Carcom Oy  Ateho

Vanhan maalipinnan myllytys

  • 10 Vastauksia
  • 2968 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa jokotai

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 132
  • www.vrcf.fi
Vanhan maalipinnan myllytys
« : 08.03.2019, 17:45:47 »
Vm. 142:sta joskus vaihdettu etulokarit ja muuten maalipinta on autossa kohtuullisessa kunnossa - tosin himmentynyt (ripulipaskankeltainen). Onko vinkkiä millä aineilla kannattaisi myllyttää tuota vanhaa maalipintaa, että saisi sävyeron pois lokareihin nähden maalit kun lienee hieman erilaisia nykyisiin verrattuna?

Poissa Automasentaja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Vanhan maalipinnan myllytys
« Vastaus #1 : 09.03.2019, 18:22:09 »
Korrek kliinerillä lähtee himmentymät aika tehokkaasti ihan käsin hinkkaamalla, soveltuu myös konekiillotukseen. Kokeilee aluksi vaikka käsin ettei mee maali puhki.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: Vanhan maalipinnan myllytys
« Vastaus #2 : 09.03.2019, 19:41:37 »
Mequiars ultimate compound vois olla kokeilun arvoinen.



Voi työstää käsin ja koneella
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa RATSUNI

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 141
  • www.vrcf.fi
Vs: Vanhan maalipinnan myllytys
« Vastaus #3 : 14.03.2019, 12:34:40 »
Itse lähtisin Schollin S20+ ja epäkeskolla, kaveriksi sininen spaider tai violetti laikka Schollin valikoimasta.
Päälle luonnonvaha pohjainen vaha kuten Megun #16

Poissa Ralli B 20

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • www.vrcf.fi
Vs: Vanhan maalipinnan myllytys
« Vastaus #4 : 16.03.2019, 00:40:46 »
Prestan aineilla tullut myllytettyä xxxx määrä autoja - vaikea näkemättä sanoa mikä on maalipinnan kunto mutta jos oikeasti tosi matta niin epäkesko ei pure tarpeeksi hyvin.
Aika erikoista on jos joku hullu laittaa moottoriin nokka ja kampiakselin pyörimään samaan suuntaan!

Poissa hespa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 535
  • O.V.L.O.V.
Vs: Vanhan maalipinnan myllytys
« Vastaus #5 : 16.03.2019, 08:53:31 »
Ite käytän Flexin sinistä ja sitten pinkillä hienosäätö. Sitten tietysti IPA-pesu ennen pintaa. Myös Mirkan tuotteita käytän usein. Juu kyllä jos oikeen matta on niin en myöskään suosi epäkeskoa.

Ja sitten on vielä yksi juttu kun vanhempia akryylivärejä pidellään, Jos koneella kiillotat niin pidä huoli että laikka on puhdas, äläkä anna lämmetä paljoa. Tekee hallaa vanhan liiton maaleille ja jää laikkuja.

Pintaan en laittaisi mitään pinnoitetta vaan itse olen käyttänyt classic autoihin Collinite 476S kovavahaa.
Oldies but goldies. 242dl vm:79. 242DL vm:78. 245DIESEL VM:83. 245DIESEL vm: 85. 240 ite tehty Bertone kopio vm.84. 740DIESEL vm:85. 740GLE vm:88. 740GLE vm:87. 460vm:95. 340(DAFFI).960 2,5 vm:96. 960sedan 2.5 vm:95.
960 2,5 STW.

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Vanhan maalipinnan myllytys
« Vastaus #6 : 20.03.2019, 15:46:56 »
Aivan mattapunanen amazon kiillotettiin kirkkaan punaiseksi, ja Collinitet päälle. Ei se kyllä kauaa silti kiiltävänä pysynyt.
Volvo PV&Duett

Poissa hespa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 535
  • O.V.L.O.V.
Vs: Vanhan maalipinnan myllytys
« Vastaus #7 : 21.03.2019, 06:42:26 »
Colli on erittäin ronkelo lämpötilasta, siitä kuinka kauan sen antaa kuivua, ja ennenkaikkee paljonko laitat sitä maalipinnalle. Ohjeistushan on että lähes niin vähän että et näe sitä maalipinnalla. UV- valon kanssa ite levittelen useestikkin pinnotteet kun ei oikein tuppaa nähdä enää niinkun nuorempana.   :-[

Yli vuoden on kyllä kestänyt heittämällä tulokset tähän asti. Ei kestänyt pinnat mullakaan ennenkö pääsin sinuiks Collin kanssa.   ;)

Helpompi kovavaha on AutoGlymin High Definition. Ja sitten jos haluaa oikeen satsata niin Dodo Juice. Hinta toki pomppaa ja työstö on työläämpää.

NIIN JA VIELÄ LISÄYS: Colli riitelee pohjien kanssa monasti jos ei ole pesty pintaa IPA:lla ennen pinnoituksen laittoa.
« Viimeksi muokattu: 21.03.2019, 06:44:21 kirjoittanut hespa »
Oldies but goldies. 242dl vm:79. 242DL vm:78. 245DIESEL VM:83. 245DIESEL vm: 85. 240 ite tehty Bertone kopio vm.84. 740DIESEL vm:85. 740GLE vm:88. 740GLE vm:87. 460vm:95. 340(DAFFI).960 2,5 vm:96. 960sedan 2.5 vm:95.
960 2,5 STW.

Poissa V70 2.5

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 679
  • www.vrcf.fi
Vs: Vanhan maalipinnan myllytys
« Vastaus #8 : 23.03.2019, 00:06:58 »
Itsellä on collinite aina kestänyt hyvin, jopa tuossa työautossa, jossa tulee talvella äkkiä 20tkm, ja pesu pelkästään painepesurilla ja vaahdolla kestää hyvin talven yli. Kaverille kehuin kanssa, haukkui, ettei kestänyt kuin pari kuukautta, en tiedä mitä teki väärin.

Itse yleensä vahvalla liukkarilla pessyt jonka jälkeen collinite päälle. Jos ei ole vaatinut myllytystä.

Toki jos alla on joku viikon kestävä autoglymin punainen, ei voi collinetekään kestää vanhaa pois pesemättä.
-945 b230fk hx35 m90 g80 -95 -945 b230fk A -91
-s80 b5254t6 summum -08
-Bayliner1952 Volvo penta 145a
-Vauxhall viva Deluxe-71  -Transhit -08

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Vanhan maalipinnan myllytys
« Vastaus #9 : 23.03.2019, 00:17:28 »
Collinite 476s hyvä vaha, ja itsekin sitä paljon käyttänyt. Eikä nytkään ollut kyse siitä, etteikö vaha olis kestänyt. Maali vaan alkoi laikuttuun ja himmeneen varsinkin auringossa ihan muutamassa kuukaudessa.
Volvo PV&Duett

Poissa V70 2.5

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 679
  • www.vrcf.fi
Vs: Vanhan maalipinnan myllytys
« Vastaus #10 : 23.03.2019, 00:44:40 »
Collinite 476s hyvä vaha, ja itsekin sitä paljon käyttänyt. Eikä nytkään ollut kyse siitä, etteikö vaha olis kestänyt. Maali vaan alkoi laikuttuun ja himmeneen varsinkin auringossa ihan muutamassa kuukaudessa.

Myllytystä vaan syvemmältä, jos maalin paksuus riittää. Toki itselläkin oli joskus punainen bemari :facepalm:, jota oli maalattu jollain paukulla tms, joka haalistui, jos ei parin kk, välein vahannut.
-945 b230fk hx35 m90 g80 -95 -945 b230fk A -91
-s80 b5254t6 summum -08
-Bayliner1952 Volvo penta 145a
-Vauxhall viva Deluxe-71  -Transhit -08

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy