Samppasport  Futurez

Volvo 244DL 1979

  • 7 Vastauksia
  • 3328 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa S4ce

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Volvo 244DL 1979
« : 20.07.2011, 14:10:39 »
Tuli tuossa toissa talvena vastaan Kehä II vanha Volvo joka oli jäänyt tien viereen. Kun auto nyt oli kommandopuskureilla niin mielenkiinto heräsi mikäs tämä laitos on joten hain autosta tiedot. Virhe tapahtui sitten siinä että mainitsin parille Volvo harrastajalle asiasta ja heidän reaktio oli tietenkin että osta pois varaosiksi. Ja kun nyt tämän aiheen olen perustanut niin voitte varmasti arvata miten kävi...  ::) Tuntia myöhemmin auto seisoi pihallani. Hintakin oli autosta sopiva. 30e ja paperit löytyivat + kahdet sarjat orkkis alu vanteita ja yhdet peltivanteet, kaikissa renkaat.

Tämän näköinen paleltunut yksilö tarinan auto oli kun se saapui omin avuin ensimmäistä kertaa pihaani.






Poissa S4ce

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244DL 1979
« Vastaus #1 : 20.07.2011, 14:33:50 »
Kesä tuli ja aloin kartottamaan mitä kaikkea osaa olin vailla että saan auton toimimaan ja näyttämään paremmalta.

Autossa oli ongelmana että se ei lämpimänä käynnistynyt millään mutta kylmänä yleensä lähti hyvin käyntiin.

-Ensiksi vaihdoin tulpat, tulpanjohdot, konkan, kärjet ja pyörijän.
   Mutta sitten ei lähtenyt enää juuri koskaan käyntiin.

-Seuraavaksi meni puola vaihtoon ja samassa yhteydessä tuli huomattua että se puolan vastus oli entinen eli sekin meni vaihtoon.
   Ei vieläkään suostunut käynnistymään vaikka sai bensaa ja ilmaa. Mutta missä kipinä? Voiko olla että uusi puola on paskana?
   Puolaan tuli virrat mutta jakajalle se ei päässyt tai ainakaan jakajasta pois. Monta tuntia ja päänsärkyä myöhemmin huomasin sellaisen vian että uuden pyörijän kanssa ei voi jakajan sisällä olla  sitä alkuperäistä muovikantta sillä silloin ei pyörijä kosketa virranjakajan kantta. Ja johan lähti toimimaan ja nyt käy niin nätisti että.




Sisustasta jos halusi siistin niin se vaati vähän hommaa, rikkinäistä ja kulunutta osaa löytyi vähän sieltä täältä.

Tässä on lähtökohdasta:














Ja vähän ehostettuna.







Pitääkin ottaa vähän tuoreempia sisusta kuvia nyt kun se on melkein entisöity.




Poissa S4ce

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244DL 1979
« Vastaus #2 : 20.07.2011, 14:36:54 »
Kesän tullen paljastui myös melko matta maalipinta. Pesu auttoi jo vähän mutta vahaus oli se mitä auto vaati.

Ennen:





Jälkeen:




Poissa Sadvegas

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • 740 T5 -89, 940 Turbo -93, 242 -79
Vs: Volvo 244DL 1979
« Vastaus #3 : 20.07.2011, 15:46:45 »
No huh, hieno projekti! Aikamoonen ero ennen ja jälkeen vahauksen ja samoin sisustan kanssa  :D Ihan kuin olisi maalattu koko auto. Näyttää aika suoraltakin  :)

Poissa mikkis83

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 949
  • SVK #02580
Vs: Volvo 244DL 1979
« Vastaus #4 : 20.07.2011, 20:47:07 »
Milläkä muuten puhdistelit nuo oven kahvat yms?
-V940T-97/-VV70-99/VV70-98/V242-80/VA122S-67/FF500-63/C1508GT-79/VWJ-91/VWJ-91/E-59
Tappikoneella olisit jo perillä
Tappikoneen ääni sekoitti mun pääni

Poissa Jani O.

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 396
Vs: Volvo 244DL 1979
« Vastaus #5 : 20.07.2011, 22:11:33 »
Musta tuntuu et kahvoihin ei ole muu auttanut kun parempiin vaihto.
Nykyiset: '64 PV B18, '66 Amazon B20 chopattu, levitetty, jatkettu, sheivattu yms. pakolliset taikinoinnit, '64 Valiant 225cid, '59 Dodge Sierra Wagon 361cid, '86 245 B200K, '90 740 GLE, '04 V70 D5
Entiset Volvot: '80 244 B19A TOV-XXX, '86 245 B200E AUG-XXX, '87 244 B200E BCX-XXX, '91 965 B6304F RIV-XXX, '67 Amazon B20 ZEO-XX, '00 V70 Mk2 2,5TDI SIZ-XXX

Poissa S4ce

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244DL 1979
« Vastaus #6 : 21.07.2011, 00:18:48 »
Mukava kuulla kehuja autosta. Itsekkin yllätyin tämän auton kohdalla miten hyvässä kunnossa kori on. Ainoa paikka joka piti hitsata oli tuo takakaari joka näkyy kuvassakinnnnnn, mutta sekin projekti on jo loppusuoralla.

Joo noi kahvat oli ihan vaihtokunnossa eli vanhat meni romukoppaan. Eipä niitä oikein muuten saa siistiksi kun noissa vanhemmissa tuo pinta menee rikki. Uudemmissa ilmeisesti kovempi pintamateriaali ja ne kestää paremmin.

Poissa Stirlitz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244DL 1979
« Vastaus #7 : 21.07.2011, 01:31:35 »
Hyvässä kunnossa näyttäis olevan ikäisekseen ;)

Mielenkiintoista, että nuo sisustan nappuloiden värivalinnat ovat joskus olleet ehkä jonkun mielestä jopa onnistuneita :D
Exät: Opel Astra 1.8 -92, Volvo S40 1.8 -97, BMW 325i -91, Saab 9-3 2.0t -01, Volvo S40 1.6d -08

Nyt: Volvo V50 2.0d -08

 

Proturbo  Autodiagnoosi