Carcom Oy  Elekma

XC60 haussa

  • 6 Vastauksia
  • 495 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla Pulmu57

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
XC60 haussa
« : 10.05.2024, 12:28:22 »
Tervehdys uudelta foorumilaiselta!

Siirtyminen Volvo-leiriin harkinnassa :) Volvoista kokemusta ei juurikaan ole, kävin eilen koeajolla vm.2010 D3 nelivedolla, tykkäsin kyydistä mutta ko. yksilö oli jo parhaat päivänsä nähnyt, tuulilasi halki, pientä ruostetta ja ohjauskin puolsi eli hieman uudempaa/vähemmän ajettua/ehjempää ehkä..

Myynti-ilmoja kun katselee niin näyttäis että nuo Facelift-mallit, vm. 2014 eteenpäin on hieman taloudellisempia kuin vanhemmat, lieko todellista. Peräkärryä harvakseltaan tulee vedettyä niin etuvetokin varmaan riittäisi. Ja hakusessa siis nimenomaan diesel, näissä ennen 2017 käyttöön otetuissa ei liene vielä adblue ole käytössä?

Oisko noissa vuoden 2014-2017 D4 etuvedoissa jotain mihin pitäisi ostaessa pitäisi kiinnittää huomiota? D4 erityisesti automaattina kiinnostaa, alle 200t ajettuna. Kaikki kommentit otetaan mielellään vastaan :)






« Viimeksi muokattu: 10.05.2024, 13:16:02 kirjoittanut Pulmu57 »

Poissa miul

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 haussa
« Vastaus #1 : 17.05.2024, 11:52:23 »
Tätä foorumia kun vähän jaksaa selailla niin aika kattavasti saa kuvan eri mallien mahdollisista riskitekijöistä. Itsellä nimittäin sama salapoliisityö meneillään mutta haussa XC70.

Tyypillisin asia josta varmaankin noiden etuvetoisten 2.0l dieselkoneiden kohdalla varoitetaan on itse VEA-rakenne. Rupeaa joissakin yksilöissä syömään öljyä reippaanlaisesti ja Volvo on itse todennut että jopa 1L/1000km on vielä siedettävän rajoissa. Tästä syystä itse etsin yksilöä joka olisi 2.4l koneella. Hyvä huoltohistoria tietysti pienentää riskejä, fakta kuitenkin on että tuo huolto-ohjelman mukainen 30000km öljynvaihtoväli on liian pitkä, ja sitä on valitettavan moni noudattanut.

Laatikkoöljyt tulisi myös vaihdattaa ja jos neliveto niin haldexin öljyt.

Paikalla Pulmu57

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 haussa
« Vastaus #2 : 17.05.2024, 20:37:41 »
Tästä syystä itse etsin yksilöä joka olisi 2.4l koneella. Hyvä huoltohistoria tietysti pienentää riskejä, fakta kuitenkin on että tuo huolto-ohjelman mukainen 30000km öljynvaihtoväli on liian pitkä, ja sitä on valitettavan moni noudattanut.

Laatikkoöljyt tulisi myös vaihdattaa ja jos neliveto niin haldexin öljyt.

Siis onko noita vm. 2014-> etuvetoja tehty 2.4 koneella, en ainakaan yhtään nettiautosta ole bongannut. Muuten voisi ollakin vanhempaa vuosikertaa mutta tuo uudemman ilmoitettu pienempi kulutus kiinnostaa. Ja tuo 30tkm öljynvaihtoväli on minustakin aivan liian pitkä, nykyiseen kulkineeseenkin vaihdan öljyt 15t välein.
Kovin vähän näitä XC60 etuvetoja mun alle 20t euron hintatoiveessa on myynnissä kyllä ::)

Poissa Mepi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 716
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 haussa
« Vastaus #3 : 18.05.2024, 08:03:38 »
Minä tein samaa etsintää kolmisen vuotta sitten. Ja itselle se oikea oli yli 2014 facelift etuveto. Sillä halusin VEA 2.0 koneen koska siinä on myös uudempi 8-vaihteinen automaatti. Ostaessa oli 60tkm ja nyt on 105tkm eikä öljyä kulu. Tosin autoon on koko eliniän vaihdettu öljyt 10tkm välein ja EGR ollut tosta 60tkm saakka poissa käytöstä
Volvo XC60 2016 D3 - (150hp 350Nm) 230hp 500Nm
Ex. Volvo V70 2013 Summum D5 AWD Rica 275hp
Ex. Volvo V70 2007 Classic 2.5T AWD Rica +180kW # Ex. S40 T4

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2288
Vs: XC60 haussa
« Vastaus #4 : 18.05.2024, 14:50:09 »
Etuvedoissa vaihtui aiemmin tuo vitoskone pois VEA-moottorin tieltä ja siitä johtuu ilmoitettu pienempi kulutus. Nelivedothan on sitten korimallin loppuun asti vitoskoneella. Tuo 8-vaihteinen laatikko mikä uudemman koneen perässä on, on kyllä paljon fiksumpi käytökseltään, mutta pitäisi löytyä erittäin hyvällä huoltohistorialla oleva yksilö että uskaltaisin tuollaisen alkupään VEA-koneisen ostaa.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Paikalla Pulmu57

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 haussa
« Vastaus #5 : 18.05.2024, 20:12:51 »
Etuvedoissa vaihtui aiemmin tuo vitoskone pois VEA-moottorin tieltä ja siitä johtuu ilmoitettu pienempi kulutus. Nelivedothan on sitten korimallin loppuun asti vitoskoneella. Tuo 8-vaihteinen laatikko mikä uudemman koneen perässä on, on kyllä paljon fiksumpi käytökseltään, mutta pitäisi löytyä erittäin hyvällä huoltohistorialla oleva yksilö että uskaltaisin tuollaisen alkupään VEA-koneisen ostaa.
Hmm..luotettavuus edellä ois tarkoitus kuitenkin edetä eli tuo neliveto D4 saattais sittenkin olla viisaampi vaihtoehto ::)

Poissa Beagle

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 750
  • XC70 D4 2014, S60 D5 -09, Polar 730BK matk.vaunu
Vs: XC60 haussa
« Vastaus #6 : 19.05.2024, 17:08:36 »
Hmm..luotettavuus edellä ois tarkoitus kuitenkin edetä eli tuo neliveto D4 saattais sittenkin olla viisaampi vaihtoehto ::)

Todellakin se on viisaampi vaihtoehto.  :)
Itse olen ollut erittäin tyytyväinen tuohon181hp D4 awd xc70:aan. Menee kohtuu kulutuksella, riittää vetokykyä, tilava sisältä ja tyylikkään näköinen.

Paljon vähemmillä murheilla pääsee moottorin suhteen, kun valitsee sen 2.4l moottorilla olevan nelikon.

Varsinkin talvella se awd on vaan poikaa!

"Eihän tässä hommassa mene kuin viis minuuttia..."

 

Kulkukoira  Proturbo