Samppasport  Futurez

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4872 Vastauksia
  • 1067632 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1410 : 21.04.2019, 07:16:50 »
Juu, totta 13 A taitaa olla maks.
Eräässä latauspisteessä näkyy ladattu kw määrä ja se on tunnissa jokseenkin tasan 3kw, eli 13 A teholla puskettu. Sikäli mikäli oikein laskin.


^-- ampeerit ei ole tehon mitta. ;) Mutta itsekin tosiaan tuota supersukoa pohtineena olen päätynyt johtopäätökseen ettei sitä tartte kun virrat jää tuohon 13A ja ajallisesti alle 4h.
« Viimeksi muokattu: 21.04.2019, 07:18:33 kirjoittanut jmaatta »

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12485
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1411 : 21.04.2019, 07:26:13 »
^-- ampeerit ei ole tehon mitta. ;) Mutta itsekin tosiaan tuota supersukoa pohtineena olen päätynyt johtopäätökseen ettei sitä tartte kun virrat jää tuohon 13A ja ajallisesti alle 4h.
ei ole mutta kyllä amppeerit vaikuttaa tehoon ihan suoraan.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1412 : 21.04.2019, 09:03:16 »
ei ole mutta kyllä amppeerit vaikuttaa tehoon ihan suoraan.

P = U x I
P = Teho
U = Jännite
I = Virta

Virta ja jännite vaikuttaa tehoon ja kertomalla jatkuva tasainen teho ajalla saadaan kWh:t.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1413 : 21.04.2019, 09:05:57 »

Osaako joku vastata, voidaanko tuo huipputeho 285hv/640Nm saavuttaa ainoastaan sillon kun on akuissa virtaa, vai pystyykö generaattori generoimaan sähkömoottorille virtaa niin pienellä häviöllä, että myös tyhjällä akulla saadaan käytännössä samat tehot irti?

Teho ei synny itsestään, mutta reserviä voi pitää yllä ajalmalla AWD- tai Save-moodilla. Kun akussa on kapasitteettia, niin Power-näppäin pohjaan. Sieltä ne tehot löytyy.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12485
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1414 : 21.04.2019, 09:31:42 »
P = U x I
P = Teho
U = Jännite
I = Virta

Virta ja jännite vaikuttaa tehoon ja kertomalla jatkuva tasainen teho ajalla saadaan kWh:t.
vaihtovirrassa ei mene ihan noin suoraan, mutta kyllä se virta vaikuttaa.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Goldr

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1415 : 21.04.2019, 11:01:14 »
Oliko joku lähiaikoina tehnyt voc:iin omistajanvaihdosta, minkä hintaista? 2v palvelua taisi maksaa sen 60e. Entä suomi-integraatio webaston käyttöön, oliko siitä tietoa?

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1416 : 21.04.2019, 11:47:20 »
P = U x I
P = Teho
U = Jännite
I = Virta

Virta ja jännite vaikuttaa tehoon ja kertomalla jatkuva tasainen teho ajalla saadaan kWh:t.
230V X 10A= 2300W(2,3Kw) :)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1872
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1417 : 21.04.2019, 12:13:08 »
vaihtovirrassa ei mene ihan noin suoraan, mutta kyllä se virta vaikuttaa.

Kyllähän se vaihtovirrassakin menee noin jos kuorma ei ole induktiivinen tai kapasitiivinen. Mä en näe mitään syytä miksi sähköauton akun lataus loisi loistehoa, mutta en ole kyllä asiaa tutkinut.

E: pikainen tutkiminen osoitti että olen väärässä. Latauslaiteessa voi olla ihan surkea tehokerroin. :(
« Viimeksi muokattu: 21.04.2019, 12:21:15 kirjoittanut Jule »

Poissa Goldr

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1418 : 21.04.2019, 12:21:02 »
230V X 10A= 2300W(2,3Kw) :)
Tuolla 8A laturilla mulla meni 7h.
Eli kaavan mukaan (230v x 8A) x 7=12,88Kw. Tuon verranko tyhjät akut vievät sähköä?

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1419 : 21.04.2019, 12:30:00 »
Joskus muistelen lukeneeni että 15-20% menisi ladatessa "harakoille".

Poissa Esko88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1420 : 21.04.2019, 12:59:21 »
Oliko joku lähiaikoina tehnyt voc:iin omistajanvaihdosta, minkä hintaista? 2v palvelua taisi maksaa sen 60e. Entä suomi-integraatio webaston käyttöön, oliko siitä tietoa?

Hiljan kävin Vaasan Automaalla tekemässä. Oli muistaakseni tasan 100€ josta 66€ kahden vuoden lisenssi ja 34€ Käyttöönottoa.

Poissa Jyrmy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 98
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1421 : 21.04.2019, 17:47:44 »
Hiljan kävin Vaasan Automaalla tekemässä. Oli muistaakseni tasan 100€ josta 66€ kahden vuoden lisenssi ja 34€ Käyttöönottoa.
Käyttöauto tampere. 2v Tasan 60€,ei muita kuluja. Helmikuussa kävin.
V60 D6

Poissa Goldr

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1422 : 21.04.2019, 19:35:36 »
Käyttöauto tampere. 2v Tasan 60€,ei muita kuluja. Helmikuussa kävin.
Eli ilmainen omistajanvaihdos? Liekköhän sama vaikka tuontiauto ja lisenssi luultavasti ei voimassa.

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1423 : 21.04.2019, 19:57:33 »
1½ vuotta sitten Wetterillä Oulussa ei omistajanvaihdos aktiiviseen VoC sopimukseen maksanut mitään. Jatkon tekohan onnistuu netin kautta.

Poissa HokkisPokkis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1424 : 21.04.2019, 20:44:00 »
Ollaan pohjoisessa reissussa ja moniurahihnan kieppeiltä alkoi kuulumaan lievää lonklotusta. Moottorinkierroksia lisätessä ääni nopeutuu. Kuuluu tyhjäkäynnillä ja erityisesti moottorijarrutuksessa kuuluu. Kovimmissa nopeuksissa ei. Onko kenellekkään tuttu juttu? Kaikki butiikit tietty kiinni pääsiäisen aikaan.

Volvo V60 D6 Hybrid

 

Kulkukoira  Proturbo