Autodiagnoosi  Carcom Oy

Volvon moottoreiden kesto - paljonko koneellasi on ajettu kilometrejä

  • 478 Vastauksia
  • 218775 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Savuttaja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Mikä malli, moottori, vetotapa..?
V70 180 heppainen dieseli etu-/nelivetona. Kyseisiä malleja alkais saamaan jo melko kohtuulliseen hintaan, mutta tuo kilometrimäärä arveluttaa. Kyllähän volvoilla on perinteisesti rullattu yli puolen miljoonaakin kilometriä, mutta näistä uudemmista en ole kuullut kokemuksia.
« Viimeksi muokattu: 10.01.2020, 16:19:57 kirjoittanut Savuttaja »

Poissa cc57

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 294
  • If it don't run, chrome it
Onko kellään kokemuksia 5-6 vuotta vanhoista (vm. 2014-2015) paljon ajetuista vanhoista takseista?

Rouvalla ajossa 2014 s80 d4 moottorilla, etuveto, ajettu tällä hetkellä n 350 tkm. Ostettiin taloon -16, silloin ajettu 220 tkm. Entinen huoltosoppari-auto. Tulen jatkossakin ostamaan vastaavanlaisen, vähän vuosia, saa olla paljon kilometrejä... ::)
Many Volvo's and one -57 Chevy

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Rouvalla ajossa 2014 s80 d4 moottorilla, etuveto, ajettu tällä hetkellä n 350 tkm. Ostettiin taloon -16, silloin ajettu 220 tkm. Entinen huoltosoppari-auto. Tulen jatkossakin ostamaan vastaavanlaisen, vähän vuosia, saa olla paljon kilometrejä... ::)

Autollasi ajetaan 40tkm/vuosi mikä on hyvä. Jos kilometrejä kertyy kovin verkaiseen tahtiin niin nykydieselit ovat hätää kärsimässä. Esim. minun autossa oli dpf tukossa kun sen ostin mutta saivat onneksi pakkopoltolla auki. Auto oli tuolloin kolmisen vuotta vanha ja 120tkm mittarissa..
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1867
  • 264GLE + 245GL + B10M
Autollasi ajetaan 40tkm/vuosi mikä on hyvä. Jos kilometrejä kertyy kovin verkaiseen tahtiin niin nykydieselit ovat hätää kärsimässä. Esim. minun autossa oli dpf tukossa kun sen ostin mutta saivat onneksi pakkopoltolla auki. Auto oli tuolloin kolmisen vuotta vanha ja 120tkm mittarissa..

Eiköhän se ole se pätkäajo paljon pahempi kuin pienet vuosittaiset ajosuoritteet. Tai pätkäajokaan ei ole niin paha, kunhan sillä ajetaan myös säännöllisesti pidempiä matkoja jonka aikana loukku päästään putsaamaan.

Tornihuhu on että Nesteen myDieselillä pystyisi pitämään hiukkasloukun paremmin auki, mutta enpä tiedä onko tuosta mitään faktatietoa kenelläkään (muulla kuin Nesteen markkinointi osastolla).

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Eiköhän se ole se pätkäajo paljon pahempi kuin pienet vuosittaiset ajosuoritteet. Tai pätkäajokaan ei ole niin paha, kunhan sillä ajetaan myös säännöllisesti pidempiä matkoja jonka aikana loukku päästään putsaamaan.

Tornihuhu on että Nesteen myDieselillä pystyisi pitämään hiukkasloukun paremmin auki, mutta enpä tiedä onko tuosta mitään faktatietoa kenelläkään (muulla kuin Nesteen markkinointi osastolla).

Pätkäajoa juuri tarkoitin. Oletin että tuota 40tkm/v ei oo ajettu 2km pätkissä :)

Minulla tuli joululomalla runsaasti ajoa. Varmaan tuhat kilsaa maantietä täydellä kuormalla. Kylläpä huomaa het korvakuulolla ja vetääkin hieman terävämmin.

Minä tankkaa aina Neste prodieseliä. Sattumaa tai ei mutta mun Volvoissa ei ole ollut mitään häikkää egr, hiukkassuodatin tahi webaston kanssa. Kop kop.
« Viimeksi muokattu: 11.01.2020, 18:41:07 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1867
  • 264GLE + 245GL + B10M
Minä tankkaa aina Neste prodieseliä. Sattumaa tai ei mutta mun Volvoissa ei ole ollut mitään häikkää egr, hiukkassuodatin tahi webaston kanssa. Kop kop.

Käsittääkseni se on nimenomaan mydiesel joka on sitä maagista lientä.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Käsittääkseni se on nimenomaan mydiesel joka on sitä maagista lientä.

Tuotapa en ole tainnut koskaan laittaa. Niin hyvin mennyt tuon prodieselin kanssa et pitäydyn siinä. Webastokin lähti tähän kuudenteen talveen kuin uusi. No nyt kun kehuin niin kohta tietysti jo piiputtaa :-\

Edit: Pah, se onkin futuraa jota yleensä lorottelen
« Viimeksi muokattu: 15.01.2020, 20:46:42 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Savuttaja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Sellaisen huhun kuulin että nuo D2 ja D3 (nelipyttyiset) moottorit olisivat finaalissa jo kolmensadantuhannen kohdilla. D4/D5 viispyttyisillä taitaa rullata hamaan tappiin saakka. Onko paljon ajetuista ilmennyt mitään tyyppivikoja alustasta tms?

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Sellaisen huhun kuulin että nuo D2 ja D3 (nelipyttyiset) moottorit olisivat finaalissa jo kolmensadantuhannen kohdilla. D4/D5 viispyttyisillä taitaa rullata hamaan tappiin saakka. Onko paljon ajetuista ilmennyt mitään tyyppivikoja alustasta tms?

Minusta kyse ei enää ole tyyppiviasta jos paljon ajetusta jotain hajoaa. Anteeksi viisastelu.
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Savuttaja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Minusta kyse ei enää ole tyyppiviasta jos paljon ajetusta jotain hajoaa. Anteeksi viisastelu.
No joo, oikeassa olet!  :D

Poissa RATSUNI

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 141
  • www.vrcf.fi
V70 -14 D2
213tkm
Toimii kuten kuuluukin, jakoremmi vaihdettu 180tkm kohdalla ja jarrut uusittu eteen. Muuten normihuollot merkkihuollossa

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Niin, tuolla mun D5244T15 vuodelta 2014 on nyt huristeltu 196tkm. Hihnahuolto tehty kertaalleen ja öljyt 20tkm välein.

Tällä ois tarkoitus paukuttaa kauan..kunnes sitten joskus vaihtuu sähköautoon :hg:
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa JPN_V70D3OR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 399
  • www.vrcf.fi
Käsittääkseni se on nimenomaan mydiesel joka on sitä maagista lientä.
Mulla MY12 D3-kone (5-syl), 196tkm, yleisimmät matkat n. 25km/pk seudun työmatkaliikennettä aamuin illoin, lisäksi jonkun verran matka-ajoa = 28tkm/v. Webasto pöhisee aktiivisesti.

99.5% tankattu Nesteen ei FAME dieseliä, Castrolin A5/B5 öljyt kerran vuoteen. Kerran pyysi uuden akun, mutta muuta ei konehuone ole kysellyt.

Poissa Långberg

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
V70 mk2 -00 2,4 bensakone turbolla höystettynä automaattivaihteistolla 483 033km.  Öljyä oli nyt kadonnut 5tkm aikana tikun ylärajasta ihan millin alarajan alle. Yhä edelleen raksuttaa oikein nätisti. (Toistaiseksi) ja vetoja tuntuu edelleen olevan ihan riittävästi.

Mielenkiintoista olis tietää muiden kilometrejä myös näille viisisylinterisille tinakoneille ja varsinkin jotka käyttää bensiiniä voimanaan.

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5995
Ekan sukupolven 2.4 10v bensa-kasipätkä mulla aikoinaan, jossa tyyppivikana soikeat sylinterit, kulutti pitkään litran tonnilla ja viimeiset pari kk ennen puristusten katoamista 2l tonnilla. Ei tullut savua perästä, öljy vaan katosi. Kilsat läheni vasta 300tkm. Huohotus kannattaa puhdistaa, jos sitä ei ole parin sadan tuhannen sisällä tehty, voi kulutus vähentyä. Itsellä ei auttanut enää tuossa vaiheessa vaikka tukkoinen olikin.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

 

Autoracing  KL-varaosat