Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Takavetoiset => Aiheen aloitti: Denso - 06.06.2014, 16:03:42

Otsikko: B19FT ongelmaa
Kirjoitti: Denso - 06.06.2014, 16:03:42
B19FT sammu kun laittaa ahdoilta kytkimen pohjaan, ja saa kylmänä liikaa bensaa.
-20 pakkasta niin lähtee lämmittämättä kun palmun alta.
Lämpöanturikin jo vaihdettu.
Ei anna vikakoodeja.
Saa sahata käyntii jonkuu tovin.
Otsikko: Vs: B19FT ongelmaa
Kirjoitti: Denso - 28.06.2014, 17:59:20
Eikö oo ideoita?
Otsikko: Vs: B19FT ongelmaa
Kirjoitti: jvVolvo - 30.06.2014, 11:29:51
Onko kylmäkäyntisuutinta, voisiko olla jumissa tmv?
Otsikko: Vs: B19FT ongelmaa
Kirjoitti: Denso - 30.06.2014, 20:50:55
Ei oo käytössä, johto irti.
Eikä ollu vaikutusta vaik oli kiinnikkii.
Otsikko: Vs: B19FT ongelmaa
Kirjoitti: Kökkö - 02.07.2014, 22:43:31
Veikkaisin imuvuotoa
Otsikko: Vs: B19FT ongelmaa
Kirjoitti: Denso - 14.07.2014, 18:22:16
Imuvuotoja ei oo löytyny.
Asensin hukkaportin, nyt ei enää ahdoilta sammu, mut antaa vikakoodin 1-3-3 eli kaasuläpän anturi ja kierrokset jää noin 1300rpm
Tää siis pelkästää ku on käyty ahdoilla.
Asentotunnistin vaihettu jo, ei vaikutusta.
Otsikko: Vs: B19FT ongelmaa
Kirjoitti: Kökkö - 14.07.2014, 19:20:04
Onko sulla bypassi siinä?
Otsikko: Vs: B19FT ongelmaa
Kirjoitti: sekokupu - 14.07.2014, 19:31:13
Hetkinen, B19FT? Sekä vikakoodit? Täytyy olla omavalmistemoottori, joten kerrotko vähän enemmän moottorista sekä moottorinohjauksesta, onko koskaan toiminutkaan?
Otsikko: Vs: B19FT ongelmaa
Kirjoitti: Denso - 14.07.2014, 19:40:44
B19a, 405 kansi vx3 nokka.
lh2.4 940:sta
Garrett t03
Noin 0.7-0.8 bar ahdot

Viat on kerrottu tuos ylempänä.
Otsikko: Vs: B19FT ongelmaa
Kirjoitti: Denso - 14.07.2014, 19:41:34
Alkuperäne bypassi oli, siitä petti kalvo.
Nyt on blow off.
Otsikko: Vs: B19FT ongelmaa
Kirjoitti: sekokupu - 14.07.2014, 20:24:35
Alkuperäne bypassi oli, siitä petti kalvo.
Nyt on blow off.

LH-jet ei tykkää oikein dumbista, joten vetäsee järkyttävän rikkaalle kun aukeaa.
Sekä mistä johtosarja on? 940:stä? Ehkä kävisin läpi kaikki perusjutut että toimii, esimeksiksi että kaasuläppäanturi toimii (mieluiten yleismittarilla mittaamalla). Voi helposti testata myös LH:n asettamalla komponenttien testaustilaan, jolloin kaasuläppäkytkintä kun käyttää, niin vilauttaa merkiksi lediä.
Otsikko: Vs: B19FT ongelmaa
Kirjoitti: Kökkö - 14.07.2014, 22:16:53
Kokeile ottaa se dumppi pois ja tulpata letkut tai laittaa bypässi tilalle, uskon et korjaantuu sillä
Otsikko: Vs: B19FT ongelmaa
Kirjoitti: Denso - 14.07.2014, 22:39:35
Letkut tukkimal se tekee tota ekana mainittuu, eli sammuu ahdoilta kytkin pohjassa.
Lambdan valon sytyttää ku dumppi aukee, eli seokset menee sekasi.
Tosin noita vuotoja on etitty starttipilotilla, ei välttämättä iha idioottivarma.
Bypassin kans teki kans tota sammumista.
Otsikko: Vs: B19FT ongelmaa
Kirjoitti: Kökkö - 14.07.2014, 22:45:45
Rikkinäisellä pässillä? Väitän kyllä edelleen että pässillä korjaantuu
Otsikko: Vs: B19FT ongelmaa
Kirjoitti: Denso - 14.07.2014, 22:49:55
Pitää jostai ettii sellane, jos ei auto mee huomen kaupaks.
Johtosarja muute on 240 vm 89, tarvittavilla muutoksilla.