Autodiagnoosi  Carcom Oy

Pellin pakottaminen uralle.

  • 7 Vastauksia
  • 4527 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jaska_a@hotmail.fi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • Lightweight Amazon -66
Pellin pakottaminen uralle.
« : 08.04.2012, 14:18:40 »
Piti perustaa topic, asialle, jonka kanssa peltityöläiset taistelee. Tai ainakin minä.
Vähän tästä aiheesta oli mulla projektipäiväkirja -osiossakin juttua.

ELi tiedättehän, kun vaikkapa lattiapelleissä, tai takakontin pohjassa etc, etc. On peltiin pokattu semmoisia uria.
Mikähän olisi paras konsti saada peltiin moinen ura, kun vaihtaa peltiä kohtaan, jossa tuommoiset urat on.

Tuolla p-päiväkirjaosiossa yksi kaveri ehdotteli jo semmoista jigiä, mihin jäisi tuumainen ura, johon pelti pakotettaisiin vasaralla.
Mikähän mahtaisi olla ihan kaikista parasjälkisin metodi, tuon pellin pakottamiselle.

Koska nyt mun projektiin alkaa tulla vaiheita, jossa noita pokkauksia tarvii tehdä. Nyt mitä oon kolme pokkausta tehnyt, niin olen vaan rälläköinyt viivat peltiin ja vääntänyt peltiä sentin alaspäin ja sit hitsannut siihen sentin suikut reunoihin.
Näin tulee erittäin ruma ja kaasua ja lankaa kuluttava vaihtoehto.

puusta kokeilin tehdä tommosta jigiä, ei toiminu. Mutta metallista kuulemma toimii.
Pelottaa vaan vähän, että se on aivan täynnä vasaranjälkiä. Mulla ei oo peltisepäntaidot tallella, eikä oo isukillakaan, vaikka mäkin joskus maalannu ja korjannu parisenkymmentä autoa, isukki paljon paljon enemmän. Mutta on ollu mulla 10 ja isukilla 15v väli, että autoon tehny mitään.

Nyt aloitettiin yhteisprojekti sitten Amazonista. Kun ei ole englanninpyörää, mihin saisi semmoiset venytyspäät, tai mitä ne nyt onkaan. SIllä olisi helppo.

Juu, mutta kertokaahan miten ootte tehny nuo pokkaukset.
Jos liikaa tasaista peltiä jättää lattiaan, niin sehän rupeaa jo soimaan, kuin joku noitarumpu... :2funny:
Kokemusta on, tosin siitä on 15v, kun viimeksi autoa hitsasin ja maalailin.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Pellin pakottaminen uralle.
« Vastaus #1 : 08.04.2012, 15:42:31 »
Mä tein sellaisen prässäysmuotin Amazonin lattiapeltejä varten. Ei ole testattu vielä tositoimissa. Sikkikonehan on myös soveltuva laite.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Vs: Pellin pakottaminen uralle.
« Vastaus #2 : 08.04.2012, 15:44:23 »
Ite ei ole tarvinu jäykkäreitä koskaantehdä mutta kaverin projektia seuraillu ja siihen niitä on tehty vaikka kuinka paljon. Kaveri ajaa ne sellaisella rullalla, eli muistaakseni noin 10mm leveä ulkokehältä pyöristetty rulla, alapuolella vastakkaiseen muotoon ajettu rulla. Siihen sitten pelti väliin, rullat vastakkain ja kampea kääntämään. Sille laitteelle on ihan oikea nimikin mutta en tähän hätään kyllä muista mikä se on.

Jälki on todella siistiä, pystyy ajamaan mutkankin kunhan ei liian jyrkkää tee. Tekimm. tulipellin kokonaan omaan rojektiinsaja on kyllä todella asiallisen näköinen ja ei notku koska siihen on ajettu ne jäykkärit.

Edit: sikkikonehan se tais juurikin olla niinku ylemmässä vastauksessa mainittiin.
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa Jaska_a@hotmail.fi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • Lightweight Amazon -66
Vs: Pellin pakottaminen uralle.
« Vastaus #3 : 09.04.2012, 14:00:39 »
Semmosenhan sitä tarvis ja peltipuolella semmosia oon käyttänykkin. Mulla on peltipuolta 2v ja autopuolta 2v takana vaikka ammatiltani olenkin datanomi.

Isukki pisti 5v migin käteen, siinä oli mukava harrastus.
Nyt pitäs saada taitoja takaisin, pitää kokeilla yhtä keksintöä, jonka keksin tätä kirjottaessa äsken.

Eli, teen jigin, jossa tuuman levyinan ura, uran reunat terästä, muuten voi olla puupalkin päälle rakennettu.

Sitten samankokoinen metallipyörä, jonka teen jostain roomusta mitä sattuu löytymään (sitä on paljon). Siihen jonkunmoinen laakerointi ja eikun "kaulimaan". Voisi jopa onnistua. pitää kokeilla.

Hemmetti, kun on rahat vähissä, kun on kaikenmaailman hömppävelkaakin tullu otettua. Puhelimia osamaksulla, ym paskaa.
Kokemusta on, tosin siitä on 15v, kun viimeksi autoa hitsasin ja maalailin.

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Vs: Pellin pakottaminen uralle.
« Vastaus #4 : 09.04.2012, 20:37:16 »
Sillä onnistuu sit vaan ne uran suuntaiset jäykkärit. Jo kai tuollaisen sikkikoneen tyyppisenki tekasee ite melko halvalla, saa sit ajella vaikka piparin muotosta jäykkäriä jos haluaa.
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa Jaska_a@hotmail.fi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • Lightweight Amazon -66
Vs: Pellin pakottaminen uralle.
« Vastaus #5 : 10.04.2012, 14:33:57 »
Juu, kun tämmönen jälki tulee pakottamalla vasaralla uralle. kuva on huono.
Pokkaukset on noin 5cm pitkiä, näkyy just tos runkopalkin alapuolella.



Uploaded with ImageShack.us
Kokemusta on, tosin siitä on 15v, kun viimeksi autoa hitsasin ja maalailin.

Poissa Jaska_a@hotmail.fi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • Lightweight Amazon -66
Vs: Pellin pakottaminen uralle.
« Vastaus #6 : 10.04.2012, 14:36:01 »
Sillä onnistuu sit vaan ne uran suuntaiset jäykkärit. Jo kai tuollaisen sikkikoneen tyyppisenki tekasee ite melko halvalla, saa sit ajella vaikka piparin muotosta jäykkäriä jos haluaa.

Tällainen itse tehty sikkari kiinostaisi, mistähän sitä alottaisi, laakereista ja hammaspyöristä.
Mistähän moisia saisi. ei viitsi alkaa sorvauttamaan tms.

Jos vaan käy sit kaverin pajalla tekasemassa nuo muut kun suorat vahvikkeet.
Kokemusta on, tosin siitä on 15v, kun viimeksi autoa hitsasin ja maalailin.

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2119
    • Instagram kuvat
Vs: Pellin pakottaminen uralle.
« Vastaus #7 : 10.04.2012, 14:39:34 »
Tälläsen ite ostin täällä foorumilla kun oli myynnissä. Cosw nickinen kaveri myi muutamaakin ja aikalailla edullisemmin jos muistan oikein.

http://www.koneita.com/sikkikoneetjaengpyora/sikkikone_rm8.htm

Kannattaa siltä kysäistä.

 

Carcom Oy  Ateho