Carcom Oy  Ateho

D24 Deekun suutin ei irtoa

  • 6 Vastauksia
  • 4603 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa juuzzo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
D24 Deekun suutin ei irtoa
« : 15.03.2013, 21:29:15 »
Johan on jumissa yksi D24:n suutin.

Pari kertaa pamahti kun > 200 nm luokkaa metrin varrella väänsin, mutta ei auennut eikä kiinnipäinkään mene.

Enempää en uskaltanut kun on kansi alumiinia ja jengaakin suuttimessa vain joku 5 kierrosta. Pitää kokeilla lämpimänä tai sitten jättää avaamatta ettei tulisi rikottua mitään isompaa. Ei se onneksi vuotamaankaan alkanut.

Oliko "wanhoilla mestareilla" tähän mitään kikkaa ;-)

Poissa tombrez

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 261
  • #Pikkutomppa
Vs: D24 Deekun suutin ei irtoa
« Vastaus #1 : 20.03.2013, 21:34:05 »
jarrunestettä tai kokista yöksi sinne suuttimen juureen likoomaan, sillä pitäs lähtä kun näin ne vanhjat mestarit sannoopi aina.
740.5 D24+m90
740 Oem turbo+holset
Amazon b20

Poissa juuzzo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 Deekun suutin ei irtoa
« Vastaus #2 : 20.03.2013, 21:45:56 »
Täsä vähän lisää kokemuksia deekun jumivasta suuttimesta...

Öljyillä monenlaisilla oli yritetty liotella viikonverran ja päivittäin ajellen. Nyt käytin kuumaksi ja sitten...

Käänsin sen suuttimen väkisin metrin varrella auki. Paukkui ihan sikana ja oli todella tiukka koko matkan.
Jenga oli alhaalta ylös kovan hiilen täyttämä. Lämpösuojaprikkaa ei näkynyt olenkaan, mutta sieltä se hiilikerroksen alta löytyi - ei tosin vielä irronnut.

Suutin ei ole ollut pohjassa asti ja ilmeisesti jäänyt kokonaan kiristämättä koska jenga on voinut täyttyä noesta ylös asti (viimeksi avattu 150 tkm sitten edellisen omistajan toimesta).

Suutin toimi ihan hyvin. Avasin ja putsasin sen kuitenkin. Suutinkärki (holkki) piti vasaroida irti rungosta ja väli oli täynnä kiiltävän kovaa nokea. Suutin on nyt OK.

Vielä kun saisi lämpösuojaprikan irti ja sitten pitää varmistaa irallisella suutinrungon alaosalla että suuttimen saa menemään pohjalle asti.

Monta tuntia meni osia puhdistellessa....

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: D24 Deekun suutin ei irtoa
« Vastaus #3 : 21.03.2013, 00:18:55 »
Ainoa fiksu konsti irrottaa se jos se on oikeesti isosti kovassa kii on tehdä siihen vetovasara, jonka pää ikäänko kairautuu levystä läpi. Eli aivan hitusen verran kartio osa, kuten letkuliitännöissä monesti, ja mieluusti vieläpä litteähkö jotta voit kääntää sen eri asentoon sen jälkeen kun lyöt paikan prikasta läpi. Tarinan mukaan on lähtenyt myös hakkaamalla talttapääruuvari siihen keskelle ja pyöräyttämällä, mutta kanteen ei ole sivusuunnassa kauheesti tilaa että varovasti kannattaa touhuta.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 Deekun suutin ei irtoa
« Vastaus #4 : 21.03.2013, 01:02:44 »
Kerran olen deekun suuttimen irroituksessa tuhonnu koko kannen (oli onneksi jo romu kansi). Kun ei auennut suosiolla niin voimaa lisäämällä lohkesi koko suuttimen kierre irti kannesta. ::)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa juuzzo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 Deekun suutin ei irtoa
« Vastaus #5 : 21.03.2013, 10:41:52 »
Kerran olen deekun suuttimen irroituksessa tuhonnu koko kannen (oli onneksi jo romu kansi). Kun ei auennut suosiolla niin voimaa lisäämällä lohkesi koko suuttimen kierre irti kannesta. ::)

Noin pelkäsin käyvän. Ilmeisesti selvisin tälläkertaa säikähdyksellä - toivottavasti. Kasassahan se ei vielä ole.

Lämpösuojaprikkaa ajattelin vedellä vastakierretapilla, mutta jos ei lähde niin ei lähde. Ne prikat eivät muokkaannu käytännössä lainkaan - tarkastaa voi mikrometrillä. Olisi tietysti hyvä päästä putsaamaan prikan alta, sielläkin lienee paksu kerros nokea.

Poissa juuzzo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 Deekun suutin ei irtoa
« Vastaus #6 : 23.03.2013, 20:47:50 »
Nu niin, kasassa on ja siinähän rämisee romisee ja naputaa niinkuin deeku.

Jumittava lämpösuojalevy jäi vaihtamatta. Vastakierretapilla sai kyllä hyvän otteen ja olisi se varmaan sieltä murusina pois tullut, mutta oli jo kiire tienpäälle ja pelotti että rikon vielä jotain.

Suutinremppa on ohi ja alkuperäinen 4´s pytyn terävä kilkutus on tiessään. Äänimaailma ei ole juuri parempi ja päivän ekassa startissa käy 5:llä ja savuttaa ihan kuin on sen 120 tkm minkä olen tällä ajanut. Muutoin pelaa kuin unelma ;-)

Jos vaikka menis taas 100 tkm ilman suurempia  :hello:

 

Samppasport  Futurez