Kulkukoira  Proturbo

960 16VT

  • 157 Vastauksia
  • 70579 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: 960 16VT
« Vastaus #30 : 19.12.2014, 12:10:28 »
googletapa carberry. meganhan saa myös bluetoothilla että saa vaikka puhelimesta /tabletista sen dashin.

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: 960 16VT
« Vastaus #31 : 19.12.2014, 12:44:58 »
Olikos just bamsella ideana laittaa joku tabletti mittariston tilalle? ??? Ihan hyvä idea sinänsä.
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 16VT
« Vastaus #32 : 19.12.2014, 15:28:55 »
Olikos just bamsella ideana laittaa joku tabletti mittariston tilalle? ??? Ihan hyvä idea sinänsä.

Kyllä, MaxxEcu m-ohjauksena.

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: 960 16VT
« Vastaus #33 : 19.12.2014, 15:39:57 »
Onko kukaan muuten toteuttanut lisämittareiden tilalle näyttöä ja mini tietokonetta joka näyttäisi esmeks megan kautta kaikki oleelliset, Ei pahan hintaisia olisi ebaystä Rasberry Pi "minitietokone" ja joku  keskikonsoliin menevä näyttä, Säästäisi turhia kuluja kalleista laajakaista lambda mittareista yms muista kun saisi luotettavan tiedon näkymään suoraan moottorinohjaukselta  ???.


Megaan bt mokkula ja androidi tabletti shadow dash ohjelmalla.
https://www.youtube.com/watch?v=hdvxwWdOxoY

Poissa Hesetius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 145
  • Kilahti Garage
Vs: 960 16VT
« Vastaus #34 : 19.12.2014, 16:11:58 »
Rasberry olis muutenki kokeiltava eikä tulisi hintaakaan kiinasta tulisi vain about 30e(+näyttö jonkun kympin)
http://vadelmapii.com/fi/tuote/raspberry-pi-model-b-aloitussetti

Olis myös miljoona muuta käyttömahdollisuutta kun ihan tarkoituksen omaisesti pinnit joiden kautta voit ohjata oikeastaan mitä vain jos hieman osaa ohjelmoida  :)

Katsarillakin pyörähdin tänään ja selvisi ettei tiedoissa ole mitään mainintaa katalysaattorista tai vähäpäästöisyydestä  P> :) Kertoi myös että tuon ikäinen kun on niin se on varmaan inssin virheestä joskus jäänyt laittamatta vähäpäästöiseksi ja että asia voidaan kyllä korjata.  :o Enpä taida kyseisessä konttorissa käydä tämän auton kanssa ikinä  ;D ;D Vois jo ottaa hieman ohimoon kun pistäisivät tässä vaiheessa vähäpäästöseks...
Nykyset 960 B204FT, 245 B200F
Menneet 745GLT B234F. 245GL B230F. 945GL B230FD

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: 960 16VT
« Vastaus #35 : 20.12.2014, 13:51:54 »
Katsarillakin pyörähdin tänään ja selvisi ettei tiedoissa ole mitään mainintaa katalysaattorista tai vähäpäästöisyydestä 

Ui juma. Tästä ei siis paljon aihio parane.  :P

Poissa Hesetius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 145
  • Kilahti Garage
Vs: 960 16VT
« Vastaus #36 : 20.12.2014, 15:48:44 »
Ui juma. Tästä ei siis paljon aihio parane.  :P
Kunhan nyt sais etenemään pikkuhiljaa, ettei jäis ikuisuus projuks  ;D
Nykyset 960 B204FT, 245 B200F
Menneet 745GLT B234F. 245GL B230F. 945GL B230FD

Poissa Hesetius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 145
  • Kilahti Garage
Vs: 960 16VT
« Vastaus #37 : 30.01.2015, 22:17:11 »
Koneistamo muisti tätäkin projuu lopultakin ja sai käydä koneen hilut hakemassa pois.



Kellarin jo sainki aikalailla nippuun, mutta eipä tarvinnu pitemmälle hoppuilla kun ei ollutkaa yläpään tiivistesarja käypänen. Vaan lupaili koneistamolla hommissa oleva tuttu ehkä jo huomenna oikeet tiivisteet tuovan...
Nykyset 960 B204FT, 245 B200F
Menneet 745GLT B234F. 245GL B230F. 945GL B230FD

Poissa Väpsy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 16VT
« Vastaus #38 : 30.01.2015, 22:42:36 »
Näyttää kanget hyviltä :). Pakosarja muuten löysi tiensä perille, kiitoksia!

Poissa Hesetius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 145
  • Kilahti Garage
Vs: 960 16VT
« Vastaus #39 : 31.01.2015, 14:50:51 »
. Pakosarja muuten löysi tiensä perille, kiitoksia!
Hyvä että tuli perille asti, aattelinkin ku ei mitään kuulunu että on tullu oikeeseen osotteeseen  O0
Jos sattuu pakosarjaa tarjonnu jamppaki tätä lukemaan nii kattele yv:t  :hello:
Nykyset 960 B204FT, 245 B200F
Menneet 745GLT B234F. 245GL B230F. 945GL B230FD

Poissa Hesetius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 145
  • Kilahti Garage
Vs: 960 16VT
« Vastaus #40 : 11.02.2015, 19:10:10 »
Nyt tartteis pikasta vastausta! Onko turbo ja vapari monivenoissa vena nostimissa eroja?isompi nostoset vaparin nokat ois menossa paikalleen.
Nykyset 960 B204FT, 245 B200F
Menneet 745GLT B234F. 245GL B230F. 945GL B230FD

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: 960 16VT
« Vastaus #41 : 11.02.2015, 20:41:10 »
Nyt tartteis pikasta vastausta! Onko turbo ja vapari monivenoissa vena nostimissa eroja?isompi nostoset vaparin nokat ois menossa paikalleen.
Ei ole eroja, samat nostajat 850 10V bensavapareissa (2,0 ja 2,5L) sekä B204, B234 ja penta 16v koneissa. Vakio nostajilla onnistunee 12mm nurkilla oleva nosto jos en muista väärin. Turbon nokissa jotain 9mm nostoa, B234F 9,5 ja pentassa 9,9mm näin ulkomuistista.

Tosin, ÄLÄ tee sitä virhettä minkä yksi virittäjä teki (josta minä yritin ystävällisesti huomauttaa aikoinaan) että nakkaa jotkut lähemmäs 14mm nostolla olevat nokat turboon, ja ämpärin kokoisen ahtimen. Kone ei ollut ajokelpoinen, koska vetoalue oli ihan sairaan ylhäällä.

Vakio B204turbo nokat piisaavat 500hv paremmalle puolelle, B234F 600hv kieppeille ja pentan nokat varmaan 650-700hv AHDETTUNA siis. En näe mitään syytä vaihtaa vakionokkia, jos tehotavoitteet eivät ole selkeästi yli 550-600hv.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: 960 16VT
« Vastaus #42 : 11.02.2015, 22:23:28 »
Turbon nokissa jotain 9mm nostoa, B234F 9,5 ja pentassa 9,9mm näin ulkomuistista.

Vakio B204turbo nokat piisaavat 500hv paremmalle puolelle, B234F 600hv kieppeille ja pentan nokat varmaan 650-700hv AHDETTUNA siis. En näe mitään syytä vaihtaa vakionokkia, jos tehotavoitteet eivät ole selkeästi yli 550-600hv.

16v turbon nokkien nostot on seuraavat:
imu 6.81mm
pako 7.45mm

Joten yli 500hp lukemia noilla ei kyllä ihan heti oltu ottamassa ainakaan helposti.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Hesetius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 145
  • Kilahti Garage
Vs: 960 16VT
« Vastaus #43 : 11.02.2015, 23:18:57 »
16v turbon nokkien nostot on seuraavat:
imu 6.81mm
pako 7.45mm

Joten yli 500hp lukemia noilla ei kyllä ihan heti oltu ottamassa ainakaan helposti.

Tosiaan aika hepposet nostot noissa vakio nokissa että ei paha raha/teho suhde ollu ostaa vaparin nokkia tilalle. Nostimet vaan kuumotteli kun oli jättäny vielä öljyy sen verta sisälle että näytti nopeesti katottuna et jäis venat kantamaa kun nakkaa nokan paikallee.

Kone tosiaan kohta puoleen alkaa olemaan aikalailla kasassa kun oikee kanspahviki löyty lopulta. Näköjää eri poraus tässä B204 lohkossa kun mitä muissa B200 lohkoissa. Kuvaa pitää vielä motista pistää kuhan nyt pakosatsiki saapuu postiin ja pääsee niputtamaan viimesetki hilut paikallee  :pomo:

Ps. Onko muuten porukka mistä tilaillu 16v:n jakohihnan kampuralle tulevaa pyörää, kun (onneksi) huomasin että kiila oli katkennu entisestä  :(
Nykyset 960 B204FT, 245 B200F
Menneet 745GLT B234F. 245GL B230F. 945GL B230FD

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: 960 16VT
« Vastaus #44 : 11.02.2015, 23:49:37 »
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

 

Elekma  Autoracing