex S80 2.5T -04, ex S80 TDI -00, ex V70XC 2.5T -99, ex V70 2.5T -98, ex 940 2.3T -96

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: S80 2.5T "Executive" + V70R AWD Laser Blue
« Vastaus #46 : 24.08.2018, 15:00:50 »
Kelpais itelleki  S*
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa vainols

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 343
Vs: S80 2.5T "Executive" + V70R AWD Laser Blue
« Vastaus #47 : 24.08.2018, 19:07:33 »
Tuli käytyä vähän mittomassa aikoja

Vakiosoftalla 0-100: n.7.3s
Rica Stage 1 0-100: n.6.8s

Eihän tuo vieläkään mikään älytön raketti oo mutta paljon paremmin kulkee kyllä alkuperäiseen verraten  8)

Ohjelma asentui helposti isoftloaderin avulla niin ei tarvinnut käyttää autoa kummemmin missään.
« Viimeksi muokattu: 24.08.2018, 19:45:20 kirjoittanut DrDpRo »
Mercedes Benz E 220cdi -14, ex Mercedes Benz S350 Lang -06, ex Mercedes Benz S500L -02, ex Mercedes Benz E 320 CDI -05, ex V70R AWD Laser Blå -00, ex Volvo XC70 D5 AWD -05, ex S80 2.5T -04, ex S80 TDI -00, ex V70XC 2.5T -99, ex V70 2.5T -98, ex 940 2.3T -96

Poissa Timo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 272
Vs: S80 2.5T "Executive" + V70R AWD Laser Blue
« Vastaus #48 : 10.09.2018, 21:01:02 »
Eilen maitokaupan perheparkista bongasin niin siistin ärrän että piti tulla tänne huutelemaan. Arvasin kyllä kenen tämä on.  8) Aivan vanhan Volvokuskin mieltä lämmittää kun tuollaisia näkee, hieno!
Mazda CX-5 2,2D AWD -18
Ex: V70 D5 AWD -07 Classic

Poissa vainols

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 343
Vs: S80 2.5T "Executive" + V70R AWD Laser Blue
« Vastaus #49 : 10.09.2018, 23:16:22 »
Eilen maitokaupan perheparkista bongasin niin siistin ärrän että piti tulla tänne huutelemaan. Arvasin kyllä kenen tämä on.  8) Aivan vanhan Volvokuskin mieltä lämmittää kun tuollaisia näkee, hieno!

Joo siellähän tuo tuli eilen käytyä, Kiitokset  -H-

Ärrää tullut tässä vähän taas laiteltua, vaihteistoöljyt vaihtui huuhtelumenetelmällä vähän reilu 8litraa tuli vaihdettua, vanhat öljyt onneksi oli hyvän väriset vielä eikä haisseet palaneelle. Öljynä käytin Comman mvatf+. Vaihteiston toiminta ei juuri muuten muuttunut miksikään mutta D:lle paikallaan vaihtaessa tapahtunut kytkennän viive katosi.

Etupenkkien nahkaosat putsailin kissasaippualla ja ihmesienellä. Suurin kiiltävyys hävisi ja tilalle tuli matta ja siistikuntoinen pinta

Ennen


Jälkeen


Viimeisimpänä päivityksenä umpiot vaihtui Klarglas versioihin





Finnittömät kilvet odottelis katsastusasemalla hakua, nämä olis tarkotus parinpäivän sisään sitten laitella paikalleen. Ajovalonpesurien koloihin pitäis peitelätkät hommata niin alkais olemaan keulan ilme täydellinen  S* Kilometrejä tällähetkellä 299tkm

Edit:

Vielä pari päivänvalossa otettua kuvaa




« Viimeksi muokattu: 12.09.2018, 00:58:35 kirjoittanut DrDpRo »
Mercedes Benz E 220cdi -14, ex Mercedes Benz S350 Lang -06, ex Mercedes Benz S500L -02, ex Mercedes Benz E 320 CDI -05, ex V70R AWD Laser Blå -00, ex Volvo XC70 D5 AWD -05, ex S80 2.5T -04, ex S80 TDI -00, ex V70XC 2.5T -99, ex V70 2.5T -98, ex 940 2.3T -96

Poissa vainols

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 343
Vs: S80 2.5T "Executive" + V70R AWD Laser Blue
« Vastaus #50 : 18.09.2018, 16:44:09 »
300tkm pyörähti ärrän mittariin tuossa paripäivää sitten, alkuperäiset Satellite vanteet vaihtelin takaisin alle. Hyvin ne nuokin tähän sopii nyt kun keula on vähän alkuperäistä alempana. Nuo 19" vähän turhan isot tähän koppaan  :D Enskesäksi hommata jotkut 18" vanteet. Uudet kilvet laittelin myös. 

Pientä ahtopaineen seilausta ilmennyt 3 ja 4 vaihteella johon epäilyksenä hukkaportin kello tai bypassin kalvo, uus bypass tulossa.

parit kuvat:







« Viimeksi muokattu: 18.09.2018, 16:47:36 kirjoittanut DrDpRo »
Mercedes Benz E 220cdi -14, ex Mercedes Benz S350 Lang -06, ex Mercedes Benz S500L -02, ex Mercedes Benz E 320 CDI -05, ex V70R AWD Laser Blå -00, ex Volvo XC70 D5 AWD -05, ex S80 2.5T -04, ex S80 TDI -00, ex V70XC 2.5T -99, ex V70 2.5T -98, ex 940 2.3T -96

Poissa vainols

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 343
Vs: S80 2.5T "Executive" + V70R AWD Laser Blue
« Vastaus #51 : 22.10.2018, 15:56:18 »
Ärrälle taas jotain pientä tullut tehtyä, ahtoputket vaihtelin DO88:in versioihin mustilla silikooniletkuilla 



Imupuoli tällähetkellä vielä hieman kesken, tällähetkellä paikallaan nyt 3" silikooniputki jolla immu tulee kannen viereen, tarkoitus siis tehdä uudemman ärrän tyylinen imupuoli. Akku tarkoitus siirtää peräkonttiin konehuoneen ilmeen siistimiseksi.

Parit syksyiset kuvat tuli myös räpsittyä





Muutoin toiminut kyllä hyvin mutta vaihteiston toiminta pahentunut pikkuhiljaa huonompaan suuntaan, kylmänä 2-3 ja 3-4 vaihto luistaa ja tuntuu että käy vapaalla vaihdon välissä, lämpimänä 3-2 vaihdossa kickdownia käyttäessä tuntuu myös käyvän välissä vapaalla jonka johdosta nykäisee melkoisen pahasti. Turbiini kytkeytyy lämpimänä myös melkoisen raakasti pois päältä. Öljyt vaihdettu huuhtelemalla mutta tästä ei apuja tuntunut olevan. Sopeutusta myös kokeiltu tehdä uusiksi.

Manuaaliksi muutos houkuttelisi tehdä mutta suurimman ongelman tuottaa moottorinohjaus ja sen säätäminen. Yksi tälläinen on suomessa manuaaliksi ilmeisesti tehty joten tuskin tuokaan mahdotonta on saada säädettyä. Manuaaliosien luovuttajaksi on tullut katseltua saman ikäisiä normaali awd tai xc v70.
Mercedes Benz E 220cdi -14, ex Mercedes Benz S350 Lang -06, ex Mercedes Benz S500L -02, ex Mercedes Benz E 320 CDI -05, ex V70R AWD Laser Blå -00, ex Volvo XC70 D5 AWD -05, ex S80 2.5T -04, ex S80 TDI -00, ex V70XC 2.5T -99, ex V70 2.5T -98, ex 940 2.3T -96

Poissa Duke

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2164
  • Näillä mennään
Vs: S80 2.5T "Executive" + V70R AWD Laser Blue
« Vastaus #52 : 22.10.2018, 17:05:51 »
Ärrälle taas jotain pientä tullut tehtyä, ahtoputket vaihtelin DO88:in versioihin mustilla silikooniletkuilla 



Imupuoli tällähetkellä vielä hieman kesken, tällähetkellä paikallaan nyt 3" silikooniputki jolla immu tulee kannen viereen, tarkoitus siis tehdä uudemman ärrän tyylinen imupuoli. Akku tarkoitus siirtää peräkonttiin konehuoneen ilmeen siistimiseksi.

Parit syksyiset kuvat tuli myös räpsittyä





Muutoin toiminut kyllä hyvin mutta vaihteiston toiminta pahentunut pikkuhiljaa huonompaan suuntaan, kylmänä 2-3 ja 3-4 vaihto luistaa ja tuntuu että käy vapaalla vaihdon välissä, lämpimänä 3-2 vaihdossa kickdownia käyttäessä tuntuu myös käyvän välissä vapaalla jonka johdosta nykäisee melkoisen pahasti. Turbiini kytkeytyy lämpimänä myös melkoisen raakasti pois päältä. Öljyt vaihdettu huuhtelemalla mutta tästä ei apuja tuntunut olevan. Sopeutusta myös kokeiltu tehdä uusiksi.

Manuaaliksi muutos houkuttelisi tehdä mutta suurimman ongelman tuottaa moottorinohjaus ja sen säätäminen. Yksi tälläinen on suomessa manuaaliksi ilmeisesti tehty joten tuskin tuokaan mahdotonta on saada säädettyä. Manuaaliosien luovuttajaksi on tullut katseltua saman ikäisiä normaali awd tai xc v70.
Lueskelin tossa että olit laittanut Comman mvatf+ öljyt. Nämä öljyt on 2010 uudempiin niin siksi varmaan ongelmia alkaa tulemaan pikkuhiljaa. Motonetissä on comman öljyä missä on 3309 luokitus pelkästään niin se on oikeaa näihin.
Lada 1200 L-86: Kesä auto
Volvo v70 D5-05 :käyttis
Volvo v70 D4-14:käyttis
Ford Escort Xr3i - 87:kesä auto

Poissa vainols

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 343
Vs: S80 2.5T "Executive" + V70R AWD Laser Blue
« Vastaus #53 : 22.10.2018, 17:33:58 »
Ongelmat oli jo ennen öljynvaihtoja että tuskin pelkästä öljystä on kiinni. Erikoista jos tuo aiheuttaisi nuo kun kuitenkin purkin kyljessä on 3309 hyväksynnät.

Edit: Huoltokirjan mukaan laatikkoon jotain solenoideja vaihdettu mutta ei sen tarkemmin tietoja eikä kuitteja, eikös tämmöiseen 5vaihteiseen ne kolme isointa solenoidia vaihdeta jos jotain solenoideja vaihdellaan, erikseen sitten se b4 servon kansi. Solenoidit näköjään vaihdettu noin vuosi ja 16tkm sitten.
« Viimeksi muokattu: 22.10.2018, 18:28:05 kirjoittanut DrDpRo »
Mercedes Benz E 220cdi -14, ex Mercedes Benz S350 Lang -06, ex Mercedes Benz S500L -02, ex Mercedes Benz E 320 CDI -05, ex V70R AWD Laser Blå -00, ex Volvo XC70 D5 AWD -05, ex S80 2.5T -04, ex S80 TDI -00, ex V70XC 2.5T -99, ex V70 2.5T -98, ex 940 2.3T -96

Poissa Duke

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2164
  • Näillä mennään
Vs: S80 2.5T "Executive" + V70R AWD Laser Blue
« Vastaus #54 : 22.10.2018, 18:36:42 »
Pykälää parempi öljy yleensä irrottaa kaikki loput moskat ja sit alkaa pikku hiljaa ongelmat. Harmi kun just vähän aika sitten myin tommosen ehjän laatikon.
Lada 1200 L-86: Kesä auto
Volvo v70 D5-05 :käyttis
Volvo v70 D4-14:käyttis
Ford Escort Xr3i - 87:kesä auto

Poissa vainols

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 343
Vs: S80 2.5T "Executive" + V70R AWD Laser Blue
« Vastaus #55 : 22.10.2018, 19:05:49 »
Aivan, eipä tullutkaan tommonen mieleen että voisi tuo aiheuttaa ongelmia.

Kyllä mä ajattelin että jos joutuu ruveta repimään tuota laatikkoa irti niin ei sinne kovin mieluusti samanlaista takaisin rupea laittamaan. Toki jos ei löydy helposti säätäjää tuolle moottorinohjaukselle niin eipä siinä sitten paljon vaihtoehtoja ole  :D
« Viimeksi muokattu: 22.10.2018, 19:08:59 kirjoittanut DrDpRo »
Mercedes Benz E 220cdi -14, ex Mercedes Benz S350 Lang -06, ex Mercedes Benz S500L -02, ex Mercedes Benz E 320 CDI -05, ex V70R AWD Laser Blå -00, ex Volvo XC70 D5 AWD -05, ex S80 2.5T -04, ex S80 TDI -00, ex V70XC 2.5T -99, ex V70 2.5T -98, ex 940 2.3T -96

Poissa Suoli

  • Vastarannan kiiski
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1745
    • "T5RS70XC"
Vs: S80 2.5T "Executive" + V70R AWD Laser Blue
« Vastaus #56 : 22.10.2018, 20:50:00 »
Aivan, eipä tullutkaan tommonen mieleen että voisi tuo aiheuttaa ongelmia.

Kyllä mä ajattelin että jos joutuu ruveta repimään tuota laatikkoa irti niin ei sinne kovin mieluusti samanlaista takaisin rupea laittamaan. Toki jos ei löydy helposti säätäjää tuolle moottorinohjaukselle niin eipä siinä sitten paljon vaihtoehtoja ole  :D

Harinen sääti ainakin sen yhen laser bluen mikä on suomessa rakenneltu manuaaliks.
874 2.3 T5 -96          V70R 2.4T AWD -00          V60 3.0 T6 AWD -11

IG: @streetspiritgarage

Poissa vainols

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 343
Vs: S80 2.5T "Executive" + V70R AWD Laser Blue
« Vastaus #57 : 22.10.2018, 21:06:27 »
Harinen sääti ainakin sen yhen laser bluen mikä on suomessa rakenneltu manuaaliks.

Tuota mietinkin että mikähän firma sen sääti, kiitokset tiedosta.
Mercedes Benz E 220cdi -14, ex Mercedes Benz S350 Lang -06, ex Mercedes Benz S500L -02, ex Mercedes Benz E 320 CDI -05, ex V70R AWD Laser Blå -00, ex Volvo XC70 D5 AWD -05, ex S80 2.5T -04, ex S80 TDI -00, ex V70XC 2.5T -99, ex V70 2.5T -98, ex 940 2.3T -96

Poissa vainols

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 343
Vs: S80 2.5T "Executive" + V70R AWD Laser Blue
« Vastaus #58 : 14.11.2018, 19:51:08 »
Päivitystä taasen vähän.

Kasikymppi pääsi takasin ajoon kun ärrä piti laittaa seisontaan, alkoi kulmavaihde senverran raakasti vuotamaan että ei viittinyt enää enempäänsä ajella, samoten pakopuolen vuotoa tutkin kun jostakin keulastapäin alkanut supsuttelemaan, diagnoosina pakosarja halki aika raakasti monesta paikkaa ja vuotaa eniten turbon ja pakosarjan liitoksesta vaikka kaikki mutterit tiukassa kiinni. Tähän aattelin etsiä tilalle uudemman 2.5T koneen pakosarjan joka on kuvien perusteella ainakin virtauksilta paremman näköinen mitä tämä vanhempi sarja.

Kulmavaihteeseen uusin vänkärinpuolelle molemmat stefat, jospa nyt alkais pitämään öljyt sisällä. Minkähän verran mahtaa tohon mennä öljyä jos uudet vaihtais samalla ja käykö tuonne joku muu öljy kuin Volvon oma?

Tässä sitten rupesin tutkimaan etupyöränkaarta sisäsuojan alta kun yhden pultin ympärillä oli ruosteen alkua, sieltähän löytyi sitten vähän useemmasta paikkaa ruostevauriota. Sama homma takakaaressakin, kuskinpuolta en vielä oo kerenny kattoa mutta samanlainen työ sielläkin varmaan odottaa. Onneksi pelti kuitenkin vielä ihan kovaa eli ei tarvi ruveta hitsaushommiin ainakaan kaarien osalta.





Lämppärin kennokin on vaihdon tarpeessa kun välillä autossa ikkunat melkoisen huurteessa ja jäähdytysneste välillä haiskahtaa tuuletusräppänöiden kautta. Lattiamatot kuitenkin kuivat eli ei niiden takia vedä ikkunoita huurteeseen.

Edit:

Ensimmäinen pyöränkaari putsailtu vanhoista massoista ja ruosteista ja vedetty uudet pohjamaalit ja massat päälle.
« Viimeksi muokattu: 22.11.2018, 14:42:40 kirjoittanut DrDpRo »
Mercedes Benz E 220cdi -14, ex Mercedes Benz S350 Lang -06, ex Mercedes Benz S500L -02, ex Mercedes Benz E 320 CDI -05, ex V70R AWD Laser Blå -00, ex Volvo XC70 D5 AWD -05, ex S80 2.5T -04, ex S80 TDI -00, ex V70XC 2.5T -99, ex V70 2.5T -98, ex 940 2.3T -96

Poissa vainols

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 343
Vs: S80 2.5T "Executive" + V70R AWD Laser Blue
« Vastaus #59 : 01.12.2018, 00:40:22 »
Ärrää tässä muutaman päivän tullu värkättyä, etukulmasta kaikki ruosteet putsailin pois ja kunnon pohjamaalit päälle ja sitten siihen vielä alustamassat.



Pakosarjan irroittelin ja sekään ei nyt mikään mukavin operaatio ollut kun selvisi että 1syliterin kohdalta puuttui kokonaan yksi pinnapultti ja sen lisäksi samasta kohtaa löytyi kannesta paskaksi pyöritetyt kierteet, pakosarjakin oli halki monesta paikkaa kuten arvelinkin.

Vetokoukun rungon irroittelin myös kun itsellä ei tässä koukulle ole käyttöä. Taka runkoaisoista löytyi myös putsausta vaativaa ruostetta. Tähän mennessä onneksi pelti ollut kovaa eikä mikään paikka vaadi hitsausta.

Auton maalaaminen kattokaiteiden linjasta alaspäin suunnitelmissa.

Loppuun parit kuvat:



Kannesta kiillottelin myös näkyvät kohdat, takimmaiset vielä viimeistelemättä



Kuskin penkin nahkaosiin laittelin furniture clinicin nahkamaalia, erittäin hyvin värjäsi nuo halkeamat. Vasemmanpuoleiset kuvat ilman käsittellyä ja oikeanpuoleiset käsiteltynä



Edit:

Kuskinpuolen pyöränkaaria rupesin tänään putsailemaan, etukaaresta ruosteen lisäksi löytyi runkoaisasta kaksi ylimääräistä reikää jotka äkkiseltään näyttää poratulta  :idiot2:



Takakaaressa löytyi isompana yllärinä aivan rapsakkaa peltiä yhden sisälokasuojan kiinnityskohdan ympärillä. Loppujen kiinnityskohtien ympäriillä myös ruostetta mutta ei tunnu yhtä rapealta niiden osalta. Takarunkoaisat myös näyttäis olevan ruosteen peitossa, jospa siellä ei näin pehmeätä ois kun en niitä ole vielä kerennyt putsailla isommin.

Lähtökohta:


Enimpien pois raaputtelun jälkeen:
« Viimeksi muokattu: 03.12.2018, 16:48:49 kirjoittanut DrDpRo »
Mercedes Benz E 220cdi -14, ex Mercedes Benz S350 Lang -06, ex Mercedes Benz S500L -02, ex Mercedes Benz E 320 CDI -05, ex V70R AWD Laser Blå -00, ex Volvo XC70 D5 AWD -05, ex S80 2.5T -04, ex S80 TDI -00, ex V70XC 2.5T -99, ex V70 2.5T -98, ex 940 2.3T -96

 

Autoracing  KL-varaosat