Futurez  Kulkukoira

M52B28 240volvoon

  • 34 Vastauksia
  • 11719 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: M52B28 240volvoon
« Vastaus #15 : 17.12.2014, 17:05:04 »
Onhan tuo tullut monessa asiassa huomattua, että jotkut katsurit eivät jaksa vaivautua asioita tarkistamaan/kiinnostusta muutoskatsastukseen ei ole, joten suorilta kieltävät ko. jutun.

Joskus jopa, vaikka olisi mustaa valkosella kyseisen muutoksen luvallisuudesta. Näin ei saisi olla, mutta niin kauan kuin mukana on inhimillinen tekijä, on tämä mahdollista. ::)

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Vs: M52B28 240volvoon
« Vastaus #16 : 17.12.2014, 17:23:46 »
Mustaa valkosella esiin kiitos.
Sellasta ei nyt tähän hätään ole. Omassa räpellyksessä kun päädyttiin B5234T:n (225hv) sijasta tohon tuttuun ja turvalliseen B230FT:hen.

Luotettava penkkilappu jossa näkyy ahtopaine olis tässä tapauksessa riittänyt. Akselipainon olisivat mitanneet ilmeisesti konttorilla.

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: M52B28 240volvoon
« Vastaus #17 : 17.12.2014, 17:44:17 »
Näistä teho ja painojutuista väännetään aina ja on konttorikohtaisia eroja. Eikös täälä foorumilla ole ainakin yksi nainen joka työskentelee katsastusten parissa. Mielellään kuulis hänenkin mielipiteen asiaan.

Tasapuolistahan se olis jos joka konttorilla olis samat käytännöt eikä tarvis joka kerta selvitellä miten asia menee käytännössä kun autoo kiikuttaa pihaan. Tuntuu vähän siltä, että Trafin ohjeet ja konttorien käytönnöt ei kohtaa mitenkään. Tämä siis oma päätelmä mitä olen lukenut täältä.

Voin kyllä vapaasti sanoa täälä, että sitten kun kiikutan 2-ovisen leimalle uuden moottorin kanssa niin en kerro mitä kone pitää sisällään vaan se on mitä kyljessä lukee jos inssi viitsii lukee.
V70 TDI

Poissa Agua

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: M52B28 240volvoon
« Vastaus #18 : 17.12.2014, 18:19:23 »
Melkoisen omituista ja ristiriitaista, kun nimenomaan Trafilta sain luvan :o


Omavalmisteen perusteeksi riittä ainakin sen inssin mukaan joku selvä silminnähtävä muutos, tai sitten kunnon dokumentit vaikkapa iskutilavuuden pienentämisestä tjms.

Nämä omavalmistejutut eivät luonnollisestikaan koske vähäpäästöisiä autoja. Eihän niille saa tehdä mitään muutoksia.

Tuosta vähäpäästöisen poikittain olevan koneen asentamisesta pitkittäin olivat sitä mieltä, että katti yhtä lähelle kun alun perin on.
Ahtoputkisto mieluiten yrittää soveltaa mahdollissimman samanlailla kuin alun perin ollut. Myöskin välijäähdytin samasta autosta..

Jos alun perin samassa paketissa on ahdettu kone ja ei vähäpäästöinen koppa ja menet välijäähdyn vaihtamaan niin auton moottori muuttu sillon omavalmisteeksi.. Elikkä sen jos haluaa leimata niin joutuisi muutoskatsastamaan ja hommaamaan teho todistuksen..


Poissa 244Markus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
Vs: M52B28 240volvoon
« Vastaus #19 : 17.12.2014, 21:18:46 »
mitä täällä nyt jauhetaan jostain vinkononeen asennuksesta suoraks ? nyt meni multa ihan ohi, haluisin vaan vastauksen et miten vaikeeta saada se bemmin kone tonne keulalle ?
 ja siinä samaa mieltä että tää menee just tälläseks riitelyks juupaseipäs ja kohta tulee kirveestä...
240 '85 T5

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: M52B28 240volvoon
« Vastaus #20 : 17.12.2014, 21:36:38 »
Vastaus: 190hv liikaa useimmille katsastajille ja jos on vähäpäästöinen 240, turbotus käytännössä mahdotonta.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa 244Markus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
Vs: M52B28 240volvoon
« Vastaus #21 : 17.12.2014, 21:54:12 »
noni, kiitos paljon !
240 '85 T5

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: M52B28 240volvoon
« Vastaus #22 : 18.12.2014, 07:36:10 »
mitä täällä nyt jauhetaan jostain vinkononeen asennuksesta suoraks ? nyt meni multa ihan ohi, haluisin vaan vastauksen et miten vaikeeta saada se bemmin kone tonne keulalle ?
 ja siinä samaa mieltä että tää menee just tälläseks riitelyks juupaseipäs ja kohta tulee kirveestä...

Sinä taidat olla tässä itse ainoa kenellä menee hermo :D

Keskustelu on mielestäni oiva esimerkki siitä, että tällaiset asiat kannattaa kysyä omalta katsastuskonttorilta, eikä nettifoorumilta, koska käytännön eroja on aika paljon. Kaipaamasi vastaus tuli kuitenkin jo topikin kolmannessa viestissä ::)

Vinokoneen suoraan asentamis-juttu ei kyllä avaudu? Sellaisesta ei ole mainittu sivulauseessakaan ???

Poissa Tiiliseiska

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
Vs: M52B28 240volvoon
« Vastaus #23 : 20.12.2014, 14:24:04 »
190HV vakiona? Tilaat maahantuojalta viritysluvan... Sen jälkeen saat torpata sen 220hv kiulun sinne keulalle, jos autossa on kaikki mitä tehtaalla vaaditaan.
760, 760, 960.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: M52B28 240volvoon
« Vastaus #24 : 20.12.2014, 14:27:12 »
Maahantuoja antaa luvan 220hv mutta trafi  hyväksyy vain 184 (vai 186)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa 244Markus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
Vs: M52B28 240volvoon
« Vastaus #25 : 21.12.2014, 00:14:15 »
volvon tiskille menin ja kysyin sitä saakelin lappua niin se joululakkinen henkilö puhu paskaa ja sano ettei sitä ole :D
« Viimeksi muokattu: 21.12.2014, 10:33:22 kirjoittanut pomo »
240 '85 T5

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: M52B28 240volvoon
« Vastaus #26 : 21.12.2014, 09:35:49 »
Ei sitä lappua mistään korjaamon tiskiltä saa, vaan MAAHANTUOJALTA.

Kannattaa kuitenkin mennä sinne katsastuskonttorille kyselemään, sillä kaikilla konttoreilla tuolla Volvon lapullakaan ei ole mitään merkitystä. Sieltä saat oikean vastauksen, eikä tarvitse arpoa netistä luetuista vastauksista sitä oikeaa vaihtoehtoa.


Kielenkäytöstä on varmaan jollain modella jotain sanottavaa.


Poissa 244Markus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
Vs: M52B28 240volvoon
« Vastaus #27 : 21.12.2014, 10:12:12 »
kulmamiestäkin alko vituttaan tää homma... siis menin siniselle tiskille ja sanoin että voiko päästä maahantuojaan yhteyteen että tarviin moottorinvaihtolausunto lappusen, sit selitin et haluisin laittaa isomman koneen sinne et tarviin sen lapun missä on niitä ehtoja että saan enemmän tehoa laittaa, kuten jarrut ja iskunvaimentimet... mutta se tiskimies sanoi etten iki maailmassa saa laittaa yli 20% tehokkaampaa konetta sinne eikä sellasta moottorinvaihtolausuntoa ees ole? ihan sekasin koko äijä :-\ mut tästäkin onglemasta päästy jo yli, auto myynnissä ja ostan vanhempi koppasen ja laitan sinne tinakoneen  :o
240 '85 T5

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: M52B28 240volvoon
« Vastaus #28 : 21.12.2014, 10:17:51 »
kulmamiestäkin alko vituttaan tää homma...

Ei, vaan yritän opettaa sinua selviämään elämässä eteen tulevista ongelmista ilman, että sinulla menee hermo. Ehkäpä opit sen jossain vaiheessa, kun ajelet mopollasi räntäsateessa ja toivot saavasi ajokortin.

Poissa HTK-61

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
  • Amazon P220 vm. 1968, Duett 3 D stw vm. 1967
Vs: M52B28 240volvoon
« Vastaus #29 : 21.12.2014, 10:35:02 »
Ei, vaan yritän opettaa sinua selviämään elämässä eteen tulevista ongelmista ilman, että sinulla menee hermo. Ehkäpä opit sen jossain vaiheessa, kun ajelet mopollasi räntäsateessa ja toivot saavasi ajokortin.

Juuri näin  :D
Ollut joskus 940 Turbo, V70 2,5T. Nykyään käyttöautot volkkareita :)

 

Samppasport  Futurez