Autoracing  KL-varaosat

Sähköautot, joko?

  • 3436 Vastauksia
  • 519175 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
Vs: Sähköautot, joko?
« Vastaus #1065 : 12.08.2018, 18:39:57 »
Niin Teslassa on 400-700hv tehoa ja auto on huomattavasti suurempi kuin markkinoiden muut autot. Ihan fysiikan lait näihin pätee.

Tesla tekee voittoa jokaisella myydyllä autolla, jopa tuorein Model 3 on 15-30% voitollinen.

Oletko ihan varma tuosta voitollisuudesta?  Katso tämä artikkeli joka on päivitetty 2.8.2018:  https://www.hs.fi/talous/art-2000005777049.html  Ja sitten toteutumaton (onneksi) ennuste mikä on julkaistu viimevuonna.  https://tekniikanmaailma.fi/tesla-tormaamassa-tiiliseinaan-suursijoittaja-lateli-madonluvut/
« Viimeksi muokattu: 12.08.2018, 18:42:58 kirjoittanut V70 A 4D 2016 »

Poissa Stinger

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 222
  • www.vrcf.fi
Vs: Sähköautot, joko?
« Vastaus #1066 : 12.08.2018, 18:45:18 »
Autot tuottaa selkeästi markkinaa kovempaa profitia, se on ollut faktaa jo vuosia. Jokainen toki näkee helposti tilinpäätöstiedoista että Tesla yhtiönä ei tee tulosta. Teslan bisneshän on kolmikantainen: sähköautot, aurinkoenergia ja akut. Yhtiö investoi rankasti globaaliin akkutuotantoon, koska kysyntä kasvaa valtavasti. Yhtiön näyttämä tappio ei tarkoita auton valmistuksen olevan kannattamatonta.
Tesla S75D '17

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
Vs: Sähköautot, joko?
« Vastaus #1067 : 12.08.2018, 19:29:51 »
Autot tuottaa selkeästi markkinaa kovempaa profitia, se on ollut faktaa jo vuosia. Jokainen toki näkee helposti tilinpäätöstiedoista että Tesla yhtiönä ei tee tulosta. Teslan bisneshän on kolmikantainen: sähköautot, aurinkoenergia ja akut. Yhtiö investoi rankasti globaaliin akkutuotantoon, koska kysyntä kasvaa valtavasti. Yhtiön näyttämä tappio ei tarkoita auton valmistuksen olevan kannattamatonta.

No miksi sitten kirjoitit näin aiemmassa viestissäsi?   "Tesla tekee voittoa jokaisella myydyllä autolla, jopa tuorein Model 3 on 15-30% voitollinen."   Miten tuon Tesla 3 voiton selität? Ei firman kokonaistulos tee Tesla 3 tuottavaksi? Vai miten sen 3 sait tuottamaan voittoa?
« Viimeksi muokattu: 12.08.2018, 19:32:59 kirjoittanut V70 A 4D 2016 »

Poissa Stinger

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 222
  • www.vrcf.fi
Vs: Sähköautot, joko?
« Vastaus #1068 : 12.08.2018, 19:38:03 »
Sitä sopii miettiä, koetin vääntää sen jo rautaisesta langasta.
Tesla S75D '17

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Sähköautot, joko?
« Vastaus #1069 : 12.08.2018, 23:05:12 »
Opelin siirryttyä ranskalaisten syliin paljastui, että Opelin sähköauto ei ollutkaan mikään kultakaivos ja näillä on sentään ihan meriittejä siitä kuinka valmistetaan autoja tuottavasti. Tesla on tehnyt tappioita pienemmissä sarjoissa ja kallemmilla malleilla. Miksi homma muuttuisi voitolliseksi kun tehdään vielä vaativampaa bisnestä. Pieni auto, pieni voitto sanoi Henry Ford II.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1873
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Sähköautot, joko?
« Vastaus #1070 : 15.08.2018, 12:13:38 »
Siis Tesla yhtiön valmistamat autot myydään voitolla, mutta yhtiö rakentaa samaan aikaan jumalatonta tehdasta, ja sen tehtaan rakentaminen vaatii rahaa, eli vaikka yhtiö tekee tappiota, sen kiinteä omaisuus kasvaa nopeammin kuin tappiot nielevät rahaa.

Jos ne vaan kasaisivat niitä autoja ja jokaisesta valmistetusta autosta ottaisivat selkäänsä, ei tuota kukaan rahottaisi. Riski ei ole siis se autojen valmistus, vaan se että tuleeko se miljardin euron tehdas tuottamaan niin paljon että sen arvo on tosiaan enemmän kuin miljardi, markkinat uskovat tällähetkellä noin olevan.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Sähköautot, joko?
« Vastaus #1071 : 15.08.2018, 19:29:12 »
Juu kyllä mutta kun se liiketoimintakin tuottaa turskaa. Eli myynti ei riitä juoksevien menojen maksuun.

Se on eri asia jos investoidaan tuotantoon, jos sellutehdas maksaa miljardin niin se silti voi tuottaa omistajilleen rahaa ennenkuin miljardi on saatu kasaan. Mutta sen liiketoiminnan pitää olla kannattavaa.

Mutta nythän on tämä uusi talousjärjestelmä, jossa ainoastaan sillä miltä asiat näyttää olevan on merkitystä.

Toyota myi osuutensa pois Teslasta jo jokin aikaa sitten, nettosivat mukavasti, mutta olisivat käärineet enemmän jos olisivat odottaneet vielä.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Sähköautot, joko?
« Vastaus #1072 : 15.08.2018, 21:02:55 »
Saksalaiset olivat mitanneet patteriautojen kulutusta ajossa, ei niin yllättäen tesla kuluttaa eniten. Eroa vähimmän kuluttaviin noin 5 kW/100km.

Mitäpä perässähiihtäjät muuta voi kuin kitistä. Sitten kun (jos) saavat Kiinalaisten ja Korealaisten suosiollisella avustuksella sähköautotuotannon joskus käyntiin niin energiankulutuksella ei olekaan yllättäen enää mitään merkitystä ::)
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Sähköautot, joko?
« Vastaus #1073 : 15.08.2018, 21:29:44 »
Mutta nythän on tämä uusi talousjärjestelmä, jossa ainoastaan sillä miltä asiat näyttää olevan on merkitystä.

Tämä uusi talousjärjestelmä on kuitenkin synnyttänyt esimerkiksi sellaisia firmoja kuin Google :)
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Sähköautot, joko?
« Vastaus #1074 : 18.08.2018, 23:25:45 »
Siis Tesla yhtiön valmistamat autot myydään voitolla, mutta yhtiö rakentaa samaan aikaan jumalatonta tehdasta, ja sen tehtaan rakentaminen vaatii rahaa, eli vaikka yhtiö tekee tappiota, sen kiinteä omaisuus kasvaa nopeammin kuin tappiot nielevät rahaa.

Jos ne vaan kasaisivat niitä autoja ja jokaisesta valmistetusta autosta ottaisivat selkäänsä, ei tuota kukaan rahottaisi. Riski ei ole siis se autojen valmistus, vaan se että tuleeko se miljardin euron tehdas tuottamaan niin paljon että sen arvo on tosiaan enemmän kuin miljardi, markkinat uskovat tällähetkellä noin olevan.

Meinaatteko te tosiaan, että Tesla tulorahoituksella näitä investointeja tekee ???

Ottanut miljardikaupalla lainaa ihan vittuillakseen?

https://www.thestreet.com/investing/watch-teslas-bonds-and-debt-14643722
« Viimeksi muokattu: 18.08.2018, 23:28:29 kirjoittanut Rodion »

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Sähköautot, joko?
« Vastaus #1076 : 21.08.2018, 10:10:19 »
Siis jokaisesta autosta teslan ottaa kymppitonni takkiin, kolmosesta luultavasti enemmän. Kun jo kauan aikaa on tunnettu fakta, että halvemmasta autosta tulee vähemmän voittoa. Edes tesla ja musk ei pysty sitä muuttamaan. Ja investoinnit tappiona päälle. Mutta jenkeistähän ainoastaan Foorti on ainoa autonvalmistaja, joka on hallinnut talouden jotenkin. Hauska nähdä miten teslan iso kuperkeikka tulee vaikuttamaan jenkkien talouteen. Se kuperkeikka kun tulee...
Noita akku läpimurtojakin on tullut tasaiseen tahtiin, silti 20 vuoteen ei ole oikeasti tullut mitään uutta...tuostakaan keksinnöstä ei tule kuulumaan enää mitään.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1873
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Sähköautot, joko?
« Vastaus #1077 : 21.08.2018, 21:16:24 »
No ainakin TM:n mukaan Tesla myy model 3:a $3000 voitolla nykyisellään, ja tuon kolmosen pitäisi olla se pienikatteisin. Tietysti koko artikkeli on siitä aiheesta että se hinnat alkaen malli kolmosesta tuottaisi persnettoa, mutta ainakaan nykyiselläänhän sitä ei edes valmisteta.

Eli ei se kymppitonnin tappio per auto tule siitä auton valmistuksesta, vaan rahat käytetään johonkin muuhun.

Tietysti onhan se mahdollista että Muskilta putoaa pallot käsistä, melkoinen jonglöörihän se nykyisellään jo on.

Meinaatteko te tosiaan, että Tesla tulorahoituksella näitä investointeja tekee ???

Ottanut miljardikaupalla lainaa ihan vittuillakseen?

https://www.thestreet.com/investing/watch-teslas-bonds-and-debt-14643722

Ei tietenkään tee tulorahoituksella, mutta se tulorahoitus menee tietysti kokonaan sinne investointiin.

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Sähköautot, joko?
« Vastaus #1078 : 21.08.2018, 22:08:50 »
Aloittelin noin kuukausi sitten ajelut pistokehybridillä. "Puhdas" sähkö-auto ei käy minulle, koska omat ajomatkat ovat melko pitkiä 3-6 tunnin ajomatkoja. Pitkien matkojen vuoksi piti löytää diesel-hybrid ja vaihto-ehtoja ei ollut paljon. Valinta oli loppujen lopuksi helppo.

Nyt lyhyemmät päiväajot menee pelkällä sähköllä ja autotallin katolla on aurinkopanelit. Viikonloppuisin auto latautuu auringossa kesä-aikaan ja viikolla työnantaja onneksi suvaitsee lataamisen työpaikan pihassa. Kilometrille ei kovin paljon tule kuluja lyhyillä päiväajoilla. Autolla pääsee noin 35 - 42 km pelkällä sähköllä ja tarvittaessa matkaa voi pidentää 70 - 80 km:n luvatulla 1.8 l/100km kulutuksella.

En vielä ostaisi sähköautoa, mutta harmittavasti diesel-hybrid malleja ei saa enää uutena, ainakaan Volvolta.

Ai mikä on keskikulutus? Se on nyt 3.1 l/100 km
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Sähköautot, joko?
« Vastaus #1079 : 21.08.2018, 22:35:07 »
Aloittelin noin kuukausi sitten ajelut pistokehybridillä. "Puhdas" sähkö-auto ei käy minulle, koska omat ajomatkat ovat melko pitkiä 3-6 tunnin ajomatkoja. Pitkien matkojen vuoksi piti löytää diesel-hybrid ja vaihto-ehtoja ei ollut paljon. Valinta oli loppujen lopuksi helppo.

Nyt lyhyemmät päiväajot menee pelkällä sähköllä ja autotallin katolla on aurinkopanelit. Viikonloppuisin auto latautuu auringossa kesä-aikaan ja viikolla työnantaja onneksi suvaitsee lataamisen työpaikan pihassa. Kilometrille ei kovin paljon tule kuluja lyhyillä päiväajoilla. Autolla pääsee noin 35 - 42 km pelkällä sähköllä ja tarvittaessa matkaa voi pidentää 70 - 80 km:n luvatulla 1.8 l/100km kulutuksella.

En vielä ostaisi sähköautoa, mutta harmittavasti diesel-hybrid malleja ei saa enää uutena, ainakaan Volvolta.

Ai mikä on keskikulutus? Se on nyt 3.1 l/100 km
BMW?

 

RallyBaron  Samppasport