Elekma  Autoracing

Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Yleinen keskustelu / Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Uusin viesti kirjoittanut Sute tänään kello 13:35:37 »
Miten onko D5 vs D6 sama tekniikka, mutta D5 on ”kuristettu”. Jossain keskustelussa luin, että ilmastointi viilentää akustoa D6 malleissa, mutta ei D5. Eli koskeeko ilmastoinnin kompressorin ongelmat myös D5 mallia?

D5 on uudempi malli. Ainakin omassa D5 Twin Enginessä (2017) ei ole ongelmia ollut kompuran kanssa.
2


>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
3
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / Vs: Plugareiden rehellinen kulutus ja range
« Uusin viesti kirjoittanut juho82 tänään kello 10:58:43 »
Tulipa testattua sellainen, että pari päivää sitten autotalliin tullessa auton hybridiakku oli ihan nollissa ja sain ajetuksi auton kuitenkin täysin sähköllä talliin.
Käytän latauksessa 3-vaihevirtaa ja on sellainen Nordic Plug voimavirtapalikka, jossa se latausnäyttö osoittaa eri lailla ne ampeerit ja voltit ehkä mitä auto
itsessään voi vastaanottaa ja mikä on todellinen latausteho kW arvona.
Laitoin auton yöksi lataukseen ja aamulla otin tämän kuvan mikä on tässä viestissäni. Jos 2020 vm. XC60 T8n nettoakkukapasiteetti on suunnilleen se 9,1kWh
mitä ei juuri missään mainita, niin tämän kuvan perusteella "kokonaislatauskapasiteetti" on siis 16A virralla 3-vaiheesta siis 26,27kWh aamulla ja latausaika oli
ainakin ihan linjassa tuo n. 2h 46min. Tuon 26,27kWh kun jakaa tuolla 3-vaihevirran laskennalla siis 3:lla, niin saamme ladatuksi virraksi n. 8,76kWh. Tämän
perusteella "tyhjän" akun kapasiteetista n. 9,1kWh on kulunut akustossa jotain n. 4-5% eli kun latasi täyteen, niin meni tuo n. 8,76kWh. Eli sen perusteella akku
on kuitenkin kohtuu terve ja ottaa vastaan siis tyhjänä tuon n. 8-9kWh eli sillä mennään. En ole kokeillut samaa 8A Volvon omalla latauskaapelilla, mutta luulen
tuon latausarvon olevan suunnilleen sama latasi sitten miten ja millä piuhalla vaan...

Olishan se kiva, että autovalmistajat olisivat kehittäneet jo aiemmin kuin mitä nyt esim. vain Mersulla on sellaisen 20-30kWh akuston, niin pääsis autolla sen +100-150km
sähköllä ja polttomoottorilla loput. Olis aika hieno kokonaisuus tuollainen. Ainakin auton rakennetta ajatellen juuri auton keskiosaan (ilman kardaaniakin jne) sellainen
tuntuisi mahtuvan + pieni patti siihen keskikonsoliin/vaihdevalitsimen kohdille kuten Volvossa nykyäänkin on, mutta vissiin siinä jotain rajoitteita on ollut ettei tällaista
hyvää komboa ole saatu kehitettyä...? Ja kun XC60 kehitys vissiin loppuu viimeistään 2025-26 aikana, niin kai se sähköauto on sitten pakko seuraavana hankkia...  :-\

Jos tuo laturi näyttää 26.27 kWh on se energia määrä mielestäni kyllä ladattu. En toki tuon sielunelämää tunne mut mitä järkeä sellaisessa energianmittauksessa on mihin ei voi luottaa?
4
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / Vs: Plugareiden rehellinen kulutus ja range
« Uusin viesti kirjoittanut strandell tänään kello 10:27:09 »
Ja kun XC60 kehitys vissiin loppuu viimeistään 2025-26 aikana, niin kai se sähköauto on sitten pakko seuraavana hankkia...  :-\

Väitän että nykyisen XC60 kehitys loppunut oikeasti jo 2-3 vuotta sitten, ketjut ovat niin hirmu pitkät autotelloisuudessa. Mutta joo 25kwh Volvon plugari olis kyl tosi makee.
5
Myydään varaosat / VOLVO 740 kolminapainen VDO mittaristo 7/1987
« Uusin viesti kirjoittanut GHOST tänään kello 10:08:12 »
Yhteydenotot  M I E L E L L Ä Ä N  soitto / sähköposti / yksityisviesti


autoharri@hotmail.com
 

0405544358


Hienokuntoinen.

Ollut irroitettuna noin 18 vuotta.

https://flic.kr/p/2pFUUmh

Matkamittarin nollaustappi puuttuu.

https://flic.kr/p/2pFTDNQv

326458 km

Hinta***120e postikuluineen.


VOLVO shortsit.



Edessä vetoketju ja nappi , jossa VOLVO - teksti

Edessä etusivutaskut.

Oikealla sivussa läpällinen sivutasku.

Takana oikealla takatasku , jossa nappi VOLVO - tekstillä








Taskussa brodeerattu sinisellä VOLVO

KOKO L ja M

Hinta***40e.



UUSI Volvon OIKEA työpaita.

Koko XS











Hinta***40e.



UUDET käyttämättömät VOLVO - työhaalarit.


OIKEAT työhaalarit,ei koristekäyttöön tarkoitetut.


Muutama eri koko.








Nämä väriraidat ei näy isossa kuvassa.

HAALARIT ON TÄMÄN VÄRISET.











Alla olevat koot löytyy.

 46 , 48 , 62 , 62 LEGS + 20 cm. ,62 LONGER + 20 cm

D 96 , D 100 , D 104, D 112 , 116 , 118 , 150 , 152 , 156 , 158 , 160.


D 104 on NOIN 183 cm ja NOIN 83 kg.


D 96 on NOIN 170 cm - 175 cm ja NOIN 70 kg - 77 kg.

62 LONGER + 20 cm = Sopii noin 194 cm - 200cm ja noin 120kg - 125 kg.



65 % Polyester

35% Puuvilla.

Hinta***40e.

 
Loimaa

autoharri@hotmail.com

0405544358

6
Projektipäiväkirjat / Vs: V70 -05 2.5T AWD käyttöönottohuoltoa
« Uusin viesti kirjoittanut V70-24t tänään kello 09:37:12 »
Nojoo, voi siirtää. Pieni yleissiivous vähän karkasi käsistä  ;D
7
Yleinen keskustelu / Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Uusin viesti kirjoittanut jmaatta tänään kello 09:28:44 »
Täysin sama tekniikka, ainoastaan dieselin tehoa on ohjelmallisesti kuristettu.
8
Projektipäiväkirjat / Vs: V70 -05 2.5T AWD käyttöönottohuoltoa
« Uusin viesti kirjoittanut tuomaril tänään kello 09:24:53 »
Hyvää puuhastelua tosiaan. Laitetaanko siirtäen projektipuolelle?  :)
9
Yleinen keskustelu / Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Uusin viesti kirjoittanut Tsingis Khan tänään kello 09:06:17 »
Miten onko D5 vs D6 sama tekniikka, mutta D5 on ”kuristettu”. Jossain keskustelussa luin, että ilmastointi viilentää akustoa D6 malleissa, mutta ei D5. Eli koskeeko ilmastoinnin kompressorin ongelmat myös D5 mallia?
10
Yleinen keskustelu / Vs: Volvo Cars -sovellus (Oli: Volvo on call)
« Uusin viesti kirjoittanut honkajuha tänään kello 09:04:06 »
Minusta tuo on nyt selkeämpi, kun saa itse valita käynnistääkö moottorin vai pysäköinti-ilmastoinnin (säästä riippuen lämmitys/viilennys). Toki tuo vähän ärsyttää, ettei lämmityksen aikaa voi enää säätää. Ennen oli 10, 15 ja 30min.

Olisiko se nyt kuitenkin muutettu niin, että lämmittää myös moottoria ja siksi tuo "moottorinlämmitin" nimitys?
Sivuja: [1] 2 3 ... 10
Futurez  Kulkukoira