Autodiagnoosi  Carcom Oy

Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) / Vs: Volvo V70 D5 2008 harkinnassa
« Uusin viesti kirjoittanut Kojontti tänään kello 14:48:51 »
Sen vanhemman mekaniikka on helpompi korjata. Tarkoitan juurikin vaikka alustan osia.
Laakerit, tukivarret etc. Kyllä minä ainakin p2 mallilla olen tiellä pysynyt kun säädöt on kunnossa. ELK

Mulla ei ole ollut mitään ongelmia sähköpurkkien eikä lisälaitteiden kanssa. ???

Laakereita ei hirveästi tarvii stressata,kaks oon vaihtanut. Toinen omaan puolen miljoonan kohdalla ja toinen siskon autoon, 450tkm. Näitä kolmoskoppaisia on lähipiirissä neljä, kolme +400tkm ajettua

Alustan osat on ihan perus ruuvaamista poislukien tuo etupyöränlaakeri joka vaatii oman työkalun käyttöä.

Onhan noissa ihan kohtuudella ollut CEM, REM ja mittaristovikoja vanhemmassa korissa. Uusissa oven johtosarjat on pahinta sähkövikaa, jonkun verran ollut lukkolaitteissa vikoja mutta omaan otantaan ei ole yhtään osunut. Lämmitin on webasto joka on ardicciin verrattuna noin 10 kertaa luotettavampi.
2
Eilen aamulla kasasin oven takaisin vanhan lukon kanssa. Sitä ennen ruikin WD-40 kaikista raoista lukon sisään. Mekaanisesti kaikki lukon osat toimivat herkästi eikä se näyttänyt likaiselta.
Valmistauduin purkamaan oven uudestaan kun saan toisen lukon. Purkamoilta niitä löytyy n. 50€ hintaan.
Ihme ja kumma, rasvattu lukko on nyt toiminut joka kerta! Jos vielä viikon päästä toimii yhtä hyvin niin vika on melko varmasti korjattu.
Jäsen @laatikkovika taisi siis olla oikeassa. Kiitos.
Tämä tarkoittaa myös, että Volvon laatu heikkeni lukkomoottoreiden osalta myöhemmissä malleissa raportoitujen vikojen perusteella. Vaihtoivat johonkin halpaan alihankkijaan tms.

Pahus, löysin vielä yhden lukkovian. Tavaratilan avainlukko ei toimi. Täysin jumissa. En ole koskaan käyttänyt sitä kun keskuslukitus on toiminut. Tahdon kuitenkin saada sen toimimaan kun auto on muuten niin hyvässä kunnossa.
Olen nyt ruikkinut WD-40 ja öljyä sinne, mutta ei auta.
Tässä kuva lukosta. Näyttää että se on väärässä asennossa tai liian syvällä. Avaimen kahva ottaa peltiin kiinni eikä se mahtuisi kääntymään vaikka lukko toimisi. Miltä sen pitäisi näyttää?



image hosting service

P.S. Aion pestä auton tänään.
3
Sisäanturi kannattaa imuroida eikä puhaltaa äläkä missään nimessä sorki sitä niistä raoista vaikka kuinka tekis mieli. :D
4
Lämmitys, Ilmastointi ja lisälämmittimet / Vs: Volvo V60 D3 2012 tuuletus hyperventiloi
« Uusin viesti kirjoittanut Ande92 tänään kello 11:54:45 »
Noilla kilometreillä suosittelen uusimaan tuon koko kompuran. Rupeaa kuitenkin pian olemaan myös kompressorin vapaapyörän laakeri tiensä päässä, jos sitä ei aiemmin ole uusittu.

Tuo humppaus voi myös johtua tuosta rikkinäisestä kompressorista, kun yrittää jäähdyttää tavoitelämpötilaan mahdollisimman nopeasti ja puhallusnopeus pienenee, kun tullaan lähemmäksi tavoitelämpötilaa. Tuo kompressori kun ei tuota kylmää tasaisesti, niin tuon säätökin on varmaa siitä johtuen melko kantikasta.

Kompressorin vaihto näihin on melko simppeli tehdä itse, jos vain yhtään pysyy työkalut kädessä.
5
Offtopic / Vs: Polkupyörä Topicci
« Uusin viesti kirjoittanut danbomp tänään kello 11:50:02 »
Hehee, tuohon verrattuna toi mun maantiekiituri Nishiki on norsu vaikkei sekään hirveitä paina. Jännä juttu toi satula, vanhassa Grisley jyrässä on paljon suikelompi satula kuin tossa Nissessä. Siltikin se Grisleyn satula on "mukavampi", kai tossa Nissen satulassa on sitten joku muoto päin pärsettä mun ahterin mielestä. Toki ajoasentokin on vähän erilainen vaikken ajakkaan kovin syvässä kumarassa.

Tässä aika hyvä linkki satulan valintaan : https://www.youtube.com/watch?v=fm8n9dJG-Ko

Ahterihan on jokaisella omanlaisensa ja siksi onneksi satuloita on moneen lähtöön. Nyt tein tänään kolmannen lenkin tolla "uudella" pyörällä ja kyllä se ehkä alkaa tottua siihen pikku hiljaa, en vielä lähde kaupaan.
6
Robert dyi teki aika hyvän videon 90-volvon ilmastointiosien vaihdosta, jotain tiukkoja liitoksia siellä oli. Aika samanlaisia nää p2-volvot kai on
7
Yleinen keskustelu / Foorumin sähköpostit osoitteesta vrcfry@penguincave.org
« Uusin viesti kirjoittanut TOK tänään kello 11:47:49 »
Foorumin lähettämät sähköpostit tulevat toistaiseksi vrcfry@penguincave.org.


Asiasta laajemmin ja keskustelu foorumin tiedotusosion ketjuun:

Foorumin sähköpostit osoitteesta vrcfry@penguincave.org
8
Sen vanhemman mekaniikka on helpompi korjata. Tarkoitan juurikin vaikka alustan osia.
Laakerit, tukivarret etc. Kyllä minä ainakin p2 mallilla olen tiellä pysynyt kun säädöt on kunnossa. ELK

Mulla ei ole ollut mitään ongelmia sähköpurkkien eikä lisälaitteiden kanssa. ???
9
Foorumin lähettämät sähköpostit tulevat toistaiseksi osoitteesta vrcfry@penguincave.org.


Viime aikoina foorumin lähettämät sähköpostit ovat menneet huonosti perille esimerkiksi Gmailiin. Tekniset syyt tähän ovat tiedossa ja toimenpiteet asian korjaamiseksi ovat käynnissä. Valitettavasti kestää jonkin aikaa että asia saadaan kuntoon. Tällävälin väliaikaisena ratkaisuna käytämme foorumin sähköpostien lähetykseen osoitetta vrcfry@penguincave.org.

Toivomme, että vastaanottaessasi foorumilta sähköpostia klikkaat sähköpostipalvelusi nappia "tämä ei ole roskapostia" jos palvelussasi sellainen on. Tämä auttaa foorumin sähköposteja menemään perille vastaanottajille. Kiitos avustasi.
10
Joo itsellä hiacessa kompura oli äänekäs ja vaikka aineita oli vuosien jälkeenkin, öljy oli niissä vähissä
Sivuja: [1] 2 3 ... 10
Autodiagnoosi  Carcom Oy