Itse jos seisottaisin, EN vaihtaisi öljyjä/filsuja, etenkään jos vuoden seisoo.
Öljyt menevät seisoessaan moottorin sisällä PILALLE, koska ilman kosteus pilaa ne. Tässä syy "longlife" öljyjen 2v vaihtosuositukseen 1v sijaan, koska kestävät kosteutta paremmin. Öljyt säilyvät paaaaljon paremmin suljetussa kanisterissa autotallissa (miel. tasaisessa huoneenlämmössä, kuivassa ja auringonvalolta piilossa) kun auton "avonaisessa" moottorissa.
Mahdollisimman huonot renkaat alle, tai sitten joku 3bar rengaspainetta, etteivät mene "litteiksi". Näin autotehtaatkin tekevät uusille autoille, siltä varalta että jäävät varastoon.
Pakkasnesteet ja pissapojan nesteet joko veke tai sit tarpeeksi pakkaskestoa.
Jarrunesteet vaihtoon!
Jarrujen rasvaus (liukutappien ja mäntien rasvaus) ennen siesontaanpanoa. Miel vaikka vaseliinit levyjen päälle, ettei pääse ruostumaan, tai sit muovikalvot vanteiden peitoksi tms. jos avonaiset aluvanteet.
Moottorin käydessä öljyä imusarjaan, että pyttyihin jää rasvakerros, ettei männänrenkaat jumittele. Ei hirveitä öljymääriä katti/lambda pelehin ettei katti/lambda(t) vaurioidu!
Akku irti tai ainakin piuhat ja akku lämpimään. Lataus sekä irtiotettaessa että takaisin laitettaessa, miel. 5-20asteiseen varastoon säilöön.
Säilityksen jälkeen öljyt+nesteet+filsut vaihtoon, mielellään koko autosta.
JOS auton alusta on rutikuiva (siis ettei ole satanut tms.) ni öljyä palkkien sisään, koko pohjaan. Vanha moottoriöljy tippakannulla tai paremmin öljypaineruiskulla.
Kosteussieppari autoon, ja oven ikkunat pikkiriikkisen raolleen, ainakin jos ei ole kosteussiepparia ja tila on edes suht tiivis.
BENSATankkiin alkoholia, E85, spriitä, masinol TMS joka "syö" kosteuden. Voi myös täyttää, mutta sit siellä oleva bensa voi olla huonoa vuoden jälkeen. Eli joutuu ehkä tyhjentään tankin kuiteskin. Muovitankkiautossa ihan sama onko tyhjä vai täynä, kunhan sielä olis mahd. paljon alkoholia.