Samppasport  Futurez

940 B230FT turbotraktori. [15g]

  • 42 Vastauksia
  • 18837 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: 940 B230FT turbotraktori. [Uuden turbon etsiskelyä]
« Vastaus #15 : 17.05.2011, 21:11:21 »
Jees ei se mitään. Tuossa taitaa kaupat olla tulossa 15g mitsusta. Ilmeisesti JUHAU:n vanhassa 940 ollut hetken aikaa.

Ehtikö se paikoilleen välillä lainkaan,vai onko suoraan legendaarisesta Arkkupakastimesta?

Mun laakeroinnin ja puntituksen jälkeen se ei ehtinyt olee montaa tuhatta paikoillaan.

Siinä on snurrattu pakopesä.

Kantti

  • Vieras
Vs: 940 B230FT turbotraktori. [Uuden turbon etsiskelyä]
« Vastaus #16 : 18.05.2011, 17:37:20 »
Ei ole vissiin ollut kiinni sun käytön jälkeen kiinni missään.
Onko tuos muuten mitään muutakun lyyä kiinni ja kovaa ajoa? Pelaako miten vakio suuttimilla ja lastulla.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8917
  • Teiden tukko
Vs: 940 B230FT turbotraktori. [Uuden turbon etsiskelyä]
« Vastaus #17 : 18.05.2011, 17:47:02 »
Jees ja kaupat tuossa lyötiinkin lukkoon äskettäin. Eli volleen näyttäs olevan tulossa 15g mitsu ja tuohon sopiva 3" DP. Eli aikalailla bolt-on meininkiä.
Sopii hyvin kun auto on ajossa kokoajan, että ei ole kovin kauaa aikaa pitää autoa telakalla.

Tuommoisen swapin tehneenä voin sanoa ettei se käy ihan käden käänteessä. :juhau: Kannattaa sitten käydä hakemassa valmiiksi öljynpaluuputkeen Siniseltä pari tiivistettä sinne lohkon juureen. Eikä olisi pahitteeksi vaikka katsois toiseenkin päähän öljynpaluuputkea tiivisteen valmiiksi. Itsellä kävi vielä niin että kyseessä oli ilmastoimattoman auton DP niin lambaadojen mutterit meni uusiksi kuivaimen takia.  ::) Hitsikone ja rälläkkä kannattaa varata tuohon pakoputkihommaan, itsellä se ei ainakaan mennyt ihan niinkuin elokuvissa.  ;D

Kuuluko kauppaan sopiva hukkaportin kello jalkoineen? Jos ei, niin taas menee sovittelemiseksi.  ;)
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Kantti

  • Vieras
Vs: 940 B230FT turbotraktori. [Uuden turbon etsiskelyä]
« Vastaus #18 : 18.05.2011, 17:50:39 »
Juhaun 940pissä tuo ainakin on ollut ja pitäis olla bolt on kamaa. Joo noita tiivisteitä pitää kyllä hakea. Kannattaa varmaan pakosarjan ja turbon välinenki tiiviste uusia. Eikö sielä kuitenkin joku tiiviste oo?

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: 940 B230FT turbotraktori. [Uuden turbon etsiskelyä]
« Vastaus #19 : 18.05.2011, 17:56:27 »
Pakosarjan ja turbon välissä ei ole tiivistettä. Tuo on bolt on setti ilmastoimattomaan autoon. Kello ja teline oli paikallaan täältä lähtiessä. Mulla oli vakiosuuttimet ja lastu tuon kanssa. Oli myös ilman kattia ja kiinacoolerilla.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8917
  • Teiden tukko
Vs: 940 B230FT turbotraktori. [Uuden turbon etsiskelyä]
« Vastaus #20 : 18.05.2011, 19:06:15 »
Pakosarjan ja turbon välissä ei ole tiivistettä. Tuo on bolt on setti ilmastoimattomaan autoon. Kello ja teline oli paikallaan täältä lähtiessä. Mulla oli vakiosuuttimet ja lastu tuon kanssa. Oli myös ilman kattia ja kiinacoolerilla.

Mites DP:n liittäminen loppuputkistoon? Muhvilla loppuputkistoon ja pakoputkiklemmari päälle? Omassa korjailtiin entisiä virityksiä niin teetti hieman lisätöitä.  :idiot2:
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa cad78

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230FT turbotraktori. [Uuden turbon etsiskelyä]
« Vastaus #21 : 18.05.2011, 19:15:16 »
Ehtikö se paikoilleen välillä lainkaan,vai onko suoraan legendaarisesta Arkkupakastimesta?

Mun laakeroinnin ja puntituksen jälkeen se ei ehtinyt olee montaa tuhatta paikoillaan.

Siinä on snurrattu pakopesä.

Ei ehtinyt autoon kiinni, autot liikkui liian nopeasti pihasta. Kello ja teline turbossa kiinni edelleen. Saattaa muuten
jonkun aikaa antaa savua, kun on aika hyvin öljytty sisältä. Kävi Juhau:n aikana vähän oudossa asennossa tuo turbo....

Kantti

  • Vieras
Vs: 940 B230FT turbotraktori. [Uuden turbon etsiskelyä]
« Vastaus #22 : 19.05.2011, 19:37:04 »
Paljoko olis Juhaun tehoarvio tulle kokoonpanolle.
Eli viking racing ecomax, tuo turbo about baarin paineella ja sillä 3 tuuman lähdöllä. Kattikin ehkä lentää pois jossain vaiheesa, vakio kuuleri ja suuttimet sekä kartiofiltteri.

Jossain vaiheessa vois sovitella sitten 370cc suuttimia mitkä olis tuolla hyllyssä. Seosmittaria kyllä pitäis alkaa kans hommaamaan jos oikein alkaa virittelemään.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: 940 B230FT turbotraktori. [Uuden turbon etsiskelyä]
« Vastaus #23 : 19.05.2011, 20:25:07 »
Laita heti ne 370 suuttimet ja 1.2 - 1.3  bar ahtoa. Kyllä silla irtoaa 250 - 270 hv. Laajakaista on toki suositeltava. Nuo coolerit ja kissa allergia ovat myös pakolliset ennen noita tehoja.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: 940 B230FT turbotraktori. [Uuden turbon etsiskelyä]
« Vastaus #24 : 19.05.2011, 20:29:50 »
1 bar ja vakiorojut on varmaan noin 220 hv. Mulla tais olla vakioahtimella ja kiinacoolerilla ilman kattia 1 bar 228 hv.

Kantti

  • Vieras
Vs: 940 B230FT turbotraktori. [15g]
« Vastaus #25 : 20.05.2011, 20:33:06 »

Onko Juhis tutun näköstä rojua?
« Viimeksi muokattu: 22.05.2011, 02:16:42 kirjoittanut Kantti »

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography

Kantti

  • Vieras
Vs: 940 B230FT turbotraktori. [Uuden turbon etsiskelyä]
« Vastaus #27 : 24.05.2011, 19:29:41 »
Pakosarjan ja turbon välissä ei ole tiivistettä. Tuo on bolt on setti ilmastoimattomaan autoon. Kello ja teline oli paikallaan täältä lähtiessä. Mulla oli vakiosuuttimet ja lastu tuon kanssa. Oli myös ilman kattia ja kiinacoolerilla.
Mites onko turbon ja dp:n välissä. JOS on niin noitaki kai on sitten kartiolle ja suoralle laipalle eri tiivisteet vaiko nou? Minkämallista sitä pitää lähteä kaupasta hakemaan sitte???

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: 940 B230FT turbotraktori. [15g]
« Vastaus #28 : 24.05.2011, 22:33:56 »
Ei ollut sielläkään stefaa. Dp.n sovite on just passeli. Voit toki laittaa siihen pakiputkitahnaa.

Kantti

  • Vieras
Vs: 940 B230FT turbotraktori. [15g]
« Vastaus #29 : 02.06.2011, 20:25:09 »
Jep jep....



Ei menny ihan niinkun strömsöössä tuo turbon laitto, mutta melkein. Hienosti istu muuten paikalleen ja kaikki pultitkin aukesi ilman väkivaltaa.
Pientä onkelmaa aiheuttaa nyt vaan tuo DP. Maavaraa on nyt ehkä noin 5cm ja se on melko vähän....... :D Juhaun kanssa soiteltiin ja erimalliset moottorinkumit/madallusta arveltiin ongelmaksi. Vähän varmaan joutuisi rälläköimään mutta ei vaan ole hitsauskonetta nyt käsillä. En tiedä saisko jos lämmittäis jollain ja taittais aavistuksen?

Niin ja toinen onkelma on tuo öljynpaluu. Ilmeisesti kumitiiviste ei ole aivan kunnolla paikallaan kun suoltaa hienosti öljyt mäkeen. Tuo on onneksi helppo korjata. Uusi tiiviste vaan.

 

Futurez  Kulkukoira