Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Projektipäiväkirjat => Aiheen aloitti: Kökkö - 01.09.2011, 16:58:55
-
:juhau:
-
Kuinka ollakaan, taudinkuvani on edennyt siihen asteeseen että olen ensimmäistä kertaa ostanut oman entisen autoni takaisin itselleni! ::)
(http://www.volvere.fi/images/245DL-76/syksy09/syksy-14.jpg)
Eli tänään kävin hakemassa takaisin entisen -77 245:seni, joka oli minulla 2009-2010. Silloin keväällä luovuin siitä kun ei oikein ollut säilytystilaa ja muutenkin auto kaipasi kipeästi peltitöitä ja maalausta. Nyt on taas talleissa tilaa kun olen saanut pari autoa myytyä, mm. seuraavaksi projektiksi suunniteltu 242GT on juuri siirtynyt uudelle omistajalle.
Edellinen omistaja (vai pitäisikö sanoa väliomistaja?) teki hieman peltitöitä autoon, mm. uudet etulokasuojat, takaluukku, takakaaret, helmojen parsimista yms. Lopuksi koko auto on maalattu, talliolosuhteissa tosin, mutta nyt siinä on taas ehjä maalipinta. Eli auto on nyt siltä osin entistä ehompi ja säästyin itse onneksi tuolta peltisavotalta.
Autoon tuli vaihdettua koko tekniikka uusiksi minun omistuksessani ja sillä ei ole ajettu kuin ehkä max. 10000km sen jälkeen. Joten tekniikan puolesta ei pitäisi suurempia huolia olla odotettavissa.
Auton edellinen projektipäiväkirja oli joskus luettavissa Volvolandiassa, mutta eipä ole enää. Joten kertaan tähän hieman mitä autolle tuli tehtyä syksyllä 2009.
Nettisivuillani on edelleen vanhat kuvat siltä ajalta nähtävillä: http://www.volvere.fi/245DL.htm
Tämä 245 löytyi autoliikkeen sivuilta, oli ollut edellisellä omistajalla jotain 8 vuotta ja iso pinkka vanhoja kuitteja tuli auton mukana. Mittarissa oli 230 tuhatta ja edellisen omistajan mukaan kaikki piti olla mittarissa? Ostin auton silloin ihan talviautoksi mutta mopo karkasi perinteiseen tapaan välittömästi käsistä. ::)
Minulla oli Bertone projektista purettu B23E ja toisesta varaosa-autosta M46 sekä perä 3.54 välityksellä jemmassa. Sitten muiden osien hakureissulla silmiin sattui osien myyjän varaston nurkassa 240 Turbosta puretut K-jet ruiskun osat, välijäähdytin ja pakosarja, niistähän piti kaupat sopia saman tien! JuhaU:lta löytyi sopivasti kunnostettu Mitsun 16T ahdin ja saman tien auton turbotus olikin ainoa mieleen juolahtava vaihtoehto.
Omat tallit ja varastot olivat täynnä eikä muutenkaan aikaa eikä ihan taitoakaan ollut riittävästi joten kysyin kavereilta apua. Täältä Lappeenrannan lähistöltä Lemin suunnalta tunnetut Volvo harrastajat TitanIC:n johdolla lupautuivat onneksi tekniikan vaihtotöihin.
Tekniikan kokoonpanoksi tuli siis seuraava:
- B23E kone, 398 kansi, K nokka
- 398 kannesta piti palotiloja kaivaa suuremmiksi että puristuksia sai alemmaksi
- B21ET:n K-jet ruisku ja sytkä, bensanpaineita nostettu
- halkopakosarja + 16T ahdin, paineet nostettu n. 0,6 bar, vakio välijäähdytin
- M46 laatikko + uusi kytkin, laatikolla ei muuten ollut ajettu kuin alle 200tkm
- Etutolpat, joissa Lesjöfors madallusjouset, Koni Sport iskarit ja jäähdytetyt jarrulevyt
- perä ja takatukivarret PU puslilla, säädettävä panhard, Koni iskarit ja lyhennetyt 245 kuormajouset
- paksummat IPD kallistuksen vakaajat laitettiin myös, eteen 25mm ja taakse 22mm
- pakoputkisto tuli myös JuhaU:n pohjattomasta varastosta, 3" setti heti turbolta alkaen
Samalla sain hankittua 244:n vanhan malliset nahkapenkit, takapenkin joutui verhoilija muokkaamaan kartanoautoon sopivaksi. Muuten ei katsastukseen tarvinnut kuin pari pientä paikkaa laittaa pohjaan ja helmoihin, sitten Volvolta hankitun muutoslausunnon kanssa ei muuta kuin suoraan muutoskatsastukseen. Ja niin oli auto valmiina talveen! :)
Ja mitä sitten autolle nyt tapahtuu? Tämä pääsee taas palvelemaan talviautona koska V70 menee jälleen kerran talveksi talliin lepäämään. Kaikenlaista
erikoisempaakin 240 sarjan alkuperäistä tarvikeosaa on edelleen tallin kätköissä odottamassa ja ajattelinkin nyt pikkuhiljaa jatkojalostaa autoa. ;)
Tällä hetkellä on vakaa aikomus että auto saa jäädä pitemmäksikin aikaa minulle mutta mistäpä sitä koskaan tietää...
Uusia kuvia saan toivottavasti otettua lähipäivinä, en vaan millään malttanut olla aloittamatta tätä topiccia! :D
-
No tätä en osannut odottaa :D.
Onnea ostoksesta :hello:
-
Ullatys...
Hait sen sittenkin takaisin. Tähän on hyvä laittaa takaisin ne show osat sieltä hylllyltä.
-
Jep, en voinut vastustaa kiusausta! ;)
Parantelu on jo aloitettu, USA malliset etuvilkkujen lasit laitoin ekana paikoilleen.
R-Sport ratti tulee heti huomenna ja sitten kokeillaan myös hieman rouheampaa vannetta. Ehkä huomenna saisin pari kuvaa otettua?
-
Volvere on taas elementissään. Tästä tulee hieno "talvi"auto kunhan, et madalla sitä lisää 10 cm.
-
Niin kauan kuin siihen tulee vanteiksi jotain ihan muuta kuin ne joilla se oli jossain vaiheessa kaupan niin ei voi mennä ainakaan pieleen...
-
Tästä tulee hieno "talvi"auto kunhan, et madalla sitä lisää 10 cm.
Takapää on jo just kohdallaan, mutta keulaa voisi hieman laskea. Mutta ei ehkä kuitenkaan talveksi? :D
Itse asiassa yksi suurimpia syitä ostaa tämä auto takaisin olivat vanteet jotka alun perinkin piti tulla tähän autoon. Sain vanteet kuntoon vasta tänä kesänä vuosi auton myymisen jälkeen. Eli nyt minulla oli just sopivat vanteet mutta ei enää niihin sopivaa autoa. Mutta siitä lisää toivottavasti huomenna? ;)
-
Hienoa että sait tämän takaisin.
Joskus taisitkin kirjoitella, että tämän myyminen aikoinaan harmitti hieman jälkeenpäin.
Hieno on auto ja otahan tosiaan lisää kuvia.
-
Kuinka ollakaan, taudinkuvani on edennyt siihen asteeseen että olen ensimmäistä kertaa ostanut oman entisen autoni takaisin itselleni! ::)
Ei sille sairaudelle mahda mitään!
Hyvä että toiset sairastaa niin me toiset saadaan seurata taudin kehittymistä!
-
Tulipa tänään hieman pakerrettua auton parissa. Ensin kunnon pesu ja imurointi, oli muuten melkoisen pölyinen sisältä.
Ensiksi keulan ilme uusiksi, ajattelin ensin että laitan tuon GTX keulan neliskulmaisilla jenkkivaloilla. Mutta minulla on ollut jo pari vuotta tallin kätköissä tarvittavat osat myös noihin pyöreisiin tuplavaloihin, joten ajattelinpa kokeilla ensi kertaa niitä paikoilleen. Ja eipä ollenkaan hullummalta näytä nekään, varsinkaan flathood konepellin ja GTX maskin kanssa! :pomo:
(http://www.volvere.fi/images/245%20Turbo/245-syys-2.jpg)
Ja sitten ne vanteet. Nämä vanteet hankin aikoinaan juuri tätä autoa varten Ruotsista. Ne olivat silloin 9" levennetyt, mutta aivan järkyttävän huonosti tehty ja yksi niistä räjähti halki renkaita asennettaessa. No ei muuta kuin koko setti uusiksi. >:(
Vanteiden keskiöt ja takaosat ovat 140 sarjan 15" vanteista ja julkisivun puolet tehtiin sitten joistakin etuvedon peltivanteista. Eli 8 kpl vanteita sorvailtiin kappaleiksi ja niistä on ammattimies nämä vanteet kasannut. Halusin ehdottomasti käyttää noita 140 sarjan keskiöitä soikeilla rei'illä ja isojen pölykapseleiden "kiinnikekuhmuilla". Vanteiden tekoon meni sitten niin pitkään että ehdin tämän auton jo myydä, mutta nyt sainkin sopivan syyn hankkia auton takaisin! ;)
Vanteilla on leveyttä n. 8" ja renkaina on uudet Toyo T1R, edessä 195/55-15 ja takana 205/50-15.
(http://www.volvere.fi/images/245%20Turbo/245-syys-6.jpg)
No ei se vanteiden asennus kuitenkaan ihan käden käänteessä käynyt? Nuo 140 sarjan vanteet eivät mahtuneetkaan suoraan eteen koska jäähdytettyjen jarrujlevyjen jarrusatulat ovat liian isot niille. Väliin piti laittaa 2,5mm spacerit ja vielä sittenkin piti rälläköidä jarrusatuloista hieman pois.
Mutta lopputulos oli vaivan arvoinen! :)
Tuon siloitellun takaluukun hankin aikoinaan myös tätä autoa varten "JomppaPapalta" (terveisiä! :hello: ) ja nyt senkin oli edellinen omistaja viritellyt paikoilleen. Kilven kolo on täytetty ja pyyhkijä sekä lukkopesä on poistettu. Lukituksen hoitaa nykyään sähköinen keskuslukitus.
Melko mukavasti tuokin istuu paikoilleen.
Kaikki tänään otetut kuvat löytyvät tuttuun tapaan nettisivuiltani: http://www.volvere.fi/245DL.htm
-
No tämä erottuu joukosta, ja sillä hyvällä tavalla P>
-
Sehän on ainakin erikoinen. Toi musta konepelti on kyllä aika häiritsevä, sanoisinko amis virityksen näköinen. :(
Mutta muuten sairaan siisti auto! :)
-
Takaluukku kaipaisi ehdottomasti jotain mallimerkintöjä.
Ei kuitenkaan mitää R merkkiä, vaikka se sun nimikirjain olisikin.
(http://www.volvere.fi/images/245%20Turbo/245-syys-4.jpg)
-
Takaluukku kaipaisi ehdottomasti jotain mallimerkintöjä.
Ei kuitenkaan mitää R merkkiä, vaikka se sun nimikirjain olisikin.
(http://www.volvere.fi/images/245%20Turbo/245-syys-4.jpg)
Samaa ieltä. mutta yleisesti ompas taas hieno S*
-
Takaluukku kaipaisi ehdottomasti jotain mallimerkintöjä.
Ei kuitenkaan mitää R merkkiä, vaikka se sun nimikirjain olisikin.
Ai prkl, pitääkö minun nyt lähteä irrottamaan tuo juuri liimaamani R merkki sittenkin pois? ;)
Ehkä sinne jotain voisin laittaa, löytyisikö joltakin vaikka 240 alkuperäinen "Turbo" merkki takaluukkuun?
Sen verran pitää sanoa että auto näyttää kyllä kuvissa paremmalta kuin onkaan. Maalipinta on nyt onneksi ehjä, mutta se on kuitenkin autotalliolosuhteissa maalattu eikä pohjiakaan ole ihan viimeisen päälle tehty. Kaikki ruosteet on kuitenkin hiekkapuhallettu ja epoksilla pohjamaalattu ja sen jälkeen Glasuritin automaalilla maalattu. Mutta pakkelointia olisi kannattanut harrastaa hieman enemmän, pinnat eivät ole ihan suoria.
Maalipintakin hieman vaihtelee kunnollisesta appelsiiniin mutta auto menee myllytettäväksi torstaina, katsotaan mitä siitä saadaan aikaan. :)
-
Mahtavaa että hankit tämän takaisin. Innolla odottelen miten tätä lähdet jatkojalostamaan!
-
Ja pientä lisävarustelua sadepäivän ajankuluksi!
Laitoin ensiksi nahkadamaskin vaihdekepin juureen ja romuhyllyn kojelautaan. Ja R-Sport ahtopainemittarin asensin toistaiseksi radion paikalle, huomatkaa aistikas ja omaperäinen asennuskehys! ;D
Sitten luonnollinen valinta tähän autoon on tietenkin vanhemman mallin R-Sport ratti ja juuri kokonaan peruskunnostettu GT mittaristo. Kerrankin sai lähteä liikkeelle "nollat taulussa" ihan kuin uudella autolla! :pomo:
Pari kännykällä napsittua kuvaakin löytyy:
(http://www.volvere.fi/images/245%20Turbo/245-syys-10.jpg)
(http://www.volvere.fi/images/245%20Turbo/245-syys-9.jpg)
-
Ja R-Sport ahtopainemittarin asensin toistaiseksi radion paikalle, huomatkaa aistikas ja omaperäinen asennuskehys! ;D
Otathan pliis tuon kehyksen pois, tämä kun ei ole eikä toivottavasti tulekkaan olemaan amisauto! ;)
-
Hieno ilmestys oli tää livenä :P Tulikos muuten maittavat pihvit...tai ainahan ne punaviinin kanssa :nälkä: ;)
-
Hieno ilmestys oli tää livenä :P Tulikos muuten maittavat pihvit...tai ainahan ne punaviinin kanssa :nälkä: ;)
Komea oli omasikin, eli virheetön 780 Bertone! 8)
Sitä vaan vieläkin ihmettelen että olit sadepäivänä raaskinut lähteä liikenteeseen?
Ja pihvi ja punaviini toimii aina!!! :nälkä:
-
Otathan pliis tuon kehyksen pois, tämä kun ei ole eikä toivottavasti tulekkaan olemaan amisauto! ;)
Onks nyt yhtään parempi? ;)
(http://www.volvere.fi/images/245%20Turbo/245-syys-12.jpg)
(http://www.volvere.fi/images/245%20Turbo/245-syys-13.jpg)
(http://www.volvere.fi/images/245%20Turbo/245-syys-14.jpg)
(http://www.volvere.fi/images/245%20Turbo/245-syys-15.jpg)
Tämäkin on vaan sitten väliaikaisratkaisu, on nyt sitten kuitenkin mustaa pahvia.
Mittareina ovat sivuilla alkuperäiset 140 sarjan 52mm Cockpit lisämittarit, ampeeri- ja öljynlämpömittarit. Niissä on jo valmiiksi samanlainen design kuin GT mittareissa. Ja keskellä tilauksesta rakennettu 240 turbon ahtopainemittari johon on vaihdettu GT mittarien tyylinen tausta.
Kaikki mittarit on purettu ja kunnostettu ja valaistukseksi vaihdettu valkoiset ledit. Tällä hetkellä tosin ei ole muita vielä toiminnassa kuin ahtopainemittari. Täytyy miettiä miten nuo lopulta sijoittaisi, ehkä kellon yläpuolelle kojelautaan?
-
Ja tässä vielä pari kuvaa autosta silloin uutena 1977 ! :pomo:
(http://www.volvere.fi/images/245%20Turbo/IMG_0361.JPG)
(http://www.volvere.fi/images/245%20Turbo/IMG_0360.JPG)
-
aika rouhee peli! 8)
-
Nuo valot ja vanteet kruunaa kyllä kaiken. Kerrankin erilainen tyyli kapseleissa. Interiöörki on aika komia. Silotettu luukku on piste iin päälle. Im fall in luv.
-
Onks nyt yhtään parempi? ;)
(http://www.volvere.fi/images/245%20Turbo/245-syys-13.jpg)
Huomattavasti parempi! 8) S*
-
Komea oli omasikin, eli virheetön 780 Bertone! 8)
Sitä vaan vieläkin ihmettelen että olit sadepäivänä raaskinut lähteä liikenteeseen?
Ja pihvi ja punaviini toimii aina!!! :nälkä:
Kiitosta :)
Niin kun oli se katsastus, torstaina huomasin että maanantai on vika ajopäivä joten piti leima hakea :pomo:
Jep ja makkara ja kalja ;D ...paitsi että vähille on jäänyt nuokin herkut viimeaikoina ::)
Onkos Sinipiikaan jo muuten talvivalssit hankittuna??
-
Tää on kyllä erittäin komea ilmestys, varsinkin noi vanteet ja mittaristo tuo omaan makuun sopivaa "retroa" olemukseen.
-
Onkos Sinipiikaan jo muuten talvivalssit hankittuna??
Onpa toki, juuri samat kuin viimeksikin!
Eli silloin 2009 hankin tähän Sinipiikaan uudet Hakkapeliitat noille kuvan GT vanteille ja niillä samoilla ajoin viime talvena 244GLE:llä. Niillä on nyt ajettu reilu 10 tkm joten matka jatkuu edelleen...
MUOKS: Jos joltakin löytyisi kuvan vanteisiin siistejä keskikapseleita vaikka parikin kappaletta niin olisin kovasti halukas ostamaan!
(http://www.volvere.fi/images/245DL-76/syksy09/syksy-12.jpg)
Tuosta kuvasta muuten näkyy hyvin miten rupinen auto olikaan ennen peltitöitä ja maalausta! ::)
Nyt viikonloppuna haen autoon muutamia puuttuvia tai muuten vaan parempia osia, listoja yms. Ja sitten voisin tietysti taas ruuvata jotain mukavia lisävarusteita kiinni. ;)
-
kuvan GT vanteille
Allekirjoittanut fanittaa näitä vaikkei uniikit olekaan. O0
-
tuon luulisi haittaavan,kun turbomittari noin alhaalla. hankala ajaa ja kurkkii alas. itsel bilteman 3 mittarin kotelo kojelaudas,sen kaijutin jutun paikalla. sopis kuin alkuperäinen.
-
Hyvin jännästi sijoiteltu muuten nuo GT-mittariston asteikot. Luulisi, että ne kiinnostavimmat tiedot, eli asteikon yläpää olisi sijoitettu ennemmin yläreunaan. Ulkonäkö tästä huolimatta hiano! :)
-
tuon luulisi haittaavan,kun turbomittari noin alhaalla. hankala ajaa ja kurkkii alas.
Eipä tuota ahtopainetta tarvi käyttöautossa kovin taajaan vilkuilla. Mutta nuo mittarit ovat vaan tilapäisesti tuolla radion paikalla, tarkoitus on kyllä hakea niille parempi paikka ajan myötä. :)
-
Eipä tuota ahtopainetta tarvi käyttöautossa kovin taajaan vilkuilla. Mutta nuo mittarit ovat vaan tilapäisesti tuolla radion paikalla, tarkoitus on kyllä hakea niille parempi paikka ajan myötä. :)
http://kuvablogi.com/nayta/33934/
;) Seosmittari ei ole tänäpäivänä todellakaan kapeakaista kuten kuvassa vielä on.
-
Pari tuoretta kuvaa viimeisimmästä syysmuodista! 8)
(http://www.volvere.fi/images/245%20Turbo/245-lokakuu-1.jpg)
(http://www.volvere.fi/images/245%20Turbo/245-lokakuu-2.jpg)
Eli talvikuosiin ollaan jo siirtymässä. Vaihdoin alkuperäiset nappisilmävalot ja maskin takaisin sekä asensin lohkolämmittimen johdot ja sisäpistokkeen paikoilleen. Maanantaina autoon vaihdetaan vakio turbopakosarjan tilalle uudemman mallinen 940:sestä. Samalla pakoputkistoa nostetaan hieman keskeltä kun tuppaa välillä kanttareissa raapimaan.
-
Sinipiika on nyt viimeistelty talvikuntoon. Hakkapeliitat on alla ja tavalliset vilkun lasit hiekoituskiviä vastaanottamassa. Katsastusaika on myös varattu perjantaiksi. Halpaa lystiä kun ei tarvitse savuja mittailla ja K1 katsastajilla on tarjousviikot ja hinta vain 35€.
Hyvä vinkki teille muillekin: tänään vielä ehtii netin kautta varaamaan K1:seltä isänpäivähintaan katsastuksen tuolla 35€ hinnalla! -H-
Pari päivää sitten alkoi auto nykimään melko lailla ja sitä ihmetellessä tuli vaihdettua sytytyksen osia. Ensin vaihtuivat tulpat, sitten virranjakajan kansi ja pyörijä mutta ongelmat jatkuivat. Sitten kokeilin vielä tulpan johtoja ja siinä se vika sitten olikin. Nyt kulkee taas iloisesti. Onneksi on noita vähän käytettyjä varaosia hyllyssä, mitään ei tarvinnut käydä ostamassa. :D
Muutenkin kulkupuoli parani kun auto kävi AM Worksin pajalla. Pakosarja on nyt vaihtunut 940 malliseen ja 3" downpipe sekä pakoputki puoleen väliin asti on uutta ja kaikki liitokset ovat vaihteeksi tiiviitä. Vanhaa halkopakosarjaa en saanut kunnolla tiiviiksi turbon laipasta ja näkyipä se olevan halkikin laipan ja pultinreiän välistä.
-
E: eipä sittenkään mittään, löyty tarvittavat kuvat kotisivuilta
-
Voi elläimen käsi, kyllä tää on fantastinen näköönen auto!! Kattelin tätä nettiautossa kun oli myynnissä ja yritin kaikkeni saada budjettia kasaan että olisin voinu ostaa tän itelle S* Kerkesin jo fiilistellä kuinka erinomaaselta olisin näyttäny kurvaallessa kylillä tällä. Olis ollu niinku Elvis olis tullu kylille kultarattailla comeback keikalle, naiset olis pyörtyny onnesta ja miehet kateudesta mutta ei, ei menny nallekarkit tasan.
Täytyy vissii ostaa joku raato ja tehä siittä sitten. Ei vaan oo aikaa, paikkaa eikä sitä rahaakaan oo, vieläkään. Kaikki on menny pyörän rakentamiseen.
-
Kyllä nappisilmä sopii minusta tähän parhaiten ;) Itsekin laittaisin joko nappisilmä- tai USA valot, jos aika ja budjetti olisi vain suhteellinen käsite. ;D
-
Voi elläimen käsi, kyllä tää on fantastinen näköönen auto!! Kattelin tätä nettiautossa kun oli myynnissä ja yritin kaikkeni saada budjettia kasaan että olisin voinu ostaa tän itelle S* Kerkesin jo fiilistellä kuinka erinomaaselta olisin näyttäny kurvaallessa kylillä tällä. Olis ollu niinku Elvis olis tullu kylille kultarattailla comeback keikalle, naiset olis pyörtyny onnesta ja miehet kateudesta mutta ei, ei menny nallekarkit tasan.
Kiitos, tässä tuli paras kommentti koskaan!!! :D -H-
Tuo Elvis kultarattailla on kauneinta mitä mies voi sanoa! Elvis olis kuulemma tullutkin comeback keikalle mutta se on kuulemma jo hajonnut? :o
-
ELK Sulla on kyllä mielettömän komia farkku P>
-
Katsastusaika on myös varattu perjantaiksi. Halpaa lystiä kun ei tarvitse savuja mittailla ja K1 katsastajilla on tarjousviikot ja hinta vain 35€.
Eihän se nyt tietenkään ihan noin helpolla ja halvalla onnistunut? >:(
Ensimmäinen katsastusreissu meni muuten hyvin, valot ja jarrut yms. olivat kunnossa kuten pitääkin mutta pari vikaa löytyi. Toinen alapallo vaihtoon ja apukuskin turvavyö oli rispaantunut joten sekään ei enää kelvannut. Turvavyö löytyi helposti Kuopion suunnalta, kiitos nimim. "240" -H-
Alapallot hain Motonetistä ja vaihdoin samoilla lämpimillä molemmat uusiin. Tänä aamuna sitten käytin auton vielä ohjauskulmien säädössä ja uudestaan leimalla.
Nyt on auto taas kunnossa ja leimaakin löytyy helmikuuhun 2013 saakka. Kelpaa nyt turbolla lumipenkkoja pöllytellä jahka nyt talvi joskus tänne itärajallekin saapuu!
-
Vaihdoinpa joutessani ratin autoon. Kyseessä on 70-luvun lopulla myynnissä ollut alkuperäinen GT ratin nimellä myyty nahkaratti.
Saman kokoinen halkaisijaltaan kuin R-sport ratti mutta hieman ohuempi kehältään. Mutta komeahan se kyllä on! :pomo:
(http://www.volvere.fi/images/245%20Turbo/nahkaratti2.jpg)
Muuten on auto kuljettanut koko talven lämpimästi ja luotettavasti niin pakkasessa kuin tuiskussakin. Ainoastaan lämppärin moottori alkoi vinkumaan jo alkutalvesta mutta ajattelin odottaa kunnes se laukeaa lopullisesti. Pari kertaa kyseisen vaihtojumpan tehneenä se ei houkutellut yhtään aiemmin kun se on pakollista. :buck2:
Joulun tienoilla lämppäri sitten rääkäisi vihoviimeisen kerran ja päästi savut pihalle. Pitäisiköhän laittaa tehtaalle reklamaatiota kun ei se alkuperäinen moottori kestänyt kuin vaivaiset 34 vuotta?? Purin varmuuden vuoksi autoa reilummin ja otin etupenkit ja etumatotkin pois ja koko lämppärin irti. Uuden moottorin kävin hakemassa Motonetistä ja samalla vaihtuivat jäähdytysnesteet ja kaikki ilmakanavatkin tuli putsattua. Oli muuten kennon päällekin jokunen kuiva lehti päässyt jo vuosien mittaan kertymään. Etujalkatilassa oli onneksi ehjät lattiat eikä ruostetta nimeksikään, samalla vaihdoin myös äänieristematot kun ehjät sellaiset oli yllättäen varastossa, vanhat hajosivatkin käsiin pois nostettaessa.
Lämppärin hanan olikin joku jo aiemmin vaihtanut tarvikemalliseen muoviseen ja nyt on moottorikin uusi. Jos nuo nyt kestäisivät vaikka puolet siitä mitä alkuperäiset eli 17 vuotta niin kyllä se minulle riittäisi! :D
Kohta varmaan pääseekin ruuvaamaan kesärenkaita alle ja samoin taitaapa jälleen kerran alkaa se minulle jo kovin tutuksi tullut keväinen pohdinta siitä pistääkö auto myyntiin vai pitääkö se? Autolle olisi kyllä nyt tallitilaa ja muutenkin tekisi mieli rakentaa tätäkin edelleen mutta samalla tuo Bertone projektikin olisi hyvä saada nytkähtämään eteenpäin? Ja siihen menee vielä aika hemmetisti aikaa ja rahaa, pari todella naurettavaa maallista pikkuseikkaa joita ei koskaan tunnu olevan tarpeeksi! ::)
-
Tyylikäs ruori 8)
-
S*
Jos tämä joskus tulee myyntiin niin otappa yhteyttä ;)
-
On meinaan komein 245 mitä olen ikinä nähnyt S*
Onko paljon maavaraa etupalkin kohdalla? Kun omassa autossa on 5cm, ja näyttää korkeelta tähän verrattuna :-[
-
On meinaan komein 245 mitä olen ikinä nähnyt S*
Onko paljon maavaraa etupalkin kohdalla? Kun omassa autossa on 5cm, ja näyttää korkeelta tähän verrattuna :-[
Kiitos kiitos!! :)
Siis eihän tämä ole mikään matala, vielä? Edessä on ihan normaalit Lesjöt ja jos kuvia tarkkaan katsoo niin edessähän on varaa madaltaa vaikka kuinka. :P
Minulla on Bertonesta vapautumassa toiset jouset ja meinasin ne lyhentää riittävästi kunhan ensin saan lyhennetyt iskarit hankittua.
Tarkoitus olisi pistää tämä ihan kunnolla tonttiin tänä kesänä ja sitten vapauttaa talviauton tehtävistä. Onneksi ei ruoste ole pahemmin tullut läpi talven mittaan...
-
Eipä enää vanhat Volvolandian päiväkirjat ole tallessa joten kävin tuonne ensimmäiseen postaukseen hieman muistelemassa auton tekniikan vaihtoa syksyllä 2009. Nyt kun vielä jotain siitä muistin... ::)
Muuten ei mitään erikoista, kesärenkaat on ruuvattu alle ja meno maistuu taas pehmeämmältä. Edelleen olen lähinnä tehnyt ankaraa aivotyötä, laitanko auton jälleen kerran myyntiin vai pidänkö itse? Joku jo kuittasikin että myy vaan, ehdit kyllä sen sitten taas syksyllä ostaa takaisin! :2funny:
-
Pidä itse, on tuo sen verran komia peli ettei tuollaisesta kannata luopua :P
-
Pidä itse, on tuo sen verran komia peli ettei tuollaisesta kannata luopua :P
Itse ihan samoilla linjoilla.
-
Kyllä siinä vaan niin kävi että Sinipiika lähti juuri uuden omistajan matkaan. Kaupat tuli täältä VRCF foorumilta tutun Volvo harrastajan kanssa, ilmoittautukoon itse jos kehtaa tunnustaa? ;)
Aikaansa kutakin, nyt aion keskittyä ainoastaan Bertonen valmiiksi rakentamiseen, en edes vilkaise muihin autoihin päinkään! (kuinkahan mahtaa käydä?) :D
-
Bingo täällä!
kaikenlaisia vehkeitä sitä tulee hetken huumassa hankittua ;D
jos vaan volverelle sopii niin voisin tähän samaan topicciin päivitellä aina nyky kuulumiset?
ps. osa syy täytyy laittaa turbo 242:n piikkiin, rakastuin tohon nappisilmä keulaan viikko sitten! :)
-
Bingo täällä!
kaikenlaisia vehkeitä sitä tulee hetken huumassa hankittua ;D
jos vaan volverelle sopii niin voisin tähän samaan topicciin päivitellä aina nyky kuulumiset?
Rohkea uusi onnellinen omistaja ilmoittautui! O0
Kiitokset erittäin sujuvista kaupoista ja toivottavasti auto toimii vielä jatkossakin. Jännityksellä seuraan auton tulevia vaiheita.
Minun puolestani saat jatkaa tässä samassa topicissa, ole hyvä vaan, estradi on sinun! -H-
-
Bingo täällä!
kaikenlaisia vehkeitä sitä tulee hetken huumassa hankittua ;D
jos vaan volverelle sopii niin voisin tähän samaan topicciin päivitellä aina nyky kuulumiset?
ps. osa syy täytyy laittaa turbo 242:n piikkiin, rakastuin tohon nappisilmä keulaan viikko sitten! :)
Onnittelut autosta. :)
Nyt sä voit sen projekti 9 satkus laittaa kiertoon. Kun ei kuitenkaan ikinä valmistu. ;)
-
S*
Jos tämä joskus tulee myyntiin niin otappa yhteyttä ;)
Onnittelut uudelle omistajalle! Ylläoleva kirjoitukseni voinee olla osoitettu myös sinulle :hello:
-
Rohkea uusi onnellinen omistaja ilmoittautui! O0
Kiitokset erittäin sujuvista kaupoista ja toivottavasti auto toimii vielä jatkossakin. Jännityksellä seuraan auton tulevia vaiheita.
Minun puolestani saat jatkaa tässä samassa topicissa, ole hyvä vaan, estradi on sinun! -H-
Kiitos itsellesi! Nyt kun on ensi tyypit vetästy niin kytkin pelaa hienosti ;) ja ensimmäinen pölykapseli hukku :D
Onnittelut autosta. :)
Nyt sä voit sen projekti 9 satkus laittaa kiertoon. Kun ei kuitenkaan ikinä valmistu. ;)
En mää sitä nyt kiertoon! Kyllä se siitä joskus, voi olla kyllä että joudun lainaan siitä pari osaa... :D
Onnittelut uudelle omistajalle! Ylläoleva kirjoitukseni voinee olla osoitettu myös sinulle :hello:
Kiitoksia! katotaan nyt tuleeko ikinä myyntiin enään ja jos tulee niin meneekö takasin entiselle omistajalle ;D
-
Minun puolestani saat jatkaa tässä samassa topicissa, ole hyvä vaan, estradi on sinun! -H-
Mä vähän säädin topiccia :juhau:
-
Mä vähän säädin topiccia :juhau:
Mä jo ajattelin että mikäs biili tää tällänen on :D
-
Mä vähän säädin topiccia :juhau:
:D Joo, hyvä!
Tänään tuli jo zoomailtua ylimääräiseksi jäänyttä välijäähdytintä nokalle ja sitten pitäis laittaa toi innovate kiinni, niin näkis onko varaa nostaa paineita.
-
Torstaina menee V50:n pellit pajalle käännettäväks, keskireikäähän täytyy kans vähän isontaa. Täytyy nyt vielä mitata että niistä pystyy tekeen vanteet.
Renkaathan mää tartten kans sitte, että jos jollain on jääny nurkkiin 195/55 15 kummit niin voin halvalla lunastaa pois:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=19075.0
-
Bingo täällä!
kaikenlaisia vehkeitä sitä tulee hetken huumassa hankittua ;D
jos vaan volverelle sopii niin voisin tähän samaan topicciin päivitellä aina nyky kuulumiset?
ps. osa syy täytyy laittaa turbo 242:n piikkiin, rakastuin tohon nappisilmä keulaan viikko sitten! :)
Hienon auton menit ostamaan. P> Hetken mielijohteesta sitä on itsekkin ostanut kaikenlaista. :facepalm:
Eli olisi pitänyt jättää oma auto talliin kun se saa ihmiset tekemään kaikenlaista. :-\ :D
-
ja ensimmäinen pölykapseli hukku :D
Pillerikapseli? ???
-
Pillerikapseli? ???
Vastaan nyt tämän kerran Kökön puolesta (en ota jatkossa tavaksi). ;)
Eli auto lähti minulta tavallisilla 14" peltivanteilla ja niissä oli kokopeittävät 740:n rosterikapselit päällä. Eli yksi niistä lienee ottanut kimmokkeen maata kiertävälle radalle? :3/4 jättää sen:
-
Jätin jo tänään vanteet tutun konepajalle, en tiedä koska saan takas kun tekee silloin kun ei oo muita kiireitä, mutta tuskin montaa viikkoo menee. Etu vanteisiin pitäis tulla semmonen 10cm huulta ja takavanteisiin 13cm, sovitan vielä ennen kuin hitsataan loppuun.
-
Kirosinkin jo tuolla toisessa topicissa kun kaveri soitti päivällä että saat ihan ite tulla irrottaa keskiöitä. Menin sit koittaan prässillä, niin ei mihinkää, annoin pilleillä vähän lämpöökin niin ei! En tiä sitte mitä tekis...
-
Kökkömobil sai kökköluolassa tänään ensimmäiset oman käden jäljet, mikäs se siellä pilkistää, sehän on uusi kenno!:
(http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/414811_351188844945246_100001623999395_921460_1519006906_o.jpg)
(http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/477842_351189238278540_100001623999395_921461_1002018443_o.jpg)
-
Vettä tulee näköjään sateella repsikan jalkatilaan, vuotokohdan metsästykseen mars ---->
-
Vettä tulee näköjään sateella repsikan jalkatilaan, vuotokohdan metsästykseen mars ---->
Eikös "vanhat" Volvot tuppaa yleensä vuotamaan tuulilasin yläreunoista? Seiskoilla ainakin vähän tyyppivika, oma ei tosin vuoda :)
-
juu kyllä, mut tähän on vaihdettu tuulilasi. Varmaankin jostain kohtaa liimaus huono
-
Eikös "vanhat" Volvot tuppaa yleensä vuotamaan tuulilasin yläreunoista? Seiskoilla ainakin vähän tyyppivika, oma ei tosin vuoda :)
Mulla oli 242:ssa tuulilasin joka nurkassa reiät. Tuli ilmi kun valmisteltiin autoa maalarille.
-
Yksikertaisesti vaan niin huono liima ettei ole jostain kohtaa pitänyt. Taidan ottaa koko lasin irti ja liimata uudestaan...
Tosiaan ne V50:n peltivanteissa oli se keskiö niin lujaa kiinni ettei jostain syystä tahtonut irrota vaikka hitsit oli auki, nyt olis yhdet 960:n pellit, jos koittas niistä...
-
Taitaa käydä niin että tää tulee myyntiin vaikkei niin alunperin ollut tarkoitus vaan pitää tätä hyvänä :-\ mutmut 4 volvoa pihassa on jo hiukan liikaa, jostain on pakko luopua
Hinta on 3900€. En oo pistänyt erikseen mihinkään ilmotusta vielä, koitetaan ensin tätä kautta, jos menis hyvään kotiin
niijuu, ja tuulilasin vuoto on korjattu, maalipinnassa on paikoin sanomista, mutta ei ruostetta.
-
Ostin pari vuotta sitten 16" uudet pellit käännettäviksi. Keskiöt lähti irti paineilmataltalla suht kivuttomasti. Hitsit pois ensin.
-
Ostin pari vuotta sitten 16" uudet pellit käännettäviksi. Keskiöt lähti irti paineilmataltalla suht kivuttomasti. Hitsit pois ensin.
960:n keskiöt lähtikin huomattavasti helpommin!
uudet valssit alla, auto likaisena:
(http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/620331_403051679758962_31464225_o.jpg)
(http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/616919_403051613092302_1786922772_o.jpg)
-
Ompa hurja väri vanteissa :juhau:
-
Ompa hurja väri vanteissa :juhau:
joodetgöördet, det äär svenska färget okej! ;D
-
joodetgöördet, det äär svenska färget okej! ;D
Ja, det är ja, men i finland det färger måste vara blå och vit >:(! :2funny: :2funny:
Joo... hyvältä ne näyttää. Maalaappa konepelti viellä vakoiseksi niin saadaan vähän kontrastia. :)
-
Ja, det är ja, men i finland det färger måste vara blå och vit >:(! :2funny: :2funny:
Joo... hyvältä ne näyttää. Maalaappa konepelti viellä vakoiseksi niin saadaan vähän kontrastia. :)
Emmää taida, mutta ajovaloihin tilasin keltaiset kalvot ;D
olis iso hirvitarra komia takalasissa tai takaluukussa, kun kerran on tasoteltu
-
Ajokausi päättyy tällä viikolla ja talviauton virkaa tulee suorittamaan 740 B230F.
Talvella täytyy laittaa kuntoon maaliviat eli kaikkien ovien alareunat ja takalokasuojan kaaret. Hiekkapuhallus ja ns. röpömassa maalin alle. Koko autoa en ala ylimaalaamaan vaikka edellinen maalaus on mallia autotalli. Moottorista täytyy etsiä puuttuvat hevoset. Yläkierroksilla on havaittavissa röpötystä ja muutenkin tehot jää ainakin 30hv luvatusta 200hv:sta, en ruvennut sen ihmeellisemmin sääteleen ennen kuin asennan laajakaistalambdan niin saa katsottua seokset kohdalleen.
Yleisesti ottaen kesä meni hyvin, pyöränlaakeria lukuunottamatta kaikki toimi, tulpat ja öljyt vaihdoin huoltona, tulppien vaihto lähinnä siksi että yritin saada röpötystä pois mutta ei auttanut.
Mielessä on pyörinyt myös kokonaan uusi moottori, mutta ei taida rahat riittää, ja edelleen myyn tämän jos joku suostuu 3800€ tästä maksamaan, sais autotalliprojektiin vauhtia, ja omassa tallissa puuhailla projekteja.
Jos joku on kiinnostunut autosta niin röpötykset korjattuna ja säädettynä niin eiköhän se 200hv mene hyvinkin rikki ja maalaukset fiksattuna myydään ja se hinta on se 3800€, eikä yhtään vähempää.
-
Kerrotaas jotain kivaa tästäkin. Auto majaili alku talven merikontissa ja nyt konehallissa ollut kuukauden kun sai sinne tilaa. Käytelly lämpöseks parin viikon välein. Alatukivarsi ja vesipumppu tarttis vaihtaa, kävin jo ostamassa uudet, eiköhän ens kuussa oteta taas ajoon. Seokset on pakko tsekata kohdalleen ennen ajoon ottoo, mutta sehän on läpi huuto juttu... leiman jälkeen lähtee etujousista vielä pätkä pois 8)
...autohan oli tarkotus leimata ennen seisontaa mutta kun en jaksanu vaihtaa talvirenkaita niin leimaan vasta keväällä
-
kaveri kehu että sillä olis megasquirtti ylimääräsenä hyllyssä valmiiksi kasattuna, niin innostuin hiukan. tarttis hommata jostain ruiskun osia...
-
Mikäli nyt oikein ymmärsin, niin voin käyttää megaa normisytkän kans niin sitten en tarvitse ruiskuhommaan muutakuin itse megan, imuilma-anturi, nestelämpötila, FT:n imsarja, polttoainekisko, BP-säädin, suuttimet, bensapumppu. Käykös FT:n kaasuläppä suoraan? Tarkotus olisi nostaa paineet tuonne 0,8barin tienoille, joten FT:n vakio suuttimet menee komeesti.
K-jetin ruiskun kolot täytyy tulpata kannesta, onko ideoita tämän toteutukseen?
-
Kierteyttää ne reiät ja pistää kierrelukitteella pultit niihin.
-
Kierteyttää ne reiät ja pistää kierrelukitteella pultit niihin.
keu keu!
-
keu keu!
Paljonko on sen suuttimen kuopan halkaisija?
-
Paljonko on sen suuttimen kuopan halkaisija?
en oo kattonu, kuinka niin?
-
en oo kattonu, kuinka niin?
eiku aattelin löytyskö multa sulle kierretappi siihen hommaan.
-
eiku aattelin löytyskö multa sulle kierretappi siihen hommaan.
Kyllä multa löytyy, tai siis isältä löytyy melko varmasti. Ei sulta löytyis imusarjaa mulle?
-
Kyllä multa löytyy, tai siis isältä löytyy melko varmasti. Ei sulta löytyis imusarjaa mulle?
En tiä. Voin kattoo ens kerralla ku käyn porukoilla. Voi jopa löytyäkkin.
-
En tiä. Voin kattoo ens kerralla ku käyn porukoilla. Voi jopa löytyäkkin.
No katoppa kuule! Voin vähän kyllä lainata tosta mun 940 projektista, jos ei läheltä heti löydy...
-
Noniin, tässä on tullut nyt opiskeltua aihetta näin hardware puolelta ja tarvittavat palikat alkaa oleen tiedossa. Todennäköisesti se sytytyksen ohjauskin sillä megalla toteutettaisiin. Mielessä on käynyt myös tatech 32 lite tuon säädön ja toimivuuden varmistamisen kannalta, tarttee varmaan poiketa pirkkalassa sanalla. Hevosvoimia ei ole tarkoitus hakea, mutta sinne 200 hepan päällehän mennään heittämällä. Auto tulee toimimaan E85 polttoaineella on varma. Nyt tarttis enään keksiä mitä vois myydä että saisi rahnua tähänkin hommaan.
-
Jos auto ei oo ajossa, niin kai nuo K-jetronicin palikat jollekkin kelpaa? ;)
-
totta muuten! paljonkohan niistä mahtaa kehtaa pyytää?
-
Paha sanoa. Omistani maksoin 300, mutta siinä tuli B19ET mukana. Kai se määräytyy kysynnän mukaan, kun tarjontaa ei liiemmin ole. Jos myyt osissa, niin ilmoittele. Ainakin suuttimet voisin poistaa. ::)
-
Näköjään lakannut noi mun kuvat näkymästä, mutta pistetään uudestaan. Vanteiden väri vaihtuu, joku gunmetalgray tulossa, ehkä jotain efektiä.. Oli myös ideana laittaa vehkeet tulille ens viikonloppuna!! Tatechille lähetin spostia maanantaina, vielä ei oo kuulunut mitään, odotellaan...
(http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/414811_351188844945246_1519006906_o.jpg)
(http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/616919_403051613092302_1786922772_o.jpg)
(http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/280063_403051753092288_1594572520_o.jpg)
(http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/477842_351189238278540_1002018443_o.jpg)
-
Sanotaanko nyt vaikka näin että neuvotteluja tatechin kanssa käyty....
-
missä täällä on tykkää nappi? :D helkkari että on pitkäkatto nättinä :)
-
missä täällä on tykkää nappi? :D
:tykkää: <--- tuossa
Itekkin kyllä tykkään tästä. :)
-
Kiitos kehuista! noi mun omat kuvat ei oikein anna oikeutta tälle!
hokasin juuri tänään että mulla on yks scorpion raato porukoitten kuivurin nurkalla, siinä on EFI ruisku, saan varastettua siitä johtosarjan! ja mahdollisesti jotai antureita!
-
Kiitos kehuista! noi mun omat kuvat ei oikein anna oikeutta tälle!
hokasin juuri tänään että mulla on yks scorpion raato porukoitten kuivurin nurkalla, siinä on EFI ruisku, saan varastettua siitä johtosarjan! ja mahdollisesti jotai antureita!
Meinasitko käyttää myös scorpion ecua? Jos et niin jätä se johtosarja mätänemään sen voorttin kanssa.
Ei kannata käyttää vanhan auton hauraita johtoja/johtosarjaa rakkaassa harrastepelissä.
Anturit ja johdot on kuitenkin aika pieni menoerä siihen verratuna kuinka paljon ne voi aiheuttaa sulle pään vaivaa.
Jos päädyt megasquirttiin tai tatechiin niin molempiin varmasti löytyy sopivia johtosarjoja.
-
En käytä scorpion ecua, ja ymmärrän ton sun pointtis, mutta valmis johtosarja on melkein 300€ paukku ja tyhjästä on kauhea työ alkaa rakentaan. En usko että se johtosarja siinä nyt kauhean pahaks ole mennyt, ja ideana oli lähtee karsiin siitä ylimääräisiä pois ja liittää tatechin liitinkampa siihen sitten. 7-napaista johtoa löyty isän varastosta, että siitäkin vois miettiä.
-
megaan itellä makso n. 75e siisti johtosarja.. ??? ei tartte ku liittimet laittaa.
-
megaan itellä makso n. 75e siisti johtosarja.. ??? ei tartte ku liittimet laittaa.
tatechin sivuilta vaan kattelin että johtosarja maksaa 230€ ja siihen liittimet päälle. mistä ite ostit?
-
tatechin sivuilta vaan kattelin että johtosarja maksaa 230€ ja siihen liittimet päälle. mistä ite ostit?
veikkaisin että fenix säästi rahaa ja teki itse *tumppuun-> :D. ei se johto niin kovin kallista ole, liittimethän ne taitaa enemmän maksaa kun itse tekee ??? eikös rusakkokin itse tehny sen johtosarjan takatassujen tatechia varten :)
-
jos on rajallisesti aikaa ja rahaa, sitä yrittää oikasta sieltä mistä aita on matalin. en kyllä jaksa uskoa että se scorpion johtosarja on mennyt miksikään, ei niin kauaa ole siellä seissyt, mutta äkkiä se on niinkin että uuden tekemisessä on sama vaiva...
-
jos on rajallisesti aikaa ja rahaa, sitä yrittää oikasta sieltä mistä aita on matalin. en kyllä jaksa uskoa että se scorpion johtosarja on mennyt miksikään, ei niin kauaa ole siellä seissyt, mutta äkkiä se on niinkin että uuden tekemisessä on sama vaiva...
äkkiäkös piippailet vaikka joka karvan läpi samalla taivutellen johtonippua.
-
nii ja se scorpio on siis täysin käyntikuntoinen. meen huomenna vilkaseen onko ihan paska idea heti alkuunsa
-
tatechin sivuilta vaan kattelin että johtosarja maksaa 230€ ja siihen liittimet päälle. mistä ite ostit?
olikoha autotunelta tuo johtosarja laitoin kaverin tilamaan ku tilas muuteki itellee jotaki. se on tietty megan sarja mut siinä on valmiiks kaikki hienosti vedetty muoviputken sisään. Ei sitä kannattanu siihe rahaa ruveta ite tekemäänkää ois vaa menny aikaa ja varmaa melkei samanverra rahaa ku oikee huolellisesti ois joutunu tekemään. http://www.autotune.fi/kategoria/22/johtosarjat-ja-tarvikkeet tuolla on vissii kans jotaki. ei kai siihe tatekkii sitte saa oikee mut oha se paljo kalliimpi jo ite ohjauksenaki.
-
Voi olla että käytän kotoo löytyviä johtoja, en ainakaan siitä scorpiosta ota, en käynyt edes kattomassa..
Muuten on tapahtunut jonkun verran. Eli poikkesin tatechilla tatun jutulla tänään, teki mulle tarjouksen.
Vaihdoin alatukivarren ja vesipumpun siinä hätäseen ja olisin käynyt leimallakin tänään mutta kello tuli sen verran paljon kun joutu tekeen ylimääräsen varaosa haku reissun. lauantaina sitte katsasteleen.
-
se jamppa joka ton on maalannut, niin parempi ettei enään koske maaliruiskuun! lokareista ja oven alareunoista kuplii siihen malliin, en ymmärrä miksei niihin ole tehnyt pohjia kunnolla, kun kerran helmat on tehty viimesen päälle! ja kone pätkii yläkierroksilla edelleen, ei ollut itsestään korjaantunut talven aikana :D
(https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/906989_503234256407370_1738157848_o.jpg)
-
se jamppa joka ton on maalannut, niin parempi ettei enään koske maaliruiskuun! lokareista ja oven alareunoista kuplii siihen malliin, en ymmärrä miksei niihin ole tehnyt pohjia kunnolla, kun kerran helmat on tehty viimesen päälle!
(https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/906989_503234256407370_1738157848_o.jpg)
Ehkä sillä jampalla on loppunut tarmo kesken??
On tämä silti edelleen niin pirun hieno laite, kun aika harvassa ainakin Suomen maalla nämä ahdetut vanhakoppaiset 245:t! :)
-
katsastuksessa paljastu karu totuus helmoistakin, paskaahan ne oli, nätti massa/maali kerros paskan päällä. Aikalailla koritöitä pukkaa ja svitutusta kun luulin ostaaneeni ehjä korisen auton. Moottori sentään käy ja kukkuu taas niinku pitääkin, pientä säätöö se vaati vaan. Hukka portin kelloa siirtäessä on muuten jäänyt tanko liian löysälle, ei nouse paineet kun 0,5bar :idiot2:
-
on muutes mukava kun ostaa "hyvä" korisen auton, sit huomaakin että helmat yms on ruostunu sisältäpäin ihan paperiks :peetu:
-
Eli tänään kävin hakemassa takaisin entisen -77 245:seni, joka oli minulla 2009-2010. Silloin keväällä luovuin siitä kun ei oikein ollut säilytystilaa ja muutenkin auto kaipasi kipeästi peltitöitä ja maalausta.
Edellinen omistaja (vai pitäisikö sanoa väliomistaja?) teki hieman peltitöitä autoon, mm. uudet etulokasuojat, takaluukku, takakaaret, helmojen parsimista yms. Lopuksi koko auto on maalattu, talliolosuhteissa tosin, mutta nyt siinä on taas ehjä maalipinta. Eli auto on nyt siltä osin entistä ehompi ja säästyin itse onneksi tuolta peltisavotalta.
Voi hemmetti tämän kanssa! Tuossa yllä tekstiä kun hain auton aikoinaan takaisin 2011. Olin silloin mielissäni että peltityöt oli vihdoin tehty mutta kyseessä taisikin olla vain kyläsepän kasaan kursima viritys. Auto oli saatu ihan siistin näköiseksi ja helmatkin vaikuttivat ehjiltä. Seuraavan talven jälkeen ovien alalaidoissa oli pieniä kuplia jotka laskin huonojen pohjatöiden syyksi.
Ihan ehjän auton olin myyvinäni, harmittaa Kökön puolesta! :-[
-
kyllähän se päälle päin sillon näytti kun sulta tuon ostin että hyvin olis tehty. No aina ei voi voittaa, vanhojen autojen kans aina vähän riskipeliä.
-
Kiitokset viikonlopun kyydityksistä. Kyllä siellä konepellin alla tuntuu olevan vähän niinkuin ahdin, tosin aika paljon pienempi.
-
Näin auton kun olitte porukalla menossa messuille. Hieno peli, mutta ovien alareunojen kukat kyllä paistaa kauas kuten itsekin totesit.
-
on muutes mukava kun ostaa "hyvä" korisen auton, sit huomaakin että helmat yms on ruostunu sisältäpäin ihan paperiks :peetu:
Keltä muka semmosia saa? V:>
-
Kiitokset viikonlopun kyydityksistä. Kyllä siellä konepellin alla tuntuu olevan vähän niinkuin ahdin, tosin aika paljon pienempi.
Olkaa hyvä vain :pomo:
unohtu muuten ne suuttimet ihan täysin :-[
-
Päivitetään tämäkin nyt kun auto tuli taas myyntiin. Eli koko kesä menty ilman ongelmia. 1. suuttimen o-renkaat vaihdoin ja kone pelaa. oven alareunojen laitto on nyt työn alla, ei vaikuta pahalta. samalla vedän massat alle.meinaan oviin
-
Tää on nyt sitte myyty. Haikein mielin katselin loittonevia takavaloja mutta rahkeet ei tällä kertaa riittäny...