RallyBaron  Samppasport

Takajarruremontti (OHJE+KUVAT)

  • 19 Vastauksia
  • 82163 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Takajarruremontti (OHJE+KUVAT)
« Vastaus #15 : 01.06.2015, 23:03:43 »
Moro!
Nyt on taas kysyttävä käsijarrusta kun vuoden ajon jälkeen taas pomppas katsastuksessa..

Eli, volvo oem kengät näyttävät identtisiltä keskenään mutta tässä ketjussa näkyvässä "uusien osien oikeat asennot" -kuvassa kengät ovat kaikkea muuta kuin identtiset. kitkapinnat ovat kengissä eri kohdissa. onko volvo oem kengissäkin oikeasti ylempi ja alempi kenkä erikseen vaikka ne näyttävät valokuvissa identtisiltä?

Minulla itsellä on ollut bosch kengät ja uudet samanlaiset tuli toiselle puolelle juuri laitettua. Nyt sitten satuin tarkemmin katsomaan vanhaa irroittamaani paria niin eihän ne kengänpirulaiset ookaan identtiset! Kitkapinnat on samallalailla mutta ne kiristyspäädyn(vaijeripäädyn) pienet tukinykyrät on selvästi eri mittaiset. Mietin että onko se toisen kengän nykyrä junttautunu/kulunu lyhyemmäksi kun näissähän on se klappi. Mulla on auto kaltevalla pinnalla parkissa ja päästän käsijarrun varaan yleensä ja sit vasta p:lle. Kuuluu aina klak..

Että tarsko mun nyt alkaa purkaa tuo jo "korjattu" puoli ja vaihtaa toinen kenkä? Ja laitetaanko lyhyt nystynen ylemmäksi vaiko päinvastoin. Vai löytyykö sieltäkin identtinen pari..? Kele ku ei tullu tarkemmin katottua
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa v6omega

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 367
  • www.vrcf.fi
Vs: Takajarruremontti (OHJE+KUVAT)
« Vastaus #16 : 08.07.2015, 10:37:22 »
Moro!
Nyt on taas kysyttävä käsijarrusta kun vuoden ajon jälkeen taas pomppas katsastuksessa..

Eli, volvo oem kengät näyttävät identtisiltä keskenään mutta tässä ketjussa näkyvässä "uusien osien oikeat asennot" -kuvassa kengät ovat kaikkea muuta kuin identtiset. kitkapinnat ovat kengissä eri kohdissa. onko volvo oem kengissäkin oikeasti ylempi ja alempi kenkä erikseen vaikka ne näyttävät valokuvissa identtisiltä?

Minulla itsellä on ollut bosch kengät ja uudet samanlaiset tuli toiselle puolelle juuri laitettua. Nyt sitten satuin tarkemmin katsomaan vanhaa irroittamaani paria niin eihän ne kengänpirulaiset ookaan identtiset! Kitkapinnat on samallalailla mutta ne kiristyspäädyn(vaijeripäädyn) pienet tukinykyrät on selvästi eri mittaiset. Mietin että onko se toisen kengän nykyrä junttautunu/kulunu lyhyemmäksi kun näissähän on se klappi. Mulla on auto kaltevalla pinnalla parkissa ja päästän käsijarrun varaan yleensä ja sit vasta p:lle. Kuuluu aina klak..

Että tarsko mun nyt alkaa purkaa tuo jo "korjattu" puoli ja vaihtaa toinen kenkä? Ja laitetaanko lyhyt nystynen ylemmäksi vaiko päinvastoin. Vai löytyykö sieltäkin identtinen pari..? Kele ku ei tullu tarkemmin katottua

ks. http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=2066.msg1060939200#msg1060939200

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6017
Vs: Takajarruremontti (OHJE+KUVAT)
« Vastaus #17 : 16.11.2019, 08:50:24 »
Hyvä video tästä aiheesta 1A Auto Partsilta https://www.youtube.com/watch?v=FTLZuz70nEk. Ainut mikä puuttuu on se kengän lisävaruste-säätö.

Siitä toinen https://www.youtube.com/watch?v=Grbh5gnmx3A

Tuossa näytetään sen säädettävän H-raudan laittokin https://youtu.be/b7v8ZzMFlSM
« Viimeksi muokattu: 16.11.2019, 09:33:13 kirjoittanut Mustalaatikko »
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Volvomania

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • www.vrcf.fi
Vs: Takajarruremontti (OHJE+KUVAT)
« Vastaus #18 : 15.12.2019, 20:34:06 »
200tkm:n kohdalla oli omassakin ( 2002 V70 ) takajarruremppa ajankohtainen. Käsijarruhihnojen pinnat irtosi. Osat hankin Motonetista ja levyt taisi olla Rembot. Hintaa lienee osille tullut silloin n. 200 Euroa. 

Poissa IrwiKaikkonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: Takajarruremontti (OHJE+KUVAT)
« Vastaus #19 : 07.01.2020, 19:49:45 »
Kuriositeettina lisäisin Volvon takajarruremonttiin hintoja.
Takajarrusatulat, uudet 7e/kpl, posteineen 39e, Euroopasta, Saksasta, eBay. Ostin 09/2018. Vaihdettu 21.4.2019. autoon, kun tein jarruremontin. Tähän mennessä, näillä kilometreillä on toimineet osat hyvin. Vuodessa tulee 25tkm. Taakse tuli siis käsijarrun huolto, muuten uutta: levyt, palat ja satulat. Tori.fi on myös ihan kätsy paikka hankkia uutta osaa.
Auto on vm. 2007 S60 bi-fuel. Nyt 253tkm.

muoks. (etulevyt Maxgear, 30e sarja posteineen, etupalat Motonetista 24e; takalevyt+palat 55e+satulat 39e=148e osat. + pari pulloa jarrunestettä +kori vissyä. Siis kauhiast ihmettelen, miten jarruremonttiin saa menee 600-800e. Joku 3 sarjaa osia tippuu ensin kaivoon ja matkalle?)
« Viimeksi muokattu: 07.01.2020, 19:59:07 kirjoittanut IrwiKaikkonen »

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron