Laitetaas vähän tämmöstä tänne uudellekkin foorumille.
Autona siis 91 vuoden 944 9-satku, 2.3 litran vinoturbolla ja automaagilla. Eli siis b230ft ja aw71L
Moottorissa tällähetkellä ecomax lastu ja 1bar paineet. Kartio filtteri ja putkesta poistettu ylimääräisiä pönttöjä.
Turbon uusiminen on nyt tällähetkellä ajankohtainen kun katselin pellin alle niin pakopuolihan sieltä on halki. Ulospäin on puhallellut enimpiä. Semmoselta noin 5cm matkalta näyttäs olevan halki. Akselissa on myös välystä aika tuntuvasti akselin suuntaisesti.
Tuossa kyselin Seinäjoen turboihin erikoistuneelta korjaajalta vähän turboista niin meinas että vanhan 13c mitsun korjaus maksais siinä 900 euroa. Siis uusi pakopesä sen verran. Tottakai vielä vaihto päälle yms. Uutta mitsua jotain se siinä pyöritteli mutta meinasi että kiinnitys ei onnistu ihan helpolla.
T5 volvon turboa tämäkin kaveri ehdotteli että olis soppeli, mutta ei sattunut olemaan hyllyssä.
DP:n laipan kanssa tässä on nyt itellä vähän tiedot hukassa, että onko siellä nyt kartio laippa vai suora vai mitä vattua.
Semmonen turbo nyt olisi hakusessa joka menisi suht pienellä vaivalla paikalleen eikä tuottaisi vaikeuksia katsastuksessa. Eli ei mitään hx55:sta kannata ehdotella. En kuitenkaan mitään yli 300 hepan tehjoa ole hakemassa, käyttöauto kuitenkin on......Vähän lisää kuitenkin tekis mieli joten vakioa en sinne aio laittaa.
Kaverin kaverilla olisi kuulemma 3/4 garretti hybridi joka "kuulemma" menee suoraan paikalleen. Onko näin ja olisiko tuo soppeli?
Toinen onkelma tuli tuossa myös ilmi kun ajaessa kuuluu hirveä humina kiihdyttäessä. Viskohan siellä on vetäny jumiin jota vähän arvelinkin. Tähänkin kaipaisin vähän mielipiteitä ja ehdotuksia minkälainen sähköflekti kannattais laittaa. Imevä varmasti mutta minkä kokoinen jne... Samaten vähän kytkentää voisi joku valaista että miten se laitetaan toimintaan. Ilmeisesti ihan vakio 9satkun lämpötila-anturi käy tuohon paikkaan mikä syylärissä on jo valmiina. Mitä muuta tarttee??