Kulkukoira  Proturbo

b200et kansiremppaa

  • 13 Vastauksia
  • 3403 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jepe95

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
b200et kansiremppaa
« : 20.05.2013, 16:51:21 »
Elikkäs volvo vuotaa öljyä kannen ja lohkon välistä ja rupesin siinä miettimään että miten kannen saa helpoimmin irti että tuleeko sieltä pakosarja mukaan ja imusarja? Ja siinähän joutuu sitten ottamaan öljyn paluu putken irti turbosta ja muut hilppeet noin ja onko järkeä koneistaa kantta jos ei ole kertaakaan lämmennyt liikaa eikä siellä ole mennyt oljyjä ja vesiä sekaisin. Sitten huomasin että turbohan on vesijäähdytetty :s ja saa antaa helpottavia ohjeitakin :D

Poissa jepe95

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Vs: b200et kansiremppaa
« Vastaus #1 : 20.05.2013, 17:18:09 »
Niin ja mistäs saa sen alimman pyörän sinne jakopäähän kun sieltä oli kiila mennyt halki entisen omistajan toimesta eli ei se hihnapyörä vaan sen takana oleva pyörä missä menee jakopääremmi

Poissa 240-gl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 700
Vs: b200et kansiremppaa
« Vastaus #2 : 20.05.2013, 17:48:20 »
Ei kai koko ahdinta tarvitse konehuoneesta pois nostaa kun irroittaa pakosarjan kannesta ja kääntää paketin pois edestä, myös imusarjan voi jättää konehuoneeseen kunhan irroittaa kannesta mutterit ja vetää sitäkin sivuun.
Kiilasta en tiedä saako varaosana mistään mutta olen kerran joutunut tekemään itse kiilan, käytin siihen viilan varren pätkän kun sattui olemaan samanpaksuista suunnilleen. hyvin se on toiminut.

Osta kokonainen moottori vaikka esim B200k,n voi saada halvalla ja ota siitä suora kansi ja hihnapyörät yms
« Viimeksi muokattu: 20.05.2013, 17:50:31 kirjoittanut 240-gl »
nykyiset: 244 3,0 / 360 2,0i / 740 2,3Tic / Ford mustang / Jeep Grand Cherokee / Mitsu pajero

entiset volvot. 244, 240, 240, 240, 240, 740, 760, 940, S60, V70,

Poissa jepe95

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Vs: b200et kansiremppaa
« Vastaus #3 : 20.05.2013, 18:32:38 »
Niiku aattelinvaa et ne ois helpommi irrotettavis turbosta kun pakosarja kannesta

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: b200et kansiremppaa
« Vastaus #4 : 20.05.2013, 19:31:16 »
Jos siinä on vakiohilut kiinni, niin ahdinta ei edes saa pois ilman pakosarjan irroitusta. Tai voi saada, mutta hemmetin ahdasta.

Poissa 240-gl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 700
Vs: b200et kansiremppaa
« Vastaus #5 : 21.05.2013, 06:31:30 »
Niiku aattelinvaa et ne ois helpommi irrotettavis turbosta kun pakosarja kannesta
eihän se pakosarja ole kuin 8kpl muttereilla kiinni
nykyiset: 244 3,0 / 360 2,0i / 740 2,3Tic / Ford mustang / Jeep Grand Cherokee / Mitsu pajero

entiset volvot. 244, 240, 240, 240, 240, 740, 760, 940, S60, V70,

Poissa jepe95

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Vs: b200et kansiremppaa
« Vastaus #6 : 21.05.2013, 15:48:12 »
Juu lähtihän se ilman pakosarjaa ja imusarjaa aika hyvin sieltä huomasin muuten tossa samalla että venttiilit on aika valkoset eli käy laihalla niin mikä siellä ois voinu mennä rikki kun ei saa tarpeeks bensaa

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8969
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: b200et kansiremppaa
« Vastaus #7 : 21.05.2013, 16:10:12 »
Juu lähtihän se ilman pakosarjaa ja imusarjaa aika hyvin sieltä huomasin muuten tossa samalla että venttiilit on aika valkoset eli käy laihalla niin mikä siellä ois voinu mennä rikki kun ei saa tarpeeks bensaa

B200ET:ssä ensiksi ihan seossäädön tarkastus. Ja toinen juttu ettei ole ahtoja enemmän kuin suuttimien tuotto, jos on "viritetty".

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: b200et kansiremppaa
« Vastaus #8 : 21.05.2013, 21:36:15 »
Ja nykybensalla valkoinen väri pakovenassa ei edes kerro viasta, seosmittauksella asia selviää.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa jepe95

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Vs: b200et kansiremppaa
« Vastaus #9 : 23.05.2013, 14:17:05 »
Otin siitä päästöt ja ei ollut mitään poikkeavaa polttaa bensan henosti eikä käy laihalla. En sitten tiedä voi olla iha normaaliakin. Ainut että entinen omistaja oli laittanut vapaavirtaus suodattimen ja nyt siinä on lastu kiinni mikä ei kyllä tuonut mitään suorituskykyä autolle.

Poissa jepe95

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Vs: b200et kansiremppaa
« Vastaus #10 : 24.05.2013, 12:29:00 »
ton kansirempan jälkee tuli semmone ongelma et kylmänä käynnistäessä lähtee huonosti käyntiin eli joutuu antaa paljon kaasua ennen kuin hurahtaa. eli kun starttaa niin hörähtää sitten vaan starttaa ja kun lyö kaasua niin sitten lähtee, ennen lähtenyt laakista käyntiin. ja onkos noissa b200et koneissa diagnostiikka pistoketta?

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: b200et kansiremppaa
« Vastaus #11 : 24.05.2013, 16:03:39 »
Lämpöaikakytkimen liitin irti tai starttisuuttimen liitin irti.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8969
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: b200et kansiremppaa
« Vastaus #12 : 24.05.2013, 20:16:16 »
onkos noissa b200et koneissa diagnostiikka pistoketta?

Ei, ihan ite saa keksiä missä mättää.

hevonen

  • Vieras
Vs: b200et kansiremppaa
« Vastaus #13 : 04.06.2013, 16:36:21 »
nyt siinä on lastu kiinni mikä ei kyllä tuonut mitään suorituskykyä autolle.
No eihän se tuokaan kun ahdot ohjataan tässä mekaanisesti...
Siis, jos sulla on siellä lastu boksissa, ahdot pitää huijata mekaanisesti johonkin n. 0.9-1.0 bar pitäisin hyvällä lastulla turvallisena.
Lastu takaa vain riittävän bensamäärän, ei sinällään nosta ahtoja.
Jos et tunne aihetta, laita vaikka hakuun "bleedi" tai "rajapaineventtiili."

Huom. Ole etusivulla kun teet haun!


Joo, tai laita viestiä mulle... :P

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy