Race.fi  Puotilan autokorjaamo

200 vs 700

  • 12 Vastauksia
  • 4956 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
200 vs 700
« : 17.02.2012, 06:45:00 »
Muistan nähneeni täällä topicin, missä käsiteltiin 200-, ja 700-sarjan osien sopivuudesta keskenään, mutta kun en löydä vaikka olen koittanut kumpaakin osioo kahlata läpi. Eli mitä niistä sopii toisiinsa? Taisi joku sanoa että jarrut ja siinä se?
No kun halvalla sai.

Poissa TopiK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
Vs: 200 vs 700
« Vastaus #1 : 17.02.2012, 09:18:21 »
Ei taida sopia edes kaikki jarru osat. (vain takajarrupalt + käsijarrukengät on samanlaiset) Koneen osat, jos vinokone sopii melkein kaikki, paitsi koneen korvakkeet, jotka on 700 sarjalaisessa pidemmät.
Jarrutehostin saattaa olla sama, ainakin ulopäin on. Vaihdelaatikkokaan ei käy suoraan, koska keppiteline on erillainen.

Aikas vähissä on yhteneväisyydet 700 ja 200 sarjan välillä.
Volvo v70 d3 -12
Volvo 740 b230fk+m90 -90 (380whp 638Nm)
Volvo 740 b230fk+m90 -89

Poissa havock

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 183
Vs: 200 vs 700
« Vastaus #2 : 17.02.2012, 10:11:16 »
Eikös ennemmin 7 & 9 ole samaa sorttia.
Vitutus voi aiheuttaa hitaan ja tuskallisen kuoleman

Volvo s40 1.8 -97  reilut 400tkm kelattu :)

s73

  • Vieras
Vs: 200 vs 700
« Vastaus #3 : 17.02.2012, 11:16:47 »
Eikös ennemmin 7 & 9 ole samaa sorttia.
ainakin viimoset 740 ja 940 samoja osia käytetty. 960
on ihan eri juttu.

Poissa viltsi73

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: 200 vs 700
« Vastaus #4 : 17.02.2012, 17:37:05 »
Ja virtalukon pohja tais käydä 7satasesta noihin viimesiin 2satkuihin.
Volvo145vm.73

Paikalla 240

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1279
  • www.vrcf.fi
Vs: 200 vs 700
« Vastaus #5 : 17.02.2012, 17:41:11 »
Motonetin sivuilta kun avaa rinnan 200 ja 700 varaosaluettelon, niin tuotekoodien perusteella helppo vertailla osien yhteen sopivuutta.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1872
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: 200 vs 700
« Vastaus #6 : 19.02.2012, 20:14:35 »
Ei taida sopia edes kaikki jarru osat. (vain takajarrupalt + käsijarrukengät on samanlaiset) Koneen osat, jos vinokone sopii melkein kaikki, paitsi koneen korvakkeet, jotka on 700 sarjalaisessa pidemmät.

Itseasiassa uudemman vinokoneet kansijakajallla ei käy seiskasta lankkuun, toisinpäin voi swapata. Lähinnä siis se kansijakaja ei mahdu 200:n.

Niitä ristiinrastiin sopivia pisteosia on kyllä aika paljonkin, mutta aika hankala niistä on oikeasti jotain listaa tehdä, ja toisaalta mikä homman pointti on?

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: 200 vs 700
« Vastaus #7 : 19.02.2012, 20:15:43 »
Niitä ristiinrastiin sopivia pisteosia on kyllä aika paljonkin, mutta aika hankala niistä on oikeasti jotain listaa tehdä, ja toisaalta mikä homman pointti on?

tutulla on osittain purettu seiskan raato menossa paaliin ja ajattelin jos siitä olis jotain käyny omaan autoon, mutta eipä siellä sitten kauheesti ole.
No kun halvalla sai.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1872
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: 200 vs 700
« Vastaus #8 : 20.02.2012, 17:23:20 »
Toisaalta tuon voi myös kärjistää niin päin että kaikki osat ovat samoja poislukien muotoilulliset seikat.

Esimerkiksi perä on sama. Mutta kun siihenkin vaikuttavat muotoilulliset asiat takasilta on leveämpi, ja samalla on vähän kiinnitystä muutettu jne, mutta kuitenkin kyseessä on lopulta sama tuote, paljon taka-akselin osia on kuitenkin keskenään vaihdettavissa ristiin.

Sähköosista suuriosa menee ristiin. Toisaalta ne menee pitkälle ristiin jopa muun merkkisten autojen kanssa.

Voisi lähinnä kysyä, mitä osia siinä seiskan raadossa on joita voisit mahdollisesti tarvita.

Poissa Zero

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • ihme hyypiö,old school takaveto.
    • kuvia.
Vs: 200 vs 700
« Vastaus #9 : 03.03.2012, 18:15:49 »
ainakin viimoset 740 ja 940 samoja osia käytetty. 960
on ihan eri juttu.
spekuloisin hieman tuota "960 on ihan eri juttu." Onhan 940 ja 960 kori sama kokonaan, ainoastaan keulan osat ovat eri näköisiä mutta nekin voi vaihtaa ristiin keskenään, ja tämäkin vain facelift 960 koska mk1 o sama keula ko 940. 960 on myös saanu tuolla turbo vinokoneella(harvinainen on kyllä) elikkä kyllä 960 aika pienellä työllä pitäisi mennä vinokone 940:sestä, sisusta nyt on sekin  vain pintapuolisesti erinäköinen mutta nekin sopii ristiin rastiin. onhan ne eri  autot täysin mutta sama kori kuitenkin tekee paljon yhteen sopivuuteen, varsinkin farkut kun 960 farkus o jäykkä perä.
Myönnän harrastavani naapurivihaa ruotsia kohtaan mutta olen silti ylpeä mitä ovat saaneet aikaan -VOLVO-

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: 200 vs 700
« Vastaus #10 : 03.03.2012, 18:25:01 »
960 facelift-keula ei mene 940:iin heittämällä, koska esim. tuulilasi ja sen alapuoliset rakenteet ovat täysin erilaiset. Myös vanhakeulaisessa 960:ssä, vaikka keula näyttääkin näennäisesti samalta.
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa Bono

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: 200 vs 700
« Vastaus #11 : 13.03.2012, 16:23:43 »
meneekö 740 syyläri heittämällä 240seen?

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 200 vs 700
« Vastaus #12 : 13.03.2012, 21:32:23 »
meneekö 740 syyläri heittämällä 240seen?
Jos 740 syyläri on se kapea malli (kahdet kiinnikereiät kuskinpuolella, katsele niistä) niin käy.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

 

Carcom Oy  Ateho