KL-varaosat  Race.fi

Luotettavia ohjelmanlaittajia?

  • 435 Vastauksia
  • 164600 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: Luotettavia ohjelmanlaittajia?
« Vastaus #405 : 25.12.2020, 23:09:57 »
Ihan yleisesti sanottuna, harvemmin asiakas tietää muuta kuin että haluaa lisää tehoa silleen että eron huomaa.
Asiakas jos sanoo toiveeksi vaikka +50hp/100nm, niin on aika epätodennäköistä että se vastaa todellista toivetta/ajatusta mitä se tarkoittaa. (nimimerkillä, joskus asiakkaiden tehotoiveita joutunut tulkitsemaan.. ja noin 80% on osoittauneet liioitelluksi = vähempikin olisi riittänyt, ollut jopa parempi varsinkin kun jätetty mainitsematta muita oleellisia kriteereitä)

Kun softan tekijä tietää, miten jostain tietystä automallista tietyllä moottori+lootayhdistelmällä saadaan se tuntuva teholisä ilman että riskeerataan tarpeettomasti moottorin kestävyys/luotettavuus, niin miksipä ei voisi tehdä etänä softaa ja jälleenmyyjä vaan asentaa asiakkaan autoon.
Asiakas todennäköisesti saa just sitä mitä on halunnutkin.

Anturitietoja huijaamalla saatu teholisä kyllä kuulostaa kovasti joltain evrymod tyyliseltä ratkaisulta.
Ihme ettei ecu "huomaa" tilannetta jossa mennään anturitietojen raja-arvojen yli -> limp-home mode (tehot pois). ???
Ainakin reilummin nostetut ahtopaineet aiheuttaa sen.. ja mitä siitä sit seuraa koneen toiminnassa, kun huijataan painetietoakin, ettei vedä tehoja pois kun mennään liian suurille ahtopaineille kuten ecu normaalisti tekisi.
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6849
  • Kaikkee sitä...
Vs: Luotettavia ohjelmanlaittajia?
« Vastaus #406 : 26.12.2020, 00:31:40 »
Melkolailla saman tyylistä keskustelua käydään juuri btcf:llä tehonlisäykset topicissa.

Kävin lukemassa ja oli aika silmiä avaavaa keskustelua. Puhutaan vielä tätä keskustelua kertaluokkaa teknisemmällä tasolla, löytyy ruutukaappauksia ohjelman kartoista yms.
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa CarmanX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 244
  • www.vrcf.fi
Vs: Luotettavia ohjelmanlaittajia?
« Vastaus #407 : 26.12.2020, 02:13:26 »
Kävin lukemassa ja oli aika silmiä avaavaa keskustelua. Puhutaan vielä tätä keskustelua kertaluokkaa teknisemmällä tasolla, löytyy ruutukaappauksia ohjelman kartoista yms.
Samat sanat. Varsinkin tämä videolinkki oli mainio:

https://www.youtube.com/watch?v=hUkz_-R0j4w
@volvotdi, oliko tämä juuri sitä mitä tarkoitit? Jos oli, niin sitten pitää vaan myöntää että olit oikeassa ja sillä siisti. Ilmaisupuoli vaan oli se mikä meni reisille ja käsitin sinäänsä oikean agendan väärin.

Jos teidän versaalla tai jossakin muualla onnistutte kehittämään samanlaisen on/off/-kikkareen kuin mm. Ricalla, jolla voi saada nämä edut ja mahdollisuuden palauttaa moottorin esim. auton softan päivityksen tai katsastuksen ajaksi vakioksi ja sitten takaisin (edes jossakin määrin järkikuluilla), niin olen teillä asiakkaansa välittömästi. Ehkä muutenkin.  :D
Volvo XC60 D5 AWD R-Design Aut. (MY12)

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2120
  • Tampere - Pori
Vs: Luotettavia ohjelmanlaittajia?
« Vastaus #408 : 26.12.2020, 03:46:36 »
Mitä itselle tehty custom softia dieseleihin, on ensiksi tehty peruskartta, sitten ajonaikana pakopaineet, ahtopaineet ja syöttö katsottu ja sen mukaan ohjelmaa hierottu monen testilenkin jälkeen, kunnes alkanut kaikki olemaan balanssissa.
Näissä on ollut isompaa ahdinta, nokkaa, suuttimia, putkistoa ja cooleria.

Kyllä nämä asiat käyn läpi jos on rakenneltu versio. Kirjoitinkin aiemmin, että rakennellut otan mieluiten itse henkilökohtaisesti käsittelyyn juuri noiden asioiden vuoksi. Harvoin ekalla softaversiolla kaikki on kunnossa.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2120
  • Tampere - Pori
Vs: Luotettavia ohjelmanlaittajia?
« Vastaus #409 : 26.12.2020, 03:47:55 »
Samat sanat. Varsinkin tämä videolinkki oli mainio:

https://www.youtube.com/watch?v=hUkz_-R0j4w
@volvotdi, oliko tämä juuri sitä mitä tarkoitit? Jos oli, niin sitten pitää vaan myöntää että olit oikeassa ja sillä siisti. Ilmaisupuoli vaan oli se mikä meni reisille ja käsitin sinäänsä oikean agendan väärin.

Jos teidän versaalla tai jossakin muualla onnistutte kehittämään samanlaisen on/off/-kikkareen kuin mm. Ricalla, jolla voi saada nämä edut ja mahdollisuuden palauttaa moottorin esim. auton softan päivityksen tai katsastuksen ajaksi vakioksi ja sitten takaisin (edes jossakin määrin järkikuluilla), niin olen teillä asiakkaansa välittömästi. Ehkä muutenkin.  :D

Nuo on juuri sitä mitä tarkoitin.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Kasi8

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: Luotettavia ohjelmanlaittajia?
« Vastaus #410 : 27.12.2020, 11:25:39 »
Voisiko joku asiasta tietävä avata hiukan, että mitä ovat ne automaattivaihteiston toimintaan tehtävät muutokset mitä custom softaajat tekevät. Se on tullut jo esille, että kerrotaan oikeaa vääntö  laatikolle, mutta millaista käytössä näkyvää customointia tehdään? Ja  onko tähän tarjolla erilaista variaatiota sen suhteen millaisen laatikon asiakas haluaa?
XC70 D5 MY16 Summum Inscription
Ex: V70 D3 MY13 Momentum R-Design

Poissa CarmanX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 244
  • www.vrcf.fi
Vs: Luotettavia ohjelmanlaittajia?
« Vastaus #411 : 27.12.2020, 11:40:30 »
Voisiko joku asiasta tietävä avata hiukan, että mitä ovat ne automaattivaihteiston toimintaan tehtävät muutokset mitä custom softaajat tekevät. Se on tullut jo esille, että kerrotaan oikeaa vääntö  laatikolle, mutta millaista käytössä näkyvää customointia tehdään? Ja  onko tähän tarjolla erilaista variaatiota sen suhteen millaisen laatikon asiakas haluaa?
Tämän minäkin haluaisin tietää hieman varmemmalla pohjalla.

Lisäksi olen käsittänyt, että mm. allekirjoituksen 2012 XC60:ssa vaihdelaatikon osalta kaikki tässä mielessä tarvittava tieto on siellä ECUssa.
Volvo XC60 D5 AWD R-Design Aut. (MY12)

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: Luotettavia ohjelmanlaittajia?
« Vastaus #412 : 28.12.2020, 07:41:45 »
Tuo mainitsemani savuttaja S80 oli juurikin Ekin tekemä... Ks kaveri käytti paljonkin juuri Karalan softaa..
Kari ei tee mielellään softaa autoihin joissa on kone väärässä asennossa.

Aikanaan minun rakentaman ~290hv/600Nm V70 D5 2002 oli Karin (Tuikku) tekemän softan ansiota. S60-projektissa tavoite on vielä korkeampi ja siihenkin Kari tekee softan, kunhan laiska rakentaja saa loput osat autoon kiinni. Sitten näkee tuleeko D5-moottorista kunnon tohtori.  :D

Onhan tuo minua Mersumieheksi kovasti näiten 11 vuoden yhteistyövuosien aikana puhua.

Mutta kyllä Tuikku tekee yleensä kaikenmerkkisiin dieseleihin softaa ja kysymällä selviää.

Tärkeää tälläkin alalla on palvelukokonaisuus / asiakaskokemus ja lisäarvon tuottaminen asiakkaalle.
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Luotettavia ohjelmanlaittajia?
« Vastaus #413 : 28.12.2020, 11:48:19 »
Aikanaan minun rakentaman ~290hv/600Nm V70 D5 2002 oli Karin (Tuikku) tekemän softan ansiota. S60-projektissa tavoite on vielä korkeampi ja siihenkin Kari tekee softan, kunhan laiska rakentaja saa loput osat autoon kiinni. Sitten näkee tuleeko D5-moottorista kunnon tohtori.  :D

Onhan tuo minua Mersumieheksi kovasti näiten 11 vuoden yhteistyövuosien aikana puhua.

Mutta kyllä Tuikku tekee yleensä kaikenmerkkisiin dieseleihin softaa ja kysymällä selviää.

Tärkeää tälläkin alalla on palvelukokonaisuus / asiakaskokemus ja lisäarvon tuottaminen asiakkaalle.
Ei minua ole pahemmin houkutellut.  ;) Onhan hänellä harraste BMW jolla oli ilo kerran päästä ajamaankin. Aika karu laite vetojen puolesta.  :o
Tekee kyllä varmasti melkein kaikkiin mutta itse totesi noin kuten kirjoitin. Päämerkit kuitenkin BMW ja MB hänellä.
« Viimeksi muokattu: 28.12.2020, 11:49:55 kirjoittanut Make »
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2120
  • Tampere - Pori
Vs: Luotettavia ohjelmanlaittajia?
« Vastaus #414 : 28.12.2020, 14:59:05 »
Voisiko joku asiasta tietävä avata hiukan, että mitä ovat ne automaattivaihteiston toimintaan tehtävät muutokset mitä custom softaajat tekevät. Se on tullut jo esille, että kerrotaan oikeaa vääntö  laatikolle, mutta millaista käytössä näkyvää customointia tehdään? Ja  onko tähän tarjolla erilaista variaatiota sen suhteen millaisen laatikon asiakas haluaa?

No kaikki custom softaajat ei tee. Tuikku, AJ Tech ja minä teen.

Laatikosta pystyy muuttamaan pääsääntöisesti vain osakaasuajolla  vaikuttavia karttoja. Täyskaasulla laatikon ecu ottaa ohjat käsiinsä, mutta silloinkin vaihtokohtaan pystyy jonkin verran vaikuttamaan. Osakaasuajolla vaihtokohdat saa muuttumaan ja turbiinilukitusta pystyy säätämään, jolloin vaihtohetki nopeutuu, mutta ei tuotakaan ei saa liikaa muuttaa ettei tule tökkivää eli mennään laatikon mekaanisen nopeuden rajoille. Softasta saa muutettua laatikon päättäväisyyttä ja kuinka hyvin se pitää valitun vaihteen.
« Viimeksi muokattu: 28.12.2020, 15:02:07 kirjoittanut volvotdi »
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa CarmanX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 244
  • www.vrcf.fi
Vs: Luotettavia ohjelmanlaittajia?
« Vastaus #415 : 05.01.2021, 09:16:48 »
No kaikki custom softaajat ei tee. Tuikku, AJ Tech ja minä teen.

Laatikosta pystyy muuttamaan pääsääntöisesti vain osakaasuajolla  vaikuttavia karttoja. Täyskaasulla laatikon ecu ottaa ohjat käsiinsä, mutta silloinkin vaihtokohtaan pystyy jonkin verran vaikuttamaan. Osakaasuajolla vaihtokohdat saa muuttumaan ja turbiinilukitusta pystyy säätämään, jolloin vaihtohetki nopeutuu, mutta ei tuotakaan ei saa liikaa muuttaa ettei tule tökkivää eli mennään laatikon mekaanisen nopeuden rajoille. Softasta saa muutettua laatikon päättäväisyyttä ja kuinka hyvin se pitää valitun vaihteen.
Kuinka nämä muutokset sopivat siihen yhtälöön, että Volvojen lootissa on jonkin tason oppivaa logiikkaa, jolla pyritään sopeuttamaan vaihtamislogiikkaa käyttäjän ajotyyliin?

En pidä tuosta ominaisuudesta lainkaan, kun vaimolla on niin erilainen ajotyyli, joten olisi vaan plussaa, jos siitä voisi päästä jotenkin eroon.
Volvo XC60 D5 AWD R-Design Aut. (MY12)

Poissa Jallukola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: Luotettavia ohjelmanlaittajia?
« Vastaus #416 : 11.05.2021, 10:44:11 »
Nyt on joitain viikkoja ollut omassa pirssissä(V60, D5, awd, aut.) Lisaatehoa.fi:n ohjelma + egr:n poisto sisässä ja ihan mukavastihan tuo potkii. Alkaa olla jopa sen verran tehoja alla, että vaikkei ihan repiväksi voi menoa sanoa, niin alkaa jopa riittää (vielä). Kertaakaan ei ole lappua tarvinnut tosissaan survoa lattiaan, kuin huvittelumielessä, sillä liittymiset ja ohitukset menevät nyt "sopivan leppoisasti" osakaasulla. On mukava kuitenkin tietää, että sitä reserviä hiukan vielä on, jos tuleekin yllätyksiä.

Ohjelma pelaa siis hienosti ja palvelu samoin. Jos nyt jostain haluaa valittaa, niin paikalliselta edustajalta olisi toivonut ehkä hivenen enemmän ymmärrystä siitä, mitä ollaan tekemässä. Tämä ei itselleni ollut iso ongelma, sillä tämä foorumi oli jo tarjonnut vastaukset tarvittaviin kysymyksiin, mutta kaikki eivät ehkä jaksa nähdä samaa vaivaa. Tietysti volvotdi/JP paikkasi puhelimen välityksellä.

Ainoa "ongelma" tai ehkä ennemmin ominaisuus tuli vastaan laatikon ohjelmoinnissa, sillä kun kiihdytti hivenen rivakammin moottoritille tms. ja tavoitevauhti oli jo saavutettu, niin laatikko kampesi kunnolla rykäisten seuraavaa vaihdetta silmään samalla, kun itse himmasi jo kaasua. Vaihde siis meni sisään mielestäni hivenen väärässä kohtaa ja sellaisella voimalla, että alkoi itseä jo jännittää.  Tämä korjattiin (veloituksetta tietysti) ohjelmapäivityksellä muutamassa päivässä. Ainoa harmi on, että laatikko palautui lähemmäs vakiota kaikilta muiltakin osin ja vähän latisti kokonaisuutta, mutta em. vaihdot menevät nyt ilman rytinää.

Kokemus kuitenkin erittäin positiivinen, eli suositukset Lisaatehoa.fi / volvotdi:n ohjelmalle.

Poissa Edu28

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: Luotettavia ohjelmanlaittajia?
« Vastaus #417 : 15.06.2021, 13:39:13 »
Nyt saa näköjään BSR:ltä stage 3 2.4d tuplaturbo malleihin. Lupaavat 318hv ja 571Nm dpf paikallaan coolerin ja määränsäätimen vaihdolla. Kyselin tuohon lisäksi egr poistoa, mutta eivät suostu tekemään erikseen. Määränsäädintäkään eivät myy erikseen ilman heidän ohjelmaa. Harmi, kun on  tuo do88 cooleri jo valmiiksi hankittuna.
335d X-Drive, 330e X-drive
Entiset:
S60 D5 AWD -15, VW Golf R -19, V60 T8 -19
S60 D5 AWD -11, C30 T5 Man -08

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1691
  • www.vrcf.fi
Vs: Luotettavia ohjelmanlaittajia?
« Vastaus #418 : 15.06.2021, 16:42:12 »
Nyt on mennyt luotto tampereen Lisäätehoa.fi ja siellä Volvotdi:n toimintaan. Ei vastaa viesteihin koskien Jeep Grand Cherokee ecodieselin ohjelmoinnin toimimattomuuteen.
Jo ohjelmoinnin jälkeen koeajolla havaitsin tämän vian. Kokeilin silloin pakkovaihteilla ja auto kyykkäs aina. Sanoi että auto suojelee itseään....
Alkuun havaintoa sekoitti ahtoputken silikonisupisteen irtoaminen. Supisteen suora osuus niin lyhyt ettei saanut kiristettyä klemnarilla. Nyt kun tuo kunnossa niin auto tekee nyykähtämisen vähän isommalla väännöllä tai sitten menee vikatilaan ja sammuu. Vikakoodin poiston jälkeen matka jatkuu. Vituttaa kun meinaa ohittaa niin auto simahtaa toisen vierelle.
Toinen ongelma on laatikko. En tiedä tekikö sille jotain, mutta nyt se ei toimi oikein. Tiputtaa pykälän pienemmälle jo pienessä mäessä. Aktiivivakkaria käyttäessä kun esim motarilla saavuttaa rekan ja odottaa ohitusmahdollisuutta niin ohitukseen lähtiessä tiputtaa jopa vitoselle ja kierrokset 4000:n. Siitä hitaasti isompaa vaihdetta. Enää ei uskalla lähteä se päällä ohitukseen.
Nämä kerrottu viesteissä ilman vastausta.
Vikakoodeja kertynyt jo 12kpl.
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Luotettavia ohjelmanlaittajia?
« Vastaus #419 : 15.06.2021, 19:59:27 »
Nyt on mennyt luotto tampereen Lisäätehoa.fi ja siellä Volvotdi:n toimintaan. Ei vastaa viesteihin koskien Jeep Grand Cherokee ecodieselin ohjelmoinnin toimimattomuuteen.
Jo ohjelmoinnin jälkeen koeajolla havaitsin tämän vian. Kokeilin silloin pakkovaihteilla ja auto kyykkäs aina. Sanoi että auto suojelee itseään....
Alkuun havaintoa sekoitti ahtoputken silikonisupisteen irtoaminen. Supisteen suora osuus niin lyhyt ettei saanut kiristettyä klemnarilla. Nyt kun tuo kunnossa niin auto tekee nyykähtämisen vähän isommalla väännöllä tai sitten menee vikatilaan ja sammuu. Vikakoodin poiston jälkeen matka jatkuu. Vituttaa kun meinaa ohittaa niin auto simahtaa toisen vierelle.
Toinen ongelma on laatikko. En tiedä tekikö sille jotain, mutta nyt se ei toimi oikein. Tiputtaa pykälän pienemmälle jo pienessä mäessä. Aktiivivakkaria käyttäessä kun esim motarilla saavuttaa rekan ja odottaa ohitusmahdollisuutta niin ohitukseen lähtiessä tiputtaa jopa vitoselle ja kierrokset 4000:n. Siitä hitaasti isompaa vaihdetta. Enää ei uskalla lähteä se päällä ohitukseen.
Nämä kerrottu viesteissä ilman vastausta.
Vikakoodeja kertynyt jo 12kpl.
Miksei palautettu samatien vakioksi jos noin voimakkaat oli oireet jo koeajolla?
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

 

Futurez  Kulkukoira