Proturbo  Autodiagnoosi

D24T sahaamalla käymään.

  • 29 Vastauksia
  • 12173 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24T sahaamalla käymään.
« Vastaus #15 : 10.12.2016, 18:27:31 »
VE-pumpussa ja D24:sessa ei ole mitään käsipumppua, kuten traktorin siirtopumpussa tai maasturissa. Ahtopaine-letkuilla ei ole mitään tekemistä käyntiinlähdön kanssa, vaikka olisi irti imusarjasta kokonaan ahtoputki niin ei vaikuta mitään käymiseen/käynnistymiseen, (tehot vaan saattaa olla hiukan hukassa). Pumpussa on sisäinen siirtopumppu ja se pumppu ilmaantuu automaattisesti. Tuon myös pitäisi käynnistyä ihan ok, vaikka ei olisi kylmäkäynnistin käytössä.

Onko se pumpun-akselin stefa jo vaihdettu ?...ennakko olisi myös hyvä tarkistaa onko kohdallaan...
« Viimeksi muokattu: 10.12.2016, 18:31:14 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa Rantsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: D24T sahaamalla käymään.
« Vastaus #16 : 11.12.2016, 21:43:28 »
Juu ei oo käsipumppua. Ei ole stefaa vaihdettu tai ennakkoa tsekattu. Mutta jos stefa vuotaa, niin eikö se näkyisi tuossa, kun ottaa suoraan pullosta ainetta? Eikö sieltä kuplaa tulis pumpulta päin ja valuis aine takaisin pumppuun sammuksissa?

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24T sahaamalla käymään.
« Vastaus #17 : 11.12.2016, 22:31:28 »
Ei välttämättä koska moottorin ollessa sammuksissa on sammutinsolenoidi nestepäässä kiinni ja takaisin virtausta ei pitäisi olla. Paluu puolella pitäisi näkyä kuplia jos jostain vuotaa ilmaa, eli paluunippaan läpinäkyvä letku kiinni. Vika on joko ilmavuoto, ennakko pielessä tai nestepää väljä. Mikäli pumpussa vakio bosch nestepää, niin aika vähäinen mahdollisuus silloin tuo väljyys. Siirtopumppukin saattaa olla kulunut, eikä jaksa imeä kunnolla.

Poissa Rantsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: D24T sahaamalla käymään.
« Vastaus #18 : 11.12.2016, 23:15:56 »
Ihan on vakio. Kiitos vinkistä pitääpä testata heti kun pääsen vapaalle taas. Mutta jos ei jaksa imeä pienillä kierroksilla (startatessa) Niin tuonhan voi paikata erillisellä siirtopumpulla? Kytkee vaikka hehkulta ottamaan virtaa?

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24T sahaamalla käymään.
« Vastaus #19 : 11.12.2016, 23:28:30 »
Kyllä sen siirtopumpun täytyy pyöriä aina kun kone on käynnissä. Eli laittaa vaikka releellä ja heräte sammuttimen solenoidilta. Kannattaa ensin kokeilla sähköistä pumppua siellä polttoaineputken välissä, että onko vaikutusta käyntiin lähtöön.

Poissa Rantsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: D24T sahaamalla käymään.
« Vastaus #20 : 11.12.2016, 23:30:41 »
Tattista vinkistä :)

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1469
  • www.vrcf.fi
Vs: D24T sahaamalla käymään.
« Vastaus #21 : 30.07.2018, 12:03:54 »
Tästä hyvää jatkaa mulla tekee deekuu just tolleen että yön seisonnan jälkeen hörähtää ja sitten ankara sahaus että lähtee jos laittaa pihti yöksi tuloletkulle niin silloin saa heti käyntiin oisko vika stefassa sillä on ajettu ehkä 50tkm mutta vuosia sillä on varmaan 12v

Poissa Lays

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 187
Vs: D24T sahaamalla käymään.
« Vastaus #22 : 30.07.2018, 15:25:01 »
Tästä hyvää jatkaa mulla tekee deekuu just tolleen että yön seisonnan jälkeen hörähtää ja sitten ankara sahaus että lähtee jos laittaa pihti yöksi tuloletkulle niin silloin saa heti käyntiin oisko vika stefassa sillä on ajettu ehkä 50tkm mutta vuosia sillä on varmaan 12v

Kuulostaa siltä, että valuu löpöt tankkiin, laita takaiskuventtiili?
Vain halvin on kyllin hyvää.

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1469
  • www.vrcf.fi
Vs: D24T sahaamalla käymään.
« Vastaus #23 : 30.07.2018, 16:53:30 »
Laita vai korjaa? Kait nyt kunnossa oleva pumppu pitäisi toimia ilman lisälaitteita vai mitä meinasit?
Jännä vaan kun vika tuli yhtäkki päälle eikä näy oikein vuotoa, tai voihan tuo stefa päästää sen verran ettei näy muutenkin vaikea nähdä sinne

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Vs: D24T sahaamalla käymään.
« Vastaus #24 : 30.07.2018, 17:40:36 »
Taka-akselin tienoolta huomaamattomasti puhki mädäntynyt polttoaineputki tekee ainakin just tota  ::)

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24T sahaamalla käymään.
« Vastaus #25 : 30.07.2018, 18:22:04 »
Kyllähän ehjä pumppu toimii ilman patentti takaiskujakin. Ettei olisi se pumpun akselinstefa kovettunut pilalle, jos kerran 12v vanha jo, tai sitten polttoaineletku puhki ja vetää ilmaa.

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1469
  • www.vrcf.fi
Vs: D24T sahaamalla käymään.
« Vastaus #26 : 30.07.2018, 19:38:00 »
Sitä meinasinkin ettei tarttis toimiakseen patentteja, mietin itsekin putkivuoto mutta tuo kuitenkin lähtee silloin kun on pidänny lukkopihtiä suodattimen letkussa

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: D24T sahaamalla käymään.
« Vastaus #27 : 30.07.2018, 21:26:42 »
Vuoto kauempanakin kyllä teettää tuota sahausefektiä, nimim: etinpä melko kauan vuotoa kun oli putki ruostunu puhki siitä tankkilaitteen lähdöstä tulevan letkun jälkeen korin puolelta, siis sieltä huoltoluukun vierestä korin puolelta. Ei vuotanu ulos kun on tankkia ylempänä, mutta veti ilmaa sisään. Jostain syystä kun tuo vuoto oli, se vaju tyhjäks se pumpun imuletku ihan minuuteissa, ja sitten sai hangata, mutta kun tuon yhden vuodon sai kuntoon niin kuukauden pihassa maattuaankin ekasta puristuksesta jysähtää tulille.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1469
  • www.vrcf.fi
Vs: D24T sahaamalla käymään.
« Vastaus #28 : 02.08.2018, 09:38:55 »
Vaihoin stefan ja ainaskin aamulla lähti heti, mulla on suuttimet huollossa niin vaihan niitä vielä,  vaikka tuo nyt tuntuu toimivan. Pistin tilapäiset hyllystä suuttimet paikalle että pääsee ajaa, eli niillä ei viitsi kauan ajaa

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1469
  • www.vrcf.fi
Vs: D24T sahaamalla käymään.
« Vastaus #29 : 30.08.2018, 11:54:53 »
Tämä muuten kunnossa oli vika vuotavissa suuttimissa, uudet kärjet ja alusprikat ja hyvä tuli, lähtee nyt  heti käymään

 

RallyBaron  Samppasport