Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Projektipäiväkirjat => Aiheen aloitti: InlineFour - 25.12.2010, 20:14:45

Otsikko: 744 "Raate"
Kirjoitti: InlineFour - 25.12.2010, 20:14:45
-
Otsikko: Vs: 744 b230f+m47 -90 "xxxxxxx"
Kirjoitti: InlineFour - 14.01.2011, 20:57:25
-
Otsikko: Vs: 744 b230f+m47 -90 "xxxxxxx"
Kirjoitti: InlineFour - 15.01.2011, 10:28:01
-
Otsikko: Vs: 744 b230f+m47 -90 "xxxxxxx"
Kirjoitti: InlineFour - 15.01.2011, 17:33:30
-
Otsikko: Vs: 744 b230f+m47 -90 "xxxxxxx"
Kirjoitti: InlineFour - 16.01.2011, 15:07:47
-
Otsikko: Vs: 744 b230f+m47 -90 "xxxxxxx"
Kirjoitti: HembalanD - 16.01.2011, 15:09:19
Uusi pönttö tai rautalevy tiivarin kanssa tilalle ja korkista huohotus  ;)
Otsikko: Vs: 744 b230f+m47 -90 "xxxxxxx"
Kirjoitti: InlineFour - 21.01.2011, 23:29:15
-
Otsikko: Vs: 744 b230f+m47 -90 "xxxxxxx"
Kirjoitti: Fileman - 21.01.2011, 23:46:14

...Ostettu D-nokka. 40-50€ r-koneistuksella hintaa jakajan uralle+reiälle, tai sitten vaihtaa lohkojakajan, vähän auki vielä.


lohkojakaja vaan.. itsekki vaihdoin kun tulee kone 242:seen. samalla vaihtuu uusia tiivisteitä ja helepompi vaihdella nokkaa kun ei tarvitset olla jakajan uraa
Otsikko: Vs: 744 b230f+m47 -90 "xxxxxxx"
Kirjoitti: InlineFour - 22.01.2011, 16:45:08
-
Otsikko: Vs: 744 b230f+m47 -90 "xxxxxxx"
Kirjoitti: InlineFour - 23.01.2011, 02:22:04
-
Otsikko: Vs: 744 b230f+m47 -90 "xxxxxxx"
Kirjoitti: InlineFour - 23.01.2011, 12:02:14
-
Otsikko: Vs: 744 b230f+m47 -90 "xxxxxxx"
Kirjoitti: HembalanD - 23.01.2011, 12:07:31
kun oli työkalu tarkoitettu
saabin kannesta venttiilien ottamiseen. En osaa selittää miten tuo on erilainen.
Ei kai tuo mikään oikea venttiilityökalu ole? Lambdahylsy ja ruuvipuristin?  ;D
Otsikko: Vs: 744 b230f+m47 -90 "xxxxxxx"
Kirjoitti: InlineFour - 23.01.2011, 12:15:22
-
Otsikko: Vs: 744 b230f+m47 -90 "xxxxxxx"
Kirjoitti: HembalanD - 23.01.2011, 12:20:56
Ei tuo ole, tuo on oma patentti,
se saabin työkalu heivattiin ajat sitten pakin pohjalle.
Aa, hätä keinot keksii  ;)
Otsikko: Vs: 744 b230f+m47 -90 "xxxxxxx"
Kirjoitti: TVS - 23.01.2011, 16:36:32
Halkastu vesijohtoputki ja pylväsporakone on todettu tuossa hommassa toimivaksi ::)
Otsikko: Vs: 744 b230f+m47 -90 "xxxxxxx"
Kirjoitti: InlineFour - 23.01.2011, 17:24:10
-
Otsikko: Vs: 744 b230f+m47 -90 "xxxxxxx"
Kirjoitti: InlineFour - 18.02.2011, 19:28:07
-
Otsikko: Vs: 744 b230f+m47 -90 "xxxxxxx"
Kirjoitti: janne81 - 18.02.2011, 19:50:25
(http://www.ipdusa.com/uploads/images_skus/1390.jpg)
Otsikko: Vs: 744 b230f+m47 -90 "xxxxxxx"
Kirjoitti: InlineFour - 18.02.2011, 19:59:44
-
Otsikko: Vs: 744 b230f+m47 -90 "xxxxxxx"
Kirjoitti: janne81 - 18.02.2011, 20:19:46
Juurikin samanlainen. Ei vaan natsaa kannen vesikanaviin tuo niinkuin näette. Kiinni vai ei?
Ja kiitos janne81:lle havainnollistamisesta.
Kiinni, tuommosia ne o.
Otsikko: Vs: 744 b230f+m47 -90 "xxxxxxx"
Kirjoitti: sitkuura - 18.02.2011, 21:35:47
Ne pikkureiät on ilmautumista varten, muuten niitä ei tartteis ollenkaan... kanavien kokoset ja muotoset tulee eripäähän vesipumppua->saa veden kiertämään koko moottorissa. Jos kaikki reiät olis kanavien kokoset kävis tässä tapauksessa 1 kylmänä ja 4 keittäs paikallisesti... :o
Otsikko: Vs: 744 b230f+m47 -90 "xxxxxxx"
Kirjoitti: TOK - 18.02.2011, 23:06:56
Venttiilikopan tiiviste oikealla osanumerolla on niin iso että siitä mahtuu pujottamaan koko kannen lävitse..

Se kummasti kapenee kun sen taittelee paikalleen.
Otsikko: Vs: 744 b230f+m47 -90 "xxxxxxx"
Kirjoitti: InlineFour - 18.02.2011, 23:30:21
-
Otsikko: Vs: 744 b230f+m47 -90 "xxxxxxx"
Kirjoitti: HembalanD - 18.02.2011, 23:33:57
AHA enpä ikinä o tavannu ennen tiivistettä mikä pitää taivuttaa muotoonsa,
vaikka on niitä muutamaan eri merkkiin tullut laiteltua.
Kerta se on ekaki.
Kokeilepas kun taivutat sen niiden "puolikuiden" yli niin se kapenee puolella  ;)
Otsikko: Vs: 744 b230f+m47 -90 "xxxxxxx"
Kirjoitti: InlineFour - 19.02.2011, 17:40:59
-
Otsikko: Vs: 744 b230f+m47 -90 "xxxxxxx"
Kirjoitti: InlineFour - 20.02.2011, 18:41:30
-
Otsikko: V*TUSTI RISUJA R-KONEISTUS
Kirjoitti: InlineFour - 01.03.2011, 10:34:29
-
Otsikko: Vs: 744 b230f+m47 -90 "xxxxxxx"
Kirjoitti: InlineFour - 01.03.2011, 11:05:52
-
Otsikko: Vs: 744 b230f+m47 -90 "xxxxxxx"
Kirjoitti: HembalanD - 01.03.2011, 11:32:46
Rahaa se vain on ja kohta hyrrää  :hello:

Tietääpähän ettei vie romujaan tuonne koneistukseen..
Otsikko: Vs: 744 b230f+m47 -90 "xxxxxxx"
Kirjoitti: InlineFour - 04.03.2011, 19:39:37
-
Otsikko: Vs: 744 b230f+m47 -90 "xxxxxxx"
Kirjoitti: InlineFour - 05.03.2011, 16:38:44
-
Otsikko: Vs: 744 "Raate"
Kirjoitti: InlineFour - 06.03.2011, 11:47:58
-
Otsikko: Vs: 744 "Raate"
Kirjoitti: InlineFour - 12.03.2011, 15:23:27
-
Otsikko: Vs: 744 b230f+m47 -90 "xxxxxxx"
Kirjoitti: Spoileri - 12.03.2011, 21:16:25
Varsinainen aamumallin tiiviste..

Sorry vakava OT, mutta ihan pakko. Siis tämä "aamumalli" oli vaikutti liian isolta. En millään käsitä. Minun näkökulmastani aamumallin pitäisi olla erittäin pieni, suorastaan miinuksella... :2funny: O0
No offence... Terv. 1/10 RakEsk/MaaSk BC+PASI Sot.kulj.
Otsikko: Vs: 744 "Raate"
Kirjoitti: InlineFour - 13.03.2011, 17:27:57
-
Otsikko: Vs: 744 "Raate"
Kirjoitti: Spoileri - 13.03.2011, 19:39:00
Mutta JK:ssa homma sujuu kuitenkin aina "sujuvasti niin niin"... sillon siellä vastaa paskaa olikin, kun oli Marjo-Peksi vääpelinä. Siis kapteeni Marjomaa, jos olet saanut kunnian henkilöön tutustua. Ja kyllä se kosla siitä herää. Muuta kun HAKKAA PÄÄLLE!!, kuten meilläpäin on tapana todeta.
Otsikko: Vs: 744 "Raate" DONE
Kirjoitti: InlineFour - 19.03.2011, 14:12:42
-
Otsikko: Vs: 744 "Raate"
Kirjoitti: InlineFour - 19.03.2011, 17:03:13
-
Otsikko: Vs: 744 "Raate"
Kirjoitti: HembalanD - 19.03.2011, 17:13:15
Mikäs tuo purkki puolan vieressä on?
Otsikko: Vs: 744 "Raate"
Kirjoitti: InlineFour - 19.03.2011, 17:17:13
-
Otsikko: Vs: 744 "Raate"
Kirjoitti: InlineFour - 19.03.2011, 20:18:23
-
Otsikko: Vs: 744 "Raate" Käyttökokemusta ja muuta
Kirjoitti: InlineFour - 20.03.2011, 18:13:08
-
Otsikko: Vs: 744 "Raate"
Kirjoitti: InlineFour - 25.03.2011, 23:26:39
-
Otsikko: Vs: 744 "Raate"
Kirjoitti: InlineFour - 27.03.2011, 12:23:04
-
Otsikko: Vs: 744 "Raate" Elektroninen exodus
Kirjoitti: InlineFour - 01.04.2011, 20:52:27
-
Otsikko: Vs: 744 "Raate"
Kirjoitti: Spoileri - 01.04.2011, 21:03:25
Tarkoitat varmaan "exitus" ;)
Otsikko: Vs: 744 "Raate"
Kirjoitti: InlineFour - 01.04.2011, 21:07:42
-
Otsikko: Vs: 744 "Raate" Elektroninen exodus
Kirjoitti: TOK - 01.04.2011, 21:13:29
Jumanlavit, toi auto koki viikon armeijan pihalla seisomisen aikana
exoduksen. Tekee ihan samaa kun hetken aikaa ollut 940 aikoinaan..
Käy ihan miten sattuu, pätkii, räkii, sammuu, ei mitään tehoja jne jne..

Eihän oo vettä tankissa -- oliko kuinka tyhjä tankki?
Otsikko: Vs: 744 "Raate"
Kirjoitti: InlineFour - 01.04.2011, 21:23:35
-
Otsikko: Vs: 744 "Raate"
Kirjoitti: Jani O. - 01.04.2011, 21:24:10
Ei kannata polttaa hermoja, tossa tilanteessa antaa sen olla tai sit ottaa viikon remppaloman.
Otsikko: Vs: 744 "Raate"
Kirjoitti: janne81 - 01.04.2011, 22:02:48
Suutinreleen vialliisuuden voit kokeilla korvaamalla sen hyppyjohdolla.
Otsikko: Vs: 744 "Raate"
Kirjoitti: Huikkoster - 01.04.2011, 22:53:46
Minun piti nostaa kierrokset 3000 yli ja luistatella liikkeelle kun IMM levisi ja otin sen johdon irti. IMM kiinni ei pystyny antaa yhtään kaasua
Otsikko: Vs: 744 "Raate" Elektroninen exodus
Kirjoitti: järviin - 02.04.2011, 10:10:36
Kyllä palaa hermot kun lomille mennessä auto ei toimi ja bensaa palaa enemmän kun
ehdit 5e seteleitä repiä palasiksi :peetu:
Omasta pervosta kun hajosi IMM, vei noin 30 litraa sadalla.
Otsikko: Vs: 744 "Raate"
Kirjoitti: InlineFour - 02.04.2011, 10:16:24
-
Otsikko: Vs: 744 "Raate"
Kirjoitti: Huikkoster - 02.04.2011, 10:17:08
Joo, minullakin oli järkyttävä pakokaasu pilvi perässä silloin :D
Otsikko: Vs: 744 "Raate"
Kirjoitti: tomimikael - 02.04.2011, 10:40:58
Mulla oli tota nykimistä myös. Kaadas masinolia tankkiin näin alkajaisiksi.

Ethän ole tota E10 tankkaillut??? Kun luin että jos tankissa om jo alkajaisiksi vettä, erottuu E10etanolista sinne sitä lisää...

Ja mulla on vinokoneen elvytys paketti mitä voin lainata: 100% toimivat ykk-anturi, suutinrele ja bensapumpunrele.
Otsikko: Vs: 744 "Raate"
Kirjoitti: InlineFour - 02.04.2011, 11:13:18
-
Otsikko: Vs: 744 "Raate"
Kirjoitti: InlineFour - 02.04.2011, 11:27:00
Joo. Ei ollu suutinrele. Kele.

Eli sitten jäljellä YKK-anturi/ polttoainerele ja IMM testattavana.
Otsikko: Vs: 744 "Raate"
Kirjoitti: Huikkoster - 02.04.2011, 12:03:55
Ota imm johto irti. Muuttuuko mikään?
Otsikko: Vs: 744 "Raate"
Kirjoitti: InlineFour - 02.04.2011, 12:04:35
-
Otsikko: Vs: 744 "Raate"
Kirjoitti: Huikkoster - 02.04.2011, 12:18:12
No joo, sitten on vikaa jossain muualla. Sen pitäis käydä ihan hyvin ilman sitä
Otsikko: Vs: 744 "Raate" Vika tais löytyä.
Kirjoitti: InlineFour - 02.04.2011, 17:58:37
-
Otsikko: Vs: 744 "Raate"
Kirjoitti: InlineFour - 03.04.2011, 11:46:22
-
Otsikko: Vs: 744 "Raate"
Kirjoitti: InlineFour - 03.04.2011, 17:44:17
-
Otsikko: Vs: 744 "Raate"
Kirjoitti: TOK - 03.04.2011, 17:58:27
No jos kipinä tulee (joka pyttyyn?) niin bensahan se sillon on joka sieltä puuttuu. Releet voi olla kunnossa mutta pumppu ei vaan pyöri? Suodatin ei ollut tukossa?

Ja ilmanputsariin ei ole jäätynyt oravaa tms...
Otsikko: Vs: 744 "Raate"
Kirjoitti: InlineFour - 03.04.2011, 18:01:08
-
Otsikko: Vs: 744 "Raate"
Kirjoitti: HembalanD - 03.04.2011, 18:16:22
No ainakaan releet ja ykk anturi ei mene hukkaan vaikka sitä omaa ohjausta suunnittelisi  ;)
Otsikko: Vs: 744 "Raate"
Kirjoitti: janne81 - 03.04.2011, 19:04:23
No tekeekö se pumppu painetta ? Liitosta auki ja startaten.
Jos ei tee, voi pumppua yrittää elvyttää "hammer modilla".
Otsikko: Vs: 744 "Raate"
Kirjoitti: TVS - 03.04.2011, 20:26:14
Kuulemma bensaakin tulee, joten veikataan legendaarista puolaa, itse justiin kiroilin yhden tasan samanlaisen 740 kanssa(tosin vakiolla 230f), ja vaihdoin immua ja releitä ja bensaboksia ja bensanpaineensäädintä ja sytkäpiuhoja, kunnes tulin testanneeksi puolaa toisesta autosta. Sillon lähestulkoon harmitti...
Otsikko: Vs: 744 "Raate"
Kirjoitti: InlineFour - 03.04.2011, 20:51:34
-
Otsikko: Vs: 744 "Raate"
Kirjoitti: InlineFour - 03.04.2011, 22:58:56
-
Otsikko: Vs: 744 "Raate"
Kirjoitti: TVS - 03.04.2011, 23:04:48
Yleensä se ei esipyöritä pumppuja jos virrat on hiljan käytetty päällä. Oletetaan, että bensanpaineensäädin on ehjä; ota paluuletku irti ja johonkin pulloon, ja kokeilet startata(tai käännät virrat päälle ja pari kertaa otat ykkössulaketta irti ja takasin että pumput pyörähtää), jos tulee soppaa pulloon on bensaa tukissa asti ja oikealla paineellakin.
Otsikko: Vs: 744 "Raate"
Kirjoitti: InlineFour - 04.04.2011, 12:26:58
-
Otsikko: Vs: 744 "Raate"
Kirjoitti: JuHaU - 04.04.2011, 12:33:49
Lähtee käyntiin ainakin jos imm johto on irti. Ecun hajoaminen on myös mahdollista.
Otsikko: Vs: 744 "Raate"
Kirjoitti: googe 2.0 - 04.04.2011, 14:39:02
E2: Mistäköhän saisi suuttimen tiivisteitä..? Jos löytäisi jostain, ottaisin tuon
polttoainekiskon irti ja katsoo ampuuko se ilmaan ollenkaan. Jos ei ammu olisi aika helppo
arvata missä vika on.

Volvolta sai ainakin viime vuonna vain koko sarjaa, jossa on kaikenlaista kuppia ja muovirinkulaa ja sikamainen hintakin tietysti. Skandix.de:llä noita nyt ainakin on, mutta postikulut on n. 26e :).
http://www.skandix.de/en/spare-parts/engine/fuel-mixture-formation/injection-system/injectors/seal-ring-injector/1000202/

Eikö nuo suuttimet voi myös mitata yleismittarilla tai sitten yrittää kuunnella isolla ruuvarilla (tai tuolla minun uudella lempityökalulla - stetoskoopilla) naksuuko kun käynnistää?
Otsikko: Vs: 744 "Raate"
Kirjoitti: janne81 - 04.04.2011, 15:51:16
5w lasikantapolttimosta taivutat piikit auki ja laitat sen suuttimen pistokkeeseen. Sitten vaan startaten ja kyttäät että välkkyykö.
Otsikko: Vs: 744 "Raate"
Kirjoitti: InlineFour - 04.04.2011, 15:53:57
-
Otsikko: Vs: 744 "Raate"
Kirjoitti: HembalanD - 04.04.2011, 15:55:32
Johto siihen suutintukin väliin näkyville, polttimo siihen kiinni se pysyy siinä ihan itestään ja konttoriin starttailemaan, näkee konepellin alta raosta. Tai jos käsi ylttää ratin yli virtalukolle niin voi kurkkia sivultakin  ;D Jos ei vieläkään onnistu niin hyppylangalla virtaa starttiin  ;)
Otsikko: Vs: 744 "Raate"
Kirjoitti: InlineFour - 04.04.2011, 17:42:10
-
Otsikko: Vs: 744 "Raate"
Kirjoitti: HembalanD - 04.04.2011, 17:50:41
Kokeilitko lediä molemmin päin suutinliittimessä?
Otsikko: Vs: 744 "Raate"
Kirjoitti: InlineFour - 04.04.2011, 18:04:41
-
Otsikko: Vs: 744 "Raate"
Kirjoitti: janne81 - 04.04.2011, 20:44:58
Onhan imusarjaan tulevat maajohdot kunnossa/paikoillaan remontin jäljiltä ?
Otsikko: Vs: 744 "Raate"
Kirjoitti: järviin - 04.04.2011, 22:06:16

E2: Mistäköhän saisi suuttimen tiivisteitä..? Jos löytäisi jostain, ottaisin tuon
polttoainekiskon irti ja katsoo ampuuko se ilmaan ollenkaan. Jos ei ammu olisi aika helppo
arvata missä vika on.
Itse olen irroitellut monestakin LH:sta suuttimia, eikä ne O-renkaat ole siitä kärsineet(mahdollista toki).
Takaisin laittaessa laita vaseliinia tms O-renkaaseen sekä vastinpintaan.
Otsikko: Vs: 744 "Raate"
Kirjoitti: Huikkoster - 05.04.2011, 16:39:51
Ja ne suuttimen tiivisteet on ihan perus o-renkaat joita saa hyvinkin monesta eri liikkeestä :)
Otsikko: Vs: 744 "Raate"
Kirjoitti: HembalanD - 05.04.2011, 16:46:47
Ja ne suuttimen tiivisteet on ihan perus o-renkaat joita saa hyvinkin monesta eri liikkeestä :)
Mätänetistä ainakin, tosin en tiedä montako päivää kestävät.. Mulla vois ainaki yhdet olla jos tarviat.
Otsikko: Vs: 744 "Raate"
Kirjoitti: InlineFour - 09.04.2011, 12:55:37
-
Otsikko: Vs: 744 "Raate"
Kirjoitti: InlineFour - 09.04.2011, 14:05:16
-
Otsikko: Vs: 744 "Raate"
Kirjoitti: tomimikael - 09.04.2011, 15:46:47
Jee, nyt on Gatesin hihnasarja ostettu. Ruokaa tekemään, sitten asentamaan,
sitten katotaan josko sit lähtis ;D

 :'(


Eikö pelaa???    ???
Otsikko: Vs: 744 "Raate"
Kirjoitti: InlineFour - 09.04.2011, 16:50:50
-
Otsikko: Vs: 744 "Raate"
Kirjoitti: HembalanD - 09.04.2011, 16:57:41
Puristuspainemittaria kehiin  :-\
Otsikko: Vs: 744 "Raate"
Kirjoitti: InlineFour - 09.04.2011, 17:02:17
-
Otsikko: Vs: 744 "Raate"
Kirjoitti: TVS - 09.04.2011, 17:29:45
Ilman puristuspainemittaria selviää kun avaat venakopan ja katot, meneekö venat kaikki kiinni. Itellä meni joskus huonoimmasta vinokoneesta ikinä(b200k) jako sekasin, kaikki pakovenat jäi 5mm auki... Ei tarttenu avata.
Otsikko: Vs: 744 "Raate" SE TOIMII
Kirjoitti: InlineFour - 09.04.2011, 18:21:12
-
Otsikko: Vs: 744 "Raate"
Kirjoitti: InlineFour - 10.04.2011, 11:15:57
-
Otsikko: Vs: 744 "Raate"
Kirjoitti: InlineFour - 10.04.2011, 18:23:00
-
Otsikko: Vs: 744 "Raate"
Kirjoitti: InlineFour - 22.04.2011, 13:54:22
-
Otsikko: Vs: 744 "Raate"
Kirjoitti: puppet - 22.04.2011, 16:02:19
Näytähän puskureille hieman kuumailmapuhallinta  ;) (http://img716.imageshack.us/img716/550/kuva0420.jpg)
Otsikko: Vs: 744 "Raate"
Kirjoitti: InlineFour - 22.04.2011, 18:26:42
-
Otsikko: Vs: 744 "Raate"
Kirjoitti: InlineFour - 23.04.2011, 17:50:43
-
Otsikko: Vs: 744 "Raate"
Kirjoitti: InlineFour - 25.04.2011, 18:13:09
-
Otsikko: Vs: 744 "Raate" Katsastus
Kirjoitti: InlineFour - 05.05.2011, 10:13:48
-
Otsikko: Vs: 744 "Raate" Sytkämodi tehty
Kirjoitti: InlineFour - 05.05.2011, 16:00:53
-
Otsikko: Vs: 744 "Raate"
Kirjoitti: Veksi - 05.05.2011, 16:57:02
Jos haluat tehdä kevyen vauhtipyörän niin hommaa littu pyörä ja LH jet koneellisen vetolevy.
Vetolevystä startin ja anturin kehät littupyörään.Samalla ohentaa littupyörää. Kevyttä mutta kestävää

Mainos: Petäjävedeltä löytyy molempia kampiakselin jatkeita
Otsikko: Vs: 744 "Raate"
Kirjoitti: InlineFour - 05.05.2011, 17:48:19
-
Otsikko: Vs: 744 "Raate"
Kirjoitti: HembalanD - 05.05.2011, 19:14:20
Ahaa hyvä tietää että petäjävedeltä löytyy, pistetääs mieleen.

Vatun kele pa-suodatin halkes toisesta liitoksesta siitä mistä pidetään avaimella vastaan kun kiristetään >:( >:( >:(
Siitä 1/4 kierros takasin päin ni on oikea momentti ;D
Otsikko: Vs: 744 "Raate"
Kirjoitti: Veksi - 05.05.2011, 19:20:16
Lukkopihdit tai ruuvipuristin korjaa vuodon ;)
Otsikko: Vs: 744 "Raate"
Kirjoitti: InlineFour - 05.05.2011, 19:39:58
-
Otsikko: Vs: 744 "Raate"
Kirjoitti: InlineFour - 06.05.2011, 14:04:03
-
Otsikko: Vs: 744 "Raate"
Kirjoitti: Veksi - 06.05.2011, 16:52:16
Pomppasko muka jatkuvasti käyvästä PA pumpusta?
Mun 740 meni läpi vaikka pummu mongertaa kokoajan.
Hyvä ettei katsur lyönyt siihen päätään
Otsikko: Vs: 744 "Raate"
Kirjoitti: HembalanD - 06.05.2011, 18:52:53
Pientä korjailua ei se 5barilla työnnä ellei ole säädettävä bpaineen säädin tai 2bar ahtoa imusarjassa  8)
Otsikko: Vs: 744 "Raate"
Kirjoitti: TOK - 06.05.2011, 18:57:18
Ei sen kuulu vuotaa vaikka kuinka surrais pumppu. Sama painehan siellä on auton käydessäkin.
Otsikko: Vs: 744 "Raate"
Kirjoitti: InlineFour - 06.05.2011, 19:22:39
-
Otsikko: Vs: 744 "Raate"
Kirjoitti: TopiK - 06.05.2011, 19:49:12
Ei kuulukkaan vuotaa, tiedän sen itekki,
mua vaan v*tuttaa se että ei voi sitten huomata sitä sentin päässä surravaa pumppua
vaan on pakko kitistä muutamasta bensatipasta, käydessä kun ei tiputa yhtään >:(
Nyt heräs mieleen, että miksi se pumppu surisee koko ajan? laita se sen puolan kautta, niin ei surise eikä vuoda, kun pumppu ei pyöri turhaan. ;)
lisätään vielä, että ainakin mulla liitoksesta tuli tiivis ihan sen suodattimen mukana tulleiden kupari tiivisteiden kanssa. kun ne pultit kiristi kunnolla. Et kai oo menny kolhimaan/naarmuttamaan sitä panjoliittimen pintaa siinä letkussa?
Otsikko: Vs: 744 "Raate"
Kirjoitti: TOK - 06.05.2011, 19:56:59
mua vaan v*tuttaa se että ei voi sitten huomata sitä sentin päässä surravaa pumppua
vaan on pakko kitistä muutamasta bensatipasta, käydessä kun ei tiputa yhtään >:(

No ei se pumpun surraus liity asiaan. Ei saa vuotaa, oli käynnissä tai parkissa tai virrat päällä.

Vähän ihmettelen miten voi vuotaa seistessä mutta ei käydessä. Sama paine siellä pitäisi olla käy kone taikka ei. Paineensäädin palauttaa paluulinjaan sen mikä suuttimista ei mene läpi. Ei se bensansyöttö suuttimista ole tyhjäkäynnillä kovin kummoinen, melkein kaikki pumpun tuotto menee silloinkin paluulinjaan.

Mistä se muuten nyt tihkuu? Jostain banjoliitoksesta? Eikö niissä ole ihan yksinkertaiset kuparitiivisteet vaan, ei pitäs olla kallista eikä rakettitiedettä pistää uusi sopivankokoinen kuparirinkula väliin ja perustiukalle niin ei tippase. Rakettitieteellä tarkotan siis että kuparirinkulaksi välttää kahden sentin tarvikekin.
Otsikko: Vs: 744 "Raate"
Kirjoitti: InlineFour - 06.05.2011, 22:32:04
-
Otsikko: Vs: 744 "Raate"
Kirjoitti: TOK - 07.05.2011, 00:15:02
Siinä onki kahden sentin tarvikkeet, vanhat..

Paa käyttämättömät niin pitää paremmin, ne kovettuu kun puristellaan kiinni ja uusintakäytössä ei välttämättä enää pidä...

Se työns ihan tipan tai kaks sikälimikäli ku näin pumpun liitoksesta. Huoooh.
Siis ihan kirjaimellisesti tippa tai kaks, se syynäs sitä siinä taskulampun kaa monta minuuttia.

No ei oo sitten paljosta kiinni enää.  Ei hylänny ennenku tipahtaa?  ;)

Betonista taitaa mennä neste läpi, on huokoista. Toki muutaman litran möykky pohjassa tois painopistettä alaspäin ja tässä tapauksessa kuskin alle, Saappihan se takavuosina mainosti että painopiste pitää olla siinä missä kuski on (höpöpuhetta kyllä).
Otsikko: Vs: 744 "Raate"
Kirjoitti: InlineFour - 21.05.2011, 17:21:55
-
Otsikko: Vs: 744 "Raate" Ei vuoda enään
Kirjoitti: InlineFour - 22.05.2011, 17:06:35
-
Otsikko: Vs: 744 "Raate"
Kirjoitti: J0NZA - 23.05.2011, 12:38:25
Tossa tienvarressa seisoo aika kivan näkönen 242 ;)
Otsikko: Vs: 744 "Raate"
Kirjoitti: Veksi - 24.05.2011, 14:23:52
Aika laiskasti kerää nopeutta
Otsikko: Vs: 744 "Raate" Voi sulkea
Kirjoitti: InlineFour - 01.06.2011, 18:20:28
-