Race.fi  Puotilan autokorjaamo

960 16VT

  • 157 Vastauksia
  • 70580 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Vaiva

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 16VT
« Vastaus #15 : 25.11.2014, 18:39:28 »
Ihan kuin jostain olisin lukenut/kuullut, että on saanut itse valita ottaako vähäpäästöisenä vai ei, jos on ottanut, niin on saanut vero helpotuksia.
Hieno volle joka tapauksessa!

Poissa Hesetius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 145
  • Kilahti Garage
Vs: 960 16VT
« Vastaus #16 : 25.11.2014, 19:17:31 »
Kyllähän tuo neljä vuotta on leimalle mennyt Garretin gt32 ahtimella entisellä omistajalla ja penkki laputkin just alle 240hv otettu (varmaankin katsastusta varten) niin luulis että Ei-vähäpäästöinen sillon ois, kun eihän vähäpäästöiseen ahdinta sais edes vaihtaa. Vaikka orkkis pakosatsilla oli laitettu niin kyllä inssi olis huomannu ahtimen vaihdon, kun öljynpaluu oli jouduttu tekemään tuolle ahtimelle öljypohjan yläreunaan kun tulee sen verta alemmas kun vakio ahdin  ;D. On nimittäin jonkin verran isompi möhkäle tuo gt32 kun mitä vakio ahdin. Inssi hommasta kans lueskellu että tuurilla näitä on saanut vähäpäästöseks vaikka ois kattikin pohjassa.

 En tiedä miten TCU ohitettu kun ei oo tullu tutkailtuun, vasta myöhemmässä vaiheen jenkkifoorumilta lukasin että semmonen tässä jopa on ollut, niinku myös tuo pakolämpö anturiki jonka löysin konetta purettaessa  8)
Nykyset 960 B204FT, 245 B200F
Menneet 745GLT B234F. 245GL B230F. 945GL B230FD

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8967
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: 960 16VT
« Vastaus #17 : 25.11.2014, 19:32:32 »
On olemassa autoja joissa on katti vaikka se ei ole rekisterissä vähäpäästöisenä.

Joskus ei-vähäpäästöiseen joutuu katin asentamaan konetta muuteltaessa, mutta autosta ei silloinkaan tule vähäpäästöinen, siinä vaan pitää "olla katti" ts. vaikka katin kuoret suoran putken ympärillä.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: 960 16VT
« Vastaus #18 : 25.11.2014, 19:36:29 »
Joskus ei-vähäpäästöiseen joutuu katin asentamaan konetta muuteltaessa, mutta autosta ei silloinkaan tule vähäpäästöinen, siinä vaan pitää "olla katti" ts. vaikka katin kuoret suoran putken ympärillä.

Tämähän taitaa koskea ainakin jälkikäteen ahdettaessa ns. välikauden tapauksia jotka on käyttöönotettu 1.7.1987 jälkeen mutta eivät ole merkitty vähäpäästöiseksi.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 960 16VT
« Vastaus #19 : 25.11.2014, 20:24:08 »
On olemassa autoja joissa on katti vaikka se ei ole rekisterissä vähäpäästöisenä.


Kuten...?  :o

87-92vm autoista jos löytyy lambda ja katti siitä tulee automaattisesti Suomessa vähäpäästöinen. Jälkikäteen tuotuna olevissa autoissa tämä käytäntö.

87-92vm autoista Saksa/Suomi on suurinosa vähäpäästöisiä koska niillä on saatu verotusta tiputettua.
Samoin jälkikäteen asennettuja katteja, on Saksassa asennettu 87-92vm autoihin verotushelpotusten takia.
Tämä lukee Saksan rekkariotteessa ja EU alueen sisäpuolella se auto ei muutu ei vähäpäästöiseksi muuten kuin Suomalaisen inssin virheellä.

Tämähän taitaa koskea ainakin jälkikäteen ahdettaessa ns. välikauden tapauksia jotka on käyttöönotettu 1.7.1987 jälkeen mutta eivät ole merkitty vähäpäästöiseksi.

Kyllä. Ja suurinosa suomeenkin tuoduista (saksa) 87-92vm autoista on vähäpäästöisiä, tai jälkikäteen vähäpäästöiseksi tehtyjä esim. saksassa.

Muistaakseni 1.7.87 ennen olevan vähäpäästöisen sai muutettua ei vähäpäästöiseksi muutoskatsastuksella. Kuitenkin tälläisen pystyy tekemään mutta tuo päivämäärä ei ole jäänyt tarkasti päähän.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: 960 16VT
« Vastaus #20 : 25.11.2014, 20:27:18 »
Kuten...?  :o

87-92vm autoista jos löytyy lambda ja katti siitä tulee automaattisesti Suomessa vähäpäästöinen. Jälkikäteen tuotuna olevissa autoissa tämä käytäntö.

Ei toimi tämä. Vaikka autossa olis katti ja lambda niin jos rekisteriotteessa/trafin tiedoissa ei ole mainintaa kolmitoimikatalysaattorista/vähäpäästöisyydestä niin silloin auto ei ole vähäpäästöinen
« Viimeksi muokattu: 25.11.2014, 20:30:28 kirjoittanut Kaziganth »
No kun halvalla sai.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 960 16VT
« Vastaus #21 : 25.11.2014, 20:29:54 »
Ei toimi tämä. Vaikka autossa olis katti niin jos rekisteriotteessa/trafin tiedoissa ei ole mainintaa kolmitoimikatalysaattorista/vähäpäästöisyydestä niin silloin auto ei ole vähäpäästöinen

Älä unohda Lambdaa.  :)

Rautalangasta = 87-92vm auto missä on katti JA lambda on tehtaalta tarkoitettu 99.9% varmuudella VÄHÄpäästöiseksi verohelpoitusten takia.
Tähän voi antaa esimerkkejä alkup. suomiautoista 87-92 kat+lambda mitkä ei oo vähäpäästöisiä.

Jos suomen inssi ei ole sitä jälkituonnissa tajunnut ei muuta sitä tosiasiaa. Että PITÄISI olla vähäpäästöinen.

Lainaus käyttäjältä: trafi
"Aiemman rekisteröintimaan vaatimustenmukaisuuden osoittamiseksi riittää, että ajoneuvo on hyväksytty lähtömaassa rekisteriin ilman poikkeuslupia ja sen rakennetta ei ole jälkikäteen muutettu. Vähäpäästöiseksi voidaan todeta sellainen ottomoottorilla varustettu auto, joka on varustettu katalysaattorilla ja moottori on lambda-ohjattu. Lisäksi auto täyttää käytönaikaisessa mittauksessa kolmitoimikatalysaattorilla varustettua autoa koskevat pakokaasupäästöjen raja-arvot. "

Tämänkin voisi siirtää eri topikkiin, meni projektitopikista vähän ohi.  :-[
« Viimeksi muokattu: 25.11.2014, 20:42:49 kirjoittanut puliukk0 »
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: 960 16VT
« Vastaus #22 : 25.11.2014, 21:14:28 »
No ainakaan nuista allekirjotuksen nissaneista kumpikaan ei ollu vähäpäästösiä samaten kaverilla on 89 vai oliko 90 kakslankku ja ei oo vähäpäästönen. Ne katti ja lambda ei tee autosta vähäpäästöstä.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 960 16VT
« Vastaus #23 : 25.11.2014, 21:35:15 »
No ainakaan nuista allekirjotuksen nissaneista kumpikaan ei ollu vähäpäästösiä samaten kaverilla on 89 vai oliko 90 kakslankku ja ei oo vähäpäästönen. Ne katti ja lambda ei tee autosta vähäpäästöstä.

No mun kaverilla taas -89 Bluebird vähäpäästöisenä... Ei vaan lue otteessa, trafin tiedoissa kylläkin. Ois vaihtanu turboluupään mädän kopan tekniikan siihen... Mutta ei.

Eikös Volvoissa E sarjan koneet on ei vähäpäästöisiä, niitähän saanut ennen 92?
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: 960 16VT
« Vastaus #24 : 25.11.2014, 21:36:55 »
No mun kaverilla taas -89 Bluebird vähäpäästöisenä... Ei vaan lue otteessa, trafin tiedoissa kylläkin. Ois vaihtanu turboluupään mädän kopan tekniikan siihen... Mutta ei.

Eikös Volvoissa E sarjan koneet on ei vähäpäästöisiä, niitähän saanut ennen 92?
Kuten kaasari. Ja eikös keljujetissäkin oo kuitenkin lambda
No kun halvalla sai.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: 960 16VT
« Vastaus #25 : 25.11.2014, 21:37:21 »
Aika harvassa on -90 vuoden jälkeen tehtaalta rullanneet E-moottorit. Vikat on aikalailla 89 korisia poikkeuksetta ja mallia 240. Kuningas-Jetissä ei ole lambdaa Suomen maalla.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 960 16VT
« Vastaus #26 : 25.11.2014, 21:57:15 »
Älä unohda Lambdaa.  :)

Rautalangasta = 87-92vm auto missä on katti JA lambda on tehtaalta tarkoitettu 99.9% varmuudella VÄHÄpäästöiseksi verohelpoitusten takia.
Tähän voi antaa esimerkkejä alkup. suomiautoista 87-92 kat+lambda mitkä ei oo vähäpäästöisiä.

Jos suomen inssi ei ole sitä jälkituonnissa tajunnut ei muuta sitä tosiasiaa. Että PITÄISI olla vähäpäästöinen.

Tämänkin voisi siirtää eri topikkiin, meni projektitopikista vähän ohi.  :-[
Rautalankaa: jos siinä on katti ja lambda, mutta ei trafin kannassa mainintaa vähäpäästöisyydestä, siitä saa napata katin poies jos tykkää. Johonkin maailman aikaan sai verohelpotuksen jos auton merkkasi vähäpäästöiseksi, mutta sitä etuutta eivät kaikki huolineet jotenka ei ne automaattisesti ole kaikki vähäpäästöisiä tietokannassa vaikka ne teknisesti sellaisia olisivatkin.

K-jettiläisissä ei volvolla ollut euroopan versioissa lambdaa tietääkseni ikinä, jenkeillä oli joitakin ke-jettiläisiäkin 200:sessa.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Hesetius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 145
  • Kilahti Garage
Vs: 960 16VT
« Vastaus #27 : 26.11.2014, 00:20:09 »
Nyt jos ois loppuun käsitelty ainakin tämän topicin puolesta tää vähäpäästösyys asia?  -H-
Nykyset 960 B204FT, 245 B200F
Menneet 745GLT B234F. 245GL B230F. 945GL B230FD

Poissa Hesetius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 145
  • Kilahti Garage
Vs: 960 16VT
« Vastaus #28 : 18.12.2014, 04:58:21 »
Joku pyyteli sisustasta kuvia aikasemmin ja kerranki muisti tallilla käydessä mieleen nappasta muutama. Kuvissa älyttömän pölynen kun ikkunat raollaan ja auton takana kaveri tehny kakslankkuun pohjia.





Itte sain jotain sairasta mielihyvää tuosta sisustasta heti kun kävin ekan kerran autoa kattomassa  :smitten:



Ei oo viime postauksien jälkee pahemmin edennyt kun nyt jo puoltoista kuukautta ainakin odotellut viimesiä pikkujuttuja koneistamolta  :nälkä: Ja kun hyllyssä olevia pultti/mutteri laatikoita kattelin, tulin siihe johtopäätökseen että en oo kovin pitkämuistinen ihminen kun ei ollu mitään hajua mihin mikäkin kuuluu  :2funny: :2funny: Saa nähä miten monta vuotta menee että löytäävät oikeet paikkasa kun saa hilut koneistamolta takas...
Nykyset 960 B204FT, 245 B200F
Menneet 745GLT B234F. 245GL B230F. 945GL B230FD

Poissa Hesetius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 145
  • Kilahti Garage
Vs: 960 16VT
« Vastaus #29 : 19.12.2014, 04:12:20 »
Onko kukaan muuten toteuttanut lisämittareiden tilalle näyttöä ja mini tietokonetta joka näyttäisi esmeks megan kautta kaikki oleelliset, Ei pahan hintaisia olisi ebaystä Rasberry Pi "minitietokone" ja joku  keskikonsoliin menevä näyttä, Säästäisi turhia kuluja kalleista laajakaista lambda mittareista yms muista kun saisi luotettavan tiedon näkymään suoraan moottorinohjaukselta  ???.

Ei tulisi sisustastakaan niin amis kun ei tarvitsisi ruuvata joka maan kellon aikoja näkyviin miljoonasta lisämittarista vaan niiden tilalla olisi pieni näyttö keskikonsolissa  :pomo: Ei muutenkaan liikaa tekisi mieli turvella kojelautaa tai pilaria mittareiden takia  :( Ei sen tehon tarvitse näkyä kun vasta kaasupolkimen painalluksesta  :D
Nykyset 960 B204FT, 245 B200F
Menneet 745GLT B234F. 245GL B230F. 945GL B230FD

 

Futurez  Kulkukoira