Samppasport  Futurez

vacumtank

  • 6 Vastauksia
  • 1956 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hardam

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
vacumtank
« : 01.04.2016, 06:26:23 »
Elikkä 740 -89 b200f. Jäähdyttäjän alla joku ihmeellinen pitkulainen säiliö josta menee letku imusarjaan ja siiinä on haara josta menee ohuempi letku rintapellin läpi sisätilaan. Mikä merkitys sillä on? Osan numero 1395893 ja google näytää että olis joku vacumtank eli alipainesäiliö.
« Viimeksi muokattu: 01.04.2016, 06:33:25 kirjoittanut hardam »

Poissa dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: vacumtank
« Vastaus #1 : 01.04.2016, 17:58:57 »
Vastaavaa osaa ihmettelin oman 740:n etupuskurin sisällä. Ilmeisesti varastoi sinne alipainetta, jotta sitä olisi tarjolla myös kiihdytettäessä. Ilmastoinnin/lämmityslaitteen säätö ainakin taitaa tarvita sitä alipainetta. Jos ymmärsin oikein niin jossain ulkomaankielisillä foorumeilla valitettiin että kiihdytettäessä lakkaa ilmastointi puhaltamasta, epäiltiin alipainevuotoa syyksi.

Poissa hardam

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: vacumtank
« Vastaus #2 : 02.04.2016, 06:05:41 »
Joo tääkin on puskurin sisällä. Sitä vaan ihmettelin kun sen säiliön toinen pää on tyhjä että pitäiskö sieltäkin mennä letku jonnekkin?

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8928
  • Teiden tukko
Vs: vacumtank
« Vastaus #3 : 02.04.2016, 11:44:58 »
Joo tääkin on puskurin sisällä. Sitä vaan ihmettelin kun sen säiliön toinen pää on tyhjä että pitäiskö sieltäkin mennä letku jonnekkin?

Ummessa se toinen pää pitää olla, muuten se menettää merkityksensä.

Onkohan ysisatkuissa jotain vastaavaa, kun lämppäri toimii alipaineella? Toisaalta se ei tarvitse mitään vastaavaa jos kaikki on ehjää, kun imusarjalta lämppäriin menevässä letkussa on takaisku.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

s73

  • Vieras
Vs: vacumtank
« Vastaus #4 : 02.04.2016, 12:39:13 »
Ummessa se toinen pää pitää olla, muuten se menettää merkityksensä.

Onkohan ysisatkuissa jotain vastaavaa, kun lämppäri toimii alipaineella? Toisaalta se ei tarvitse mitään vastaavaa jos kaikki on ehjää, kun imusarjalta lämppäriin menevässä letkussa on takaisku.
Seitensatku nappilämppärillä  vaatii alipaineen,
takaiskusta ei ole mitään apua, estää vain järjestelmää tyhjentymästä.

Tuossa 2-toimisen alipainekellon hajoaminen ilmeni puhalluksen totaalisena
katoamisena mm.ylämäissä hävisi kokonaan.

Mitä se tässä ohjaa?

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8928
  • Teiden tukko
Vs: vacumtank
« Vastaus #5 : 05.04.2016, 04:55:23 »
Seitensatku nappilämppärillä  vaatii alipaineen,
takaiskusta ei ole mitään apua, estää vain järjestelmää tyhjentymästä.

Tuossa 2-toimisen alipainekellon hajoaminen ilmeni puhalluksen totaalisena
katoamisena mm.ylämäissä hävisi kokonaan.

Mitä se tässä ohjaa?

Jos se takaisku pitää alipaineen järjestelmässä auton ollessa sammuksissa, niin mikä estää ahtopaineen pääsyn lämppäriin? ???

Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: vacumtank
« Vastaus #6 : 12.04.2016, 11:28:55 »
Ei sen alipainelämppärin ysinkään tapauksessa pitäis alipaineiden kadotessa lopettaa täysin puhallusta, siirtyy vaan jalkotilaan sillon.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo