Elekma  Autoracing

760 IC "Musta pökäle"

  • 93 Vastauksia
  • 36340 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 IC "Musta pökäle"
« Vastaus #30 : 15.07.2012, 21:10:05 »
Alkukesä menikin polttopuusavotassa ja navetan maalauksessa.
Jokin outo inspiraatio iski lauantaina. Nostin pannun paikalleen ja ruuvailin muitakin osia kiinni.
Lähes jokaiselta kierteiltään paskottu 531 jäi arkistoon. Paikalleen menossa 530. Kannenpulttivalmistaja olikin muuttanut kuusiokannan pirun isoksi torxiksi, joten huomenna työkaluostoksille.


Välijäählytin saa nauttia muutaman päivän löpökylvystä.

« Viimeksi muokattu: 15.07.2012, 21:12:25 kirjoittanut järviin »

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 IC "Musta pökäle"
« Vastaus #31 : 21.07.2012, 22:44:50 »
Väläri on liuotettu löpöllä ja pari kertaa huljuteltu pensalla. Aika paljon tuli sontaa.

Sähköt ja muu kasaus teki stopin äsken. En ole koskaan omistanut B230ET:tä, joten tämä palapeli, jonka vaikeusastetta on lisätty motikkaan kuulumattomilla osilla, ja vastaavasti motikan osia poistamalla on nyt jumissa niin kauan, että saan mallikappaleen pihaan.

Tähän pääsin:

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: 760 IC "Musta pökäle"
« Vastaus #32 : 21.07.2012, 23:08:18 »
Seurantaan :)
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: 760 IC "Musta pökäle"
« Vastaus #33 : 22.07.2012, 02:46:04 »
Väläri on liuotettu löpöllä ja pari kertaa huljuteltu pensalla. Aika paljon tuli sontaa.

Sähköt ja muu kasaus teki stopin äsken. En ole koskaan omistanut B230ET:tä, joten tämä palapeli, jonka vaikeusastetta on lisätty motikkaan kuulumattomilla osilla, ja vastaavasti motikan osia poistamalla on nyt jumissa niin kauan, että saan mallikappaleen pihaan.

Mitä siihen on lisätty / mitä poistettu ?
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 IC "Musta pökäle"
« Vastaus #34 : 22.07.2012, 10:14:10 »
Suuttimia on kaksi sarjaa: 0 280 150 804 ja 0 280 150 357.
Tyhjäkäyntimoottori minkä löysin peräkontista on LH:n, enkä usko, että motronicissa olisi sama.
Imusarjan alipaineletkut puuttuu kaikki.
Siinä nyt aluksi. Jotain muutakin varmasti ilmenee vielä.

E: Nii ja onko motronicissa nakuanturi? Semmonenkin tossa läjässä on.
« Viimeksi muokattu: 22.07.2012, 12:59:58 kirjoittanut järviin »

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: 760 IC "Musta pökäle"
« Vastaus #35 : 22.07.2012, 12:09:06 »
Suuttimia on kaksi sarjaa: 0 280 150 804 ja 0 250 150 357.
Tyhjäkäyntimoottori minkä löysin peräkontista on LH:n, enkä usko, että motronicissa olisi sama.
Imusarjan alipaineletkut puuttuu kaikki.
Siinä nyt aluksi. Jotain muutakin varmasti ilmenee vielä.

E: Nii ja onko motronicissa nakuanturi? Semmonenkin tossa läjässä on.

Imusarjastahan ei hirveesti tarvi letkuja edes lähteä mihinkään. Itelläni lähtee ahtopaine mittarille ja dumpille. Sekä tyhjäkäynti moottorille. ( plus tietysti ahtoputki )

Ootko varma ettei noissa  toisissakin suuttimissa olis sarjan alku "0 280.."
Onkos nuo kaikki suuttimet vihreitä ? Toiset vaaleen ja toiset tummempia ?
Motronicissa ei ole nakuanturia.
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 IC "Musta pökäle"
« Vastaus #36 : 22.07.2012, 12:31:55 »
Kappas. Näpyttelyvirhe. Kummassakin alku tosiaan 0 280...
Toiset tumman vihreät ja toiset on sellaset epämääräisen vaalean sinivihreät.

Imusarjassa on tyhjäkäyntimoottorin letkupaikkojen lisäksi 4 pienempää nippaa.

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: 760 IC "Musta pökäle"
« Vastaus #37 : 22.07.2012, 12:39:35 »
Kappas. Näpyttelyvirhe. Kummassakin alku tosiaan 0 280...
Toiset tumman vihreät ja toiset on sellaset epämääräisen vaalean sinivihreät.

Imusarjassa on tyhjäkäyntimoottorin letkupaikkojen lisäksi 4 pienempää nippaa.

Ne tummemmat suuttimet on FT koneesta ja 337cc / 3bar min
Ne vaaleemmat olis taulukon mukaa motronicin omat 300cc / 3bar min
Mä tulppasin ne muut ylimääräset lähdöt imusarjasta. Ei oo vaikuttanu toimintaan millään tavalla. Siihen siis sen "startti suuttimen" ylä puolelle tulee se tyhjäkäynti moottorin letku. Sit on pari pienempää paikkaa ja sit olis taas vähä isompi paikka josta lähtis letku etupuskurin taakse tulevalle "kerääjäsäiliölle" ??? (itekkää tiiä mikä sen funktio on) Mut musta muovinen säiliö josta toiseen päähän tulee letku imusarjalta ja toinen pää on tulpattu..
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 IC "Musta pökäle"
« Vastaus #38 : 22.07.2012, 12:56:16 »

Paikalla TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8976
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: 760 IC "Musta pökäle"
« Vastaus #39 : 22.07.2012, 14:11:52 »
sit olis taas vähä isompi paikka josta lähtis letku etupuskurin taakse tulevalle "kerääjäsäiliölle" ??? (itekkää tiiä mikä sen funktio on) Mut musta muovinen säiliö josta toiseen päähän tulee letku imusarjalta ja toinen pää on tulpattu..

Pitkulainen puskurinmyötäinen säiliö? Alipainetankki. Ei siinä kait kuulukaan olla kuin yksi letku imusarjaan.

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: 760 IC "Musta pökäle"
« Vastaus #40 : 22.07.2012, 16:15:15 »
Jompikumpi taulukko kusee :o

http://www.witchhunter.com/injectordata1.php4

No ohhoh  :o
Osaakos TOK vastata onko tolla niin sanotusti merkitystä mihinkään toimivuuteen ? Siis sillä alipaine säiliöllä ?
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Paikalla TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8976
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: 760 IC "Musta pökäle"
« Vastaus #41 : 22.07.2012, 18:16:28 »
Osaakos TOK vastata onko tolla niin sanotusti merkitystä mihinkään toimivuuteen ? Siis sillä alipaine säiliöllä ?

Muistankohan oikein että sillä olisi tarkoitus pitää alipaineohjattu lämppäri toiminnassa moottorin sammuttamisen jälkeen. Jos haluaa motti sammuksissa käyttää puhallinta.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 IC "Musta pökäle"
« Vastaus #42 : 22.07.2012, 18:32:38 »
Muistankohan oikein että sillä olisi tarkoitus pitää alipaineohjattu lämppäri toiminnassa moottorin sammuttamisen jälkeen. Jos haluaa motti sammuksissa käyttää puhallinta.
Juurikin näin se on.

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 IC "Musta pökäle"
« Vastaus #43 : 22.07.2012, 19:36:05 »
khyl

Poissa Juhuli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 141
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 IC "Musta pökäle"
« Vastaus #44 : 24.07.2012, 20:27:29 »
Muistankohan oikein että sillä olisi tarkoitus pitää alipaineohjattu lämppäri toiminnassa moottorin sammuttamisen jälkeen. Jos haluaa motti sammuksissa käyttää puhallinta.
Eikö sillä ole jarrujen tehostuksen kanssa mitään tekemistä? Kun kuitenkin ylipaine on läheskokoajan päällä ja alipainetta tarvitaan tehostukseen? vai eroaako turbon tehostin jotenkin normaalista, että se toimisin "päin vastoin"?

 

Futurez  Kulkukoira