Proturbo  Autodiagnoosi

Äänestys

Mikä vanneratkaisu?

17" jotka autossa on olleet
18" maalattuna hopeaksi
18" maalattuna kullan / pronssin sävyyn

940 GLT-4

  • 198 Vastauksia
  • 70967 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8862
  • Teiden tukko
Vs: 940 GLT *vanne/alustasuunnitteluja*
« Vastaus #30 : 04.05.2012, 17:57:19 »
Jotkut tykkää lesjön etujousista, takajousethan on täysin kelvottomat kun ei kuormankantavuus riitä edes sedaniin jos on varaa ottaa tankki täyteen...

Mulla on laikatut lesjöt edessä Koni Sport-iskareiden kanssa. Hyvä ja jämäkkä setti. Takaa lesjöt lensi romukoppaan ja tilalle tuli kuormajouset enkä ole hetkeäkään katunut.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Paikalla Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8862
  • Teiden tukko
Vs: 940 GLT *vanne/alustasuunnitteluja*
« Vastaus #31 : 04.05.2012, 17:59:00 »
Vakionopeuden säätimen vaijeri tulee kaasuvaijerin rinnalle kääntämään sitä kiekkoa. Kello toimii alipaineella.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 940 GLT *vanne/alustasuunnitteluja*
« Vastaus #32 : 04.05.2012, 18:13:44 »
Vakionopeuden säätimen vaijeri tulee kaasuvaijerin rinnalle kääntämään sitä kiekkoa. Kello toimii alipaineella.
Tätä mä tarkotin. On vaan jo niin kauan kun on tollasten museovehkeitten kans pelannu.   ::)

Paikalla Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8862
  • Teiden tukko
Vs: 940 GLT *vanne/alustasuunnitteluja*
« Vastaus #33 : 04.05.2012, 19:41:27 »
Tätä mä tarkotin. On vaan jo niin kauan kun on tollasten museovehkeitten kans pelannu.   ::)

Vai että museovehkeitten... :knuppel2:
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 GLT *vanne/alustasuunnitteluja*
« Vastaus #34 : 04.05.2012, 22:51:23 »
Nopeasti vilkaisin tuota "raatoa", jossa tuo vakkari on. Vakkariviiksi on paikallaan, mutta kaasupolkimen yhteydessä ei kyllä ole mitään. Eikä konehuoneestakaan mitään vakkariin liittyvää löytynyt. Tosin ei siellä konettakaan ollut, että ehkä se on osittain riisuttu sitten jo  ???

Löysin mä farkun takajouset + kirkkaat sivuvilkut ja sähkösestä kattoluukun moottorista hierottiin kauppaa. Kovasti olis kaikki ollu kaupan  :pomo:

Onkos kukaan kokeillu 700/900:een 200-sarjalaisen takaiskareita? Oon kyl lukenu tuon topicin läpi, mutten muista oliko siellä mainintaa. Monroen kataloogin mukaan ne olis n. 30mm lyhyemmät kun 900:n omat.
Chrysler Voyagerissa taasen kataloogin mukaan olisi 23mm lyhemmät....Voyagerin vois luulla olevan aikas jämäkät  ???
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: 940 GLT *vanne/alustasuunnitteluja*
« Vastaus #35 : 05.05.2012, 02:40:23 »
Minkä vuos mallin vojaagerin ? Onkos näissä samanlaisilla kiinnityksillä takaiskarit ylä ja alapäästä ku jäykkä peräsissä ? Vai olikos tää jäykkä peränen ?  ???

Editt: Olihan noissa ainaki alkupään vojaakereissa lenkit ylä ja alapäissä..
« Viimeksi muokattu: 05.05.2012, 02:45:46 kirjoittanut räkänokka »
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 GLT *vanne/alustasuunnitteluja*
« Vastaus #36 : 05.05.2012, 07:56:08 »
Minkä vuos mallin vojaagerin ? Onkos näissä samanlaisilla kiinnityksillä takaiskarit ylä ja alapäästä ku jäykkä peräsissä ? Vai olikos tää jäykkä peränen ?  ???

Editt: Olihan noissa ainaki alkupään vojaakereissa lenkit ylä ja alapäissä..

Ei tuo kuvasto anna muuta kun mitat, ja kiinnitys on silmukka / silmukka. Olisko vuosimallit ollu -01 asti.

Niin, ja jäykkäperäinen on.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: 940 GLT *vanne/alustasuunnitteluja*
« Vastaus #37 : 05.05.2012, 16:11:48 »
Chrysler Voyagerissa taasen kataloogin mukaan olisi 23mm lyhemmät....Voyagerin vois luulla olevan aikas jämäkät  ???

Älä vaan laita mitään korean ryslerin osia sinne, niissä ei toimi mikään. Sen huomaa tosta äiteen neonista  ;D
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: 940 GLT *vanne/alustasuunnitteluja*
« Vastaus #38 : 05.05.2012, 16:20:41 »
Nopeasti vilkaisin tuota "raatoa", jossa tuo vakkari on. Vakkariviiksi on paikallaan, mutta kaasupolkimen yhteydessä ei kyllä ole mitään. Eikä konehuoneestakaan mitään vakkariin liittyvää löytynyt. Tosin ei siellä konettakaan ollut, että ehkä se on osittain riisuttu sitten jo  ???

Löysin mä farkun takajouset + kirkkaat sivuvilkut ja sähkösestä kattoluukun moottorista hierottiin kauppaa. Kovasti olis kaikki ollu kaupan  :pomo:


Ite kävin samassa "varaosaputiikissa" eilen kans, kovasti oli pirteempää tekniikkaa ym. kaupan meikäläiselle kans  :2funny:
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 GLT *vanne/alustasuunnitteluja*
« Vastaus #39 : 05.05.2012, 19:25:31 »
Ite kävin samassa "varaosaputiikissa" eilen kans, kovasti oli pirteempää tekniikkaa ym. kaupan meikäläiselle kans  :2funny:

Melkoista kaupankäyntiä...se uus emäntä tais olla ainoa mikä ei ollut kaupan :D
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 GLT *vanne/alustasuunnitteluja*
« Vastaus #40 : 18.05.2012, 14:52:14 »
Ei tääkään paljon edenny oo. Renkaat on valmiina vanteilla ja odottaa spacerien saapumista.
Hiljalleen vaihdellu kohta kaikki suodattimet + tulpanjohdot + tulpat, jakajan kannen ja pyörijän. Etuvilkut vaihdoin kirkkaisiin + hantinpuolelle uuden umpion lasin. Täytyy vielä ostaa kuskinpuolellekin uusi, kun näyttää uuteen verrattuna niin harmaalta.

Mittaristo oli auki, ja laitoin sinne "tuninki"rinkulat:


Samalla sulatin kaikki juotokset uudelleen, ja sain mittariston merkkivalojen vaivat poistumaan.

« Viimeksi muokattu: 17.08.2012, 23:08:52 kirjoittanut Timo_R »
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 940 GLT *vanne/alustasuunnitteluja*
« Vastaus #41 : 18.05.2012, 14:54:05 »
Samalla sulatin kaikki juotokset uudelleen, ja sain mittariston merkkivalojen vaivat poistumaan.
Rikkihän ne valot on nyt.   ???  Ei pala mikään.   :D

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 GLT *vanne/alustasuunnitteluja*
« Vastaus #42 : 18.05.2012, 15:12:44 »
Rikkihän ne valot on nyt.   ???  Ei pala mikään.   :D

Ja lämpömittarikin näyttää 8 astetta pakkasta, vaikka on kesä  :facepalm:


Jonkunsorttiset hifilaitteet tähän tarvis rakennella kans. Pitkään aikaan ollu ees kunnollista soitinta autossa.
Jemmassa on onneks jotai vehkeitä vielä :
- Blaukkarin parivuotta vanha USB-paikallinen 4xrca:lla oleva soitin.
- Blaukkarin 4x50w vahvistin
- Autostudion ijankaikkisen vanha B1002 :D
- DLS:n 8" 2-tie erillissatsi.
- faradin konkka
+ sarja erilaisia koaksiaaleja.

Eteen taidan sijoittaa 5,25" erillissarjaan....toisaalta takaovissakin olis paikat 5,25:ille  ::) Noi kasituumaset varmaan saa meneen hattuhyllyyn. Pitäsköhän sitä oikein jonkunlainen bassokaiutinkin laittaa  ::)
« Viimeksi muokattu: 18.05.2012, 15:16:34 kirjoittanut Timo_R »
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 940 GLT *vanne/alustasuunnitteluja*
« Vastaus #43 : 18.05.2012, 15:16:24 »
Ja lämpömittarikin näyttää 8 astetta pakkasta, vaikka on kesä  :facepalm:
Jäätävä fiilis.   ;)
Tarkistas anturin johdot ja liitin.

Poissa Tuomas-89

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Miekka Kirves Hakku Lapio
    • V70 D5 -04
Vs: 940 GLT *vanne/alustasuunnitteluja*
« Vastaus #44 : 18.05.2012, 15:24:12 »
Lainaus
Ja lämpömittarikin näyttää 8 astetta pakkasta, vaikka on kesä  :facepalm:

 :2funny:

Volvo Pro & iCarsoft i906 Volvo vikakoodinlukua Ylöjärvi-Tre sarankulman alueella

 

Carcom Oy  Ateho