Samppasport  Futurez

TTL 960 Turbo. Edistyy hiljalleen.

  • 188 Vastauksia
  • 56734 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1474
  • www.vrcf.fi
Vs: TTL 960 - Fifty shades of silver.
« Vastaus #60 : 19.11.2015, 06:16:39 »
Lainaus
Isommin en viitsinyt alkaa kyselemään. Näkyi ahdinkeskustelut päättyvän poikkeuksetta tulokseen: kaikki paitsi holsetti on paskaa.
Älä ny, sinne vaan mitä hyvältä tuntuu. Eihän tämä maailma mihinkään muutu jos kaikki vaan tekee samaa. Varmaan jo ihan hyvää sovitta tota sun "pikku" plenumi tonne ennen kuin hitsaa lopullisesti. Ehkä 1 tai 2 paikka mistä voi ottaa kiinni

Paikalla Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8986
  • Teiden tukko
Vs: TTL 960 - Fifty shades of silver.
« Vastaus #61 : 19.11.2015, 06:45:39 »
Hitaasti mutta epävarmasti on edistystä tapahtunut. Pakosarja olisi kokonaisuudessaan kasassa hitsausta vaille, pitää vaan sovittaa ensiksi koriin. Mahtuuko se sellaisenaan ollenkaan ahtimen kanssa. Nykytilasta ei ole kuvaa, mutta lähimmäksi taitaa osua tämä.(Kuva poistettu lainauksesta.)
Hukkaportti tuli pystyyn/ pakosarjan alle.

Hyvältä vaikuttaa. O0 Ei muutakun TIG:illä hitsaten loppuun. Pääseekö nuo kaikki saumat vielä vetämään, kun on koko paketti hepattu kasaan? ???

Ahdin vaihtoehtoja pohdiskelin laidasta laitaan. Isommin en viitsinyt alkaa kyselemään. Näkyi ahdinkeskustelut päättyvän poikkeuksetta tulokseen: kaikki paitsi holsetti on paskaa.  ;D  Leimaantuu hulluksi jos haluaa koittaa jotain muuta hyrrää. Noh, kuhan mutka tulee niin laitan mietteitä siitä. En löytänyt juurikaan kokemuksia suomesta kyseisestä merkistä.

Jos ei muuten, niin ihan periaatteesta minä en laita ikinä Holsettia mihinkään omaan autooni. :juhau:

Imusarjaa aloittelin myös. Valmista tavaraa siihen tulee näillä näkymin vain imukurkut runnereiden päihin + alkuperäinen laippaosa.
Alumiinista ekaksi pohjalevy. Sitten 2mm alumiinipellistä mankelissa putkea, mistä sai kotelon laidat leikeltyä.
Tämä koko komeus kasaan tepillä koska ei lähistöllä tiggiä. Tässä välissä tarkoitus hahmotella koriin sopivuutta.
Kaasuläppä tulee vielä lähemmäksi koteloa ja pitää hiukan pienentää koko komeutta, uskoisin.
(Kuva poistettu lainauksesta.)
(Kuva poistettu lainauksesta.)


Melkosen kokonen hahmotelma.  :o  :D
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa TTL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • www.vrcf.fi
Vs: TTL 960 - Fifty shades of silver.
« Vastaus #62 : 19.11.2015, 11:01:17 »
Joo, imusarjaa pitää kaventaa aavistus. Jarrutehostaja tulee ottamaan hyvin todennäköisesti kiinni. Sulakerasia on toinen mikä tulee varmaan lähelle. Jostakin piti alottaa niin tein kerralla reilun  ;) Siitä on helppo kaventaa.
 
Pakosarja pitänee vielä palotella ennen hitsaamista, taas kerran kasattu vain sovitusta silmällä pitäen.

Volvo 960 2.5 -95

Poissa TTL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • www.vrcf.fi
Vs: TTL 960 - Fifty shades of silver.
« Vastaus #63 : 22.11.2015, 00:42:38 »
Tuli napattua pari kuvaa takaiskareista renkaidenvaihdon yhteydessä.
Aikaisemmin oli kiinnostuneita miten toteutettu, niin näistä kuvista näkee kaikessa yksinkertaisuudessaan iskarit.
Kuvat jälleen huonoja puhelin otoksia taas, ei se kamera tunnu muistuvan mukaan ihan herkällä. :idiot2:







Eli kerrataan vielä, iskarit 940 sen. Jouset on jotkut normi kynäjouset vajaan 8kg/mm. Kynäjousia löytyy laidasta laitaan, hatusta vetäsin jäykkyyden ja ihan passeli sattu, jämäkät.
Jousilautaset teetätetty koneistamolla alumiinista, alalautanen pujoitetaan männävarren ympärille ennen jousta, ylälautasessa kierre esijännityksen säätöön. Ihan sama periaate kuin kelkoissa, enska ja rossimopoissa jne... Ns. Coiloveriksi(kö) sitä autohommissa puhutellaan.

Volvo 960 2.5 -95

Poissa TTL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • www.vrcf.fi
Vs: TTL 960 - Fifty shades of silver.
« Vastaus #64 : 03.01.2016, 21:09:02 »
Hiljalleen edistyy, pakosarja viimeistelyä vaille.

Hitsikoneena toimi sota-aikainen esab puikkomuuntaja, mikä takasi silmiä hivelevän työjäljen.
Osia on tullut hommailtua. 940 vakiovälijäähdytintä otin Jore:lta lainaan sovitukseen. Aikalailla suorilla meni 960seen, kiinnikkeet kävi suorilla. Helpoimmalla saa esim. KLracingin mallikohtaisen aluvälijäähyn kiinni, kuin jostakin yleimallisesta alkaisi hahmottelemaan. Ilmastoinnin osia pitäisi ainoastaan muuttaa. Tässä kun ei ole pysynyt kylmäaineet viime vuosina sisällä, niin otin nyt väliaikaisesti kaikki ilmastoinnin romut irti.

Volvo 960 2.5 -95

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: TTL 960 - Fifty shades of silver.
« Vastaus #65 : 03.01.2016, 21:32:14 »
Ai tuolleen olet nuo takakynät laittanut. Olikos tuohon joku selkeä syy, miksi ovat ylösalaisin?

Poissa TTL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • www.vrcf.fi
Vs: TTL 960 - Fifty shades of silver.
« Vastaus #66 : 03.01.2016, 21:38:14 »
Ei juurikaan. Lähinnä saa jäykkyyttä pyöriteltyä ilman purkamista. Toisin päin jos laittaa iskarin, niin säätöpää menee korin suojiin sen verta piiloon ettei pysty pyörittämään. Väärinpäin ollessaan tuo jousilautanen vaan tulee kiinni kallistuksen vakaajaan ja pahentuu, mitä korkeemmaksi iskareita pyörittää. Tämä ongelma korjaantuisi kääntämällä iskarit oikeinpäin koska jousilautanen on kauempana silmukasta.

Volvo 960 2.5 -95

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: TTL 960 - Fifty shades of silver.
« Vastaus #67 : 03.01.2016, 21:55:05 »





Tuossahan se säätö olis ihan hyvin hollilla, oikeinpäinkin. Tosin tuo bc näkyy olevan hiukan erimalliin rakennettu, kuvan setti(Oliskohan myranes racingin?)



Tuo on hyvä idea, tuo "ylälautanen"!






« Viimeksi muokattu: 03.01.2016, 22:01:52 kirjoittanut Orlov »

Poissa TTL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • www.vrcf.fi
Vs: TTL 960 - Fifty shades of silver.
« Vastaus #68 : 03.01.2016, 22:36:15 »
Samaan tyylin näkyy olevan nuo sinun linkkaamat pamput tehty. Tuosta keskimmäisestä kuvasta saa tosiaan hyvästi käsityksen miksi mulla on kallistuksenvakaajan kanssa ahtautta. Nuo uniball:it vois olla hyvä muutos noihin bc iskareihinkin.

Volvo 960 2.5 -95

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: TTL 960 - Fifty shades of silver.
« Vastaus #69 : 05.01.2016, 06:25:49 »
Näin on, noita nivellaakereita saa suojattunakin, saattaa jopa kestää ilman silikonituttia.
Kunhan silmukan ja laakerin mitat etc kohtaavat

Minkäs paksunen vakaaja tuossa on takana?
« Viimeksi muokattu: 05.01.2016, 06:41:28 kirjoittanut Orlov »

Poissa TTL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • www.vrcf.fi
Vs: TTL 960 - Fifty shades of silver.
« Vastaus #70 : 06.01.2016, 09:29:05 »
En muista nyt äkkiseltään ulkoa. Oisko ollu joku + 20mm. Kesällä mittailin kyllä takavakaajan paksuutta ja tein tuplavaakaajalle kiinnikkeet. Paikalleen tuplaa en kummiskaan laittanu koska alempi vakaaja olis tullu sen verran lähelle maata. Pitänee kokeilla tuplaa korkeemmalla maavaralla. Lisäksi pitää suunnitella parannus siihen hankaus ongelmaan. Helpoin on kääntää iskarit toistepäin.

Nyt on tullu enempi kuuhattua tuon tekniikan kanssa.

Volvo 960 2.5 -95

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: TTL 960 - Fifty shades of silver.
« Vastaus #71 : 06.01.2016, 19:03:13 »
Niihin vakaajan on stansattuna numerot
5=16mm
4=18mm
3=22mm, joka muistaakseni tuli vasta sv90:iin

Itse ajattelin vain höylätä(eli hioa) komposiittijousta sopivan korkeuden antavaksi, antaa siten tukensa alustalle
Itsellä siis vakio iskareille tarkoitettu komposiittijousi kiinni. Voisihan sen vaihtaa, niin ei tarttis hioa
« Viimeksi muokattu: 07.01.2016, 14:42:58 kirjoittanut Orlov »

Poissa TTL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • www.vrcf.fi
Vs: TTL 960 - Fifty shades of silver.
« Vastaus #72 : 06.01.2016, 21:22:48 »
Aivan. En äkkiseltään hoksaa, miksi jättää se komposiitti jousi?

Volvo 960 2.5 -95

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: TTL 960 - Fifty shades of silver.
« Vastaus #73 : 06.01.2016, 22:06:03 »
Onhan nuo näköjään jättäneet, kun coileja ovat asentaneet.
Itse en myöskään keksi mitään järkevää syytä asialle, ehkä ei ole ollut intoa hiontaan tai edes asiaan?  :)

Poissa pukema

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 411
  • SVK #1148
    • www.pukema.com
Vs: TTL 960 - Fifty shades of silver.
« Vastaus #74 : 07.01.2016, 14:29:58 »
Helpompihan se on jättää sinne kuin ottaa pois.  :D Mä jätin jousen paikoilleen ja coileilla saa säädettyä korkeuden halutuksi. Turha työ on turhaa

Voi siitä olla jotain hyötyäki
"The second benefit to the transverse leaf spring suspension design is an increased roll stiffness rate, since the leaf spring somewhat acts as a sway bar (this is both good and bad, but we will get into that later). Since the transverse spring helps to control roll, C5/C6 Corvettes can use slightly smaller and lighter sway bars to achieve the same effect as a huge sway bar and coil springs"
http://www.corvetteonline.com/tech-stories/brakes-suspension/c5c6-corvette-suspension-tech-coilovers-vs-leafs/
760 Turbo 1988, 960 Pullman Limousine 1996, 960 Executive Level I 1996, S90 Pullman Limousine 1998, S90 T6 1998
S80 V8 2007, S80 V8 Executive 2008
Chrysler Viper GTS 2000
Cadillac Fleetwood Limo 1978

 

Carcom Oy  Elekma