Carcom Oy  Ateho

Luotettavia ohjelmanlaittajia?

  • 435 Vastauksia
  • 165202 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa CarmanX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 244
  • www.vrcf.fi
Vs: Luotettavia ohjelmanlaittajia?
« Vastaus #345 : 23.12.2020, 18:33:01 »
Kaikki eivät luultavasti FB:ssä pyöri, mutta siellä nuo hinnat ovat suhteellisen selkeästi esillä. Välillä tulee kohdennetun mainonnan mukana myös Lisäätehoa.fi -mainoksia FB:ssä muistaakseni, mutta ainakin heidän FB -sivuillaan lukee tällä hetkellä:
Nonni, siinähän niitä, kiitos.

FB:ssä en hirveästi pyöri, mutta kävin siellä kyllä ennen ensimmäistäkään kirjoittamaani hintoihin liittyvää viestiä tarkistamassa että onko niitä mainittu siellä, mutta en löytänyt ja täytyy myöntää että en löydä niitä sieltä vieläkään. Joko FB: algoritmit näyttävät minulle eri sisältöä, tai sitten ollaan kokonaan eri sivulla. Puhutaankohan me siis samasta sivusta, eli https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi? Marraskuun -100e tarjous sieltä löytyy, mutta siinäkään ei ole muita hintoja. Jonkin verran näyttää löytyvän purnausta hintojen piilottelusta sieltäkin.

Ihan kohteliaana palautteena tuo hinnoittelu voisi olla sellainen tieto joka volvotdi:n kannattaisi tuoda esille vähintään tavallisilla verkkosivuilla somen lisäksi, samoin kuin mahdolliset eri viritystasot hintoineen, jos niitä on määritelty. Ja mukaan tietenkin myös kaikki myyjän kannalta olennaiset perustelut hinnan muodostumisesta ilman kilpailijoiden mollaamista. Ja koska hinta voi elää, niin laita vaikka joku pohjahinta ja sano että tästä se on tilanteen mukaan tietylle autolle +/-100€. Tai ihan mitä nyt haluatkaan, mutta tämä nykyinen malli ei ole mielstäni hyvä, kun asiakkaan on vaikea tehdä valintaa ja siitä tämäkin keskustelu juontaa juurensa.

Mutta asiaan, eli noin 40€ halvemmalla selviää tällä hetkellä, tai jos laskee EGR:n poiston mukaan, niin suunnilleen satasen edullisemmin, olettaen että hinta koskee mitä tahansa optimointitasoa. Jos normaalitilanne on sama, niin en sanoisi että kilpailijat vetävät välistä nimellään erityisen röyhkeästi, mutta onhan tuo kuitenkin jotain ja hyvä niin.

Pieni asenteen korjaus volvotdi:n kannattaa joka tapauksessa optimoida foorumipostauksiin.  ;)
 
Edit.

Plaah, nyt löytyi kun tiesi millä hakusanoilla etsiä. Tuo tarjoushan koskee tosiaan vain Helsinkiä ja se on siksi FB:ssä ihan eri sivulla. Höh.
https://www.facebook.com/lisaatehoahelsinki/
« Viimeksi muokattu: 23.12.2020, 18:39:03 kirjoittanut CarmanX »
Volvo XC60 D5 AWD R-Design Aut. (MY12)

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12500
Vs: Luotettavia ohjelmanlaittajia?
« Vastaus #346 : 23.12.2020, 18:51:05 »
Hintatiedot ovat varmaankin yrittäjän ja asiakkaan välistä kauppapolitiikkaa, mutta onhan tuo Rica kallis omiin Lisäätehoa kokemuksiini verrattuna.
Jos puhutaan bulkki auton virittämisestä niin silloin hinnatkin luulisi olevan aina samat. Siis per automalli.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2700
Vs: Luotettavia ohjelmanlaittajia?
« Vastaus #347 : 23.12.2020, 19:22:49 »
Jos puhutaan bulkki auton virittämisestä niin silloin hinnatkin luulisi olevan aina samat. Siis per automalli.
Eihän se noin mene missään kaupankäynnissä. Jos ostat yhden, hinta on x. Jos ostat viisi, hinta on y. Jos ostat 20 kpl, hinta on taas jotain muuta. En tiedä noitten sivukonttorien volyymeista, mutta volvotdi rassaa kuitenkin useita autoja joka päivä. Aina ei ole kyse tehosta vaan vikavalojen sammuttelusta erinäisistä syistä yksityisasiakkaille, ammattiautoilijoille ja autoliikkeille. Oon käsittänyt työtilanteen niin, ettei tarvi mainostaa ja siksi noita sivukonttoreita sikiää kuin sieniä sateella.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa CarmanX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 244
  • www.vrcf.fi
Vs: Luotettavia ohjelmanlaittajia?
« Vastaus #348 : 23.12.2020, 22:37:59 »
Eihän se noin mene missään kaupankäynnissä. Jos ostat yhden, hinta on x. Jos ostat viisi, hinta on y. Jos ostat 20 kpl, hinta on taas jotain muuta. En tiedä noitten sivukonttorien volyymeista, mutta volvotdi rassaa kuitenkin useita autoja joka päivä. Aina ei ole kyse tehosta vaan vikavalojen sammuttelusta erinäisistä syistä yksityisasiakkaille, ammattiautoilijoille ja autoliikkeille. Oon käsittänyt työtilanteen niin, ettei tarvi mainostaa ja siksi noita sivukonttoreita sikiää kuin sieniä sateella.
Ei tässä nyt kyseltykään mitään vikavalojen sammuttelun hintaa vaan auton x moottorin optimoinnin hintaa asetuksille x. Sen tiedon keräämiseen tarvittiin ulkopuolinen henkilö, mutta parempi se on kuin ei mitään.

Jos antaa pissan nousta hattuun ja ottaa asiakaspalautteen kuin Nokia aikoinaan, niin lopputuloskin on varmasti sama.
Volvo XC60 D5 AWD R-Design Aut. (MY12)

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2129
  • Tampere - Pori
Vs: Luotettavia ohjelmanlaittajia?
« Vastaus #349 : 24.12.2020, 00:04:03 »
Ei tässä nyt kyseltykään mitään vikavalojen sammuttelun hintaa vaan auton x moottorin optimoinnin hintaa asetuksille x. Sen tiedon keräämiseen tarvittiin ulkopuolinen henkilö, mutta parempi se on kuin ei mitään.

Jos antaa pissan nousta hattuun ja ottaa asiakaspalautteen kuin Nokia aikoinaan, niin lopputuloskin on varmasti sama.

Mikä on nyt sinun ongelma? En edes huomannut sinun kysymystulvasta hintakyselyä ja sen jälkeen on tullut yli 10 muuta viestiä mitä en ollut lukenut kuin vasta nyt niin on vähän paha vastata jos ei ole tietoinen kyselystä.

Ei tässä kellään ole pissa hattuun noussut, vastaan kyllä kaikkiin kysymyksiin parhaani mukaan, osa nyt vaan menee ohi, ei voi mitään, pahoittelut tästä.

Lisäätehoa.fi ei myy bulkkisoftaa, joten hinnat ei ole sen vuoksi jatkuvasti näkyvillä, koska jos ilmoitan, että hinnat on 350-650€ niin silti joudun antamaan sen tiukan hinnan niin miksi siis laittaa mitään näkyviin kuin ainoastaan kampanjoihin. Kysymällä haluamastaan pisteestä saa juuri sen hetken tarkan hinnan. Tietoinen valinta siis on jättää laittamatta hintoja nettisivuille. Tammikuussa tulee taas kaikille Lisäätehoa.fi toimipisteille -100€ tarjous, hinnat todennäköisesti tulee olemaa 450€ (Teho + EGR + vaihteisto), hieman paikkakunnasta riippuen.

Joku tässä mainitsi bulkkisoftan ja bulkkiauton. Periaatteessa näin se on jos on aivan tismalleen samanlainen auto varusteineen ja vielä samalla softaversiolla. Mutta eroja noihin tulee jo sillä, että toisella on ajettu 50tkm ja toisella 500tkm. Ei noihin voi samaa softaa laittaa jos meinaa virityksen vuoksi autoa ohjelmoida. Jos jättää vähän puolitiehen softan niin silloin sama softa soveltuu kumpaankin autoon eli kompromissi eli bulkki. Nämä bulkit hoitaa tietokone ihan itsekseen automaattisesti softaversiosta riippumatta. Näitä emme tee vaan otetaan auto kokonaisuutena huomioon + asiakkaan toiveet. Softaversioissakin on eroja, jotka pitää ottaa huomioon, on väännönrajoittimia erilaisilla vääntörajoilla, ruiskutuksen ajoitukset on eri jne jne, bulkki tekee tietyt muutokset riippumatta näistä eroavaisuuksista. Toimii, mutta on tosiaan kompromissi. Syntyy tuollainen softa 5minuutissa ellei jopa nopeammin. Tuossa ”jouduin” tekemään aivan uuden Kia Sorennon ja sen tekemiseen meni 5h ilman taukoja, mutta kerrasta tuli hyvä ohjelma ja testerillä ajettaessa syöttömäärä, ahtopaineet ja väännöt näkyivät oikein. Enää ei menisi noin kauaa, mutta kun jokaisen kartan kahlaa läpi ja ajatuksella miettii ohjelman rakennetta niin aikaa vaan menee ekaan versioon. Volvon VEA vei pelkän EGR:n osalta melkein viikon, mutta edelleen muut painii asian kanssa, ei todellakaan ollut helppo, mutta tulipa tutuksi Densolaisen elämä.

Aasin siltana softapäivityksiin. Joku kyseli tukea Volvon päivityksiin ja vakioksi palautuksiin. Volvon Service 2.0 on siinä mielessä kusetusta, että vaikka autossa on uusin softaversio niin päivittävät sen silti samaan softaversioon, mutta kun päivitykset kuuluvat tähän Service 2.0:aan niin silloin se tehdään. Ei Volvokaan niin huonoja ohjelmia tee, että joka päivityksessä olisi uusi softaversio odottamassa. Tässä vaan on se ”ongelma” jos ei huomaa kieltää päivityksiä niin kolmannen osapuolen ohjelma häviää. Meillä hinnoittelu menee siten, että 50% alkuperäisen hinnasta tullaan vastaan oli sitten uudempi softaversio tai sitten ei. Jos on uudempi niin koko ohjelma pitää tehdä uusiksi ja jos softaversio on sama niin saa siinäkin aikaa ja vaivaa menemään kun asian tutkii ja sitä ennen pitää kuitenkin nykyinenkin softa lukea autosta ulos. Käsittääkseni mitään ei saa nykyään ilmaiseksi, mutta vastaan tullaan 50% vaikka ei me sitä autoa sinne päivitykseen olla rahdattu. Vakioksi palautus on aina maksutonta ellei sitä varten jouduta ecuun tekemään töitä niin pieni vaivanpalkka on ihan asiallista.

Tuossa kun nämä juhlapyhät suttaantuvat niin otan pari kuvaa kartoista niin pääsette itsekin ihmettelemään mitä kaikkea huijaamisella tarkoitin. Nyt en uskalla enempää roikkua täällä kun tahtoo tulla sellaisia mulkaisuja rouvalta  ;)

Hyvää joulua ja tulevaa uutta vuotta kaikille!!
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa CarmanX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 244
  • www.vrcf.fi
Vs: Luotettavia ohjelmanlaittajia?
« Vastaus #350 : 24.12.2020, 01:04:31 »
Mikä on nyt sinun ongelma? En edes huomannut sinun kysymystulvasta hintakyselyä ja sen jälkeen on tullut yli 10 muuta viestiä mitä en ollut lukenut kuin vasta nyt niin on vähän paha vastata jos ei ole tietoinen kyselystä.
Kysymystulvasta? Esitin kysymyksen hinnoista jo ennen edellisiä viestejäsi ja vastasitkin jo aiemmin osaan niissä olleista muista kommenteista, mutta sivuutit hintakysymyksen, vaikka itse ensin moitit kilpailijoiden softia ja niiden hintoja. Ihan aiheellinen kysymys mielestäni ja onhan teiltä tivattu noita hintoja aiemmin muuallakin. Annoin myös mahdollisuuden vastata privana siltä varalta että et halua julkisesti kertoa hintoja.

Tässä viestissä oli siis se minun kysymys ensimmäisen kerran:
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=24926.msg1061548698#msg1061548698



Ei tässä kellään ole pissa hattuun noussut, vastaan kyllä kaikkiin kysymyksiin parhaani mukaan, osa nyt vaan menee ohi, ei voi mitään, pahoittelut tästä.
Näinhän siinä välillä käy, eikä siinä mitään. Vastausten/kommenttien sävy oli se mitä tuolla enemmänkin tarkoitin, en yksittäisiin viesteihin vastaamisen nopeutta. Ei täällä kukaan jouda jatkuvasti roikkumaan varsinkaan näin joulun aikaan.

Lisäätehoa.fi ei myy bulkkisoftaa, joten hinnat ei ole sen vuoksi jatkuvasti näkyvillä, koska jos ilmoitan, että hinnat on 350-650€ niin silti joudun antamaan sen tiukan hinnan niin miksi siis laittaa mitään näkyviin kuin ainoastaan kampanjoihin. Kysymällä haluamastaan pisteestä saa juuri sen hetken tarkan hinnan. Tietoinen valinta siis on jättää laittamatta hintoja nettisivuille.
Ok, se on sinun valinta. Minä vain kommentoin sitä että tarpeettoman vaikeasti lähestyttäväksi teet yrityksesi tuolla tavalla. Mutta jos asiakkaita riittää silti loputtomiin, niin ei kai siinä sitten mitään.

Tämä bulkkisofta on muuten siinä mielessä jännä käsitys, että jos autoa huoltaa teidän "yksilöllisen käsittelyn" jälkeen, niin eikös se ole sitten samalla tavalla pielessä sen jälkeen verrattuna siihen että bulkkisofta on sovitettu uudelle autolle ja joka on siten mielestäsi pielessä heti kättelyssä jos sitä ei laita uuteen autoon?

Voi olla että olen väärässä, kun maallikkona näitä tässä pohdiskelen.

Aasin siltana softapäivityksiin. Joku kyseli tukea Volvon päivityksiin ja vakioksi palautuksiin. Volvon Service 2.0 on siinä mielessä kusetusta, että vaikka autossa on uusin softaversio niin päivittävät sen silti samaan softaversioon, mutta kun päivitykset kuuluvat tähän Service 2.0:aan niin silloin se tehdään.
En tiedä Service 2.0:sta, mutta kyllä minulle on kerrottu Volvon tiskillä kysyttäessä suoraan mikä versio autossa on ja onko siihen saatavilla päivityksiä. Juuri kävin viime viikolla kysymässä ja kuulemma olisi tarjolla nykyiseen verrattuna joku uusi softaversio missä on päivitys useampaankin eri moduuliin. Auto on vuosimallia 2012, eli edelleen näyttävät näihin tuottavan päivityksiä ja siksi kiinnostaa niiden saati jatkossakin tähän ja muihin autoihin. Auton vanhenemisen myötä päivitysten tahti on luonnollisesti hidastumaan päin, mutta mistäpä näistä tietää ja sama juttu kaiken maailman takaisinkutsujen kohdalla.

Ei Volvokaan niin huonoja ohjelmia tee, että joka päivityksessä olisi uusi softaversio odottamassa. Tässä vaan on se ”ongelma” jos ei huomaa kieltää päivityksiä niin kolmannen osapuolen ohjelma häviää. Meillä hinnoittelu menee siten, että 50% alkuperäisen hinnasta tullaan vastaan oli sitten uudempi softaversio tai sitten ei. Jos on uudempi niin koko ohjelma pitää tehdä uusiksi ja jos softaversio on sama niin saa siinäkin aikaa ja vaivaa menemään kun asian tutkii ja sitä ennen pitää kuitenkin nykyinenkin softa lukea autosta ulos. Käsittääkseni mitään ei saa nykyään ilmaiseksi, mutta vastaan tullaan 50% vaikka ei me sitä autoa sinne päivitykseen olla rahdattu. Vakioksi palautus on aina maksutonta ellei sitä varten jouduta ecuun tekemään töitä niin pieni vaivanpalkka on ihan asiallista.
"Ei me sitä autoa sinne päivitykseen ole rahdattu". Joo, ette ole, mutta pointti olikin että kilpailija tarjoaa mahdollisuuden hoitaa nekin tilanteet mukisematta. Se sama siis, joka pyytää mielestäsi ylihintaa huijaussoftista. Ei teidän tietenkään tarvitse tarjota samaa, mutta voisi noissa piikittelyissä huomioida, että ehkä se tuote ei sitten loppujen lopuksi olekaan ihan samalla tavalla vertailukelpoinen.

Teiltä saa mahdollisesti piirun verran enemmän potkua, mutta ei softan palauttamisen/vaihtamisen mahdollisuutta ja muuta siihen liittyvää joustavuutta. Asiakas valitsee mitä näistä arvostaa eniten ja jos kovin ahkerasti mollaat kilpailijoita, niin asiakas saattaa kääntyä kilpailijan puolelle, vaikka ei alunperin olisi sitä harkinnutkaan.

Hyvää joulua ja tulevaa uutta vuotta kaikille!!
Samoin!
« Viimeksi muokattu: 24.12.2020, 01:09:57 kirjoittanut CarmanX »
Volvo XC60 D5 AWD R-Design Aut. (MY12)

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2129
  • Tampere - Pori
Vs: Luotettavia ohjelmanlaittajia?
« Vastaus #351 : 24.12.2020, 02:16:26 »
Kysymystulvasta? Esitin kysymyksen hinnoista jo ennen edellisiä viestejäsi ja vastasitkin jo aiemmin osaan niissä olleista muista kommenteista, mutta sivuutit hintakysymyksen, vaikka itse ensin moitit kilpailijoiden softia ja niiden hintoja. Ihan aiheellinen kysymys mielestäni ja onhan teiltä tivattu noita hintoja aiemmin muuallakin. Annoin myös mahdollisuuden vastata privana siltä varalta että et halua julkisesti kertoa hintoja.

Tässä viestissä oli siis se minun kysymys ensimmäisen kerran:
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=24926.msg1061548698#msg1061548698

(Kuva poistettu lainauksesta.)
(Kuva poistettu lainauksesta.)Näinhän siinä välillä käy, eikä siinä mitään. Vastausten/kommenttien sävy oli se mitä tuolla enemmänkin tarkoitin, en yksittäisiin viesteihin vastaamisen nopeutta. Ei täällä kukaan jouda jatkuvasti roikkumaan varsinkaan näin joulun aikaan.
Ok, se on sinun valinta. Minä vain kommentoin sitä että tarpeettoman vaikeasti lähestyttäväksi teet yrityksesi tuolla tavalla. Mutta jos asiakkaita riittää silti loputtomiin, niin ei kai siinä sitten mitään.

Tämä bulkkisofta on muuten siinä mielessä jännä käsitys, että jos autoa huoltaa teidän "yksilöllisen käsittelyn" jälkeen, niin eikös se ole sitten samalla tavalla pielessä sen jälkeen verrattuna siihen että bulkkisofta on sovitettu uudelle autolle ja joka on siten mielestäsi pielessä heti kättelyssä jos sitä ei laita uuteen autoon?

Voi olla että olen väärässä, kun maallikkona näitä tässä pohdiskelen.
En tiedä Service 2.0:sta, mutta kyllä minulle on kerrottu Volvon tiskillä kysyttäessä suoraan mikä versio autossa on ja onko siihen saatavilla päivityksiä. Juuri kävin viime viikolla kysymässä ja kuulemma olisi tarjolla nykyiseen verrattuna joku uusi softaversio missä on päivitys useampaankin eri moduuliin. Auto on vuosimallia 2012, eli edelleen näyttävät näihin tuottavan päivityksiä ja siksi kiinnostaa niiden saati jatkossakin tähän ja muihin autoihin. Auton vanhenemisen myötä päivitysten tahti on luonnollisesti hidastumaan päin, mutta mistäpä näistä tietää ja sama juttu kaiken maailman takaisinkutsujen kohdalla.
"Ei me sitä autoa sinne päivitykseen ole rahdattu". Joo, ette ole, mutta pointti olikin että kilpailija tarjoaa mahdollisuuden hoitaa nekin tilanteet mukisematta. Se sama siis, joka pyytää mielestäsi ylihintaa huijaussoftista. Ei teidän tietenkään tarvitse tarjota samaa, mutta voisi noissa piikittelyissä huomioida, että ehkä se tuote ei sitten loppujen lopuksi olekaan ihan samalla tavalla vertailukelpoinen.

Teiltä saa mahdollisesti piirun verran enemmän potkua, mutta ei softan palauttamisen/vaihtamisen mahdollisuutta ja muuta siihen liittyvää joustavuutta. Asiakas valitsee mitä näistä arvostaa eniten ja jos kovin ahkerasti mollaat kilpailijoita, niin asiakas saattaa kääntyä kilpailijan puolelle, vaikka ei alunperin olisi sitä harkinnutkaan.
Samoin!

Ei oikein auennut tuo bulkkijuttu mitä kirjoitit?

Kuten aiemmin kirjoitin tuosta päivityksestä niin on aivan eri asia jos tietokone hoitaa uuteen versioon muutokset automaattisesti kuin se, että käydään taas se koko ohjelma läpi manuaalisesti. 5min vrt 1-2h. Kai se 50% korvaus on ihan perusteltua tuossa tapauksessa ja ei me mitään mukista asiasta vaan tehdään se mitä pitää tehdä.

Sitten tuo mollaaminen, avasin vain miten monta tapaa on tehdä ohjelma, toiset huijaa ja toiset ei. Toinen erittäin helppo tapa tehdä, toinen hidas ja vaativampi. Kaippa sitä itsekin voisi valita helpomman tavan tehdä, mutta oma luonto ei anna periksi. Aloitin kuitenkin nämä ohjelmoinnit omasta kiinnostuksesta aiheeseen ja harrastuksen myötä siitä tulikin vakavampaa, olisi kovin erikoista jos heittäisin kaikki oppimani ja tutkimani asiat romukoppaan ja tekisin vastoin oppimaani. Perus insinöörin luonne  :)

Nämä keskustelut on hyviä, itsellä on ehkä kieltämättä aika kärkäs suhtautuminen asiaan kun näin jälkikäteen lukee omia kirjoituksia, mutta tuntuu sekin saavan hyvin keskustelua aikaiseksi. Teen minäkin virheitä, viikottain, kävelen peilin eteen ja syyllinen löytyy sieltä. Korjataan tilanne ja kaikki on taas hyvin, se on sellaista.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Luotettavia ohjelmanlaittajia?
« Vastaus #352 : 24.12.2020, 09:34:27 »
Mikä on nyt sinun ongelma?

En tiedä, mutta jotenkin ainakin minua kiusaa juuri tuo asenne, joka kirjoituksista välittyy... Muistetaan, että kaikille on oma sijansa markkinoilla ja ostava yleisö päättää mitä lopulta haluaa, sekä mistä on valmis maksamaan. Kyllä sinunkin jokaiselle erikseen käsin tehdyille on varmasti tarvitsijat ja sijansa. Mutta niin on useammassa kärryssä aiemmin koeistetuille ohjelmoinneille..

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12500
Vs: Luotettavia ohjelmanlaittajia?
« Vastaus #353 : 24.12.2020, 13:06:55 »
Voi olla että olen väärässä, kun maallikkona näitä tässä pohdiskelen.
En tiedä Service 2.0:sta, mutta kyllä minulle on kerrottu Volvon tiskillä kysyttäessä suoraan mikä versio autossa on ja onko siihen saatavilla päivityksiä. Juuri kävin viime viikolla kysymässä ja kuulemma olisi tarjolla nykyiseen verrattuna joku uusi softaversio missä on päivitys useampaankin eri moduuliin. Auto on vuosimallia 2012, eli edelleen näyttävät näihin tuottavan päivityksiä ja siksi kiinnostaa niiden saati jatkossakin tähän ja muihin autoihin. Auton vanhenemisen myötä päivitysten tahti on luonnollisesti hidastumaan päin, mutta mistäpä näistä tietää ja sama juttu kaiken maailman takaisinkutsujen kohdalla.
Samat kokemukset itselläkin. Jokaisen huollon jälkeen on lappu jossa listattu mihin moduuleihin on päivitetty softa. Edellisessä huollossa tuli 5 moduuliin. Ja listan mukaan S60 on paljon enemmän moduuleja kuin tuo 5. En tiedä minkälainen tuo Volvon päivitys systeeemi on, mutta tiedän miten yleisesti tehdään noiden sulautettujen päivityksiä. Niin arvelen että lasketaan moduulin binaari tiedostosta hash arvo. Sen jälkeen kone vertaa että onko uusimman softan hash arvo. Jos ei ole niin moduuliin päivitetään softa. Ja jos siellä on esim. muutettu ohjelmaa niin ei voi olla hash arvo sama kuin orkkis softan.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12500
Vs: Luotettavia ohjelmanlaittajia?
« Vastaus #354 : 24.12.2020, 13:08:56 »
En tiedä, mutta jotenkin ainakin minua kiusaa juuri tuo asenne, joka kirjoituksista välittyy... Muistetaan, että kaikille on oma sijansa markkinoilla ja ostava yleisö päättää mitä lopulta haluaa, sekä mistä on valmis maksamaan. Kyllä sinunkin jokaiselle erikseen käsin tehdyille on varmasti tarvitsijat ja sijansa. Mutta niin on useammassa kärryssä aiemmin koeistetuille ohjelmoinneille..
Tämä, itselläkin pistää silmään asenne muiden työtä kohtaan.

Volvotdille kysymys. Myykö sinun jälleenmyyjät custom softaa vai jos haluaa sinun oikein tehtyä softaa niin pitää sinulle tulla asioimaan?
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2129
  • Tampere - Pori
Vs: Luotettavia ohjelmanlaittajia?
« Vastaus #355 : 24.12.2020, 13:24:09 »
En tiedä, mutta jotenkin ainakin minua kiusaa juuri tuo asenne, joka kirjoituksista välittyy... Muistetaan, että kaikille on oma sijansa markkinoilla ja ostava yleisö päättää mitä lopulta haluaa, sekä mistä on valmis maksamaan. Kyllä sinunkin jokaiselle erikseen käsin tehdyille on varmasti tarvitsijat ja sijansa. Mutta niin on useammassa kärryssä aiemmin koeistetuille ohjelmoinneille..

Tuo ”asenne”-kysymys oli vastaus sille jos julkisesti kusipääksi haukutaan. Olisin voinut pahemminkin vastata.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2129
  • Tampere - Pori
Vs: Luotettavia ohjelmanlaittajia?
« Vastaus #356 : 24.12.2020, 13:26:48 »

Volvotdille kysymys. Myykö sinun jälleenmyyjät custom softaa vai jos haluaa sinun oikein tehtyä softaa niin pitää sinulle tulla asioimaan?

Jälleenmyyjät myyvät vain custom softaa, meidän kautta ei saa bulkkisoftaa. Jos on rakenneltu tapaus niin mielellään itse silloin otan auton ja ajan penkissä kohilleen arvot, etenkin bensamoottorit.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa CarmanX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 244
  • www.vrcf.fi
Vs: Luotettavia ohjelmanlaittajia?
« Vastaus #357 : 24.12.2020, 14:08:04 »
Tuo ”asenne”-kysymys oli vastaus sille jos julkisesti kusipääksi haukutaan. Olisin voinut pahemminkin vastata.
En tiedä mihin viittaat ja ketä on haukuttu kusipääksi ja missä?

Sinun ylimielinen asenne ja kilpailijoiden ja muiden asiantuntijoiden nälviminen haisee kilometrin päähän melkein joka kirjoituksestasi. Oli osaaminen nyt sitten teknisesti mitä tasoa tahansa, niin käytöstavoissa on parantamisen varaa. Tiedä sitten, ehkä moottorien optimointi on joidenkin mielestä niin miehekästä hommaa, ettei tarvitse sellaisista pikkuasioista huolehtia?
Ei oikein auennut tuo bulkkijuttu mitä kirjoitit?
En tiedä mikä kohta siinä jäi epäselväksi, mutta yritän muotoilla toisin:

Ricallahan homma menee käsittääkseni niin, että ladataan autosta nykyinen softa lukijaan ja se sitten lähetetään tietokoneen kautta erillisellä Sync-sovelluksella Ricalle. Siellä tekevät siihen tarvittavat muutokset ja jonkin ajan päästä tulee ilmoitus että nyt olisi softa valmiina ladattavaksi ja asennettavaksi autoon. En tiedä kuinka bulkkia se siinä vaiheessa on ja tapahtuuko tuo Ricalla manuaalisesti vai täysin automatisoidusti, mutta jos nyt oletetaan että se on juuri sitä mitä nyt ikinä bulkilla tarkoitatkaan. Jos auto on uusi, niin tuo vastannee kuitenkin aika hyvin sitä tilannetta mihin softa on suunniteltu alunperinkin. Jos taas auto on vanha ja osat kuluneita jne, niin sitten se Rican ko. automalliin tekemä softa ei välttämättä toimi täysin optimisti, mutta käyttäjien kokemusten mukaan silti hyvin pitkälti toivotulla tavalla. Jos autoa huoltaa ja vaihtaa uusia osia, niin softan toiminta on koko ajan lähempänä sitä optimia.

Vastaavasti jos teillä teettää softan autoon ja toteutatte sen "yksilöllisesti", niin voi olla että tehoa irtoaa tosiaan sillä hetkellä enemmän ja ehkä joku muukin toiminnallisuus on parempi. Mutta entäs sitten kun käyttäjä tekee autoonsa huoltoja ja vaihtaa uusia osia? Eikös tuo tarkoita samalla että softa jää koko ajan enemmän jälkeen siitä mitä se oli, eli päinvastainen tilanne kuin tuossa Rica-esimerkissä. Ei välttämättä yhtään sen huonompi tai parempi tilanne, mutta kunhan halusin tuoda tämänkin mahdollisuuden ilmi.

Ja sitten tosiaan ne auton omat softapäivitykset, jotka runnovat asennettujen softien päälle. Jos ei halua maksaa optimoinnista uudestaan, niin sitten pitää joka huollossa muistaa vannottaa, että autoon ei saa asentaa uusia päivityksiä, vaikka niissä olisi mitä mannaa mukana. Rican tapauksessa tämä on hoidossa kun sieltä saa aina uuden softan, mutta teidän kohdalla pitää optimoida auto uudestaan ja maksaa puolet hinnasta joka kerta. Eikä siinäkään mitään kun sen tietää, mutta omalla kohdalla tuo Rican vaihtoehto vaikuttaa silti paremmalta. Valintojen maailma ja silleen.

Sitten tuo mollaaminen, avasin vain miten monta tapaa on tehdä ohjelma, toiset huijaa ja toiset ei.
Meillä on vähän erilainen käsitys siitä mitä on "asioiden avaaminen" ja huijaamisenkin osalta käsite hieman poikkeaa. On mielestäni ihan eri asia huijataanko asiakasta jollakin tavalla, vai polttoainesuuttimien lukemia.

Nämä keskustelut on hyviä, itsellä on ehkä kieltämättä aika kärkäs suhtautuminen asiaan kun näin jälkikäteen lukee omia kirjoituksia, mutta tuntuu sekin saavan hyvin keskustelua aikaiseksi. Teen minäkin virheitä, viikottain, kävelen peilin eteen ja syyllinen löytyy sieltä. Korjataan tilanne ja kaikki on taas hyvin, se on sellaista.
Hienoa. Ongelman myöntäminen on ensimmäinen askel kohti sen korjaamista.

Kuten sanoin, sinulla on varmasti osaamista työssäsi, eikä kukaan ole sitä kiistämässä. Enemmän saat silti arvostusta, kun jätät kilpailijoiden tekemisten haukkumisen vähemmälle.
Volvo XC60 D5 AWD R-Design Aut. (MY12)

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Luotettavia ohjelmanlaittajia?
« Vastaus #358 : 24.12.2020, 14:21:46 »
Omat kokemukset Volvosta ja nykyisin BMW:sta puoltavat kyllä custom softaa selkeästi.  Loppusessaan erot voivat olla pieniä tavan käyttäjälle mutta kyllä ne sieltä esiin tulevat tietyissä tilanteissa varsinkin jos aktiivisemmin käyttää voimavaroja. Ymmärrän kyllä täysin Volvotdi:n kommentit asiasta mutta jos ei ole yhtään perillä miten asiat toimii ei niistä kannata herneitä nokkaan ottaa.
En nyt tarkoita että itsekkään kovin hyvin perillä ohjelmoinnista olen mutta paikallisen Kainuun ohjelmoijan kanssa on monesti asioista keskusteltu (Custom softaaja) ja aina olen hyvin perustellun esimerkin saanut miksi homman hoidetaan toisin kuin bulkki softasta. Melkolailla saman tyylistä keskustelua käydään juuri btcf:llä tehonlisäykset topicissa.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa CarmanX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 244
  • www.vrcf.fi
Vs: Luotettavia ohjelmanlaittajia?
« Vastaus #359 : 24.12.2020, 14:51:19 »
Omat kokemukset Volvosta ja nykyisin BMW:sta puoltavat kyllä custom softaa selkeästi.  Loppusessaan erot voivat olla pieniä tavan käyttäjälle mutta kyllä ne sieltä esiin tulevat tietyissä tilanteissa varsinkin jos aktiivisemmin käyttää voimavaroja. Ymmärrän kyllä täysin Volvotdi:n kommentit asiasta mutta jos ei ole yhtään perillä miten asiat toimii ei niistä kannata herneitä nokkaan ottaa.
En nyt tarkoita että itsekkään kovin hyvin perillä ohjelmoinnista olen mutta paikallisen Kainuun ohjelmoijan kanssa on monesti asioista keskusteltu (Custom softaaja) ja aina olen hyvin perustellun esimerkin saanut miksi homman hoidetaan toisin kuin bulkki softasta. Melkolailla saman tyylistä keskustelua käydään juuri btcf:llä tehonlisäykset topicissa.
Ei kai kukaan ole täällä vetänyt herneitä nokkaan asiasta, vaan pikemminkin siitä miten se asia on tuotu ilmi. Se on vaan hyvä että on valinnanvaraa sekä niille jotka haluavat sen viimeisekin piirun jotta "voi käyttää aktiivisemmin voimavaroja", että myös niille joille helposti saatava tehonlisäys on kiva lisä normaalille kauppareissulle.

On aika myrkyllistä koko alalle, jos yksi toimija syyttää julkisesti muita huijaamisesta ja ylihinnoittelusta ja on itse olevinaan suunnilleen ainoa ja lopullinen totuus koko asiassa.
Volvo XC60 D5 AWD R-Design Aut. (MY12)

 

Proturbo  Autodiagnoosi