Autoracing  KL-varaosat

VEA Diesel tekniikan lastutus?

  • 110 Vastauksia
  • 46066 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6132
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
VEA Diesel tekniikan lastutus?
« : 23.03.2018, 21:33:57 »
Onkos täällä jollain kokemuksia VEA koneiden lastutuksesta.

Itseäni kiinostaisi lastuttaa tuo D4 (181hp 400nm)

Siitä tuntuu luvattavan kaikenlaista potkua, otetaan esimerkiksi :
Rica stg1 228hp 480nm
Rica stg2 258hp 545nm
Bsr stg1 250hp 515nm
Bsr stg1+ 270hp 530nm
Lisäätehoa.fi 230hp 500nm
Optimoiautosi.fi 229hp 470nm

Tuossa jo useita esimerkkejä. Suppeasti löytyy esim youtubesta mitään lastutettujen vetoja, VEA hakusanalla aika suppeeta tulosta, joutuu lähes päättelee onko VEA vai vanhempi 5cyl auto videolla, hiukan kun ovat kuitenkin sinne lastun valmistajista maininneet ja teho lukemia kirjoittanu pystyy päättelemään kumpi siellä on.

Jännähän tässä on se että Aisin ilmoittaa tuolle VEA:n jatkeena olevalle 8vaihteiselle tomaatille maximi väännön kestoa sen 450nm. Jonka esimerkiksi Rica ylittää 95nm kanssa.

Miten on kestääkö toi laatikko? Moottorille tuskin se on ongelma.

Kokemuksia?
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: VEA Diesel tekniikan lastutus?
« Vastaus #1 : 24.03.2018, 09:17:03 »
Valmistajan ilmoittama vääntö sisältää "hienoisen" varmuuskertoimen. Kestää siis aina enemmän kuin valmistaja lupaa.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6329
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: VEA Diesel tekniikan lastutus?
« Vastaus #2 : 24.03.2018, 09:39:41 »
Mulla on tuo Rica Stage1 etuvetoisessa D3:ssa (V60CC, eli sama moottori, mitä V70 D4) ja olen suorituskykyyn hitusen pettynyt. Tokihan se kulkee ihan eri malliin mitä alunperin, mutta verrokkina on Moonlight Motorsportilla optimoitu 2010 2,4D ja se pesee mennen tullen tuon uuden D3:n. Olisi mielenkiintoista käydä kummallakin penkissä, että näkee mikä on numeroiden mukaan todellisuus.

Jos siis nyt olisin valitsemassa softaa, niin päätyisin tuohon Stage 2:een.

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6132
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: VEA Diesel tekniikan lastutus?
« Vastaus #3 : 24.03.2018, 09:58:08 »
Valmistajan ilmoittama vääntö sisältää "hienoisen" varmuuskertoimen. Kestää siis aina enemmän kuin valmistaja lupaa.

Näin olen kuullut puhuttavan, en ole perehtynyt mitä vanhempiin annetaan laatikolle se max sieto. Kun jossain D5sissa on +600nm vääntöä ollut.

Mulla on tuo Rica Stage1 etuvetoisessa D3:ssa (V60CC, eli sama moottori, mitä V70 D4) ja olen suorituskykyyn hitusen pettynyt. Tokihan se kulkee ihan eri malliin mitä alunperin, mutta verrokkina on Moonlight Motorsportilla optimoitu 2010 2,4D ja se pesee mennen tullen tuon uuden D3:n. Olisi mielenkiintoista käydä kummallakin penkissä, että näkee mikä on numeroiden mukaan todellisuus.

Jos siis nyt olisin valitsemassa softaa, niin päätyisin tuohon Stage 2:een.

Okei.. Itse en ole oikeen edes pohtinut stg1 vaihtoehtona, enempi tuo stg2 on kiinostanut mutta ristiriitana tulee tuo väännön sieto laatikon osalta  ???
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6132
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: VEA Diesel tekniikan lastutus?
« Vastaus #4 : 24.03.2018, 10:01:07 »
Itelläni on ajatuksena kallistua jälleen Optimoiautosi.fi lastutukseen sillä kaveri on niitä puuhaamassa ja saisi hyvällä diilillä sellaisen.  :)

Ollut puhetta että stg2 joka vastaa Ricaa, tai stg1+ joka tehtäisiin stg1 ja stg2 välille.
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2692
Vs: VEA Diesel tekniikan lastutus?
« Vastaus #5 : 24.03.2018, 12:47:23 »
Valmistajan ilmoittama väännön kesto on jatkuvalle käytölle. Laatikko kestää hetkellisesti paljon enemmän, mutta liika ahneus lyhentää käyttöikää. Jos tietää vetävänsä kärryä, niin en laittaisi paljon yli valmistajan suosituksen. Satunnaiseen kiihdyttelyyn voi ottaa vähän enemmän irti.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6132
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: VEA Diesel tekniikan lastutus?
« Vastaus #6 : 24.03.2018, 12:55:41 »
Valmistajan ilmoittama väännön kesto on jatkuvalle käytölle. Laatikko kestää hetkellisesti paljon enemmän, mutta liika ahneus lyhentää käyttöikää. Jos tietää vetävänsä kärryä, niin en laittaisi paljon yli valmistajan suosituksen. Satunnaiseen kiihdyttelyyn voi ottaa vähän enemmän irti.

Okei, tuohon tuskin ikinä koukkua tulee oman omistuksen aikana.  ::)

Entäs radalla ajo, ei ainakaan kevyinmästä päästä tuo ajomoodi.
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: VEA Diesel tekniikan lastutus?
« Vastaus #7 : 24.03.2018, 14:13:35 »
Näin olen kuullut puhuttavan, en ole perehtynyt mitä vanhempiin annetaan laatikolle se max sieto. Kun jossain D5sissa on +600nm vääntöä ollut.

TF80-SC maksimit olisi 440 N⋅m Aisinin puolesta.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2119
  • Tampere - Pori
Vs: VEA Diesel tekniikan lastutus?
« Vastaus #8 : 24.03.2018, 14:37:24 »
Lupaan tuohon vain 230/500, koska ainuttakaan en ole vielä tehnyt niin en voi enempää luvata. Mersu vastaavalla tekniikalla irtoaa 290/600. Katsotaan kun laitteisiin tulee tuki Densoon, että paljon sieltä irtoaa. Vähän vain jännittää kesto kun eilen viimeksi juttelin Volvolla töissä olevan tyypin kanssa ja palaute oli hyytävää...  :-[
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6132
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: VEA Diesel tekniikan lastutus?
« Vastaus #9 : 24.03.2018, 15:27:10 »
Lupaan tuohon vain 230/500, koska ainuttakaan en ole vielä tehnyt niin en voi enempää luvata. Mersu vastaavalla tekniikalla irtoaa 290/600. Katsotaan kun laitteisiin tulee tuki Densoon, että paljon sieltä irtoaa. Vähän vain jännittää kesto kun eilen viimeksi juttelin Volvolla töissä olevan tyypin kanssa ja palaute oli hyytävää...  :-[

Sun kanssa silloin juttelin, omassa on vielä tuo Bosch:in ecu. 2kk kun olisi uudempi niin oisi Denso.

Onhan näissä murheita ollut, kuten kaikissa uusissa on omat maanantai mallit. Siitä pääse mihinkään, mua arveluttaa vaan tuo vaihteiston kestävyys.

TF80-SC maksimit olisi 440 N⋅m Aisinin puolesta.

Eikös tuo juuri ole tämä 8vaihteinen, viittasin vanhempiin 6vaihteisiin.
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa rade

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 143
Vs: VEA Diesel tekniikan lastutus?
« Vastaus #10 : 24.03.2018, 19:27:53 »
Vähä on lastutus mielessä mullakin . Tuosta laatikosta sen verran että minulla on ilmeisesti TG-81SC laatikko ja aika vähän löytyy tietoa väännön kestosta .
Pitääköhän se Ricasta kuulemani huhu että jos hommaa stage 2 niin se sisältää myös stage ykkösen .
Edellisessä autossa väännön kestoksi luvattiin 600Nm mutta tiedän jopa yli 800Nm on menty. Mullakin ylitys kesti 3 vuotta ihan hyvin josta tuossa käppyrä


Ex V 70 TDI  ja v50 D5
V60 D4 Ocean Race -15

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: VEA Diesel tekniikan lastutus?
« Vastaus #11 : 24.03.2018, 20:32:20 »
Vähä on lastutus mielessä mullakin . Tuosta laatikosta sen verran että minulla on ilmeisesti TG-81SC laatikko ja aika vähän löytyy tietoa väännön kestosta .
Pitääköhän se Ricasta kuulemani huhu että jos hommaa stage 2 niin se sisältää myös stage ykkösen .
Edellisessä autossa väännön kestoksi luvattiin 600Nm mutta tiedän jopa yli 800Nm on menty. Mullakin ylitys kesti 3 vuotta ihan hyvin josta tuossa käppyrä


Ricassa tulee kaikki ohjelmat ”alenevassa” polvessa 8)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa rade

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 143
Vs: VEA Diesel tekniikan lastutus?
« Vastaus #12 : 24.03.2018, 22:22:00 »
Onkos täällä jollain kokemuksia VEA koneiden lastutuksesta.

Itseäni kiinostaisi lastuttaa tuo D4 (181hp 400nm)


Minulla siis juuri tuo moottori.
Ex V 70 TDI  ja v50 D5
V60 D4 Ocean Race -15

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2119
  • Tampere - Pori
Vs: VEA Diesel tekniikan lastutus?
« Vastaus #13 : 25.03.2018, 02:33:47 »
Sun kanssa silloin juttelin, omassa on vielä tuo Bosch:in ecu. 2kk kun olisi uudempi niin oisi Denso.

Onhan näissä murheita ollut, kuten kaikissa uusissa on omat maanantai mallit. Siitä pääse mihinkään, mua arveluttaa vaan tuo vaihteiston kestävyys.

Eikös tuo juuri ole tämä 8vaihteinen, viittasin vanhempiin 6vaihteisiin.

Kurkkasitko, että on Bosch? Jos on niin sitten pystyn tekeen ohjelman kyllä ja se ei ole mikään suutinkarttahuijaus- versio.

Yritin etsiä Boschin luettelosta, että mikä pumppu VEA:n yhteydessä olisi niin tietää tuoton jne jne, mutta ei luettelo tuntenut Bosch - VEA- yhdistelmää? Laitatko rekkarin niin tutkin tuon. VEA nimittäin käyttää 2500bar painetta ja Boschin valikoimaan tuli tuo paine vasta vuonna 2016...
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6132
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: VEA Diesel tekniikan lastutus?
« Vastaus #14 : 25.03.2018, 09:08:33 »
Kurkkasitko, että on Bosch? Jos on niin sitten pystyn tekeen ohjelman kyllä ja se ei ole mikään suutinkarttahuijaus- versio.

Yritin etsiä Boschin luettelosta, että mikä pumppu VEA:n yhteydessä olisi niin tietää tuoton jne jne, mutta ei luettelo tuntenut Bosch - VEA- yhdistelmää? Laitatko rekkarin niin tutkin tuon. VEA nimittäin käyttää 2500bar painetta ja Boschin valikoimaan tuli tuo paine vasta vuonna 2016...

KMS-269

Sun opastuksella syksyllä sitä kurkkisin. :)
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

 

Samppasport  Futurez