Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

kysymys imm numeroista

  • 13 Vastauksia
  • 4918 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa venum

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
kysymys imm numeroista
« : 01.03.2015, 18:13:57 »
940ssä imm numerot ovat Bosch 272 08 3A, 0280 212 016 3 517 020.
240ssä imm numerot ovat Bosch 182 22 1A, 0280 212 016 3 517 020.
Sopiiko nämä keskenään vai onko eri arvot

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: kysymys imm numeroista
« Vastaus #1 : 01.03.2015, 21:40:58 »
Käy ristiin. Toi 016 loppuinen rivi on se jota tahdot bosch osien kanssa vertailla, lähes aina alkaa 0 280.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa venum

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: kysymys imm numeroista
« Vastaus #2 : 01.03.2015, 22:58:56 »
kiitos tiedosta.

Poissa Clayman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 289
  • Volvo for life
Vs: kysymys imm numeroista
« Vastaus #3 : 06.12.2015, 20:47:24 »
Nostetaan aihetta:

Minkälaiset eroavaisuudet eri malleilla on?
760 turbo ja paikoillaan oli ..016 imm.
Tämä oli kuitenkin rikki ja vaihdoin tilalle ...019 mallin, muistaakseni.
Nyt näyttää että tyhjäkäynti jää aika korkealle, en ole yrittänyt ajaa vielä.

Voiko tuo immin vaihto vaikuttaa tyhjäkäyntiin? Onko sillä muita vaikutuksia?
Any solution that doesn't involve duct tape is not properly thought out. Additional beer consumption may be required.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: kysymys imm numeroista
« Vastaus #4 : 06.12.2015, 21:08:02 »
Nostetaan aihetta:

Minkälaiset eroavaisuudet eri malleilla on?
760 turbo ja paikoillaan oli ..016 imm.
Tämä oli kuitenkin rikki ja vaihdoin tilalle ...019 mallin, muistaakseni.
Nyt näyttää että tyhjäkäynti jää aika korkealle, en ole yrittänyt ajaa vielä.

Voiko tuo immin vaihto vaikuttaa tyhjäkäyntiin? Onko sillä muita vaikutuksia?

Saabeista löytyy -013 -017(säätöpotikalla) -019

-013 eri sisäisellä vastuksella (1.3v vs 1.4v)
-017 ei käy (säätöpotikka, turhaan sekottaa lh 2.4)
-019 EHKÄ lähelle, mutta miksi taistella väärillä IMMuilla?

Ja kyllä, IMM vaikuttaa kaikkeen. Tärkein osa kyseisessä ruiskussa.
Ota sulake nro. 1 pois. (nollaa opitut arvot, jos rikkinäinen IMM niin oppinut väärin)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Clayman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 289
  • Volvo for life
Vs: kysymys imm numeroista
« Vastaus #5 : 07.12.2015, 10:27:41 »
Tarvitsin vain pikaisesti jonkin IMM:in tilalle kun tyhjäkäynti oli..mielenkiintoinen. Nyppäsin immin johdon pois ja kas kummaa, sehän auttoi.
Tarkoitus onkin hommata alkuperäistä vastaava tilalle.

Kiitoksia asiallisesta vastauksesta.
Any solution that doesn't involve duct tape is not properly thought out. Additional beer consumption may be required.

Poissa Lager

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: kysymys imm numeroista
« Vastaus #6 : 07.12.2015, 14:48:39 »
Eikö muissa systeemeissä kuin LH 2.4 pidä säätää Co-arvo kohdalleen immun vaihdon jälkeen? Voiko vaikuttaa tyhjäkäyntiin?

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: kysymys imm numeroista
« Vastaus #7 : 07.12.2015, 17:19:06 »
Eikö muissa systeemeissä kuin LH 2.4 pidä säätää Co-arvo kohdalleen immun vaihdon jälkeen? Voiko vaikuttaa tyhjäkäyntiin?

Ei oikeastaan missään sähkö ruiskuissa säädetä mitään CO, vaan boksi itse säätää kaiken kohdalleen.
IMM laskee ilman ja YKK/pyörintänopeus anturi mittaa pyörintänopeutta, niillä saadaan seos kohdalleen. Hienosäätö tapahtuu lambdalla. LH vielä niin uudenaikainen että sopeutuu vähän kuluneisiin osiin (ei siis HX40 ja 1000cc suuttimet) ja muistaa karkeasti: "hetkinen tuossa se kävi laihalla ja lambda siitä huomautti, jotenka nostetaan siinä kohdassa vähän kakkua" :)

Pois lukien jotkut (vanhemmat) IMM missä ruuvinreikä mistä voi säätää tyhjäkäyntiseosta.
Mikä on kyllä omalla tavalla vähän typerää. Tämä taitaakin olla vain LH 2.2, tai katittomissa malleissa. Kuitenkin harvemman puoleisia?

Toisinsanoen IMM vaikuttaa aivan kaikkeen. Kyllä, jopa kylmäkäynnistyksestä lähtien (startatessa valitsee starttikarttaa) jne.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1407
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: kysymys imm numeroista
« Vastaus #8 : 07.12.2015, 18:01:48 »
Minun omassa on LH2.2 ja siinä on juuri tuo säätö ilmamassamittarissa. :)

Poissa Lager

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: kysymys imm numeroista
« Vastaus #9 : 07.12.2015, 18:23:33 »
Minun omassa on LH2.2 ja siinä on juuri tuo säätö ilmamassamittarissa. :)

Sama homma. LH 2.2 ja  CO-säätö ilmamassamittarissa.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: kysymys imm numeroista
« Vastaus #10 : 07.12.2015, 18:34:41 »
Eli LH 2.2 on tuo potikka. LH 2.2 ilmeisesti ei mitään sopeutumiakaan?

En ole varma, vähän erilainen ruisku kuitenkin 2.4 verrattuna.  :)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1407
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: kysymys imm numeroista
« Vastaus #11 : 07.12.2015, 20:03:50 »
Eli LH 2.2 on tuo potikka. LH 2.2 ilmeisesti ei mitään sopeutumiakaan?

En ole varma, vähän erilainen ruisku kuitenkin 2.4 verrattuna.  :)
A-nokalla tyhjäkäynti seilaa melkoisen paljon, joten ilmeisesti ei osaa oikein sopeutua tuolle nokalle.

Poissa Lager

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: kysymys imm numeroista
« Vastaus #12 : 07.12.2015, 20:22:45 »
Eli LH 2.2 on tuo potikka. LH 2.2 ilmeisesti ei mitään sopeutumiakaan?

En ole varma, vähän erilainen ruisku kuitenkin 2.4 verrattuna.  :)

Kyllä tuossa mun mielestä pitäisi olla "sopeutumia". Sehän on edeltävä versio tuosta 2.4:stä.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: kysymys imm numeroista
« Vastaus #13 : 07.12.2015, 20:26:14 »
LH 2.2 ei taida olla mitään samaa komponenttia kuin 2.4. Ecut eri, immu eri, lämpöanturi eri, nakutusanturi eri... Puuttuu vikakoodien lukua jne jne.

Mutta tämä liity enään tähän IMM juttuun mitenkään.  :)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

 

Proturbo  Autodiagnoosi