Tekniikasta sen verran että edelleen b230 lohko on perustana tässä koko projektissa ja mitään swappeja ei aleta tekemään muihin moottoreihin.
Tarkoituksena rakentaa jotain erilaista suomenmaalla eli lohkoon laitetaan todennäköisesti pentan akseli
ja 531 kannella mennään ellei sopivaa evo kantta joku kauppaa.
Ja tähän ne yhtäläisyydet sitten loppuu,
eli moottori rakennetaan täysin uudelleen kestämään voima ja lohko betonoidaan lähes täyteen sekä kanteen vaihdetaan isot venttiilit ja kanavat kaivetaan todennäköisesti koneella eikä käsin.
Polttoaineena e85 ja ahdin tulee luultavasti olemaan luokkaa 100mm ja vaikka kaasuilla sitten heräämään :
Eikö tuo 100mm turbo oo jo vähän turhan iso kun Holset hx55pro riittää yli tuhannen hepan ja on 71.5mm kompressori, kun nuo 100mm turbot ei oikein herää kasikoneissakaan. Moisen holsetin saa muuten kahdeksaansataan, seuraava olisi sitten holset hx60 joka menee sinne 1300hv kieppeille. Siis jos holseteilla mennään.
Toki jos rahaa riittää johonkin t6 twinscroll garrettiin niin sitten moinen.
NOidenkin heräämisessä tulee olemaan jo ongelmia, tarvii iskutilavuutta aika paljon, mutta sullehan tuleekin stroukkikone, jos jostakin sais vaikka 90mm akselin olis jo kova kombinaatio.
Ei muuta ku lykkyä pyttyyn, saadaanpahan nähdä jotain erikoista. muista että voima piilee kannessa, minkä kyllä jo tiesitkin, kunhan sanoin. Jos tuhat heppaa menee rikki ilman että kone hajoaa niin ollaan kyllä jo nähty jotakin huikeaa.
Toisaalta
jos mulla olis massia niin ostasin ruotsista motordesignilta:n lohkon, ja kannen, sinne sitten 18mm nostonen nokka ja muuta kivaa, 94.5mm iskua yms.
Kattele vaikka Rickard thompsonin vinokonetta malliksi...