Proturbo  Autodiagnoosi

Sininen 244 Turbo -84

  • 135 Vastauksia
  • 54904 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Sininen 244 Turbo -84 (B230FT+M90)
« Vastaus #45 : 28.08.2014, 21:39:55 »
Ei liene ongelma. Ainut näkyvä paikka taitaa äkkiseltään olla helmat ja eiköhän massa löydä tiensä niihinkin maalia peittämään. Takapelti alkaa näkyviltä osin olla selvä, mutta tarvii vielä sen pokkauksen alapuoli pellittää. Sitten pääsee sen hiekkapuhaltamaan, paklaamaan ja maalaamaan. Munapussi tuli leikeltyä toiseltakin puolelta nyt pois ja ne voisi melkein viikonlopun aikana sovittaa paikoilleen.

Tänään tuli samupyh:iltä toinen johtosarja, LH:n jakaja ja 630 Dekat. Huomenissa haen Gatesin jakopään ja alan sovitella Warkalta tänään haettua apuakselia paikoilleen koneeseen. Näyttäis siltä että kohta pääsee pyörittämään konetta. Apulaitteiden sovitus on vielä vähän kesken, mutta eiköhän nillekkin paikat, remmit ja kiristimet löydy kun tarpeeksi miettii. Huomenna olis tarkotus tilata siniseltä tulpanjohdot vielä tähän kun ne viimeksi unohtui. Samalla keikkaa käyn HiFlexistä kyselemässä kytkimelle nestelinjaa niin saa sen pois listasta.

M90 vaihdelootaan tuli "sunniteltua" adapteripalikat ja kävin ne ammattikoululla teetättämässä. Pitänee varmaan vielä piirellä kunnolliset CAD kuvat ja laittaa jakoon jos ketään asia kiinnostaa. Kardaania en ole onnistunut sovittamaan vieläkään paikalleen, mutta toivottavasti natsais viikonloppuna sekin.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Sininen 244 Turbo -84 (B230FT+M90)
« Vastaus #46 : 29.08.2014, 23:38:42 »
Nokka-akseli tuli vaihdettua nyt D:ksi. Samalla uusin nokka-akselin stefan. En tosin muistanut semmoista tähän projektiin ostaa, mutta nappasin TUA:n osalaatikosta semmoisen. Tilalle asennettu Volvolainen oli millin lyhyempi kuin nokassa ollut Scan-Tech. Imusatsi ym. tuli myös purettua apuakseli operaation tieltä pois. Yllätykseksi öljypumpun käyttöakseli lähti nätisti magneetilla pois kunhan huohotinpöntön irroitti. Konetta ei siis ainakaan toistaiseksi tarvitse avata tuon vaihdon takia. Huomenna aamusta olis tarkotus tiputella öljyt pois koneesta ja irroittaa stefakoppa. Unohtui vaan hommata kampparinkin stefa, joten pitää sekin lainata TUA:n osista. Pitää vaan muistaa tilata siihen uudet. Onneksi niillä nyt ei kauhea kiire ole.

Kuvia olis taas muutama, mutta tuskin kukaan puhelinkakkaa jaksaa katsella, niin jätän ne nyt lataamatta. Ei sillä että tätä varmaan muutenkaan kukaan lue.

Olisko kellään heittää hyvää kuvaa mistä tuo LH2,4 johtosatsi pitäisi vetää tulipellin läpi? Äkkiseltään en tuolta apparin kohdilta mistään löytänyt tarpeeksi isoa reikää läpiviennille. Vai onko näissäkin nyt vuosimallista riippuvia eroja?

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Vs: Sininen 244 Turbo -84 (B230FT+M90)
« Vastaus #47 : 29.08.2014, 23:57:05 »
Mukavaa tuo yksinpuhelu, tullu huomattua  :buck2:
Kuvia on aina mukava katsoa

Tuossa on omasta kuva, mistä on vetästy läpi. En tiedä meneekö erikohdassa turbossa. Itse tein tuon reijän, ku ei ollu.
http://s1242.photobucket.com/user/Injecto-R/media/White%20Dream/Kuva108_zps9768744b.jpg.html?sort=3&o=54

940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Sininen 244 Turbo -84 (B230FT+M90)
« Vastaus #48 : 29.08.2014, 23:59:04 »
Siinä mustassa irtonaisessa peltilätkässä pitäis olla reikä jos on
No kun halvalla sai.

Poissa raul

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 271
Vs: Sininen 244 Turbo -84 (B230FT+M90)
« Vastaus #49 : 30.08.2014, 00:03:13 »
Muistaakseni vanhemmissa, tai sitten kaasuttimilla varustetuissa autoissa peltilätkässä oli vain reikä läpivientiä varten ja viimeistään LH-lankuissa tuo pellinpala olikin jo avattavissa (halkaistavissa) ruuveilla. Jos tuntuu että on tarvetta tuolle pellille niin täältä pitäis löytyä  :hello:
« Viimeksi muokattu: 30.08.2014, 00:05:44 kirjoittanut raul »

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Sininen 244 Turbo -84 (B230FT+M90)
« Vastaus #50 : 31.08.2014, 16:10:09 »
Sama tilanne kuin injectorilla, eli on vain nuo pienet läpiviennit. Pitää siis metsästää jostain tuo uudemman "musta pala". Ei tota alkuperäistä viitti alkaa rasiaporalla raiskaamaan. Raul saa YV:n asiaan liittyen.

Apuakseli tuli nyt vaihdettua ja nyt on jakajallekkin hampaat. Nyt tarttis vaan kasata kaikki. Mitään ei enää onneksia kai tarvitse purkaa. Ensiviikolla jatkuu johdottamisen merkeissä ja ehkä jopa savuakin saadaan. Kasaamista jo aloittelinkin laittamalla huohotinpöntön paikoilleen uudella 0-renkaalla ja stefakoppaan vaihtelin apuakselin stefan. Tässä mennään:






Suuttimista oli jäänyt kameraan pari räpsyä joten julkaistaan ne samalla. Harmi ettei apuakseleista tajunnut ottaa kuvaa vierekkäin.





Tämmönen pakollinen OEM-varuste tuli hankittua samalla kun kartano lähti taloudesta. 

 S*

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: Sininen 244 Turbo -84 (B230FT+M90)
« Vastaus #51 : 01.09.2014, 00:17:09 »
Tämmönen pakollinen OEM-varuste tuli hankittua samalla kun kartano lähti taloudesta. 
(Kuva poistettu lainauksesta.)
 S*
Oi, tuo on niin karu että menee jo hienon puolelle :uglystupid2:
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Sininen 244 Turbo -84 (B230FT+M90)
« Vastaus #52 : 01.09.2014, 21:15:59 »
Toi kyllä jakaa mielipiteitä kahtia aika rankasti. Alunperin kiinnittyy pinnapulteilla, mutta tähän tulee joku toinen ratkaisu. Ei viitti takaluukkua uhrata jos joskus haluaakin tuon pois. Ei se välttämättä näytä ihan kauheelle? Ehkä?  :D


Kävi vähän mielessä jos trimmais noita reunoja kapeemmiks tai noita alas tulevia osia ainakin. Toisaalta arvokkaampi se kai noin räpeltämättömänä olis. Kuvaa tuijotellessa tuli mieleen, että vois alumiinista väsätä tuon suojalevyn mikä näistä koukullisista on aina heitetty pois.

Ata:lta tuli tänään tuommoinen tarra mittaristoon:

Nyt saa 220kmh näyttämän tuohon sähkömittariin ja trippi ym. pysyvät oikeissa kohdissa. Alkuperäisetä poiketen tossa on kiiltävä pinta, mutta ei anneta sen haitata. Kiitokset tästä. Lopullinen mittariratkaisu on nyt siis K6241 ja 11-hampainen anturikehä. Riittävän lähellä mulle.

Suuttimet tuli pakattua ja kiikutan ne vielä tänään postiin kohti Finjectoria. Saa sitten selville mitä nuo 630cc Dekat ovat oikeasti ja muuan velho pääsee tekemään tähän peruslastun. Samalla Kouvolassa käytiin myös katsomassa hopeeta 1983 Turboa, mutta lohduttoman kunnon vuoksi mukaan tarttui vaan Snowcap, kolikkolokero, sulakerasian kansi, Coolerimallin paisari TUA:han ja uudet helmapellit TUA:han. Sovittiin myös kaupat täysin ehjästä kojelaudasta jonka käyn noutamassa myöhemmin.

Motonetissä tuli tänään asioitua syylärin tilaamisen merkeissä ja samalla katselin, että jarruosissa saattais olla sopivat apupalat tuohon kytkinletkun teetätykseen. Jännityksellä käyn huomenna katsomassa oliko asia tosiaan näin. Jos ei ollut, niin keskiviikkona pitäis käydä vielä parissa puljussa kyselemässä letkua.
« Viimeksi muokattu: 01.09.2014, 21:17:40 kirjoittanut Kalamies »

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: Sininen 244 Turbo -84 (B230FT+M90)
« Vastaus #53 : 01.09.2014, 21:41:32 »
Toi kyllä jakaa mielipiteitä kahtia aika rankasti.
No sittenhän se pitää laittaa kiinni ;) eihän pieni pahennus pahasta ole ;D on toi omasta mielestä ainaki komee :)
Paljonko tommoset viinalastut maksaa? ???

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1409
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: Sininen 244 Turbo -84 (B230FT+M90)
« Vastaus #54 : 01.09.2014, 22:20:03 »
Näyttää kyllä jotenkin hölmöltä tuo lippa noista päistä, mutta anna olla tuollaisena. Itsekin voisin huolia tuollaisen. ;)

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Sininen 244 Turbo -84 (B230FT+M90)
« Vastaus #55 : 02.09.2014, 07:16:14 »
Näyttää kyllä jotenkin hölmöltä tuo lippa noista päistä, mutta anna olla tuollaisena. Itsekin voisin huolia tuollaisen. ;)
Sun Volvossas se vasta hölmöltä näyttäiskin, kaarelle taipuneena :)
Jäitä housuun!

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Sininen 244 Turbo -84 (B230FT+M90)
« Vastaus #56 : 06.10.2014, 23:46:01 »
Mitäpä tänne? No eipä oikeestaan mitään. Tuli todettua ettei valmistu kirveelläkään deadlineen mennessä ja siinä sitten tuli hukattua motivaatiota aika hyvin. Konehuoneen niputtelin hollille ja suojailin pahimmat ruostepaikat, että eivät ainakaan pahemmaksi menisi. Tuuppasin sitten pressun alle pihalle pois tallitilaa viemästä.  :-[

Suurinpiirtein tähän kuosiin jäätiin:


KL-kimpasta tuli tähän jouset ja downpipen laippa. Oikeastaan ainut asia mikä kiinnostais vääntää olis putki, mutta katsotaan kun keritään. Voi olla että roudaan takasin talliin kunhan saan kasipätkän sieltä pois. Siihen kun ei onneksi tarvitse rakentaa mottorin lisäksi ehjää koria.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Sininen 244 Turbo -84 (B230FT+M90)
« Vastaus #57 : 09.12.2014, 21:44:11 »
Talvi on takavedon ihmeellistä juhlaa. ...Paitsi jos se makaa pihalla pressun alla vaiheessa.

Koska LH tuntuu olevan päivän sana (kirjaimellisesti) ja luokkakaveri painosti, niin tuli nyt sitten tungettua tämä takaisin talliin veikkapoikansa viereen.


Samainen luokkakaveri uhosi myös hitsata koko kopan ja minä voin keskittyä sillä aikaa muihin hommiin. (Vittuiluun ja vierestä katsomiseen)   ::)

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Sininen 244 Turbo -84 (B230FT+M90)
« Vastaus #58 : 14.12.2014, 18:26:12 »
Repsikan etulattiasta tuli aloteltua. Tavoitteena tehdä lattiapellit mahd pian, niin saa sisustan kasattua takaisin. Ei oiken ole tilaa missä pitää penkkejä ja mattoja.


Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Sininen 244 Turbo -84 (B230FT+M90)
« Vastaus #59 : 14.12.2014, 18:55:15 »
hyvä siitä tulee! O0
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

 

Elekma  Autoracing